Charlie

Jakie halogeny do F650 GS ?

517 postów w tym temacie

Hej zamontowałem do swojego gs'a halogeny soczewkowe i mam problem bo gdy jeżdżę na nich zapalonych non stop to akumulator pada i trzeba później odpalać "na łabedzia" :) jak jeżdżę bez to aku znowu się ładuje podczas jazdy i problem znika. Pewnie przeciążyłem system i mam dwa pomysły: albo aku jest już wysłużony, albo prądnica nie wyrabia.

co o tym sadzicie? jakieś doświadczenia? pozdro z wro!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Raczej to drugie (znaczy alternator) :) - ja kiedys w Kawie mialem podgrzewane manetki - ktore krotko mowiac nie sa dedykowane do tego motocykla, bo instlacja jest do takiego dodatkowego obciazenia nie przystosowana - co poskutkowalo w dluzszym okresie czasu rozwaleniem 2 aku, regulatora napiecia i w konsekwencji spalenia modulu :oops: koszt napraw, wymian wraz z robocizna wyszedl ok 1tys zl :shock: , wiem tylko ze np kolega Cykli ma fajne halogeniki w Dakarze i jego podpytaj o montaz, model itp :lol: - jest tylko maly problem - dostepny bedzie na forum dopiero za 6 tytgodni... :oops:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Raczej pewne że alternator nie daje rady. Doszły dwie mocne żarówki do poboru prądu. Już gdzieś na forum był poruszany problem halogenów,a raczej żarówek do jakiej mocy stosować , żeby alternator wyrabiał i aku nie padał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja mam halogeny 55W pewnie jakbym jeździł non stop to aku by padło, ale nie sprawdzilem tego. nie widzę powodu, by cały czas oprócz światła mieć odpalone halogeny, korzystam z nich od czasu do czasu, gdy jest taka potrzeba, by być lepiej widzialny i by lepiej widzieć drogę przed sobą, bo chyba po to są halogeny - na trudne warunki, a nie na bezchmurne niebo, a ile można jechać w skrajnych warunkach? pewnie nie na tyle długo by padł aku, bo bym wcześniej odpuścił i zatrzymał się, by przeczekać, zamiast się męczyć jazdą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

cykli miał te 55W i alternator wymiękał. Zmienił na 25W i jest git. Uwieżcie mi 35W w zupełności wystarcza na dwa motocykle co nie cykli?? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może być też tak, że regulator ma już przebicia na diodach i prąd ładowania z alternatora jest za mały. Sprawdz napiecie instalacji przy włączonym silniku - powinno być trochę więcej niż 14V.

A w ogóle halogenty itp lampy to nadają się już na wykopaliska dla archeologów :)

Nadszedł czas LED!

http://www.przedrajdem.pl/oswietlenie-o ... ac841c8ce9

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jackx jak zawsze ugryzł problem od strony naukowo-technicznej, tak że mało z tego zrozumiałem :).

Ale a propos LEDów, to nie wiem co o tym myslec. Moge sie mylic, ale swiatla drogowe widzialem LED, ale chyba swiatla tzw. długie, to raczej nie, prawda?, a nawet jak sa to nie kosztuja pare złotych... A skoro ktos chce miec halogeny, to by swiecily dobrze, a nie dawały namiastke halogenow. Mysle, ze musi uplynac jeszcze troche wody w Wisle, by LED byly wydajne, uniwersalne i tanie. Od kiedy firma Nichia wymyslila tzw. białe LEDy niewiele sie tu zmienilo, ale to kwestia czasu. No chyba ze Jackx masz inne zdanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jackx jak zawsze ugryzł problem od strony naukowo-technicznej, tak że mało z tego zrozumiałem .

nie przejmuj sie nie jestes sam :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jackx jak zawsze ugryzł problem od strony naukowo-technicznej

Ale się czepiacie.. ja tylko prześledziłem schemat instalacji elektrycznej :)

A w kwestii LED to postęp jest bardzo duży. Powstają LED zintegrowane gdzie wiele złączy p-n jest umieszczone w jednej obudowie.... ok, sorry, przestaję ugryzać naukowo technicznie :lol: Po prostu w ciągu ostatnich 2-3 lat była naprawdę wielka rewolucja w komercyjnych produktach LED. Przykład - akwarystyka morska. Tam gdzie używano lamp łukowych HQI o mocy tysięcy wat, zaczęto stosować LED dające ten sam ekwiwalent natężenia światła, przy 1/10 mocy.

Bawiłem się takim motocyklowym "halogenem" LED w którym była tylko jedna dioda o średnicy ok 8 mm i mocy 7W - zakładam, że było tam kilkanaście zintegrowanych małych diod. Efekt był tak porażający że tymczasowo straciłem wzrok na kilka sekund po zaświeceniu prosto w oczy. Widziałem tylko odcienie szarości przez parę minut.. I to wszystko w świetle dziennym więc oko miałem przyzwyczajone. Naprewdę powera mają te nowe LEDy :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

witam

znalazłem LED-y o mocy 10 W świecą OKRUTNIE :lol: barka ok 4800K będę montował w miejsce fabrycznych żarówek H3 które pobierają 55W każda !!! jeszcze nie wiem jaką dobrać soczewkę do tych "ledów" ale coś wymyślę :lol:

Pozostaje tylko dorobienie zasilacza na 3.3V i odpowiedni prąd ale z tym sobie poradzimy Jak sięuda to postaram isę opisać wszystko...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kary, daj namiar na te diodowe żarówki, tylko się nie wpieprz jak ja! opisałem w niepolecanych warsztatach gościa z Gdańska który na Alledrogo wsadził mnie na minę z "diodami"!!!Ja po wsadzeniu mogłem swobodnie z tymi halogenami wygrać pierwsze miejsce w "wiejskim tuningu"Żarówki leżą w garażu i czekają być może na sprawę w UOK. Nie życzę ci podobnych doswiadczeń! :cry:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam po przerwie... To nie są żarówki diodowe tylko LED-y połączone z niewielkim radiatorem w formie aluminiowej płytki... wygląda to tak : tylko to jest dioda 2W . Pozostaje dopasowanie tego do gniazda H3 i złapanie dobrej ogniskowej :lol: . Wszystko jest w Fazie " testów " jak tylko będę miał coś konkretnego to prześlę fotki i opis.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja idę trochę w inną stronę.

Zakupiłem właśnie zestaw HID z żarnikami H3 i czekam na halogeny.

Najpierw zobaczę ile pobierają prądu te xenony, niby 35W tak piszą, ale nie dodają,

że 35W to jest na wyjściu tej przetwornicy czyli P out 35W.

Rzeczywisty pobór mocy takiej przetwornicy będę znać gdy znajdę swój miernik, ale...

na tabliczce przetwornicy jest napisane I norm=3.2A przy 13,2V to już 42,24W

napisane też jest I in max= 20A! co daje 264W!!!

myślę, że jest taki pobór przy uruchamianiu się xenonów, ale potem już prąd spada, czyli moc pobierana też.

To teoria zobaczymy jak jest naprawdę.

Następna sprawa to, czy palniki pomieszczą się w małe halogeny, które zamówiłem.

Porównam też czy miejsce świecenia palnika H3 pokrywa się z żarnikiem zwykłej żarówki H3.

Będzie to miało wpływ na ogniskową w halogenie, czyli na jakość jego świecenia.

Następna sprawa to ciepło jakie wytwarza się przy świeceniu, czy nie zjara mi na dłuższą metę halogena.

Jest kilka tematów do przerobienia, ale warto.

Znalazłem coś takiego i podobno działa

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=424952

Mocowanie to już kosmetyka! Chcę wystrugać coś podobnego do TOURATECH'a.

Jeśli chodzi o Power LED to pojawiły się jakieś z demontażu po 7 zeta i to 3W 170lm (lumenów)

http://allegro.pl/dioda-powerled-3w-170 ... 92799.html

są też fajne, ale to już koszt znacznie większy (ok 100zł) Power LED 30W 1500lm I max 1,2A

Do prawidłowego wysterowania potrzebne jest źródło stałoprądowe to koszt ok 50zł

Radiator do odprowadzania ciepła, obudowa, odblask, soczewka.

A i na wszystko potrzeba trochę wolnego czasu!!!!!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jaki bylby przewidywany koszt zmontowania takiego sprzetu? :roll: Pomysl, pododawaj, zmontuj, sprawdz czy dziala i daj znac - moze sie skusze na takie rozwiazanie. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja już wiem, że jedyna modyfikacja oświetenia jaką bym zrobił by szła w kierunku zamontowania 2 projektorów bixenon, najchętniej 50W. Nie wiem tylko, czy udałoby się to zrobić bez zastąpienia całego przodu.

Nie chcę montować nic przy kierunkowskazach ala Touratech, bo mi się to odłamie przy którymś upadku, a jakość 2 projektorów z taką mocą jest porażająca.

Polecam więcej do poczytania http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=524638

Albo projektory od Audi A6 albo Infinity, trudniej dostępne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jasne , że można na bazie oryginalnej lampy coś pokombinować, bez przerabiania całej czachy.

Koszt soczewek jak patrzyłem od np. Q7 to max 200zł

Można nawet wstawić xenony skrętne :roll:

A tak na marginesie to od upadku mogą odpaść nie tylko halogeny!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jakby ktoś potrafił się grzebać w laminatach możnaby zrobić kopię oryginalnego klosza i próbować wpasować tam 2 bixenony. efekt byłby znacznie lepszy niż tt i za ułamek kosztów lampy ich produkcji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam ksenona z lewej od Tourtecha i przeciwmieglne z prawej też od Tourtecha w nocy jak odpalę ksenona widzę wszystko. ;) Myślę, że takie soczewkowe z przodu nie są potrzebne zwykła żarówka powinna być moim zdaniem, łatwo wymienić kupić wszędzie na stacji jakby coś się stało. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

SoD jak zaprzyjaznisz sie ze swoim nowym wypasionym Dakarem - pojezdzij troche noca w terenie...szybciej, wolniej, i nie tylko po piaskowych drogach ...

Kilka chaotycznych uwag:

Swiatla przy jezdzie turystycznej jak i rajdowej, w terenie, po zmroku nigdy nie jest za duzo.

W nocy widze niezle i umiarkowanaie szybka jazda plaska szeroka szutrowka przy standardowych swiatlach Xsa z zarowkami typu Nightbraker daje rade.

Jazda szybka >100km/h, badz bardzie j wymagajacy teren powoduje juz uczucie dyskomfortu - w moim przypadku wymaga modyfikacji aktualnego badz instalacji dodatkowego swiatla.

Przeciwmgielny halogen o ile na drodze fajnie doswietla pobocza o tyle w terenie przy szybkiej jezdzie potrzebuje swiatla o wiekszym zasiegu.

Przy ksenonach o zdecydowanie bialej barwie ma miejsce podobne zjawisko jak przy oswietleniu led - wyrazny kontrast miedzy tym co oswietlone a tym co juz jest po prostu czarne (w halogenie istnieje bardziej plynne przejscie miedzy tymi strefami)

Przy modyfikacjach pamietac nalezy o tym ze xenony w motocyklach na terenie UE sa nielegalne.

Co do samej technologi i jej trwalosci - zarniki D2S, D2R sa dosc popularne i dostepne nawet na niektorych stacjach benzynowych w krajach cywilizowanych. Trwalosc samych zarnikow jest dosc duza, a koszt w chwili obecnej relatywnie nie wielki (w porownaniu do np. cen zarnikow Welsch&Allen sprzed 4-5 lat).

Niejakim problemem jest trwalosc dodatkowej elektroniki - przetwornicy - nie mam doswiadczen z chinskimi produktami dostepnymi na rynku. Markowy sprzet - elektronika plus zarnik przetrwal kilka lat intensywnego uzytkowania przy nurkowaniu i zyje. Jedyne awarie tego typu oswietenia jakie widzialem braly sie z uszkodzen mechanicznych - palnik spadal z duzej wysokosci (1-1,5m) na beton lub poklad, badz zalania elektroniki woda.

P.S

W Pazdzierniku albo listopadzie zamierzam kilka razy pojezdzic noca w okolicach wawy po praskiej stronie wisly - tempo jazdy mocno spokojne - tak zeby jesli ktos nie jezdzil zobaczyc jak to jest 8-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oczywiście można dokupić oświetlenie które należy przymocować do kierownicy/owiewek czy Bóg wie czego. Ja tylko piszę, że imo jedna zwykła żarówka krótkie/długie POWINNA być.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sorry za mały off topic, w razie czego prośba do admina o przerzucenie tematu jako nowy wątek.

MTBiker wspomniał kilka postów wcześniej o żarówkach Nightbraker firmy Osram. Wyszperałem, poczytałem i postanowiłem dziś sprawdzić te +90% światła (jak zapewnia producent), tym bardziej, że wracając wczoraj do domu mojego światła w warunkach miejskich, drogowych: zmierzch i deszcz nie widziałem w ogóle = nie jestem z nich zadowolony i chętnie bym oryginalny zestaw zamienił na lepszy. A ludzie na różnych forach stwierdzali, że i owszem, różnicza jest widoczna.

Tak więc dziś nabyłem takowe w Media Markt w cenie ok. 70 zł za 2 sztuki i przystąpiłem do testu.

Warunki może nie idealne, bo nie w całkowitych ciemnościach na otwartej przestrzeni, tylko w garażu, do tego zapomniałem zrobić foty na długich, ale z załączonych zdjęć jakieś wnioski można wyciągnąć. (oby udało mi się je jeszcze dobrze wstawić w linii..)

Dodam, że odkąd kupiłem mojego Dakara (ponad 2 lata) świeciła mi żarówka Phillips, model nieznany.

Widok nr 1

Widok nr 2

Widok nr 3

Podsumowanie:

Nowej żarówki nie sprawdziłem w boju, ani na światłach długich. Na załączonych zdjęciach w warunkach garażowych nie zaobserwowałem po zmianie radykalnie intensywniejszego słupa światła. Owszem, widzoczna jest inna barwa światła, która być może poprawi kontast oświetlanego terenu.

Wiadomo, że ew. różnicę zobaczę zapewne w nocy w terenie, zatem wkrótce przekaże info z jazdy nocnej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakąś tam różnicę widać :twisted: ale dobrze kombinujcie, bo moje oświetlenie też powoli zaczyna mnie doprowadzać do szewskiej pasji, i powoli zaczynam myśleć co z tym wykombinować, byłbym chyba jednak za domontowaniem jakiegoś dodatkowego oświetlenia :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja ide stanowczo w owiewke i kompletne nowe swiatla - akcesoryjnych nie doczepie bo wiem ze albo urwe albo sie urwa same.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz