Skocz do zawartości
Dziadek

Zakup F650GS - moturowe bolączki - gdzie wsadzić nos ?

Recommended Posts

Przymierzam się do zakupu GSa, a ponieważ moje dotychczsowe doświadczenia motocyklowe zawężają się do do : GasGasa, Suzuki RM, wypadku przy pracy czyli Yamahy XVS, sześciu KTMów , oraz kilku sprzętów drobniejszego kalibru oczywiście nie wszystkiego naraz, ale w ciągu kilkunastu lat, chciałbym zapytać szanowne forumowe gremium na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego BMW F650GS , ponieważ z tym moto nie miałem jakiejkolwiek styczności.

Oczywiście nie chodzi mi o szczegóły, na które zwracamy zawsze uwagę przy zakupie używanego motocykla, ale o usterki, które najczęściej mogą wystąpić w używanych GSach, gdzie zajrzeć, co w nich najczęściej pada itp.

Chyba, że BMW jest pozbawiony wszelkich wad, ale w to jakoś nie wierzę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To nie kwestia wiary , lecz faktów i dobrych egzemplarzy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To nie kwestia wiary , lecz faktów i dobrych egzemplarzy :)

Właśnie poszukuję dobrego egzemplarza :) , tylko jak się natknę na jakiś prawdopodobnie dobry bo jakoś nie wierzę w przebiegi rzędu 20k km w 6 letnich motocyklach wolałbym wiedzieć gdzie mu zajżeć :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie zwracaj uwagi na przebiegi , większość liczydeł się zacięła ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja proponuje wsadzic nos w wyszukiwarke. Sporo bylo i jest na ten temat :) :beer:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dobra, zlituję się bo wyszukiwarka działa jak działa :lol:

Warto sprawdzić cały zakres ruchów kierownicą czy nie ma "przeskoków", które mogą świadczyć o walniętych łożyskach główki ramy. "Na zimnym" sprawdzić pompę wody czy uszczelniacze nie puszczają na zewnątrz (jeżeli tak będzie pod spodem wilgotna lub mokra) oraz odkręcić korek od zbiornika olejowego u góry i spojrzeć czy nie ma na nim "masła", które może świadczyć o tym, że ciecz chłodząca znajduje się w oleju - pompa wody to jedna z częstszych usterek małych GS-ów. Przy odpaleniu posłuchać czy podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma powtarzającego się metalicznego stuku, który może świadczyć o uszkodzonym sprzęgiełku rozrusznika, a później czy silnik chodzi równo i czy nie ma falowania obrotów. Warto zerknąć również na chłodnicę czy nie nosi śladów poważniejszych napraw no i oczywiście czy nie ma z niej wycieków. Reszta diagnostyki tak jak w przypadku innych używanych motocykli.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kabel w okolicach główki ramy, pompa wody, sprzęgiełko rozrusznika ...

Wszystko jest już opisane, ospamowane gdzieś w archiwach.

Jak motek jest zadbany i z przebiegiem oryginalnym ( a z pewnością większość będzie miała ok 30 kkm ;) ) to wszystko powinno być oki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

...w wydech i oooogień ;)

Hehe, kiedyś kolega koledze w wydech zrobił coś zupełnie niespodziewanego ... póżniej jego motocykl na zawsze dostał imię "kibel", ale to tak na marginesie, a tak to dzięki za wskazówki :beer: , oczywiście kopię forum, ale nie zawsze wiadomo czy bolączka dotyczy pojedynczych egzemplarzy, czy występuje ogólnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jako ze duzo egzemplarzy gs sluzy nie tylko do jazd asfaltowych, pozdejmuj plastyki i popatrz jak to wszystko

wygląda pod... i oby szczescie cie nie opusciło;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×