leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 Niektórzy z Was wiedzą, że rozmyślam ostatnimi czasy nad pewnymi modyfikacjami w Giselle. Jedną z takich myśli jest chęć zapakowania jej zawiechy od F800GS. Jednakże, koszty takiej zabawy czynią całą operację nieopłacalną, bo taniej wychodzi spylić Giselle i kupić dużego twina. Tak sobie dzisiaj miziałem po danych technicznych i wyczaiłem, że Giselle ma średnicę lag, wynoszącą 41 mm (Haynes tweirdzi, że 43 mm). 41 mm, czyli tyle samo, co Dakar. Co zyskuję? Moim zdaniem nie muszę kombinować z półkami (zostają te same) wymieniam tylko lagi i ew. koło na 21-calowe. Poza tym osiągam zamierzony efekt, czyli większy skok przedniego zawieszenia i duże koło. Pomijam na razie kwestie przewodów haulcowych, tarcz zacisków itp. To nie będzie większym problemem. Pytanie jednak mam następujące: na ile Waszym zdaniem, zmieni się trakcja Giselle? Czy jej waga, większa od Dakra o ok. 10 kg ma znaczenie? Czy ewentualne różnice w kącie pochylenia główki ramy mogą dyskredytować to rozwiązanie? Kąt pochylenia główki ramy w Giselle wynosi nie wiem ile, a Haynesowi nie ufam, za to kąt pochylenia główki ramy Dakara wynosi tyle samo, czyli nie wiem ile. :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 Tak sobie dzisiaj miziałem po danych technicznych i wyczaiłem, że Giselle ma średnicę lag, wynoszącą 41 mm (Haynes tweirdzi, że 43 mm). 41 mm, czyli tyle samo, co Dakar. Co zyskuję? Moim zdaniem nie muszę kombinować z półkami (zostają te same) wymieniam tylko lagi i ew. koło na 21-calowe. Poza tym osiągam zamierzony efekt, czyli większy skok przedniego zawieszenia i duże koło. A jaki masz rozstaw lag w polce? Ten sam co w Dakarze? Pomijam na razie kwestie przewodów haulcowych, tarcz zacisków itp. To nie będzie większym problemem. Pytanie jednak mam następujące: na ile Waszym zdaniem, zmieni się trakcja Giselle? Czy jej waga, większa od Dakra o ok. 10 kg ma znaczenie? Czy ewentualne różnice w kącie pochylenia główki ramy mogą dyskredytować to rozwiązanie? Kąt pochylenia główki ramy w Giselle wynosi nie wiem ile, a Haynesowi nie ufam, za to kąt pochylenia główki ramy Dakara wynosi tyle samo, czyli nie wiem ile. :) Tymi 10kg to bym sie nie przejmowal. Wez pod uwage rozrzut masy kierownikow naszych poczciwych Dakarow ewentualnie kwestie plecaczka. Jesli chodzi o kat pochylenia glowki ramy to tu bym sie bardziej zastanawial. Najpierw potrzebne jednak dokladne katalogowe dane coby to jakos porownac. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 Mutomb, z plecakiem nie jeżdżę, więc kłopot nie istnieje. Zlezę zaraz na dół i pomierzę rozstaw lag, bo gdzie takie dane znaleźć, to nie wiem. Dzięki za pierwsze cenne uwagi. :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 (edytowane) Leff, Gdyby był za miękko, można zamontować akcesoryjne sprężyny progresywne, będzie lepiej. A co zrobisz z tyłem? Jeśli nie zmienisz, będzie taki trochę czoperowaty :mrgreen: Edytowane 5 Maj 2012 przez rPiotrek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mehow 57 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 Nie jestem pewien czy Dakarowa zawiecha jest warta takiej zamiany. Ja po roku jeżdżenia Dakarem chętnie wstawiłbym coś lepszego. Zobacz na advrider.com zamianę w f800gs na marzocchi http://www.advrider....ad.php?t=603554 . Tak dla ostudzenia warto sprawdzić ceny akcesoryjnych tylnych amortyzatorów, bez minimum 2000 zł nie ma się co zbliżać :twisted: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 Leff, Gdyby był za miękko, można zamontować akcesoryjne sprężyny progresywne, będzie lepiej. A co zrobisz z tyłem? Jeśli nie zmienisz, będzie taki trochę czoperowaty :mrgreen: Wszystko w swoim czasie. :) Na razie burza mózgów. :D Wymiana tylnej zawiechy, to pikuś, bo muszę wywalić amor fabryczny i wsadzić inny fabryczny z F800GS lub jakiś akcesoryjny, z regóły znacznie tańszy (ok. 1500 zł zamiast ponad 3000 zł), ale z minimalną regulację, bądź bez niej. Rozstaw lag w F650GS twin, mierzony pomiędzy środkami przekrojów poprzecznych, wynosi 18 cm +/- 2-3 mm, ale to sprawdzę dokładnie, gdy Bajerowa Suzi wyjedzie. ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 (edytowane) Nie jestem pewien czy Dakarowa zawiecha jest warta takiej zamiany. Ja po roku jeżdżenia Dakarem chętnie wstawiłbym coś lepszego. Zobacz na advrider.com zamianę w f800gs na marzocchi http://www.advrider....ad.php?t=603554 . Tak dla ostudzenia warto sprawdzić ceny akcesoryjnych tylnych amortyzatorów, bez minimum 2000 zł nie ma się co zbliżać :twisted: mehow, ale zawiecha z f800gs wymagałaby wymiany u Giselle, również obu półek i robienia cudów z przewodami haulcowymi itd. Wiem, że zawsze można znaleźć coś lepszego oryginalne zawieszenie F800GS vs. Marzocchi, ale na razie do łba mi wpadło, żeby wymienić zawieszenie na dakarowe. Chyba, ze są jakieś akcesoryjne przednie zawiasy do Dakara? :) IMO Dakar ma o niebo lepsze przednie zawieszenie niż moja Giselle. :( Edytowane 5 Maj 2012 przez leff Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 Leffu, nie Baw się w żadne zawiechy dakarowe, jak już przerabiać to na maxa! Spójrz na ceny zawieszeń WP od KTM-ów albo zakradnij się do Alika do garażu, On ma tam takiego rozebranego i se weź co potrzebujesz. Zamów excele na szprychach, kostki. Za rok widzimy się na Pałukach na offie z tym, że Ty zaliczasz również próby przeznaczone dla Crossów :lol: 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
manioora 1 757 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 I wychodzi na to, że jak masz głowę i ch..j to kombinuj :) Ja Ci powiem ZOSTAW Giselle w spokoju. Ale to tylko moje prywatne zdanie (Ty wiesz ile browarów możesz wypić za tą zawiechę od Dakara??), wcale nie musisz się ze mną zgadzać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 Leffu, nie Baw się w żadne zawiechy dakarowe, jak już przerabiać to na maxa! Spójrz na ceny zawieszeń WP od KTM-ów albo zakradnij się do Alika do garażu, On ma tam takiego rozebranego i se weź co potrzebujesz. Zamów excele na szprychach, kostki. Za rok widzimy się na Pałukach na offie z tym, że Ty zaliczasz również próby przeznaczone dla Crossów :lol: Alikowe lagi mają chyba większą średnicę. Poza tym KTM-y się psują. :D Nie ukrywam, że rozważam szprychy. :) Nad kostkami pomyślę... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 KTM-y tak ale zawieszenie mają WP :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 I wychodzi na to, że jak masz głowę i ch..j to kombinuj :) Ja Ci powiem ZOSTAW Giselle w spokoju. Ale to tylko moje prywatne zdanie (Ty wiesz ile browarów możesz wypić za tą zawiechę od Dakara??), wcale nie musisz się ze mną zgadzać. Kupuję dakarową, gisellową sprzedaję. ;) Co do browarów, to i tak jestem w stanie wypić nie więcej jak jedną, góra dwie, małe butelki, na jedno posiedzenie. :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 KTM-y tak ale zawieszenie mają WP :lol: jakiś link podeślij, bo moja wyszukiwarka pokazuje mi na razie kozie bobki zamiast zawieszeń. ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 A propos kół to ostatnio oglądałem Twoją Giselle i tak mi coś wygląda, że pasowały by Ci koła szprychowe od singla. Jak Chcesz to mogę pojechać zaklepać Ci to tylne koło od Dakara pod Toruniem, przednie sobie Skombinujesz i Będziesz miał szprychowe koła jak porządny endurowiec :-). Cena 250 zł wydaje mi się atrakcyjną, sam bym się połasił ale obiecałem sobie, że koniec z ekstrasami w tym roku do Frankensteina :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
manioora 1 757 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 Kupuję dakarową, gisellową sprzedaję. ;) Co do browarów, to i tak jestem w stanie wypić nie więcej jak jedną, góra dwie, małe butelki, na jedno posiedzenie. :D A to dakarowa na sprzedaż :)? aaa coś tam o wrzeniu ostatnio czytałem :) to chyba się gotuje do zmian :) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 WP lagi montowane w KTMach mają 3 rodzaje: 43 i 48 oraz 50 mm. W zależności od tego jaki masz rozstaw półek trzeba będzie porzeźbić z kołem, dystansami, tarczami i hamulcami. Myślę, że najsensowniej jeśli zmieniać na coś takiego zobaczyć czy nie weszło by też amor tylny z WP od KTMa. To trzeba dobrze pomierzyć i wtedy szukać. Jeśli kupować WP to może całe z półkami i kołem wyjdzie najtaniej a przerobić jedynie sztycę, aby weszła w ramę F650GS T. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 jakiś link podeślij, bo moja wyszukiwarka pokazuje mi na razie kozie bobki zamiast zawieszeń. ;) http://moto.allegro.pl/ktm-wp-zawieszenie-amortyzator-zawias-damper-pds-i2273988760.html Pewnie wiąże się z dość sporymi przeróbkami pólek ale Oddasz do Nadarzyna do MotoMirka i wszystko Ci zrobi. Wstawiał zawiechy od Kata do dużych Beemek ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 A propos kół to ostatnio oglądałem Twoją Giselle i tak mi coś wygląda, że pasowały by Ci koła szprychowe od singla. Jak Chcesz to mogę pojechać zaklepać Ci to tylne koło od Dakara pod Toruniem, przednie sobie Skombinujesz i Będziesz miał szprychowe koła jak porządny endurowiec :-). Cena 250 zł wydaje mi się atrakcyjną, sam bym się połasił ale obiecałem sobie, że koniec z ekstrasami w tym roku do Frankensteina :lol: Na mój gust, to koło przednie od Dakara pasuje na 100%. Tylne z F800GS też pasuje do Giselle na 100%. Ale nie wiem czy pasuje tylne szprychowe z Dakara...możesz jakieś wymiary, rysunki wkleić? WP lagi montowane w KTMach mają 3 rodzaje: 43 i 48 oraz 50 mm. W zależności od tego jaki masz rozstaw półek trzeba będzie porzeźbić z kołem, dystansami, tarczami i hamulcami. Myślę, że najsensowniej jeśli zmieniać na coś takiego zobaczyć czy nie weszło by też amor tylny z WP od KTMa. To trzeba dobrze pomierzyć i wtedy szukać. Jeśli kupować WP to może całe z półkami i kołem wyjdzie najtaniej a przerobić jedynie sztycę, aby weszła w ramę F650GS T. Odpada! Za dużo pierdzielenia się. Idę na fabryczną łatwiznę. Próbuję złożyć te klocki, które do siebie pasują, bez kombinacji. :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 http://moto.allegro....2273988760.html Pewnie wiąże się z dość sporymi przeróbkami pólek ale Oddasz do Nadarzyna do MotoMirka i wszystko Ci zrobi. Wstawiał zawiechy od Kata do dużych Beemek ;-) Kuszące bardzo! Oddać, zapłacić, odebrać. Tylko późniejsze serwisowanie przyprawia o ból głowy i ABS itp. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 sory Leff, ale Twoje moto jest dupną bazą do budowania "motoru marzeń", a zawiecha od Dakara w Dakarze to pierwszy punkt do wymiany w dążeniu do "motoru marzeń" :? jak nie masz co robić z kasą to odłóż do skarbonki, za czas jakiś pogonisz Giselle, cośniecoś dorzucisz kasy, ceny zejdą, roczniki się zestarzeją i kupisz normalną 800tkę jak człowiek... 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 E tam - normalna 800tka też ma lipne zawieszenie ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 Beemki w ogóle są do dupy, silniki im się psują :lol: 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 sory Leff, ale Twoje moto jest dupną bazą do budowania "motoru marzeń", Dlaczego? 71 KM naprawdę na moje potrzeby wystarcza i daje lepszy stosunek mocy do masy niż mają stary GS i Dakar. a zawiecha od Dakara w Dakarze to pierwszy punkt do wymiany w dążeniu do "motoru marzeń" :? jak nie masz co robić z kasą to odłóż do skarbonki, za czas jakiś pogonisz Giselle, cośniecoś dorzucisz kasy, ceny zejdą, roczniki się zestarzeją i kupisz normalną 800tkę jak człowiek... Cały wic polega na tym, że F800 GS poza tym, że jest bajeczne, to jest trochę przechytrzone. Różnice między dużym twinem a małym (pomijając moc silnika), sprowadzają się do detali. Waham się czy sprzedawać Giselle, czy nie. Z jednej strony, to roboczy osiołek. Z drugiej, to, że służy do pracy, zaciąga mi ręczny hamulec przed opuszczaniem dobrej jakości szutrów. Jednakże, kupując nowe moto zakładałem, że nie sprzedam tak szybko. Jeśli wszystkie plany wyjazdowo-podróżowe dojdą do skutku, to przed zimą będę miał nakulane ponad 50 tys. km. Po co zaś sprzedwać, co jest dobre? Więc kombinuję jak zrobić, żeby było lepiej, a niekoniecznie na nowo. Dzięki za cenną uwagę o zawieszeniu Dakara. Nie wiedziałem, że ludziska się na nie skarżą. :? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 Eee tam Miko, demonizujesz. Jeździłem na twinie i było fajnie, jakby miał inne koła to by nie był nic gorszy w terenie od singla (mówię tu o cywilnej wersji). Zawieszenie ma przecież bardzo podobne? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2012 (edytowane) Eee tam Miko, demonizujesz. Jeździłem na twinie i było fajnie, jakby miał inne koła to by nie był nic gorszy w terenie od singla (mówię tu o cywilnej wersji). Zawieszenie ma przecież bardzo podobne? 180 mm skok na przedzie i 170 mm na tyle. F800GS odpowiednio: 230 mm i 210 mm. Mnie by w zupełności wystarczyło 210mm i 210 mm skoku zawieszeń i szprychy...i gmole...i prawie już. :) Edytowane 5 Maj 2012 przez leff Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach