tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2012 (edytowane) Hej, jak w temacie, potrzebuje podłączyć beemke (twina) do kompa. Zapalił się żółty trójkąt, check engine i nie chce zgasnac. Odlaczylem nawet na chwile aktu, ale nic to nie dało. Pomozecie? ;) Edytowane 1 Maj 2012 przez tomekm Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2012 Jeśli silnik chodzi normalnie nie zgrzyta nie gaśnie nie hałasuje jakoś nietypowo to bym tak mocno się nie przejmował, choć trzeba to sprawdzić przy okazji być może tylko elektronika głupieje. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2012 W okolicach Bieszczad nie pomogę ;) Jak wyżej zostało napisane - jeżeli nic szczególnego się nie dzieje, temperatura i smarowanie trzyma się w granicach normy to panika raczej nie jest wskazana. Przejrzyj wtyczki, połączenia i odłącz minus na dłuższą chwilę - potem po włączeniu zapłonu odczekaj dodatkowe 10-15 sekund i może zgaśnie niedobra jedna ;) Komputer można sczytać przy nadarzającej się okazji -no chyba, że poważne problemy się pojawiły z pracą silnika. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2012 (edytowane) Poza tym żółty trójkąt to jest tylko ostrzeżenie gorzej jak jest czerwony wtedy silnhk może zostać wyłączony lub pracować w trybie awaryjnym. A tak mi teraz przyszło do głowy sprawdź ten kabel który był przyciśnięty może się ułamał, a on był o ile się nie mylę od czujnika temperatury płynu chłodzącego. Natnij izolację i zobacz czy żyła jest cała jeśli tak to porządnie zaizoluj jeśli nie to skręć kabelki i zaizoluj w domu polutujesz. Nie przepraszam to jest czujnik położenia wałka rozrządu. Edytowane 1 Maj 2012 przez elektrician Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2012 Niektóre komputery mają tak, że jak się pojawi błąd ( może być chwilowy lub jakaś inna chwilowa przyczyna ) to komputer czeka na reset błędów choć już nic mu nie dolega - jak jest w tym wypadku to nie wiem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2012 Wiem ze nie nalezy generalizowac ale m. in. z takich powodow nie woze sie 800tka. Wole swojego starego Dakara... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2012 Wiem ze nie nalezy generalizowac ale m. in. z takich powodow nie woze sie 800tka. Wole swojego starego Dakara... Twój stary dakar ma też elektronikę która może w każdej chwili się zepsuć i dupa a im starsza tym łatwiej o awarię. A druga rzecz to nie kupisz już nowego ani auta ani motocykla bez elektroniki. Nie ma już takich sprzętów jak kiedyś że wszystko naprawiłeś śrubokrętem. Teraz sprzęty są mocne szybkie uniwersalne ale i zaawansowane technologicznie i nie ma na to rady, przyjdzie czas że i tak się przesiądziesz na nowsze moto. A 800 nie jest jeszcze tak skomplikowana w brew pozorom :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2012 Co fakt to fakt - dlatego m.in. wolę KTMy z ich mechanicznymi problemami niż GSy z ich problemami elektryczno-elektronicznymi. :) Elektryka/elektronika nie jest moją mocną stroną - choć chętnie się poduczę "w tej tomacie”.:D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2012 Oczywiscie ze moj niemlody juz Dakar tez ma elektronike ale ma jej bez porownania mniej. CAN-BUS tez mnie ominal. Zdaje sobie sprawe, ze kiedys bede musial motka zmienic ale na razie mi sie nie spieszy. Predzej zainwestuje w kolejna maszyne :) 800tka bardzo mi sie podobala swojego czasu ale zbyt wiele niedorobek - czytaj zaawansowanych technologicznie rozwiazan po cieciach budzetowych mnie przeraza. Mam nadzieje ze to wszystko to choroby wieku dzieciecego. Nie mowie ze to zle moto. Po prostu nie dla mnie. Sorry za offtop. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MTBiker 2 175 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2012 Co fakt to fakt - dlatego m.in. wolę KTMy z ich mechanicznymi problemami niż GSy z ich problemami elektryczno-elektronicznymi. :) Elektryka/elektronika nie jest moją mocną stroną - choć chętnie się poduczę "w tej tomacie”. :D Alik moj XCH ma 34tys km, znajomego 690R 25 tys km ... reszta w watku o 690 Enduro na advrider.pl :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2012 Ha, bo dobra to teraz coś w temacie. Żółty trójkąt pali się nadal, jak rownież symbol check engine :/ zrobiłem tak dzisiaj ze 400km. Poziom oleju w normie, chlodzenie rownież, silnik pracuje poprawnie. Jednak byłbym spokojniejszy gdyby zgasla. Na noc odlaczylem aku, zobaczymy :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2012 Dzwoniłem do Ciebie ale byłes poza zasiegiem, sprawdź jeszcze ten kabel od czujnika. Powodzenia może w drodze powrotnej zahaczycie o Urszulewo :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
marycha 506 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2012 Tomek,to ten sam motek, który gasł Ci po drodze do Wa-wy? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 2 Maj 2012 (edytowane) Tak, to ten sam. To ze gasło, to myśle ze była wina ... braku paliwa, co prawda weszło tylko 12 litrów, ale po tankowaniu objawy ustaliły Edytowane 2 Maj 2012 przez tomekm Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 039 Zgłoś ten post Napisano 2 Maj 2012 Tomek, trzymam kciuki! Obyście dojechali bez problemów Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 3 Maj 2012 Dajemy czadu do domu, póki co bez nowych niespodzianek. Wizyta w Bieszczadach dzięki 'Lara07' była bardzo pozytywna. Kolejny przystanek w W-wie (znacie kogoś w w-wie z komputerem do bety?). T. p.s. Justyna - jeszcze raz dzięki! (AiT) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
WINO 1 534 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 (edytowane) Willinger Motors...Reszów ul. Podkarpacka ( droga- wylot na Bieszczady ) Handlują mocno wszelakiej maści BMW- dzwoń i pytaj myśle iz mają do 800-tki. Bo do: 1150, 1200 GS,R , RT-ów, LT-ków, K... i innych, tak... kontak z otomoto: http://willinger.otomoto.pl/ PS. auuu nie doczytałem ze nieaktualne.... :mrgreen: Edytowane 5 Maj 2012 przez tomekwino Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 (edytowane) a może wpierw sprawdzicie w manualu co oznacza ten żółty trójkąt :?: zamiast lecieć od razu na komputer :-D http://www.dualsportafrica.com/BMWF800GS_2010_Riders_Manual_EN.pdf EDIT: według manuala powinno jeszcze coś być napisane pod godziną: - EWS - LAMP - DWA albo jakaś inna ikona silnika, chłodnicy, bądź baku. Sprawdź to :-D strona 26 - 33. Edytowane 5 Maj 2012 przez bajer Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
WINO 1 534 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 a może wpierw sprawdzicie w manualu co oznacza ten żółty trójkąt :?: zamiast lecieć od razu na komputer :-D ..ano tak Panie Bajerku.... np. w GS 1200 ten trójkąt świeci jak żarówka się spali lub.... między innymi - jedziesz na rezerwie...... !!! Pewnie w 650 Twin jest podobnie... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 Ha, bo dobra to teraz coś w temacie. Żółty trójkąt pali się nadal, jak rownież symbol check engine :/ zrobiłem tak dzisiaj ze 400km. Poziom oleju w normie, chlodzenie rownież, silnik pracuje poprawnie. Jednak byłbym spokojniejszy gdyby zgasla. Na noc odlaczylem aku, zobaczymy :) U mnie zapalał się trójkąt i nie gasł, gdy miałem aku na granicy śmierci. Zdarzało się mieć Giselle problemy z odpalaniem i kilkakrotnie z gaśnięciem w trakcie jazdy (raz lub dwa). Problem dotyczył m.in. anteny immobilizera. Był moment, że paliła się żółta kontrolka albo wykrzyknik na wyświetlaczu (wersja z komp.). tomekm: sprawdź aku, czy już nie dokonuje swojego żywota. Tak, to ten sam. To ze gasło, to myśle ze była wina ... braku paliwa, co prawda weszło tylko 12 litrów, ale po tankowaniu objawy ustaliły To może potwierdzać problem z baterią. Do pustego zbiornika wchodzi niemal 18 l benzyny. Skoro weszło 12, to albo zapowietrzony (przewód przelewowy zatkany albo niedrożny zawór odpowietrzający - to ten, co tak stuka z tyłu) albo nie dolałeś, a pistolet na stacji benzynowej był za czuły. Czy zaplała się wówczas kontrolka rezerwy? Jeśli tak ile km przejechałeś na rezerwie? Może być jeszcze problem z pompą paliwa albo filtrem paliwa... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 (edytowane) ..ano tak Panie Bajerku.... np. w GS 1200 ten trójkąt świeci jak żarówka się spali lub.... między innymi - jedziesz na rezerwie...... !!! Pewnie w 650 Twin jest podobnie... Żółty trójkąt w twinie oznacza usterkę m.in. może to być spalona żarówka, ale wtedy jest informacja, że chodzi o żarówkę (wersja z komp.) Gdy u mnie z powodu aku fiksowała antena immobilizera, to oprócz żółtego trójkąta, wyświetlał się chyba napis EWS, czy jakoś tak. :( Rezerwa ma osobną "lampkę". :) Edytowane 5 Maj 2012 przez leff Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 Dobrze, że nie LPG :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 039 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 jak antena immobilajzera to chyba EWS? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 jak antena immobilajzera to chyba EWS? Talon na fiata dla tego Pana. :) Oczywiście, że EWS. :D Tak więc paliła się żółta kontrolka i wyskakiwał napis EWS. :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 Dobrze, że nie LPG :D Jakie LPG? O czym Ty tutaj Aliku??? ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach