Peterka 5 564 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 (edytowane) Kolega zamienił ostatnio R1200GS na Afrykę z DCT i jest zachwycony choć wcześniej był fanem GSa :) Edytowane 21 Kwiecień 2016 przez Peterka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 ja zauważam, że poziom "zadowolenia" rośnie wraz z wielkością zaangażowanego czasu i/lub pieniędzy :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 to nie to samo, ale możemy się pięknie różnić :) jeżeli potrzebuję pojazdu do poruszania się po mieście to automat jest sexy jeżeli chcę polatać po alpejskich winklach to wolę manual no ale to gusta, jakby się spierać która chmura na niebie jest ładniejsza Rozumiem, że już śmigałeś na Africe z DCT po alpejskich winklach. ja zauważam, że poziom "zadowolenia" rośnie wraz z wielkością zaangażowanego czasu i/lub pieniędzy :) To ci od Ducati i HD śmialiby się dookoła głowy żeby nie uszy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 Rozumiem, że już śmigałeś na Africe z DCT po alpejskich winklach. a co rozumiesz przez śmiganie po alpejskich winklach? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 a co rozumiesz przez śmiganie po alpejskich winklach? To samo co latanie tylko niżej. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gsdakar 2 080 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 "sexy"? tzn, że w aucie z automatyczną skrzynią lepiej się bzyka niż w aucie z manualną? 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 "sexy"? tzn, że w aucie z automatyczną skrzynią lepiej się bzyka niż w aucie z manualną? Widocznie wajcha w dupę tak nie uwiera. ;-) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 090 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 (edytowane) jest różnica w automacie samochodowym - klasyczny automat hydrauliczny , dsg i skrzynia bezstopniowa - każda ma inną charakterystykę i inaczej działa w zależności od mocy silnika i masy auta . jeżeli to wszystko poskładamy z silnikiem o mocy 100 koni wyjdzie kibel do kwadratu który rzeczywiście nie będzie dawał żadnej satysfakcji . jak podwoimy moc silnika to nie zatęsknimy za manualem - ja nie tęskniłem w 330i , żona nie tęskni za manualem w 130 koni tdi z dsg . a ja również nie tęsknie za dsg w touranie 1,6 fsi bo poza miastem to nie ma żadnego sensu . w miarę szybki automat hydrauliczny minimum 5-biegowy /mniej biegów to juz porażka , próbowałem takich aut - honda legend , peugeot 407 2,2 benzyna.../ połączony z mocnym silnikiem daje zapewniam was bardzo dużą satysfakcję nawet na torze kartingowym ;-) , robiłem takie rzeczy w gostyniu zanim go zamknęli . dsg czy dct robi to jeszcze lepiej /szybciej/ i zawsze można sobie zrobić zabawę łopatkami , guzikami czy wajchą w hondzie AT /można dokupić zmieniacz nożny .../. nie mówmy nie bo to wszystko zależy od użytkownika , preferowanego klimatu drogi / brak sprzęgła może ale nie musi przeszkadzać w terenie / i w końcu mocy silnika i masy motocykla . mi hondowskie dct pasuje , nie pasuje mi AT bo jest mi do niczego nie potrzebna :-D . a , jeszcze dla przypomnienia - w rajdach wrc / i nie tylko , to zależy od budżetu pacjenta ;-) / skrzynie biegów są sekwencyjne , tam też nie ma sprzęgła przy zmianie biegów . sprzęgło jest używane przy procedurze startowej i manewrach na serwisie , ale że działa a zasadzie 0-1 to przyjemne to nie jest . dct można wprowadzić w ten sam tryb . Edytowane 21 Kwiecień 2016 przez mario2007 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 Kilka refleksji z jazdy. Prowadzi się rewelacyjnie. Jedzie jak po szynach. Do 200 km/h rozpędza się bez problemu i nie ma przy tym żadnych negatywnych zjawisk, jedynie czuć opór powietrza na przedramionach - szyba mogłaby być odrobinę lepsza (sprawdzone przy jadących dwóch osobach). Bardzo zwrotna i wyważona maszyna, można wykonywać bardzo wąskie nawrotki. Skrzynia DCT działa łagodnie, płynnie i bez zarzutu. Ogólnie bardzo fajne moto ale ma też drobne minusy. Przy jeździe drogowej (czy jak się ten tryb nazywa) silnik pracuje coś koło ponad 2000 obrotów (tak go ustawia skrzynia DCT) i to powoduje odczuwalne szarpnięcia łańcucha przy niskich obrotach powodując drżenie maszyny (taka kwadratowa jazda) czasem szarpnięcie łańcuchem podczas przyspieszania. Pasażer ma wygodnie ale słyszy wyraźnie dość rasowe brzmienie silnika co jest dla niego trochę męczące. Podczas jazdy miałem wrażenie, że drobne drgania z kierownicy przenoszą mi się przez kości na czaszkę. Nie wiem czemu. Skrzynia DCT uzależnia. Po kilku latach manual będzie czystą fanaberią tetryków. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
enlil 3 208 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 A co w terenie z tym DCT? Jak to zmienia biegi jak ugrzęzłeś w błocie i próbujesz wyjechać lub wjeżdżasz pod stromą górkę po śliskich kamieniach co chwilę tracąc przyczepność? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 A co w terenie z tym DCT? Jak to zmienia biegi jak ugrzęzłeś w błocie i próbujesz wyjechać lub wjeżdżasz pod stromą górkę po śliskich kamieniach co chwilę tracąc przyczepność? Nie wiem dokładnie jak to się zachowuje w takich warunkach ale sądzę, że nie ma z tym najmniejszego kłopotu. Zmianę biegów można forsować ręcznie w razie konieczności niczym przerzutki w rowerze i automat to bez problemu akceptuje. W momencie przeciążana silnika somo zapina sobie odpowiednio niższe biegi. Jest zapewne układ antypoślizgowy, który eliminuje lub odpowiednio ogranicza poślizg bo jazda w poślizgu jest możliwa. Sądzę, że japońce głupie nie są i problem mają rozwiązany. Na filmach testowych z terenu wszyscy jak jeden mają banana na twarzy i nie wspominają o jakichś problemach. Czekam też aż ktoś kto jara się jazdą terenową przetestuje sam sprzęta. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 090 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 poza tym pamiętajmy , że automat nam nigdy nie zgasi silnika - jak poczuje że go dławimy to sam wysprzęgli . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 to plus czy minus? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 090 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 są plusy dodatnie i plusy ujemne ;-) , myslę że to jak z każdą nowością . pamiętam moją babcię i pierwszą pralkę automatyczną . dzisiaj to historia , pralka frania . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2016 ja doskonale to wszystko rozumiem i nawet stosuję podobne podejście jak kupuję coś praktycznego, coś co ma mi coś konkretnego załatwić czy ułatwić (coś mniej lub bardziej związanego z przetrwaniem lub zyskiem) jednakże tak nie jest np. u mnie z motocyklami, używam ich dla samego używania, nie zastanawiam się co motocykl dla mnie może zrobić, gdzie są korzyści, to by zabiło całą zabawę, ważne jest doświadczanie jazdy z jak najmniejszą ilością oczekiwań, dlatego nawet za 50 lat mogę dalej pragnąć skrzyni bez synchronizacji a znam takich co dziś już jeżdżą 50 letnimi motocyklami czy to oznacza, że skrzynie DCT są be? nieee, wszystko opcje są tak samo ważne, to nie jest "albo albo" a "zarówno to jak i tamto" ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 756 Zgłoś ten post Napisano 23 Czerwiec 2016 Krucha jakaś ta nowa Afryczka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Peterka 5 564 Zgłoś ten post Napisano 23 Czerwiec 2016 A co się ukruszyło bo straszna dłużyzna? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 26 001 Zgłoś ten post Napisano 23 Czerwiec 2016 A co się ukruszyło bo straszna dłużyzna? Jak zwykle handbar :-P Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jezier 11 591 Zgłoś ten post Napisano 23 Czerwiec 2016 Zawsze powtarzam "d..a wyżej". 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 756 Zgłoś ten post Napisano 23 Czerwiec 2016 A co się ukruszyło bo straszna dłużyzna? 6:30, W sumie tak samo położyłem się w zeszłym roku w okolicy Złotoryi. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
zaczekaj 1 466 Zgłoś ten post Napisano 23 Czerwiec 2016 6:30, W sumie tak samo położyłem się w zeszłym roku w okolicy Złotoryi. Pamiętamy :-D Za tydzień prowadzą chyba tą samą trasą dziewczyny. Już się boje. A w CRF lusterko i handbar. W każdym motocyklu może się to zdarzyć. W Trumphie to się ręce psują :-P wytapatalkowano 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 26 001 Zgłoś ten post Napisano 23 Czerwiec 2016 Niestety masa robi swoje... w AT oczywiście :-D 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Peterka 5 564 Zgłoś ten post Napisano 13 Listopad 2017 Jest i nowa Afryka 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 756 Zgłoś ten post Napisano 8 Listopad 2019 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach