JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 28 Październik 2018 (edytowane) Dla siebie i kolegi na cnc z jednego kawałka aluminium zamawiam. Jeszcze nie wiem czy 6,8 czy 7,2 (0,2 milimetra to moze byc np 0,5 podwyzszenia lub obnizenia) bo @xel jak się też zastanawiałeś, okazje się że przy podwyższaniu sprężyna się wydłuża i traci się możliwość reglacji twardości pokrętłem i po teście ze stalowymi może da się ją jednak zachować. Edytowane 28 Październik 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 29 Październik 2018 Teoretycznie "daj do wytoczenia grubszy pierścień, który wchodzi pomiędzy sprężynę a kolumnę napinacza." rozwiąże problem? Czy wtedy oprócz hard bedzie mozliwość regulacji? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 29 Październik 2018 https://www.google.pl/search?biw=1326&bih=627&tbm=isch&sa=1&ei=h_7WW8y6DuzjkgX4jZzQDw&q=przedłużka amortyzatora do motoru&oq=przedłużka amortyzatora do motoru&gs_l=img.3...102219.112477.0.114411.27.25.0.2.2.0.130.2146.22j3.25.0....0...1c.1.64.img..0.19.1504...0j0i8i30k1j0i24k1j0i30k1.0.T-crTWdoWDM&fbclid=IwAR2evsvunOCO_4wy7aBAymWVt1t_opST2Qv3hN1OEnPErUDpEdCB2Q3Dr3Y to ten "grubszy pierścień" i rozwiąże problem Czy jedynym ratunkiem wymienić samą sprężynę na nieco dłuższą żeby nie inwestować w amor od dakara Chyba rozważania pozostawię sobie bo jak widzę nikt się nie udziela Jak by nie było, dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 29 Październik 2018 Ja to jestem technicznie lewy, takie pokolenie i tak mnie w domu pod kloszem za dzieciaka trzymali, ale generalnie chyba sprężyny są robione pod amortyzatory, amortyzatory pod sprężyny etc i wszelkie dalsze modyfikacje sprawią, że amortyzator będzie pracował JAK CHCE, a nie jak chciał producent. Może amor będzie chciał dobrze, a może nie do końca, może zrobisz 1000 km i się coś wywali? Trochę mi się to kojarzy z obcinaniem sprężyn w starym golfie, żeby miał lepszą "glebę" 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 29 Październik 2018 (edytowane) Na pewno kilku inżynierów tak obliczali i pasowali graty żeby było jak najlepiej. Że ludzie chcą i lubią modyfikacje to chyba nie, że się pomylili tylko z oszczędności w produkcji masowej i czasy się zmieniają, nowe technologie... Nie zamierzam zbytnio naginać i używam części z najwyższej półki żeby było bezpiecznie i jak najbliżej oryginalnej funkcjonalności. Dlatego prośby do Was o porady. Że prześwit tak obliczyli, że mi nie pasuje to jak podniesienie kierownicy na kościach, wstawienie innej, zmiana manetek, klamek, handbarów, lusterek, owiewki, halogenów, lampy, podniesienie kanapy, poszerzenie stopki, gmole, stelaże, kufry, sakwy, laczki... do cycatych dużo więcej modyfikacji łącznie z różnymi zawieszeniami i amorami Rzecz gustu i własnych upodobań. Byle z głową i choinki z motonga nie robić bo w golfie gleba i spojler chyba pasuje P.S. Przedłużka amora chyba nie. Mam już zdjęcia i opis: "daj do wytoczenia grubszy pierścień, który wchodzi pomiędzy sprężynę a kolumnę napinacza." Edytowane 29 Październik 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 2 Grudzień 2018 (edytowane) aluminium PA6 https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/.../45649504... bedą? Edytowane 2 Grudzień 2018 przez JakubL 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 2 Grudzień 2018 Cieszę się, że @Jarek na tak Dam jeszcze znać co z amorem jak czas pozwoli. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kowal8 2 Zgłoś ten post Napisano 15 Grudzień 2018 Ta opcja o której napisał @JakubL W sumie ciekawa. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 15 Grudzień 2018 (edytowane) Nie do końca moja. Dziki koledze z forum, który udostępnił stalowe kości udało się zrobić takie same z aluminium. Wysokość prześwitu do kosy z 13 cm. do 17 cm. Czyli chyba o to mi chodziło. Przy okazji wysokość kanapy z 77,8 cm. do 82,5 cm. Wrażenie że jak na psie chyba mało lub wcale nieodczuwalne. Za krótka kosa to chyba nie problem, nakręcane kopyto z alu. 3-4 cm. Na centralce koło leży na glebie, motong słabo stabilnie stoi, pomysł kopytami z alu lub blaszkami z nierdzewki do zrobienia. 1,5-2 cm. Z cofaniem pierwsze testy gorsze niż przed podwyższeniem ale tylko chwila na kontuzjowanej stopie i może kwestia przyzwyczajenia. Pierwsze testy amora "za twardo" ale jak wyżej, kontuzja i czas z nią związany nie pozwoliły bardziej określić. Jaką długość pierścienia lub przydłużki... jak się uporam z tym tematem to dam znać. Edytowane 15 Grudzień 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 17 Grudzień 2018 (edytowane) Jak wyżej, ze względu na kontuzje podczas wymiany kości nie będę w stanie przez kilka tygodni dobrać się do amora. Nawet jak by się udało lub teoretycznie przeliczać to na razie nie mam pomysłu jaka wysokość pierścienia lub przydłużki. ( Prośba o pomoc/ jakieś pomysły) Póki co: https://drive.google.com/open?id=1lqx6FK3gpAN-3rjX7I1nl8LVYfOa9gcM może ktoś coś... (sorki za bałagan w nie moim garażu) W razie czego stalowe krótkie kości do przymiarki na długie zimowe wieczory gdyby ktoś był zainteresowany tematem i chciał się podjąć pomocy z amorem. Pozdr. Edytowane 17 Grudzień 2018 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 13 Styczeń 2019 (edytowane) Teoretycznie rozumiem że nic nikomu nie przychodzi do głowy. Jedyny sensowny sposób to przeróbka amora np. PKS KRAKÓW AMORTYZATORY - 602730229 ~300zł. + sprężyna ~50 zł. Ja chyba nie będę inwestował i czasu też nie mam. Jeśli ktoś zainteresowany to: Polecam. Edytowane 13 Styczeń 2019 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 15 Styczeń 2019 (edytowane) To w końcu go podniosłeś czy olałeś temat przez nawarstwiające się problemy? Edytowane 15 Styczeń 2019 przez xel Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pszemo 8 690 Zgłoś ten post Napisano 15 Styczeń 2019 3 godziny temu, xel napisał: To w końcu go podniosłeś czy olałeś temat przez nawarstwiające się problemy? A Ty co? Urosłeś, że tak dopytujesz? 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 15 Styczeń 2019 (edytowane) 3 godziny temu, xel napisał: To w końcu go podniosłeś czy olałeś temat przez nawarstwiające się problemy? Podniosłem, link z zdjęciami powyżej. Twardość amora jeszcze tylko do dopieszczenia (grubszy pierścień, który wchodzi pomiędzy sprężynę a kolumnę napinacza) Powyżej pisałem też o kontuzji (zerwane ścięgno achillesa) i do 6-ściu miesięcy raczej bezpieczniej jak najmniej na palcach stawać dlatego znowu obniżyłem. Potem może wrócę do tematu. Edytowane 15 Styczeń 2019 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 16 Styczeń 2019 14 godzin temu, Pszemo napisał: A Ty co? Urosłeś, że tak dopytujesz? Nakręcam wątek i nabijam sobie posty, żeby w końcu dostać dostęp do działu porno 3 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 18 Styczeń 2019 (edytowane) Dnia 15.01.2019 o 17:22, xel napisał: To w końcu go podniosłeś czy olałeś temat przez nawarstwiające się problemy? Jednak tak sobie pomyślałem, że za pare miesięcy będę mógł stanąć na palcach a poza tym za dużo czasu, pracy i zdrowia ;p poświęciłem. Za dużo szczęścia w zdobyciu tanich idealnych kości, żeby tak łatwo odpuścić W związku z tym sprzedaż kości z powyższego linku nieaktualna. Edytowane 18 Styczeń 2019 przez JakubL Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 6 Lipiec 2019 Dosyć długo trwał powrót do zdrowia, miałem brać sie ponownie za wymiane kości i przedłużke amora ale logicznie myśląc sama przedłużka lub amor od standarta by wystarczył bez kości Kości wystawiłem na sprzedaż po raz drugi, za pierwszym okazało się, ze jeden chętny po zmierzeniu w swoim st (wersja standart) miał jeszcze krótsze co dało mi do myślenia i ku mojemu zdziwieniu za drugim razem do wersji obniżonej st/ funduro (f650 95'-99') kupujący zdziwiony że takie same. Ja tym bardziej bo stalowe cudem udało się na wzór zdobyć żeby z alu na cnc zrobić. Jak by nie było, kości sprzedane, można podwyższać samą przedłużką albo amorem jak ktoś chce albo obszyć kanape z podwyższeniem np. za 250 zł w wijalis. Dla mnie okazało się że wysokość na niskiej kanapie przy moim wzroście 179 jest ok. Miałem nawet podwyższać kanape o 3cm. (tyle prześwitu pod dupą od kanapy jak stane na pełnych stopach) ale w praktyce na styk cofam na paluszkach w lekkim offie. Z szorowaniem kosą o spowalniacze jakoś tez juz nie mam problemu, kosa sie troche przytarła i jak ja przy okazji ściągałem to wyszlifowałem na równo i tą śrubę z odbojnikiem od kosy wkręciłem na max, że troche w góre poszła i jest ok. Nie ciągnąłem tematu też, chociaż szkoda bo za dużo czasu i zdrowia bo chyba niebawem na cycatą się przesiądę. Jak ktoś zastosuje przedłużkę lub zmieni amor to z ciekawości bym prosił o info. Pozdro. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
atomik 432 Zgłoś ten post Napisano 6 Lipiec 2019 (edytowane) A jak dobrać podwyższenie kierownicy do wymiarów kierownika? Ostatnio jeżdżę więcej w terenie i garba hoduję. Edytowane 6 Lipiec 2019 przez atomik Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 6 Lipiec 2019 A jak dobrać podwyższenie kierownicy do wymiarów kierownika? Ostatnio jeżdżę więcej w terenie i garba hoduję.Zmiana o centymet nie wiele zmieni a o pięć będzie ciężko bo może braknac kabli i linek. Wysłane z Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 6 Lipiec 2019 ja troche niżej kręgosłup czułem wracając z pracy po dźwiganiu. Opisywałem powyżej i im wyższa kiera doradzono to wygodniej. 5 cm. podwyższenie raczej pomogło bo teraz ok. Linek starczyło. Ktoś na forum na facebooku o 10 cm. podwyższeniu pisał (temat modyfikacje), ciekawe jak z linkami. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 7 Lipiec 2019 Kokega Pan Piotr Watson pisze tam: "Kilka drobnych pierdół: przednie zawieszenie WP 48, odpowietrzniki lag, podwójne tarcze hamulcowe i zaciski Brembo, przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodbridge, podniesienie kierownicy 11 cm Roxx, nowa kierownica Renthal o zmiennym przekroju, poszerzone i obniżone podnóżki Bosley, Krótsze kości wachacza Rattel, Halogen LED przód, gniazdo USB, handbary z belką Zeta, stelaże na kufry, Gmole, stelaż na nawigację Touratecha, Wydłużona stopka boczna, kanapa Wunderlich (wyższa, szersza na końcu), okleina" Zadałem Mu pytanie na priv czy po podniesieniu kiery o 10 cm. starczyło Mu linek bo ,pze jeszcze bym podniósł też, jak odpowie to dam znać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 7 Lipiec 2019 Po co przerabiać jak są czopery ... Generalnie statystycznie do 2,5 jakoś udaje się bez większych problemów podwyższyć kierę. Potem bywa różnie, ale się da tylko pozostaje kwestia co, jak i ile trzeba zmienić, przedłużyć, przenieść, przerobić ... - , albo nowy króciec 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 7 Lipiec 2019 Dnia 12.06.2018 o 06:48, Jarek napisał: To Ty nie masz problemu z wielkością motocykla, a masz za małą kierownicę. Tutaj coś na "odgarbienie" Nie tak: Tylko tak: "Po co przerabiać jak są czopery?" Wg. mnie 3 wysokości kanap i 3 wysokości zawieszenia małych GSów w miare daje wygode a akcesoryjną kiere można też ale troche kombinacji, czasu i pracy. Kości podwyższające kiere opcją jak dla mnie prostsza a komfort jazdy się poprawił. Poza tym po coś są produkowane kości i akcesoryjne kiery. Dla wyższych/ niższych jeźdźców Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JakubL 42 Zgłoś ten post Napisano 9 Lipiec 2019 a odnośnie pytania "jak podwyższyć małego GSa" to właśnie znalazłem opcje o której marzyłem wymieniłem z dopłatą na R1150GS jest zdecydoanie wyższy 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2019 a odnośnie pytania "jak podwyższyć małego GSa" to właśnie znalazłem opcje o której marzyłem wymieniłem z dopłatą na R1150GS jest zdecydoanie wyższy Teraz to się zaczną ciekawsze pytania :-D Wysłane z Tapatalka 5 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach