Skocz do zawartości
honda-hybryda

BMW G 310

Recommended Posts

Nie ukrywam że od jakiegoś czasu przyglądam się "mniejszym" pojemnościom. Z ciekawości zerknąłem i na ten. Ale pierwsze wieści z jego "użytecznej jakości" są...obnażająca jakość wykonania:

https://ultimatemotorcycling.com/2018/07/16/bmw-recalls-g-310-r-and-g-310-gs-due-to-sidestand-frame-defect-2017-2018/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Każdy motocykl ma swoje problemy, mam drugie BMW na gwarancji i jakość z jej korzystania nawet w Polsce jest porażająco przyjemna i skuteczna szczególnie w porównaniu do Husqvarny.

Temat trochę śmierdzi polityką, amerykanie robią takie zagrywki aby wspomagać sprzedaż swoich produktów, chociaż z drugiej strony to dzięki nim, BMW w dużym GS wzięło się za problem z pękającym przednim zawieszeniem :/

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a ja mam potencjalny dylemat na przyszlosc, bo najbliższego dealera BWM (motocykli) mam kilkaset km od siebie - mowa o Norwegii teraz. WIęc gdyby mnie skusiło na nowy to nie mam gdzie serwisować. A kilka innych marek jest, może się więc okazać że trzeba będzie zmienić ze względów praktycznych. Co ciekawej - jest dobry serwis 'uzywanych' bmw, ale nie obsługują napraw/przegladów gwarancyjnych. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
22 godziny temu, artex napisał:

Każdy motocykl ma swoje problemy, mam drugie BMW na gwarancji i jakość z jej korzystania nawet w Polsce jest porażająco przyjemna i skuteczna szczególnie w porównaniu do Husqvarny.

Temat trochę śmierdzi polityką, amerykanie robią takie zagrywki aby wspomagać sprzedaż swoich produktów, chociaż z drugiej strony to dzięki nim, BMW w dużym GS wzięło się za problem z pękającym przednim zawieszeniem :/

 

 

Tyle że ja nie o jakości świadczenia usług gwarancyjnych, ile o jakości wykonania motocykla.

Polityka - polityką, ale on się "przewraca podczas postoju na bocznej nóżce" - jeśli dobrze zrozumiałem. Strach pomyśleć jaka może być jakość wykonania innych, ważniejszych dla eksploatacji elementów!

Ja rozumiem że moto robione jest daleko na południowym wschodzie, jestem w stanie przyjąć fakt że BMW produkcyjnie, montażowo a nawet konstrukcyjnie (silnik) ogranicza się do produkcji książki serwisowej. Ale kupując produkt fajnie by było mieć możliwość jazdy poza dostępną siecią serwisową, choćby po to by dojechać np. tam skąd pochodzi...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja na to patrzę z innej strony, to dość proste do korekty niedopatrzenie, chciałbym mieć takie akcje serwisowe w swoim motocyklu (w dużym GS ludzie ginęli od pękającego zawieszenia).

Kilka sztuk się pewnie mogłoby się przewrócić, amerykanie lubią dramatyzować jak coś jest u nich sprzedawane a gdzie indziej produkowane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Motocykl stoi i się psuje (uszkodzeniu  ulega konstrukcja motocykla - rama). Hmmmmm, niedopatrzenie - ok...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak uszkodzeniu ulega rama :), która się naprawia wymieniając tuleję i stopkę boczną :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tuleję można także wymienić dokonując naprawy cylindra...ale to nie silnik - to cylinder :D

Ale ja nie o tym...

Jeszcze raz... Nie o jakości świadczenia usług serwisowych, reakcji na wadliwy towar piszę - ALE O JAKOŚCI TEGO PRODUKTU !!!

Oczywiście - decyduje klient. Dla mnie nowy motocykl, który na etapie projektu jest źle policzony (tak - uszkodzeniu ulega rama, w miejscu gdzie zamocowana jest stopka boczna - tam na dole...:D, która zwykle pozwala na bezpieczny postój motocykla), bądź fatalnie wykonany (dobór materiału, wykonanie, nie montaż - bo usunięcie problemu polega na zmianach - tuleja) jest  zdyskwalifikowany. Szkoda, bo na papierze i za kwotę którą życzył sobie sprzedawca - była to atrakcyjna propozycja. Tego typu usterka (każdemu kto trochę pojeździł i czasem coś przy swoim moto "zepchnie") uruchamia wyobraźnię dotyczącą ew. późniejszego użytkowania tego modelu. Znów: konstrukcja, jakość materiałów, montaż...itp. Oczywiście, może się to nie potwierdzić...ale tutaj opieramy się na doświadczeniu z podobnymi sytuacjami (także tymi pozytywnymi).

 

Swoją drogą, za oknem mam dziś tylko 3 parkujące motocykle (deszcz pada) z czego dwa zaparkowane przy użyciu bocznej stopki. Dam znać czy się przewrócą do końca dnia...:default_rolleyes:

 

Pozdrawiam

Edytowane przez pawelST

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 18.07.2018 o 12:21, artex napisał:

Tak uszkodzeniu ulega rama :), która się naprawia wymieniając tuleję i stopkę boczną :)

 

Ja tam słabo czytam ale wydaje mi się, że uszkodzeniu ulegała część ramy, w której zamocowana jest stopka boczną. Naprawiają to poprzez zamontowanie dodatkowego wzmocnienia. Także albo wada materiałowa albo płaskownik, w którym osadzona jest tuleja okazał się mieć zbyt małą grubość :). Obstawiam drugie, bo oszczędność.

Edytowane przez ARG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, ARG napisał:

 stopka boczan.

Pisze się BOCIAN ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

haha zdążyłem niniaedytować :default_ph34r:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×