Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2013 Ale filmik mogę sobie wstawić, pochwalić się, że to niby ja a ewentualnie w sądzie powiedzieć, że filmik znalazłem a chwaliłem się dla szpanu Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pepsi001 61 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2013 Gorzej jak masz motor z filmiku zarejstrowany na siebie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2013 Ale zastanawiam się w jaki sposób policja identyfikuje taką osobę. Mysle ze adwokat bedzie mial pole do popisu. To nie jest takie proste udowodnic kto jechal tym pojazdem. Twarzy nie widac, nr rej mozna podrobic. Jesli jednak film publikuje wlasciciel motocykla i widac nr jego maszyny to moze byc roznie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
blazter 65 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 (edytowane) Mam pytanie. Wczoraj podczas wieczornej przejażdżki sunąłem sobie trasą (ładnie pusto, latarnie, etc). Momentami czułem coś co mogę opisać hmm "pływaniem" motocykla. Szczególnie było to wyczuwalne na łukach. Żeby przybliżyć odczucie to w pierwszej chwili miałem wrażenie jakby przednie koło się odkręciło lub śruby poluzowały, coś jakby moto zaczął wpadać w delikatną shimę i zsuwał się jednocześnie z toru którym chciałem jechać. Dodatkowo uczucie jakby tył chciał być z przodu. Nie wiem jak to opisać precyzyjniej? Nie było to coś co zmusiło mnie do hamowania czy jakichś nerwowych manewrów tylko coś co mnie zaniepokoiło i sprawiło, że zwolniłem do około 80-90km/h. Prędkość przy której to zaobserwowałem to około 100-120 km/h. Miał ktoś podobne wrażenia na motocyklu? Edytowane 23 Kwiecień 2013 przez blazter Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 Jakie masz ciśnienie w oponach? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
lcoo 5 494 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 Dokładnie zacznij od ciśnienia w oponach, tylko przed jazdą. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 Tak jak chłopaki wyżej napisali. Małe ciśnienie w oponach powoduje takie pływanie. Kiedyś też się zastanawiałem co się dzieje. Na prostej drodze tak jak piszesz przy około 120km/h tył zaczął pływać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
blazter 65 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 słuszny input. Sprawdzę. BTW instrukcja mówi: jeśli jadę solo to przód 1,9 bar a tył 2,1 bar. tego się trzymać, czy macie inne doświadczenia? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 Ja ładuje na tył ciśnienie do jazdy we dwoje ale ja to taki większy jestem ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 W którejś książce, chyba w 2-iej części "Motocyklisty doskonałego" było napisane, żeby pompować na maks. ciśnienie podane na oponie. Ja tak robię i chyba jest dobrze. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 Ciekawe podejście. Czyli niezależnie od obciążenia napierdzielić na maksa? Teraz rozumiem, czemu Ci się ślizgnął na równym. 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 Ciekawe podejście. Czyli niezależnie od obciążenia napierdzielić na maksa? Teraz rozumiem, czemu Ci się ślizgnął na równym. Uwielbiam mentorski ton wszechwiedzących. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
lcoo 5 494 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 Opona może być założona w kilku różnych motocyklach o różnych parametrach i masach, więc skłaniam się jednak do stosowania zaleceń producenta motocykla, a nie producenta opony który nie wiedział jaka jest maa motocykla + kierownik/pasażer. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 W instrukcji (do f650) jest podane ciśnienie zależnie od załadunku, z zaznaczeniem, że dotyczy opon fabrycznych, a w przypadku innych zgodnie z zaleceniem producenta opony. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
lcoo 5 494 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 W instrukcji (do f650) jest podane ciśnienie zależnie od załadunku, z zaznaczeniem, że dotyczy opon fabrycznych, a w przypadku innych zgodnie z zaleceniem producenta opony. Jacku, ja się z Tobą o ciśnienie spierał nie będę, wolę przy stole to przedyskutować przy najbliższej okazji :beer: Niech każdy sobie pompuje jak uważa za słuszne. Wg mnie lepiej mieć 0,1 ciśnienia mniej niż o 0,1 za dużo, zawsze to opona ma większą powierzchnię styku z podłożem. Ale to tylko moje przemyślenia i proszę się nimi nie sugerować, ja się nie znam na motocyklach :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
blazter 65 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 W instrukcji (do f650) jest podane ciśnienie zależnie od załadunku, z zaznaczeniem, że dotyczy opon fabrycznych, a w przypadku innych zgodnie z zaleceniem producenta opony. hmmm, przeszukałem instrukcję i nie znalazłem dopisku dotyczącego opon fabrycznych. Możesz mi wskazać gdzie to jest? Dodatkowo jakie oponki są fabrycznie zakładane na GSa? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 (edytowane) Zakręcajcie korki na kominkach wentyli Na Pałukach jednemu z kolegów zeszło powietrze z przedniej dętki, w efekcie czego zaliczył glebę przy 40-50km/h. Dętka była cała, a w kominku wentyla pełno piasku, sam wentyl - do wyrzucenia. Całe szczęście obyło się bez strat własnych, a chwilę prędzej wyprzedzał. Edytowane 23 Kwiecień 2013 przez tomekm 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 Uwielbiam mentorski ton wszechwiedzących. Cieszę się, że wprawiłem Cię w tak miły nastrój. Wracając do tematu to jakie masz ciśnienie w oponach, w wartościach bezwzględnych? 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 23 Kwiecień 2013 hmmm, przeszukałem instrukcję i nie znalazłem dopisku dotyczącego opon fabrycznych. Możesz mi wskazać gdzie to jest? Dodatkowo jakie oponki są fabrycznie zakładane na GSa? Do GS chyba 2 rodzaje w fabryce: Metzeler Touranće i Michelin Anakee (chyba jeszcze jakieś Birdegstone'y). Do Dakara Metzelery Sahara Enduro 3. Ale potem były też dopuszczone różne inne opony. Na rynku niemieckim , gdzie przepisy homologacyjne są dużo bardziej restrykcyjne, funkcjonują też dopuszczenia do ruchu publikowane przez producentów opon tzw. Reifenfreigabe. Do małego GSa ma je m.in. TKC, Conti Escape, Trail Attack, Battlewingi, Heidenau K60 i kilka innych. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2013 hmmm, przeszukałem instrukcję i nie znalazłem dopisku dotyczącego opon fabrycznych. Możesz mi wskazać gdzie to jest? Dodatkowo jakie oponki są fabrycznie zakładane na GSa? Jest gwiazdka przy ciśnieniu i pod spodem dopisek "Tire pressure for original equipment tires. Aftermarket tires may require different inflation pressure". Ale to w instrukcji do efki, nie GS-a. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2013 To ile (w Bar-ach) napompowałeś? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cox 1 517 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2013 To ile (w Bar-ach) napompowałeś? no tak ze 3 bary trza odwiedzić i jest dobrze no ale są i tacy co upuszczaja powietrza za wiele 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2013 Postawię śmiałą tezę. Spieracie się o 0,1 atmosfery w dół lub w górę, a ja założę się, że nikt nie jest w stanie poznać po jeździe czy w oponie jest 2,0 czy 2,4 atm. Jedni twierdzą, że lepiej mieć mniej, bo większa powierzchnia styku, drudzy wprost przeciwnie. Tarcie zależy od współczynnika tarcia oraz siły nacisku, a nie od powierzchni styku, to jest pewne. Nawiasem, przy różnicy 0,1 atm. powierzchnia styku nie zmienia się w sposób mierzalny ani odczuwalny. U mnie producent opony dopuszcza wartości minimalnie większe niż proponowane przez instrukcję BMW, więc nic się nie dzieje. Zmniejszyłem trochę ciśnienie, ale nie czułem różnicy, pewnie dlatego, że jestem początkujący. Stawiam skrzynkę piwa temu, kto w 10 próbach przy wartościach ciśnienia 0,2 w dół i 0,2 w górę od normy rozpozna różnicę. Wynik musi być znacząco lepszy niż "zgadywanka". Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2013 To jeszcze dodam. Biorąc 5 manometrów, na 100% każdy pokaże co innego. Tak jak testowane na zlotach alkomaty. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2013 Postawię śmiałą tezę. Spieracie się o 0,1 atmosfery w dół lub w górę, a ja założę się, że nikt nie jest w stanie poznać po jeździe czy w oponie jest 2,0 czy 2,4 atm. I tu się z Tobą nie zgodzę. Jak ktoś zna swój motocykl, to taką różnicę zdecydowanie czuć. Chociaż przy 0,4 to może nawet do wyczucia na każdym... Mój przy 1,8 'pływał' w zakręcie, a przy 2,1 szedł jak po sznurku. Dalej nie wiem ile pompujesz, więc nie wiem czy spór o 0,1 czy o 1,0. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach