Skocz do zawartości
Pawel

Kufry, gmole i stelaże

Recommended Posts

cofnołem je maksymalnie do tyłu.

To czekamy na fotki i jak możesz to daj wymiary krat, odległości itp

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To sprzeczność, bo wtedy bardziej dają w de zawieszeniu i stabilności - punkt ciężkości jest dalej i wyżej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To czekamy na fotki i jak możesz to daj wymiary krat, odległości itp

Coś tam pomierze :)

To sprzeczność, bo wtedy bardziej dają w de zawieszeniu i stabilności - punkt ciężkości jest dalej i wyżej.

A, żeś mi Alik pojechał po całości. Ja tu samoróbę będę prezentował a ty mi tu od razu ze stabilnością wyjechałeś :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zboczenie zawodowe: właśnie zastanawiam się nad różnicą między stabilnością a statecznością. W odniesieniu do szaf, żeby było ciekawiej ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Stabilność, chyba, że będziesz na tej szafie latał lub pływał ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja powinienem zacząć być stateczny...

stabilny to raczej nigdy nie będę :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oki, obiecałem to wstawiam (specjalnie na sesje zdjęciową musiałem zadupki pozakładać i siedzenie:) ) Zaznaczam jednak, że produkcja ta to typowa amatorka wykonana na potrzeby zlotu w Kłodzku i już w sumie tak zostało :)

Widok z boku:

P1330433.JPG

Od góry:

P1330439.JPG

Z tyłu:

P1330440.JPG

Mocowanie przednie. Z drugiej strony już poprawione mocowanie tzn. przykręcony jest do seta do stopki:

P1330441.JPG

Kilka wymiarów:

P1330434.JPG

P1330436.JPG

P1330438.JPG

Oraz torba na stelażu:

P1330442.JPG

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najważniejsze, że spełniają swoją rolę. :) :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Piwo z marketu w Kłodzku przewiozły więc mogę im dać atest a nawet homologacje :)

Dobra robota Centrino :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no.. ten zestaw mnie korci mocno..

Z jednej strony te aluminiowe, z drugiej Givi z trzeciej Crosso :-)

a na co tutaj się zdecydować??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Centrino, ale sakwa to powinna byc odwrotnie. No chyba że nie miałeś miejsca na obrócenie motocykla ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Bartek

Odpowiedź sobie czy:

- będziesz jeździł bardziej on czy off?

- sam czy z plecakiem?

- będziesz podróżował sam i zostawiał moto z ładunkiem w pobliżu skupisk ludzi? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Centrino, ale sakwa to powinna byc odwrotnie. No chyba że nie miałeś miejsca na obrócenie motocykla ;-)

No tak, nie zwróciłem uwagi :)

Faktycznie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Bartek

Odpowiedź sobie czy:

- będziesz jeździł bardziej on czy off?

- sam czy z plecakiem?

- będziesz podróżował sam i zostawiał moto z ładunkiem w pobliżu skupisk ludzi? ;)

Rozwiń wypowiedź :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Umówmy się, że ostatecznie decyzja zależy i tak od widzi mi się, ale jeśli podejść racjonalnie to te pytania mogą wybór ułatwić.

Oczywiście mamy kufry alu i plastiki, sakwy wyprawowe/offowe i budżetowe a'la Oxford, więc generalizować ciężko.

Kufry i sakwy mają swoje zalety i wady, zakładając, że to nie budżet decyduje, a bazujemy na zastosowaniu w eFce lub GSie to:

ad 1.

on (road, bez względu czy asfalt czy nie) - na korzyść kufrów

+ łatwiejsze i szybsze w pakowaniu,

+ bezobsługowe (do momentu, aż coś się zepsuje),

+ zapewnieją względne bezpieczeństwo dla zawartości (choć słyszałem, że alu rozborić to żaden wyczyn)*

+ wielofunkcyjne z możliwością rozbudowy.

off (road, czyli to co drogą nie jest) - na korzyść sakw

+ LEKKIE

ad 2.

Z jednej strony kufry będą pakowniejsze, z drugiej plecak przy alu będzie miał mniej miejsca, szczególnie na naszych motocyklach, które będą wyglądały na przytłoczone.

Również uwzględniając znikomą ładowność naszych moto komplet kufrów waga równa np. namiotowi + śpiworom.

W sytuacji utraty równowagi/gleby z pasażerem poważne ryzyko kontuzji z powodu kufra.

ad 3.

Samemu masz więcej miejsca na bagaż, ale nie ma Ci go kto popilnować :)

Patrz ad. 1*

Kwestia dokąd, na jak długo, z kim i z ile jedziesz, będziesz jeździł :)

Poza seryjnymi kuframi vario raczej bym do eFek nie pchał wyprawowych alu, chyba, że w wersji xs.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli chyba w naszym przypadku najlepiej iść w stelaż GIVI i wtedy masz możliwość kupna kufrów zwykłych albo tanich sakw a stelaż uchroni je przed przypaleniem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie ma jednoznacznego lepiej, każdemu wg potrzeb :)

Edytowane przez rampus
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niech mi ktoś powie z jakim mocowaniem musi być oryginalny kufer do 650tki po lifcie??

Bo wiem że są 2 rodzaje ale nie wiem co do czego :)

Mam taką fotkę, pytanie brzmi czy to jest mocowanie przed czy po lifcie?

kufer.JPG

Edytowane przez pepsi001

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

z tego co widze to jest do "poliftu" :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Vengosha przed liftem wygląda inaczej. Ma ramiona z blachy dużo szerzej zachodzące.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki panowie za oświecenie :)

Czyli jak się ma taki kuferek to wystarczy nasunąć na bagażnik i gotowe, bez kupowania adepterów, rurek i spawarek?? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×