Skocz do zawartości
pepsi001

Czy to jest Dakar?

Recommended Posts

Jak w temacie.

Brak mi doświadczenia w tej materii więc stąd pytanie do bardziej obeznanych.

Na moje oko wygląda jak "zwykły" GS z nalepkami.

I jeszcze chce spytać jak to jest z ABSem. Sprzedający pisze że moto ma ABS ale tu nie widze tego czytnika obrotu koła przy przedniej piaście. Czy może były inne rozwiązania ABSu?

http://otomoto.pl/bmw-gs-f-65o-gs-dakar-M2649737.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Czy to jest Dakar?

NIE to f650gs z naklejkami

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

- jest to zwykly GS (zerknijcie koledzy na nóżkę i centralkę - to od zwykłego nie od Dakara , nie? )

- malowanie nieoryginalne (samoróba)

- ABS może i ma (pompa, moduł) a le na pewno przednie koło jest od egzemplarza bez absu, owszem nie ma też czujnika ( koledzy,jest możliwe że w motore działa tylko ABS na tylne koło ? )

- kierownica (manetka) ma wyłącznik ABS

- motor anielskiego pochodzenia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli nie ma co sobie głowy zaprzątać, przynajmniej za taka kasę.

Mam jeszcze pytanie.

Przeglądam wiele ogłoszeń i często widze GSy z włącznikiem ABSu i ogrzewania manetek ale bez czytnika ABSu w przedniej piaście, co to oznacza?

Czy że każdy taki motor miał wymieniane przednie koło czy może były wersje tylko z grzanymi manetkami a i tak montowali podwójny włącznik jak w wersji z ABS?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dakary w takiej kolorystyce nie występowały. Koła przód i tył, cywilne. A jeśli chodzi o ABS, to w moze byc taka sytuacja, ze bedzie dzialal abs na tyl a na przod nie .... Moze sie zdarzyc ,ze koles wymienil przednie kolo i nie zamontowal tego elementu na piascie, ktory ma za zadanie podawanie danych o predkosci obrotowej kola do czujnika absu. ABS nigdy nie jest sprzezony tzn, kazde kolo dziala niezaleznie...to jest istota tego ukladu.

Miko ja to nie wiem z tym podnużkiem czy jest jakas roznica, ale zawiesznie z pewnoscia z przodu za niskie jak na Dakara:), czyli kolejne Dakar nie Dakar:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Załatwione, już zgłosiłem do OTO MOTO, żeby poprawili wystawiającego :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
- jest to zwykly GS (zerknijcie koledzy na nóşkÄ i centralkÄ - to od zwykĹego nie od Dakara , nie? )

- malowanie nieoryginalne (samorĂłba)

- ABS moĹźe i ma (pompa, moduĹ) a le na pewno przednie koĹo jest od egzemplarza bez absu, owszem nie ma teĹź czujnika ( koledzy,jest moĹźliwe Ĺźe w motore dziaĹa tylko ABS na tylne koĹo ? )

- kierownica (manetka) ma wyĹÄcznik ABS

(…)

1. malowanie? to naklejki mocy jedynie są.

2. IMO ABS nie ma - to co tam jest nie ma symboli - to tylko zaślepki.

3. Z przodu nie ma nie tylko tarczki ABS ale i czujnika na ladze. Z tyłu tarczka jest bo służy także do pomiaru prędkości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
(…)

PrzeglÄdam wiele ogĹoszeĹ i czÄsto widze GSy z wĹÄcznikiem ABSu i ogrzewania manetek ale bez czytnika ABSu w przedniej piaĹcie, co to oznacza?

Czy Ĺźe kaĹźdy taki motor miaĹ wymieniane przednie koĹo czy moĹźe byĹy wersje tylko z grzanymi manetkami a i tak montowali podwĂłjny wĹÄcznik jak w wersji z ABS?

Oznacza często dzwon lub jakieś machinacje.

Włącznik tzn. plastik jest podwójny. Jeżeli nie ma ABSu to jest tam zaślepka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli jeśli dobrze rozumiem; podwójny włącznik (o ile jest atrapa przycisku ABS) oznacza że motor był wyprodukowany bez ABSu. A jeśli jest podwójny włącznik z przyciskiem ABS (nie atrapą) i nie ma ABSu przy przednim kole to moto miało machinacje?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pytam bo znalazłem na Allegro jeszcze 2 szt. z włącznikami ale bez czytnika i tarczy ABS na przednim kole.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nóżki i stopka w Dakarze powinny być dłuższe odpowiednie to wyższych zawieszeń i większego koła

te w aukcji wyglądają że są odpowiednie do nieDakara, wtedy oznacza to że to zwykła GSka w całości, tylko koleś mysli po naklejkach że sprzedaje dakara

druga opcja jest taka, jeśli by się okazało że te nóżki i centralka są za wysokie, oznaczałoby że to Dakar z wymienionym przodem po dzwonie

stawiam na pierwszą opcję - teraz widze że nie ma pojemnika kompensacyjnego tylnego amora, który to w tych rocznikach Dakarów jest zawsze na ramie... a tu go niema więc tylna zawiecha raczej od nieDakara :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

przyciski na główce ramy są zawsze dwa i się przełączają niezależnie czy dochodzą do nich kabelki, chodzi mi o przełącznik na prawej manetce obok startera, to nie do asbu? :?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
przyciski na główce ramy są zawsze dwa i się przełączają niezależnie czy dochodzą do nich kabelki, chodzi mi o przełącznik na prawej manetce obok startera, to nie do asbu? :?

na prawej obok startera jest trojstopniowy przelacznik od grzanych manetek.

...a z tymi podnóżkami gs a gs dakar o to faktycznie , dakarowa musi byc duzsza:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Pytam bo znalazłem na Allegro jeszcze 2 szt. z włącznikami ale bez czytnika i tarczy ABS na przednim kole.

wrzuc linki na te ogloszenia.....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z tymi włącznikami jest tak, że jeśli moto nie ma ABS to na konsoli środkowej pod rozpórką kierownicy jest włącznik św. awaryjnych i 2 pozycyjny włącznik grzania manetek.

Jeśli moto ma ABS, to włącznik manetek jest przeniesiony na prawy uchwyt przy rollgazie a w jego miejscu jest wyłącznik ABS. Więc pod tym względem wszystko wygląda ok.

PS:Nie wiem jak wygląda kombinacja z ABS + grzane manetki ale bez św. awaryjnych - może ktoś ma?

PS:Sprzedawca z pierwszego linku nie ma dobrej opinii na naszym forum z tego co kojarzę? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Czyli jeśli dobrze rozumiem; podwójny włącznik (o ile jest atrapa przycisku ABS) oznacza że motor był wyprodukowany bez ABSu. A jeśli jest podwójny włącznik z przyciskiem ABS (nie atrapą) i nie ma ABSu przy przednim kole to moto miało machinacje?

Dokładnie tak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mój Dakar z 2004r. ma oryginalne grzanie manetek przy prawej manetce pod starterem, wyłącznik ABS-u "pośrodku" kiery "od góry". W miejscu "awaryjnych" miał zaślepkę (awaryjnych nie ma), którą przerobiłem jako włącznik halogenów korzystając z przełącznika do grzania manetek właśnie w to miejsce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Mój Dakar z 2004r. ma oryginalne grzanie manetek przy prawej manetce pod starterem, wyłącznik ABS-u "pośrodku" kiery "od góry". W miejscu "awaryjnych" miał zaślepkę (awaryjnych nie ma), którą przerobiłem jako włącznik halogenów korzystając z przełącznika do grzania manetek właśnie w to miejsce.

Potwierdzam, mam identycznie. Ten dolny to zaślepka i nie można nim przełączać.

2011-05-04_15-01-52_67.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×