Skocz do zawartości
JacekJ

Kupię sprężynę przedniej lagi do F650gs.

Recommended Posts

Mam oryginalny komplet do Dakara ale tu sie raczej nie sprawdza.

EDIT:

Moze sie myle ale czy w tym przypadku nie lepiej byloby zmienic komplet? Chodzi o rownomierne zuzycie.

Edytowane przez Mutomb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy zmianie jasne, że tak. Ale jak zwykle robię kombinację po swojemu. Chcę usztywnić przód i wymyśliłe sobie, że wywalę tulejki, które są nad sprężynami, a zamiast nich dam kawałki sprężyn odpowiednio przycięte. To pozwoli mocniej naprężyć sprężyny bez utraty długości skoku zawieszenia.

Jeśli macie jakieś opinie na temat tego planu, to chętnie przeczytam. Wydaje mi się, że powinno działać.

A sprężynę zamówiłem już oryginalną, więc zakup nieaktualny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moja opinia jest taka: w oryginalnym zawieszeniu (przód) są inne sprężyny, tuleje oraz coś co BMW nazwało przewodem (31 42 7 655 780). Czym różnią się owe "przewody" nie wiem, nie zdążyłem się przyjrzeć. Oryginalne sprężyny są sporo dłuższe (a tulejki dystansowe odpowiednio krótsze) w stosunku do wersji obniżonej. Krótkie sprężyny naciskowe (nr.10) są takie same w obu wersjach. Skoro już zamówiłeś sprężyny, to na twoim miejscu zamówiłbym przynajmniej te tulejki bo koszt to ok 30 zł za sztukę.

Edytowane przez ARG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

probowales z innym olejem? albo wieksza iloscia oleju?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zmieniłem olej na minimalnie gęstszy (~12,5), trochę pomogło. Jednak lubię pojeździć po dziurach i czasami dobija za mocno. Poza tym jak dla mnie za bardzo nurkuje przy hamowaniu itd. Po prostu jest za miękki. Zobaczę co z tego wyjdzie. Sprężynę już zamówiłem, a zmiany będą w pełni odwracalne. Opiszę wrażenie, może wyjdzie coś sensownego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W razie niepowodzenia przeróbek mam do sprzedania oryginalne, nieobniżane przednie zawieszenie - kompletne. Musiałbyś tylko sobie golenie pomalować - uprzedzając komentarze nie swoje tylko wchodzące w skład zawieszenia :-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A mógłbyś zmierzyć długość goleni (rur chromowanych), ile wystają z obudowy w górę? Bo nie jestem pewien, czy moje jest obniżone, czy nie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A mógłbyś zmierzyć długość goleni (rur chromowanych), ile wystają z obudowy w górę? Bo nie jestem pewien, czy moje jest obniżone, czy nie.

zawieszenie jest u Jarka więc nie dam rady :-(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarek mi podawał jakiś czas temu długość całości, jest taka jak moja. Może brał z Twojego zawieszenia wymiar.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×