alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 22 Wrzesień 2011 Oryginał najpierw popłynąłby z Polski do Japonii a potem w drogę powrotna i już po 2 m-cach byłby z powrotem u Ciebie :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 22 Wrzesień 2011 zmiana opon z kostek na szosy Świat sie kończy, Miko przechodzi na slicki :shock: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 22 Wrzesień 2011 Nie, nie, ćwiczy zmianę gum na czas :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 25 Wrzesień 2011 (edytowane) Pnanowie prosze nie zasmiecac tematu opowiesciami o gumach A teraz konkrety..... Łozyska głowki ramy dla GS i Dakar 1 spark i 2 spark wedlug katalogu BMW sa takie same. Nr BMW 07119985070 Rozmiar 28x52x16 Nr lozyska 320/28 X A teraz sio do normalnego sklepu z łozyskami zamiast nabijac kase sklepom internetowym.... Ps Taki klucz/koncowke polecam sobie dorobic zeby miec mozliwosc wlasciwej regulacji momentu dokrecenia lozyska glwoki ramy Edytowane 9 Listopad 2013 przez Mutomb Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ReddyS 265 Zgłoś ten post Napisano 25 Wrzesień 2011 Pnanowie prosze nie zasmiecac tematu opowiesciami o gumach :lol: A teraz konkrety..... Łozyska głowki ramy dla GS i Dakar 1 spark i 2 spark wedlug katalogu BMW sa takie same. Nr BMW 07119985070 Rozmiar 28x52x16 Nr lozyska 320/28 X Dobrze, że odświeżyłeś temat, jak nic nie wypadnie to w październiku się do Ciebie :lol: w sprawie nasadki :lol: :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 25 Wrzesień 2011 Ps Taki klucz/koncowke polecam sobie dorobic zeby miec mozliwosc wlasciwej regulacji momentu dokrecenia lozyska glwoki ramy Możesz zapodać wymiary tegoż cudoka? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 26 Wrzesień 2011 skąd się bierze taką końcówkę?... bo akurat nie mam tokarki, czy tam innego CNC, pod ręką :? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 26 Wrzesień 2011 Się dorabia lub pożycza :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 13 Październik 2011 oryginalne łożyska: 32tyś km, 10lat - głównie oberwało dolne łożysko, a dokładniej jego bieżnia, widać uszkodzenie powodujące charakterystyczny objaw czyli "centrowanie kiery na wprost" to jaki to w końcu moment trzeba na dokręcenie tej nakrętki ? i jak to wyczuć ręką? zakręcać ile się da (skoro odkręcanie to walka gwoździem)? czy sprawdzać opór przy kręceniu kierownicą (żeby nie był wyczuwalny)? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 13 Październik 2011 to jaki to w końcu moment trzeba na dokręcenie tej nakrętki ? i jak to wyczuć ręką? zakręcać ile się da (skoro odkręcanie to walka gwoździem)? czy sprawdzać opór przy kręceniu kierownicą (żeby nie był wyczuwalny)? Jeżeli chodzi o moment to nie mam danych serwisowych. Może wpadnie tu Alik ze swoją wiedzą i poprawi. Z tego co pamiętam to 25 Nm. 25 Nm to tyle ile się powinno przykręcać świecę ( 25-29 Nm najczęściej ) Opór przy kręceniu kierownicą nie powinien być wyczuwalny - pomijając opór nowych łożysk. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 13 Październik 2011 to jaki to w końcu moment trzeba na dokręcenie tej nakrętki ? i jak to wyczuć ręką? Jeżeli mamy moment, ale nie mamy żadnego klucza dynamometrycznego pod ręką i trzeba to wyczuć to: Trzeba wiedzieć, że moment to jest siła razy ramię :lol: . Najlepiej przejść z Nm na kGm. 1Nm = 0,1019 kGm. Pomijając nieistotne końcówki możemy przyjąć, że 10Nm to jest 1 kGm. Tak więc 25 Nm = 2,5 kg na ramieniu 1 metra Teraz już wiecie skąd moja ręka wie jak zastąpić drogie klucze dynamometryczne :lol: :lol: :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 13 Październik 2011 A dla łożyska bezpieczniej będzie słabiej dokręcić niż za mocno. Skręć z wyczuciem, przejedź kilka km i sprawdź czy nie pojawił się luz - ewentualnie skasuj i lataj do następnej wymiany. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 13 Październik 2011 mam teorie: - dziurki na szerokiej nakrętce są tylko do wybijania starego łożyska (czyli to narzędzie Mutomba jest raczej nieniezbędne) - Kruzoe, dokładnie tak jak ja, wykręca gwoździem zanim odkręcona zostaje śruba "kontynuacja gwinta" z wewnętrznym imbusem 12mm, która to jest kontrą !!! - nakrętka nie może być mocno dokręcona, bo dokręcając ją mocno samą ręką powodowałem że półka się ledwo kręciła... - jest jeszcze taka kwestia: ponieważ w AllBallsach są uszczelniacze gumowe, no i sam fakt że wbijamy nowe łożyska ze sporą męką - jeśli nie dobijemy go do końca, albo uszczelniacz się potem spłaszczy to zrobi się luz? znaczy się trzeba by było co jakiś czas zdejmować kiere i badać dokręcenie ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 13 Październik 2011 łożysko musisz dobić do oporu. Inaczej po kilku dołkach usiądzie na miejscu i będziesz miał luz. Uszczelniacz nie może przenosić obciążeń na łożysko. Jest zbyt delikatny. Obciążenia są przenoszone bezpośrednio na bieżnie łożyska. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 13 Październik 2011 łożysko musisz dobić do oporu. Inaczej po kilku dołkach usiądzie na miejscu i będziesz miał luz. Uszczelniacz nie może przenosić obciążeń na łożysko. Jest zbyt delikatny. Obciążenia są przenoszone bezpośrednio na bieżnie łożyska. +1 Rpiotrek Duży opór przy małym dokręceniu może świadczyć o mało dobitych łożyskach. Uszczelniacz powinien leżeć bez kontaktu z łożyskiem czy nakrętką ( może też jest źle ułożony ) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 13 Październik 2011 Wywołany do odpowiedzi odpisuję: • moment (wstępnego) dokręcenia to 25 Nm, • po dwukrotnym obróceniu kierownicą od prawa do lewa do oporu i z powrotem pozostawiamy kierownicę po lewej stronie • a teraz POLUZOWUJEMY nakrętkę o 60st. kątowych (odpowiada to drodze ok 40mm po zewn. obwodzie) Inne ważne momenty: • kontra na łożysku 65 Nm • nakrętka na kontrę 65 Nm • nakrętki mocujące górną półkę do lag 21 Nm • nakrętki mocujące kierownicę do półki 21 Nm (najpierw dokręcamy przednie a potem tylne) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
zuko 164 Zgłoś ten post Napisano 12 Lipiec 2012 Odświeżę trochę temat, muszę wymienić łożyska i zastanawiam się czy zakupić all ballsy, czy szukać innych zamienników? Czy ktoś już dłuższy czas na nich jeździ i jak się sprawują? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 12 Lipiec 2012 moje allballsy są bardzo oki, choć to dopiero pół roku i jakieś 1-2tyś... wczoraj do nich zaglądałem szukając dziury w całym :evil: Wywołany do odpowiedzi odpisuję: • moment (wstępnego) dokręcenia to 25 Nm, Aliku teraz mi powiedz jak qwa ręką dokręcić nakrętkę jak od słoika tak żeby była pewność na 25Nm !?! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
zuko 164 Zgłoś ten post Napisano 12 Lipiec 2012 A uszczelniacze kupowałeś oryginalne, czy były w zestawie ? Coś takiego ? http://allegro.pl/lozysko-glowki-ramy-suzuki-rm-bmw-f-dakar-lozyska-i2426569735.html Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 12 Lipiec 2012 AllBalls daje pełen zestaw Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 15 Lipiec 2012 Pisalem to iles razy ale napisze jeszcze raz. Nie uwierze ze we Wrocławiu czy Olkuszu nie macie sklepow z łozyskami. Za cene ALL BALLsow na allegro mozecie miec od reki FAGi a i na jakies piwo wam zostanie. To sa typowe łożsyka. Swiat schodzi na psy. Niedlugo chleb beda kupowac przez allegro... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 15 Lipiec 2012 kup mi w sklepie z łożyskami takie bieżnie i uszczelniacze jakie są w zestawie Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
zuko 164 Zgłoś ten post Napisano 16 Lipiec 2012 Dokładnie, ja osobiście nie mam czasu uganiać się za uszczelniaczami, a że za allballsy dałem 120pln, to nie ma tragedii. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 16 Lipiec 2012 kup mi w sklepie z łożyskami takie bieżnie i uszczelniacze jakie są w zestawie Bieznie sa w komplecie z lozyskami. Odnosnie uszczelniaczy postaram sie podrzucic cos po urlopie. Z All Balls nie mialem nigdy do czynienia. Fagi, Koyo czy SKF mam od reki. 10 minut motkiem i mam a jesli jakims cudem by ich nie bylo to sa na drugi dzien. Uszczelniaczy przeciwpylowych kupilem kiedys na zapas w BMW albo Boxer-motor z 6szt.. Leza sobie na zapasie. NIe byly drogie. Inna sprawa, ze nie musialem wymieniac lozysk glowki ramy wiecej niz raz. Wsadzilem lozyska, ktorych jestem pewien, zrobilem to dobrze i wiem ze jeszcze polataja. Od czasu do czasu sprawdzam tylko czy sa odpowiednio dociagniete. Kazdy kupuje gdzie mu pasuje... Nikogo nie potepiam za lozyska z allegro. Chcialem tylko zwrocic uwage na jedna rzecz. Jest taka tendencja na forum ze oszczedza sie na wszystkim. Byl temat o przewodach hamulcowych, klockach itp. Tam prawie kazdy wykopywal cuda o polowe tansze watpliwego pochodzenia i watpliwej jakosci. I to bylo ok. Tutaj mozna przyoszczedzic kupujac markowy towar taniej nie tracac na to wiele czasu. I to jest wedlug was be? 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 16 Lipiec 2012 a podaj dokładne parametry tych łożysk i bieżni tak żeby idąc do takiej przykładowo Premy wiedzieć o co wołać ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach