kptBurek 211 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2012 Bingo! Styki zasniedzialy, przeczyszczone, zegary dzialaja :mrgreen: tyle, ze teraz jakas cykada mi sie wkradla i cyka i cyka mi ten zegar a wskazowka drga jak osika na wietrze :shock: no to teraz dopiero mam zagwostke :? jakies pomysla? :geek: Cykanie po wyłączeniu zapłonu jest normalne - każdy gs to robi. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Looksgoodinred 83 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2012 (edytowane) Aha! I znowu sie czegos naumialam :) dzięki! :D Edytowane 21 Kwiecień 2012 przez Looksgoodinred Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kornel31 11 Zgłoś ten post Napisano 20 Czerwiec 2012 Mam problem, jak w temacie z zegarami. Kiedy odpalam motor wszystko jest ok, aż do przejechania ok 10 km, wtedy zegary się "wieszają" tzn. prędkościomierz zatrzymuje się na przykład na prędkości 60 km/h, obrotomierz na 4000 obrotów, zegar i licznik kilometrów pulsuje, nie licząc przebytych kilometrów, a godzina się zawiesza. Po zatrzymaniu maszyny sytuacja bez zmian dopiero po zgaszeniu silnika i odczekaniu kilku sekund liczniki powracają do pozycji wyjściowej. Jednak po odpaleniu silnika sytuacja się powtarza. Co jest nie tak? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 21 Czerwiec 2012 obawiam się że to jakiś problem elektryczno/elektroniczny, a elektronika jest w samym liczniku, podjedź do mnie kiedyś, zamienimy się licznikami i sprawdzimy czy błąd przechodzi czy zostaje ;) masz PW Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 21 Czerwiec 2012 (edytowane) Jakie jest napięcie ładowania w momencie "zawieszenia" ??? Czyżby mostek prostowniczy szalał od ciepła? EDIT:teraz zauważyłem, że Kornel w przywitalni nie był - pójdzie ..... ?? - poczekamy - zobaczymy ;) Edytowane 21 Czerwiec 2012 przez Jarek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 22 Czerwiec 2012 przyjedzie do mnie się przywitać, a ja to zrelacjonuje na forum :D ...pobadamy miernikiem i akum Jarku, dobra sugestia :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kornel31 11 Zgłoś ten post Napisano 9 Lipiec 2012 Po przejechaniu kilkuset km, wniosek jest następujący: "wieszające" się zegary były przyczyną słabego akumulatora. Dlaczego taka diagnoza? Po przebyciu wspomnianej liczby km problem ustąpił i wszystko jest ok. Pojawił się na krótko, gdy moto stał bez rozruchu ok 3 dni i przy okazji słabo kręcił. Nie pozostaje nic innego jak zakup nowego akumulatora co też poczyniłem :cool: MiKo, wielkie dzięki za pomoc i diagnostykę! :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wojbm6 482 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2012 Myślę że to jednak zła diagnoza :oops: - to raczej słaby aku i związany z tym spadek napięcia mógł być przyczyną "wieszania" się zegarów :-P - niby to samo a jednak tak jak by inaczej :-P :-P A dodatkowo też taka refleksja dotycząca opisów problemów(różnych) i trudności w późniejszej interpretacji i ewentualnej pomocy - jeżeli to jest problem - to we wcześniejszym opisie nic nie było o słabym kręceniu rozrusznika - ale to zupełnie nie do Ciebie :-P tylko tak ogólnie bo pytający często oczekuje precyzyjnej porady a sam niezbyt precyzyjnie opisuje problem - nie ma to jak w realu jak pisze pewny już Klasyk na tym forum Powodzenia Pzdr :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kornel31 11 Zgłoś ten post Napisano 28 Wrzesień 2012 Niestety euforia związana z rozwiązaniem problemu nie trwała długo, problem powrócił co oznaczało, że problem może być w samym liczniku. Z pomocą przyszedł Miko, który zaproponował zamianę liczników. Po zamianie wszystko działało super, licznik od Miko działał bez problemu. Po zakończonej próbie został założony mój licznik i powtórka z rozrywki (wieszanie, miganie itp. :twisted: ). Nie pozostało nic innego jak zakup nowego/używanego licznika, tak też zrobiłem. Liczniki zostały zamienione i problemu brak :cool: Mam nadzieję, że diagnoza jest ostateczna, czyli problemem był licznik! 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 28 Wrzesień 2012 A tak z ciekawości - po zamianie liczników przebieg pokazał się z licznika czy z motka do którego był podpięty ? - gdzie jest pamięć - w liczniku czy jednostce sterującej ( komputerze ) ? Jak to jest w GS'ie ?? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kornel31 11 Zgłoś ten post Napisano 28 Wrzesień 2012 Licznik pokazuje przebieg licznika, a co za tym idzie przebieg motoru z którego pochodzi licznik. Krótko mówiąc/pisząc pamięć jest w liczniku. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Xyniu 1 Zgłoś ten post Napisano 21 Kwiecień 2013 (edytowane) i mnie dopadla ta nieszczesna usterka zegary po wlaczeniu zaplonu i odpaleniu dziala tylko podswietlenie zegarow nie pokazuje sie godzina ani obrotomierz sie nie rusza przy probie przejechania licznik takze stoi na 0 sprawdzilem zlaczke pod siedzeniem do kompa sprawdzilem a jutro mnie czeka dostanie sie do zegarow i bedzie widac ehhh ;/// i działa :) Edytowane 23 Kwiecień 2013 przez Xyniu Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Xyniu 1 Zgłoś ten post Napisano 4 Czerwiec 2013 (edytowane) no Edytowane 6 Czerwiec 2013 przez Xyniu Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
szefcunio 550 Zgłoś ten post Napisano 26 Luty 2014 (edytowane) ten czujnik (3) odpowiada za drogomierz i prędkościomierz - złączka jest zamocowana na "Uchwycie połączenia wtykowego szarego"(6) przy komputerze centralnie pod kanapa ;) na zdjęciu komp to ta puszka przymocowana trytkami i z prawej jest złączka (z prawej ponieważ zdjęcie jest zrobione w stronę tyłu moto, czyli złaczka jest po lewej stronie kompa patrząć po ludzku :D ) Podjechałem dziś na stację...zalałem i wyzerowałem licznik...i tak się wyzerował że prędkościomierz nie działa i dzienny licznik też (przełączać się da). No to po rady na forum... Tylny czujnik trochę przetarłem choć nie wyglądał na zaśniedziały (trochę czarnego syfku który starłem), złączka popsikana WD40, piny wyglądają na dobre...dalej nic Czego szukać? bez prędkościomierza kiepsko (już jedna fotka pstryknięta - szczęśliwie z przodu ;)) ale nawet nie wiem ile kilometrów na baku przejeżdżam :/ Edytowane 9 Kwiecień 2014 przez szefcunio 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Artur Arth Purna 1 Zgłoś ten post Napisano 11 Listopad 2014 Witam,widze ,że problem nierozwiązany na forum.A na żywo ktoś to rozgryzł?Czy tylko wymiana loczników pomogła?.Poruszałem ten temat jakiś rok temu też nierozwiązany.Sezon przejezdziłem w większości zegary ok wskazywały tylko właśnie w deszczu albo w zimnie szalał prędkościomierz ,obrotomierz ,a drogomierz się zatrzymywał.Wróciłem do czytania tematu ponieważ moto aktualnie rozbebeszony w poszukiwaniu usterki .Jeżeli ktoś ma coś nowego to chętnie poczytam .pozdrawiam artur Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Artur Arth Purna 1 Zgłoś ten post Napisano 13 Listopad 2014 witam.Mam pytanie jak sprawdzić czy zegary są sprawne?czy właśnie zegary nie są przyczyną owych anomalii ktore od roku spędzają mi sen z powiek zapraszam do lektury http://f650gs.pl/topic/6001-obrotomierz-i-predkosciomierz-waryjuje/page__fromsearch__1 wymyśliłem taki manewr: i tu prośba do kogoś kto ma rozebraną lub planuje rozebrać w najbliższym czasie czachę w bmw f650 gs 2001r ,najlepiej ze śląskiego blisko katowic celem podpięcia moich zegarów .gdyby była taka możliwość to dajcie znać,pozdrawiam artur Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Karolx87 10 Zgłoś ten post Napisano 31 Styczeń 2015 Chłopule i koleżanki. Rozebrałem wczoraj czachę i odpiąłem licznik w celu wymiany spalonej żarówki podświetlenia tablicy. Po dzisiejszym podpięciu...działa tylko zegarynka. Podświetlenia czegokolwiek brak, obrotomierz, prędkościomierz, licznik km...jakiekolwiek kontrolki - NIC NIE DZIAŁA. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? Pozdrawiam, Karol. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
atomik 432 Zgłoś ten post Napisano 10 Marzec 2016 (edytowane) Chłopule i koleżanki. Rozebrałem wczoraj czachę i odpiąłem licznik w celu wymiany spalonej żarówki podświetlenia tablicy. Po dzisiejszym podpięciu...działa tylko zegarynka. Podświetlenia czegokolwiek brak, obrotomierz, prędkościomierz, licznik km...jakiekolwiek kontrolki - NIC NIE DZIAŁA. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? Pozdrawiam, Karol. Nie wiem, jaki masz rocznik moto. Skoro przed odpięciem licznika licznik działał, a po podpięciu już nie bardzo, to zacząłbym od luknięcia na http://f650gs.pl/fot...307electrik.jpg i sprawdzenia, czy 1) złącze od licznika jest w porządku a jeśli tak, to 2) nie oderwały się/ułamały jakieś przewody. Najprościej jest to chyba zrobić za pomocą miernika ciągłości (mam takie cuś w najtańszym chińskim multimetrze). Andrzej pomoże (bo nie z Mazowsza): Edytowane 10 Marzec 2016 przez atomik Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 10 Marzec 2016 Warto było czekać 14 długich miesięcy :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
atomik 432 Zgłoś ten post Napisano 10 Marzec 2016 Warto było czekać 14 długich miesięcy :) Oj tam, może kolega jednak czekał na odpowiedź :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 10 Marzec 2016 Będzie dla innych ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach