Skocz do zawartości
leff

Zawiecha od Dakara

Recommended Posts

Niektórzy z Was wiedzą, że rozmyślam ostatnimi czasy nad pewnymi modyfikacjami w Giselle.

Jedną z takich myśli jest chęć zapakowania jej zawiechy od F800GS. Jednakże, koszty takiej zabawy czynią całą operację nieopłacalną, bo taniej wychodzi spylić Giselle i kupić dużego twina.

Tak sobie dzisiaj miziałem po danych technicznych i wyczaiłem, że Giselle ma średnicę lag, wynoszącą 41 mm (Haynes tweirdzi, że 43 mm). 41 mm, czyli tyle samo, co Dakar. Co zyskuję?

Moim zdaniem nie muszę kombinować z półkami (zostają te same) wymieniam tylko lagi i ew. koło na 21-calowe. Poza tym osiągam zamierzony efekt, czyli większy skok przedniego zawieszenia i duże koło.

Pomijam na razie kwestie przewodów haulcowych, tarcz zacisków itp. To nie będzie większym problemem. Pytanie jednak mam następujące: na ile Waszym zdaniem, zmieni się trakcja Giselle? Czy jej waga, większa od Dakra o ok. 10 kg ma znaczenie? Czy ewentualne różnice w kącie pochylenia główki ramy mogą dyskredytować to rozwiązanie?

Kąt pochylenia główki ramy w Giselle wynosi nie wiem ile, a Haynesowi nie ufam, za to kąt pochylenia główki ramy Dakara wynosi tyle samo, czyli nie wiem ile. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak sobie dzisiaj miziałem po danych technicznych i wyczaiłem, że Giselle ma średnicę lag, wynoszącą 41 mm (Haynes tweirdzi, że 43 mm). 41 mm, czyli tyle samo, co Dakar. Co zyskuję?

Moim zdaniem nie muszę kombinować z półkami (zostają te same) wymieniam tylko lagi i ew. koło na 21-calowe. Poza tym osiągam zamierzony efekt, czyli większy skok przedniego zawieszenia i duże koło.

A jaki masz rozstaw lag w polce? Ten sam co w Dakarze?

Pomijam na razie kwestie przewodów haulcowych, tarcz zacisków itp. To nie będzie większym problemem. Pytanie jednak mam następujące: na ile Waszym zdaniem, zmieni się trakcja Giselle? Czy jej waga, większa od Dakra o ok. 10 kg ma znaczenie? Czy ewentualne różnice w kącie pochylenia główki ramy mogą dyskredytować to rozwiązanie?

Kąt pochylenia główki ramy w Giselle wynosi nie wiem ile, a Haynesowi nie ufam, za to kąt pochylenia główki ramy Dakara wynosi tyle samo, czyli nie wiem ile. :)

Tymi 10kg to bym sie nie przejmowal. Wez pod uwage rozrzut masy kierownikow naszych poczciwych Dakarow ewentualnie kwestie plecaczka.

Jesli chodzi o kat pochylenia glowki ramy to tu bym sie bardziej zastanawial. Najpierw potrzebne jednak dokladne katalogowe dane coby to jakos porownac.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mutomb, z plecakiem nie jeżdżę, więc kłopot nie istnieje.

Zlezę zaraz na dół i pomierzę rozstaw lag, bo gdzie takie dane znaleźć, to nie wiem.

Dzięki za pierwsze cenne uwagi. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Leff,

Gdyby był za miękko, można zamontować akcesoryjne sprężyny progresywne, będzie lepiej. A co zrobisz z tyłem? Jeśli nie zmienisz, będzie taki trochę czoperowaty :mrgreen:

Edytowane przez rPiotrek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie jestem pewien czy Dakarowa zawiecha jest warta takiej zamiany. Ja po roku jeżdżenia Dakarem chętnie wstawiłbym coś lepszego. Zobacz na advrider.com zamianę w f800gs na marzocchi http://www.advrider....ad.php?t=603554 . Tak dla ostudzenia warto sprawdzić ceny akcesoryjnych tylnych amortyzatorów, bez minimum 2000 zł nie ma się co zbliżać :twisted:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Leff,

Gdyby był za miękko, można zamontować akcesoryjne sprężyny progresywne, będzie lepiej. A co zrobisz z tyłem? Jeśli nie zmienisz, będzie taki trochę czoperowaty :mrgreen:

Wszystko w swoim czasie. :) Na razie burza mózgów. :D Wymiana tylnej zawiechy, to pikuś, bo muszę wywalić amor fabryczny i wsadzić inny fabryczny z F800GS lub jakiś akcesoryjny, z regóły znacznie tańszy (ok. 1500 zł zamiast ponad 3000 zł), ale z minimalną regulację, bądź bez niej.

Rozstaw lag w F650GS twin, mierzony pomiędzy środkami przekrojów poprzecznych, wynosi 18 cm +/- 2-3 mm, ale to sprawdzę dokładnie, gdy Bajerowa Suzi wyjedzie. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie jestem pewien czy Dakarowa zawiecha jest warta takiej zamiany. Ja po roku jeżdżenia Dakarem chętnie wstawiłbym coś lepszego. Zobacz na advrider.com zamianę w f800gs na marzocchi http://www.advrider....ad.php?t=603554 . Tak dla ostudzenia warto sprawdzić ceny akcesoryjnych tylnych amortyzatorów, bez minimum 2000 zł nie ma się co zbliżać :twisted:

mehow, ale zawiecha z f800gs wymagałaby wymiany u Giselle, również obu półek i robienia cudów z przewodami haulcowymi itd. Wiem, że zawsze można znaleźć coś lepszego oryginalne zawieszenie F800GS vs. Marzocchi, ale na razie do łba mi wpadło, żeby wymienić zawieszenie na dakarowe. Chyba, ze są jakieś akcesoryjne przednie zawiasy do Dakara? :)

IMO Dakar ma o niebo lepsze przednie zawieszenie niż moja Giselle. :(

Edytowane przez leff

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Leffu, nie Baw się w żadne zawiechy dakarowe, jak już przerabiać to na maxa! Spójrz na ceny zawieszeń WP od KTM-ów albo zakradnij się do Alika do garażu, On ma tam takiego rozebranego i se weź co potrzebujesz. Zamów excele na szprychach, kostki. Za rok widzimy się na Pałukach na offie z tym, że Ty zaliczasz również próby przeznaczone dla Crossów :lol:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I wychodzi na to, że jak masz głowę i ch..j to kombinuj :)

Ja Ci powiem ZOSTAW Giselle w spokoju. Ale to tylko moje prywatne zdanie (Ty wiesz ile browarów możesz wypić za tą zawiechę od Dakara??), wcale nie musisz się ze mną zgadzać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Leffu, nie Baw się w żadne zawiechy dakarowe, jak już przerabiać to na maxa! Spójrz na ceny zawieszeń WP od KTM-ów albo zakradnij się do Alika do garażu, On ma tam takiego rozebranego i se weź co potrzebujesz. Zamów excele na szprychach, kostki. Za rok widzimy się na Pałukach na offie z tym, że Ty zaliczasz również próby przeznaczone dla Crossów :lol:

Alikowe lagi mają chyba większą średnicę. Poza tym KTM-y się psują. :D

Nie ukrywam, że rozważam szprychy. :)

Nad kostkami pomyślę...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

KTM-y tak ale zawieszenie mają WP :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I wychodzi na to, że jak masz głowę i ch..j to kombinuj :)

Ja Ci powiem ZOSTAW Giselle w spokoju. Ale to tylko moje prywatne zdanie (Ty wiesz ile browarów możesz wypić za tą zawiechę od Dakara??), wcale nie musisz się ze mną zgadzać.

Kupuję dakarową, gisellową sprzedaję. ;) Co do browarów, to i tak jestem w stanie wypić nie więcej jak jedną, góra dwie, małe butelki, na jedno posiedzenie. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

KTM-y tak ale zawieszenie mają WP :lol:

jakiś link podeślij, bo moja wyszukiwarka pokazuje mi na razie kozie bobki zamiast zawieszeń. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A propos kół to ostatnio oglądałem Twoją Giselle i tak mi coś wygląda, że pasowały by Ci koła szprychowe od singla. Jak Chcesz to mogę pojechać zaklepać Ci to tylne koło od Dakara pod Toruniem, przednie sobie Skombinujesz i Będziesz miał szprychowe koła jak porządny endurowiec :-). Cena 250 zł wydaje mi się atrakcyjną, sam bym się połasił ale obiecałem sobie, że koniec z ekstrasami w tym roku do Frankensteina :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kupuję dakarową, gisellową sprzedaję. ;) Co do browarów, to i tak jestem w stanie wypić nie więcej jak jedną, góra dwie, małe butelki, na jedno posiedzenie. :D

A to dakarowa na sprzedaż :)? aaa coś tam o wrzeniu ostatnio czytałem :) to chyba się gotuje do zmian :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

WP lagi montowane w KTMach mają 3 rodzaje: 43 i 48 oraz 50 mm. W zależności od tego jaki masz rozstaw półek trzeba będzie porzeźbić z kołem, dystansami, tarczami i hamulcami. Myślę, że najsensowniej jeśli zmieniać na coś takiego zobaczyć czy nie weszło by też amor tylny z WP od KTMa. To trzeba dobrze pomierzyć i wtedy szukać.

Jeśli kupować WP to może całe z półkami i kołem wyjdzie najtaniej a przerobić jedynie sztycę, aby weszła w ramę F650GS T.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jakiś link podeślij, bo moja wyszukiwarka pokazuje mi na razie kozie bobki zamiast zawieszeń. ;)

http://moto.allegro.pl/ktm-wp-zawieszenie-amortyzator-zawias-damper-pds-i2273988760.html

Pewnie wiąże się z dość sporymi przeróbkami pólek ale Oddasz do Nadarzyna do MotoMirka i wszystko Ci zrobi. Wstawiał zawiechy od Kata do dużych Beemek ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A propos kół to ostatnio oglądałem Twoją Giselle i tak mi coś wygląda, że pasowały by Ci koła szprychowe od singla. Jak Chcesz to mogę pojechać zaklepać Ci to tylne koło od Dakara pod Toruniem, przednie sobie Skombinujesz i Będziesz miał szprychowe koła jak porządny endurowiec :-). Cena 250 zł wydaje mi się atrakcyjną, sam bym się połasił ale obiecałem sobie, że koniec z ekstrasami w tym roku do Frankensteina :lol:

Na mój gust, to koło przednie od Dakara pasuje na 100%. Tylne z F800GS też pasuje do Giselle na 100%. Ale nie wiem czy pasuje tylne szprychowe z Dakara...możesz jakieś wymiary, rysunki wkleić?

WP lagi montowane w KTMach mają 3 rodzaje: 43 i 48 oraz 50 mm. W zależności od tego jaki masz rozstaw półek trzeba będzie porzeźbić z kołem, dystansami, tarczami i hamulcami. Myślę, że najsensowniej jeśli zmieniać na coś takiego zobaczyć czy nie weszło by też amor tylny z WP od KTMa. To trzeba dobrze pomierzyć i wtedy szukać.

Jeśli kupować WP to może całe z półkami i kołem wyjdzie najtaniej a przerobić jedynie sztycę, aby weszła w ramę F650GS T.

Odpada! Za dużo pierdzielenia się. Idę na fabryczną łatwiznę. Próbuję złożyć te klocki, które do siebie pasują, bez kombinacji. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

http://moto.allegro....2273988760.html

Pewnie wiąże się z dość sporymi przeróbkami pólek ale Oddasz do Nadarzyna do MotoMirka i wszystko Ci zrobi. Wstawiał zawiechy od Kata do dużych Beemek ;-)

Kuszące bardzo! Oddać, zapłacić, odebrać. Tylko późniejsze serwisowanie przyprawia o ból głowy i ABS itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sory Leff, ale Twoje moto jest dupną bazą do budowania "motoru marzeń", a zawiecha od Dakara w Dakarze to pierwszy punkt do wymiany w dążeniu do "motoru marzeń" :? jak nie masz co robić z kasą to odłóż do skarbonki, za czas jakiś pogonisz Giselle, cośniecoś dorzucisz kasy, ceny zejdą, roczniki się zestarzeją i kupisz normalną 800tkę jak człowiek...

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

E tam - normalna 800tka też ma lipne zawieszenie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Beemki w ogóle są do dupy, silniki im się psują :lol:

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sory Leff, ale Twoje moto jest dupną bazą do budowania "motoru marzeń",

Dlaczego? 71 KM naprawdę na moje potrzeby wystarcza i daje lepszy stosunek mocy do masy niż mają stary GS i Dakar.

a zawiecha od Dakara w Dakarze to pierwszy punkt do wymiany w dążeniu do "motoru marzeń" :? jak nie masz co robić z kasą to odłóż do skarbonki, za czas jakiś pogonisz Giselle, cośniecoś dorzucisz kasy, ceny zejdą, roczniki się zestarzeją i kupisz normalną 800tkę jak człowiek...

Cały wic polega na tym, że F800 GS poza tym, że jest bajeczne, to jest trochę przechytrzone. Różnice między dużym twinem a małym (pomijając moc silnika), sprowadzają się do detali. Waham się czy sprzedawać Giselle, czy nie. Z jednej strony, to roboczy osiołek. Z drugiej, to, że służy do pracy, zaciąga mi ręczny hamulec przed opuszczaniem dobrej jakości szutrów. Jednakże, kupując nowe moto zakładałem, że nie sprzedam tak szybko. Jeśli wszystkie plany wyjazdowo-podróżowe dojdą do skutku, to przed zimą będę miał nakulane ponad 50 tys. km. Po co zaś sprzedwać, co jest dobre? Więc kombinuję jak zrobić, żeby było lepiej, a niekoniecznie na nowo.

Dzięki za cenną uwagę o zawieszeniu Dakara. Nie wiedziałem, że ludziska się na nie skarżą. :?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Eee tam Miko, demonizujesz. Jeździłem na twinie i było fajnie, jakby miał inne koła to by nie był nic gorszy w terenie od singla (mówię tu o cywilnej wersji). Zawieszenie ma przecież bardzo podobne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Eee tam Miko, demonizujesz. Jeździłem na twinie i było fajnie, jakby miał inne koła to by nie był nic gorszy w terenie od singla (mówię tu o cywilnej wersji). Zawieszenie ma przecież bardzo podobne?

180 mm skok na przedzie i 170 mm na tyle.

F800GS odpowiednio: 230 mm i 210 mm.

Mnie by w zupełności wystarczyło 210mm i 210 mm skoku zawieszeń i szprychy...i gmole...i prawie już. :)

Edytowane przez leff

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×