Skocz do zawartości
stoner

Kupię XChallenge'a!!

Recommended Posts

a to trzeba sprzedac zeby szukac nastepnego? ha!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
a to trzeba sprzedac zeby szukac nastepnego? ha!

Burżujstwo :lol:

44.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dakar dalej śmiga pod moim dupskiem.

Może sprowadzisz z Rumunii?

http://tinyurl.com/4x43ac2

:lol:

Od razu miałbyś test drive :lol:

:lol: Dobry pomysł, fajna pierwsza przejażdżka by była :lol:

Mało tego na rynku jest i po długich, nieskutecznych poszukiwaniach dziś mnie olśniło, ale aż boję się to głośno wypowiedzieć na forum .. poważnie rozważam KTM 690 Enduro.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
aż boję się to głośno wypowiedzieć na forum .. poważnie rozważam KTM 690 Enduro.

Kupuj, kupuj, ale później nie przychodź i nie płacz że coś się zepsuło :lol: :beer:

P.S. Mam nadzieję, że ten model nie ma kopnika :lol: :beer:

He! a tu ciekawe porównanie

http://www.motocykl-online.pl/testy/ktm ... e-wstajemy

Nie wiem co tu chcieli porównać :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Technicznie 690 przebija G650X chyba pod każdym parametrem: zawieszenie WP, 63KM, zbiornik paliwa 12l, waga 138kg no i ten pomarańcz :lol:

Stoner, kupuj i dziel się wrażeniami :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

w teren rewelacja! Po czarnym raczej tylko w wypadku bezwzględnej konieczności i to nietylko z powodu betonowej kanapy. Naprawdę pomarańcza jest super!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kupuj, kupuj, ale później nie przychodź i nie płacz że coś się zepsuło :lol: :beer:

panuje taki stereotyp, ale właśnie w tym rzecz, że podobno wcale to nie takie psujne. interwały pomiędzy różnymi akcjami serwisowymi też bez jakiejś przesady: olej 5000, zawory 10000.

sentyment do marki i silnik były jedynymi powodami moich ciągot do xchallenga. cała reszta od ramy, przez zawiechę w szczególności, obręcze, 6 biegowa skrzynia, hydrauliczne sprzęgło i pewnie kilka innych elementów przemawia na korzyść pomarańczowego.

Muszę jeszcze poniuchać w szczegółach. Na razie nie spodobało mi się jedynie, że zalecają olej 10w60. A czy z 10w40 silnik by protestował, kto wie..

He! a tu ciekawe porównanie

http://www.motocykl-online.pl/testy/ktm ... e-wstajemy

Nie wiem co tu chcieli porównać :lol:

:lol: tak, czytałem to porównanie. niezbyt trafny wybór motocykli. ale trzeba przyznać, że fajnie się ta Tereska prezentuje. sęk w tym, że tym razem szukam naprawdę bardziej terenowego motocykla.

a to 690 z kitem adventure daje naprawdę fajny motur, z owiewką i 21 litrowym bakiem:

http://www.rally-raidproducts.co.uk/store/KTM-690-Enduro-R-SMC/Adventure-Fairing-Kit/KTM-690-Adventure-Fairing-Kit

Peterka, poważnie coraz bardziej mi ten sprzęt podchodzi. Te 63 konie i to zawieszenie kusi..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Stoner, a co z tym x-challenge ze Starogardu Gdańskiego? Jeszcze niedawno był wystawiony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Stoner, a co z tym x-challenge ze Starogardu Gdańskiego? Jeszcze niedawno był wystawiony.

On za bardzo styrany jednak był :roll:

a to 690 z kitem adventure daje naprawdę fajny motur, z owiewką i 21 litrowym bakiem:

http://www.rally-raidproducts.co.uk/sto ... airing-Kit

Ale cena za tego bodykita to niezłe zdzierstwo :x

Zgadzam się jednak jednoznacznie z tym stwierdzeniem..

Te 63 konie i to zawieszenie kusi..
:beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Po czarnym raczej tylko w wypadku bezwzględnej konieczności i to nietylko z powodu betonowej kanapy.

z tego co czytam w recenzjach właścicieli, ich styl jazdy on nie odbiega od mojego - komfort to ok. 110 km/h. powyżej 5000 rpm na najwyższym biegu robi się nerwowo. obecnie mam podobnie w dakarze na tkc.

w tym silniku podobno poradzili też sobie z nadmiernymi wibracjami - (z jednej strony czytam, że wibracje są mniejsze niż w innych modelach, z drugiej piszą, że od wibracji łamą się wsporniki lusterek :shock:

kanapa to faktycznie problem, ale xchallenge ma zapewne niewiele lepiej. ludzie szyją sobie nowe, wygodniejsze siodła.

Mehow - tamten xchallenge wyglądał jakby przejechał 3 rajdy Dakar pod rząd bez serwisu.

Dakarowy - :beer: :beer: :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Stoner,

Mam małe porównanie Tenerki i tej pomarańczy. Mój brat przesiadł się 2 sezony temu z yamahy na ktm. W terenie pomarańcza wymiata. Jedyny lepszy motorek jakim jeździłem to typowo crossowa 450 hondy. Ale tam to już miałem pełne porty. Jeśli myślisz o maszynie w teren bierz kata. Zero wygody - max funu. Super funkcją w kacie jest zmiana map zapłonu. Bardzo przydaje się zwłaszcza w początkowym okresie. Ten silnik zupełnie inaczej oddaje moc. Ja osobiście zasyanawiam się nad jakąś ćwiartką w teren.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja też poważnie rozmyślam nad tym co po Dakarze :?

Dla mnie priorytet to niska waga i rzadki serwis - chodzi w skrócie o to aby z Wrocławia do Kotliny Kłodzkiej dojechać offem samemu bez stresu, że mnie 200kg przygniecie :lol: ale też żeby dało się dłuższą trasę-dojazdówkę zrobić asfaltem bez konieczności zmieniania tłoka na każdej stacji :lol:

moje typy to:

DRZ400 - lekkie, zwinne i bardzo popularne

xcountry - wygodna kanapa, w teren wymagał by modyfikacji

xchallenge - lepsze zawieszenie ale mały zbiornik paliwa

Honda xr650 - mocny i lekki endurak

KTM 690R - zaawansowany technicznie, pasowałby do mojego pomarańczowego garażu ale trochę drogi :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O komfort i inne rzeczy związane z X-em pytajcie Muzzy'ego. Będzie info z pierwszej ręki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
moje typy to:

DRZ400 - lekkie, zwinne i bardzo popularne

xcountry - wygodna kanapa, w teren wymagał by modyfikacji

xchallenge - lepsze zawieszenie ale mały zbiornik paliwa

Honda xr650 - mocny i lekki endurak

KTM 690R - zaawansowany technicznie, pasowałby do mojego pomarańczowego garażu ale trochę drogi :lol:

No tak, ale w każdym innym przypadku prawdopodobnie wydasz na malowanie garażu :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mimo ze XChallengem przejechalem okolo 30tys km, KTM 690 Enduro kilkadziesiat, a KTM 690 Enduro R kilkaset sprobuje byc obiektywny. :lol:

Jesli idzie o zawieszenie i dynamike to 690 Enduro R wymiata.

Jesli idzie o bezproblemowosc jazdy i silnika to XChallenge jest gora.

XCh ma dwukrotnie dluzsze interwaly serwisowe (olej 10000<>5000, zawory 20000<>10000).

W BMW jest 1 w KTM 2 filtry oleju (plus 2 siatkowe na spodzie silnika mozna ich w trasie nie ruszac).

Sprzeglo - linka <> hydraulinczne (z 3 znanych mi KTM690 wszystkie 3 maja z nim okazjonalnie problem).

Kola solidniej zbudowane ma KTM, BMW po wyjezdzie z kumplami na crossach do szczyrku przednia felga do wymiany.

BMW ma tylnia rame (aluminiowa) w KTM jej nie ma - caly tyl jest zbiornikiem paliwa. KTMowski korek wymaga dorobienia podkladki z pianki a najlepiej wymiany - przy jezdzie w blocie kazde tankowanie to syf w zbiorniku.

Jedna i druga konstrukcja ma zdecydowane skuchy i bledy konstrukcyjne.

Zarowno BMW jak i KTM udaje sie przekonac do wymian czesci w ramach gwarancji.

Argument wielkosci zbiornika nie jest do konca trafiony - KTM pali wiecej i roznica w zasiegu maks jest niewielka (15-20km). W XCh nie jest 10 a praktycznie 8.5-9l W 690 zbiornik ma ok 12l.

W KTM 690EndR jest fajny przelacznik trybu wyboru map - sport, standard, ekonom i slabe paliwo. Mapa sport powoduje ze kazdy ruch manetka to katapulta. W BMW tego nie ma - jezdzi spokojniej i elektronika sama dostosowuje mapy zaplonu ale i moze dlatego pali mniej.

W przypadku jednego i drugiego autoryzowanego serwisu lepiej liczyc zdecydowanie na siebie a nie serwis.

Wszystkie 3 to motocykle do jazdy terenowej, szybkiej jazdy terenowej. Wagowo dosc zblizone.

Takie ciagniki przeprawowe - do tej trojki dodalbym BRP - BigRedPig czyli Honde XR650 ktora chetnie bym sie przejechal. Za tydzien wraz z peterka i filipem zobaczymy jak w towarzystwie GS, Dakara i mojego XChallenga bedzie dawala rade Pingwinowa Husqvarna TE610.

690EnduroR czy XChallenge - najfajniej przejechac sie jednym i drugim :lol: i zdecydowac

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciekawostka. Żaden salon KTM w tym 40 milionowym kraju nie ma testowego modelu 690 enduro.. czyli jazda próbna salonowym nie jest możliwa - Ż-E-N-A-D-A!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Eee, chyba nie jest tak żle. Jak bylem na jezdzie probnej Tigera 800, KTM wystawil chyba wszystkie swoje modele, mozna bylo latac do woli. Sprawdz w Intermotors Wroclaw-DługołękA

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podobno jest jedyna okazja w roku, kiedy przyjeżdża autobus KTMa, ale kumpel z Wro mówił, że ostatnim razem nie mieli 690..

Znalazłem bardzo przydatne informacje na nurtujące mnie odnośnie 690 pytania pod tym linkiem: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=566295

Przede wszystkim potwierdza, że ten model nadaje się do długodystansowego podróżowania i wcale nie musi się po drodze rozpaść/zepsuć.

..chyba trzeba będzie zmienić tytuł tego wątku..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×