Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam Wszystkich!

Wielkie dzięki za miłe powitanie. 

Mam kilka skromnych pytań na temat wyboru pierwszego motocykla, oczywiście BMW - bo od zawsze się podobają :) .

A więc mam 192 cm wzrostu i ważę 95-100 kg.

Prawko zrobiłem 10 lat temu, od tamtego czasu zero kontaktu z motocyklem, a wcześniej też praktycznie nie jeździłem.

Chciałbym kupić pierwszą maszynę na zbliżający się sezon. Dodam, że jestem dość wysportowany i szybko zwykle łapię progres jeśli chodzi o różne zajawki:

1. Przy moich gabarytach uwzględniać F650gs, pomyśleć bardziej o F800gs, czy wziąć pod uwagę jeszcze coś innego?

Czy rzeczywiście F800 jest większy od 650, bo producent podaje wysokość siodła i różnic wielkich nie widzę, prócz mocy, wyposażenia, no i ceny.

2. W jaki mniej/więcej rocznik przy wyborze celować? Jaki wiek motocykla zapewnia dobry stosunek jakości do ceny + niski spadek wartości (choć oczywiście zdaję sobie sprawę, że temat mocno indywidualny i zależy min. od stanu tech.).

Maszyna ma dobrze, bezpiecznie jeździć i możliwie się nie psuć.. 

Jeśli powtarzam pytania z forum albo zadaję zbyt infantylne - sorry, ale dopiero wchodzę w temat :P .

Budżet 27-30 tys. - łącznie z zakupem dobrego orzecha, butów, rękawic, oraz przyzwoitych pozostałych ciuchów.

Z góry dzięki za wszelkie pomocne podpowiedzi.

Pozdrawiam, Maciek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

F800 GS rocznik obojętny ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ech - jakbym ja miała 190,0 i 90kg wagi, to bym wybrała Transalpa - moja niespełniona miłość ;)

Edytowane przez mygosia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Aaaa - no i zapomniałeś napisac jaki rodzaj Cię interesuje [tylko asfalt? Drogi nieutwardzone?] i czy zamierzasz jeździć z plecaczkiem, czy bez

;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jakoś nie kojarzę żeby transalp specjalnie się różnił gabarytami od GS...

Krzykaczu... a może zamiast wydawać na początek 30kawałków wydasz połowę tego na dakara, żeby pojeździć sezon i ocenić czy w ogóle Ciebie to bawi...

a jak będzie ciebie bawić to kupisz F800GS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Marcinie - a siedziałeś na nim, czy tylko czytałeś?

Różnią się - wagą, wielkością [nie mówię o wysokości siodełka, ale np. o odległości między kierownicą, a siodłem - dla mnie pozycja była bardzo niewygodna], wyważeniem [V!], szerokością siodła.

BMW bardziej filigranowe są.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cóż - widać masz dłuższe kończyny i nie odczułeś kilku [nastu??] centymetrów różnicy...

Dla mnie trampek jest niestety zbyt wielki - może trochę, ale to wystarczy, żebym nie czuła się komfortowo.

No i właśnie odległością kierownicy od siodełka KTM podbił moje serce - jeśli bliziutko ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

(...) Budżet 27-30 tys. - łącznie z zakupem dobrego orzecha, butów, rękawic, oraz przyzwoitych pozostałych ciuchów.

Czyli po kupieniu ciuchów zostaje Ci jakieś 21-24 tysie :-) no F800 za tą cenę, to będzie chyba trochę trudno znaleźć :-(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na początek poszukaj Dakara

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może poczekajmy z propozycjami, aż Krzyk@cz Maciek sprecyzuje jak i gdzie zamierza śmigać? Dojazdy do pracy? Turystyka? Zabawy w terenie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie kupuj dakara! Szukaj F800GS!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z takim budżetem szukałbym tylko F800GS. Albo singla na jeden sezon-max 2 i przesiadkę na nówkę F800.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hej Hej !

Dzięki za podpowiedzi :)

Precyzuję.. motocykl ma być na weekendowe, raczej krótkie wypady, z możliwością pośmigania po lesie, szutrach itp. Raczej wątpię że się szarpnę w pierwszym sezonie na jakiś ciężki offroad, ale z drugiej strony nie zamierzam jedynie wyprzedzać tirów na asfalcie, zabawa na nieutwardzonych jak najbardziej wchodzi w grę.

Opcja z plecakiem jest też konieczna, bo druga połówka ma duże doświadczenia w temacie dwóch kółek, większe niż ja.. wtedy weekendowa, dłuższa turystyka.. zanim co prawda do tego dojdzie, muszę nauczyć się jeździć. Ochota na zjechanie Bieszczad i Alp naturalnie jest, ale dłuższe i ambitniejsze eskapady samemu czy z plecakiem to na pewno plany na przyszłość.

Za to na 200% odpada opcja, że będę śmigał nim do pracy.

A więc, powtarzając pytanie zadane w temacie, czy kupić Dakar, zwykłego 650gsa, czy f800?

Czy 650 nie będzie za mały i czy za szybko się nie znudzi?

Czy wkońcu uwzględniając budżet, stać mnie wg na 800-setkę, co sugerują Niektórzy, może być mało?

Pozdrawiam, Maciek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Według mnie szkoda byłoby zrobić sobie krzywdę osiemsetką na początek... ;) skoro prędzej za dużo nie jeździło się motocyklem :)

Edytowane przez dakarowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To ja będę pod prąd!

Kup Suzuki DL.

To świetny sprzęt do nauki, wcale nie gorszy od GS-a.

V2 nie trzęsie tak jak singiel ( chociaż ja to lubiłem) i jest ogólnie bardzo przyjazny.

Jeśli w przyszłości spodoba Ci się bardziej off - kupisz f800. Jeśli czarne to coś innego. A moźe zostaniesz przy DL?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najlepsiejszy na wszystko jest Dakar :-D

A tak na poważnie, jak jeszcze nie do końca wiesz co będzie Cię najbardziej interesowało (asfalt, szutry) to Dakar będzie dobry, dość uniwersalne moto a przy Twoich gabarytach zwykła gs-a będzie za mała. Przelatasz sezon czy dwa, podszkolisz z techniki jazdy i ukierunkujesz w którą drogę Cie ciągnie i wtedy pójdziesz w inne już konkretniejsze moto.

powodzenia i udanego zakupu

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kup Suzuki DL.

Tak, racja, racja :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To świetny sprzęt do nauki, wcale nie gorszy od GS-a.

No dzięki rPiotrek :-(

:mrgreen: :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może Mygosia ma troche racji, zobacz się na Transalpie, fajny sprzęt na wypady i dobrze się jeździ, wyższy, większy od GS-a, przy twoich gabarytach powinien być oki, Masz tam bezawaryjną, spokojną V2- kę. Sam myślałem o tym zakupie. Pojeździłem na sprzęcie Rabaana i podobało mi się. Dodam jeszcze, że moto spokojnie się prowadzi a ty jak piszesz nie masz doświadczenia z jazdą.

Edytowane przez nokian66

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pierwsze i najwazniejsze ma dwa cylindy a nie jeden a co za tym idzie NIE WIBRUJE

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Suzuki albo Hondy.. sorry ale świadomie Forum wybrałem i nie zamierzam zbaczać z kursu.. bm-ka od zawsze się podobała i nie ma sensu Panie i Panowie rozmawiać o V-Stromach czy Translapach - nawet w prezencie nie wiedziałbym czy przyjąć :P

Na temat kupowania czego innego nie chcę podejmować dyskusji, czy przy wyborze BMW rozwarzyc kupno Opla czy Renault.. nie potrzebna dyskusja, tymbardziej że od razu jest licytacja.. Wszystko co na rynku dobrze myślę jeździ, prócz Taty i SsangYonga.. reszta to kwestia gustu i kasy :)

Dakar czy F800gs.. oto jest pytanie :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×