Skocz do zawartości
miskin

"Problemowy nowicjusz"

Recommended Posts

Witam, mam wielką prośbę do was. Mianowicie zakupiłem F 650 ST tydzień temu, pierwszy problem jaki nęka moją eFke to wymiana płynu chłodniczego. Poprzedni właściciel mówił iż nie jest pewny czy w chłodnicy jest płyn, woda czy 50:50. Jak wiadomo temp. szybko spadają a jestem zmuszony trzymać efke w nieocieplonym garażu ;( jest to moje pierwsze moto. Prosiłbym was o wskazówki, instrukcje co do wymiany, ewentualnie porady, linki.

Druga sprawa BMW nie trzyma wolnych obrotów,(gdy się rozgrzeje wszystko jest ok ). Dodam że gaźniki były czyszczone, bez regulacji ! -w tym tkwi problem?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

instrukcje BMW podają 50/50. Jest to ochrona do -25.

A czyszczenie gaźników bez regulacji to jakieś nieporozumienie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na zimnym silniku może gasnąć bo to gaźnikowiec.Od tego masz ssanie coby chwilę pochodził.Potem stopniowo cofasz ssanie i ma być ok jeżeli to oczywiście nie jest sprawka gaźników Regulacja po czyszczeniu jest konieczna i dobrze byłoby coby zrobił to fachowiec.Wymiana płynu nie jest szczególnie trudna tylko dostęp do korka wlewu jest popieprzony.Wymiana w sytuacji kiedy nie wiadomo co tak naprawdę tam jest to konieczność.Powodzenia.

Edytowane przez mirek2404

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hej witaj. Dlaczego gazniki byly czyszczone i czy objawy/problem znikl czy sie powiekszyl?

Za co dokladnie zaplaciles? ;)

Po drugie jest juz zimno, czasem potrzebne jest dluzsze nieco pochodzenie na ssaniu zwlaszcza przy fabrycznie ustawionych gaznikach.

Co do wody to nie pisze z kompa wiec nie podam Ci od razu instrukcji. Ale jak ktos wczesniej nie poda to... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podjedź do "dobrego serwisu" może byś samochodowy ( możesz do mnie ;) ) to Ci zmierzą i będziesz wiedział co tam masz :roll:

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hej witaj. Dlaczego gazniki byly czyszczone i czy objawy/problem znikl czy sie powiekszyl?

Za co dokladnie zaplaciles? ;)

Po drugie jest juz zimno, czasem potrzebne jest dluzsze nieco pochodzenie na ssaniu zwlaszcza przy fabrycznie ustawionych gaznikach.

Co do wody to nie pisze z kompa wiec nie podam Ci od razu instrukcji. Ale jak ktos wczesniej nie poda to... ;)

Poprzedni właściciel twierdził, że zrobił tylko czyszczenie bez synchronizacji. Tylko tak gdy chodzi na ssaniu to potrafi go przydusić, strzela z tłumika.

Instrukcja by się przydała głównie do spuszczenia płynu co odkręcić.

Podjedź do "dobrego serwisu" może byś samochodowy ( możesz do mnie ;) ) to Ci zmierzą i będziesz wiedział co tam masz :roll:

Właśnie nie chcę z drobnymi sprawami śmigać do mechanika, nauka nie idzie w lasa a i zawsze parę groszy można zaoszczędzić na np. paliwo do śmigania :P

PS: Jesteś z opolskiego?

Edytowane przez miskin

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie chodzi o to, abyś jechał do warsztatu coś wymieniać tylko żeby Ci zmierzyli gęstość płynu w układzie chłodzenia. Możesz też kupić sobie areometr i samemu pomierzyć, ale nie jest to tanie ustrojstwo - za przyzwoite trzeba zapłacić od 80.- PLN w górę, a te w marketach po kilka czy kilkanaście złotych nadają się do ozdoby półek w markecie :oops:

Z tymi odwiedzinami u mnie to taki żart - samotny jestem i nudzi mi się ;)

Jak mistrz Alik będzie miał dobry humor to wrzuci Ci instrukcję - a w archiwum nic na ten temat nie ma - nie wydaje mi się ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Posłuchaj rady Jarka. Sprawdzeni płynu będzie Cię kosztować 5-10zł (a dobry serwis zrobi Ci to free). I będziesz wiedział czy płyn wymieniać czy nie. Może się okazać, że zaoszczędzisz gdyż płyn będzie odpowiedni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wymiana płynu nie jest bardzo droga ani specjalnie trudna. Tam chyba go jest 1,6 litra, ale pomiar przyniesie Ci szybką odpowiedź czy możesz spać spokojnie - no i będziesz wiedział, a wiedza kosztuje :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już wymieniłem tylko mam pytanie pod korkiem wlewu do chłodnicy, macie następny "korek", zaślepkę?? nie mogłem go wyciągnąć ale udało się zalałem nowy płyn. Teraz tak czemu ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubywa płyn tzn nie przechodzi przez zbiorniczek podczas chłodzenia???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tu układ jest trochę inaczej zbudowany niż w puszce. Zbiorniczek jest tylko do zbierania nadmiaru płynu lub do jego uzupełniania w układzie. Żeby to chodziło jak należy, układ musi być dobrze odpowietrzony, To bardzo ważne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już wymieniłem tylko mam pytanie pod korkiem wlewu do chłodnicy, macie następny "korek", zaślepkę?? nie mogłem go wyciągnąć ale udało się zalałem nowy płyn. Teraz tak czemu ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubywa płyn tzn nie przechodzi przez zbiorniczek podczas chłodzenia???

??? - pod korkiem wlewu do chłodnicy, macie następny "korek", zaślepkę?? - zrób zdjęcie i pokaż

??? - czemu ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubywa płyn tzn nie przechodzi przez zbiorniczek podczas chłodzenia???

Możesz to jakoś zrozumiałym językiem opisać - się domyślam tylko o co Ci chodzi.

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

otóż odkręciłem owiewki by mieć lepszy dostęp do chłodnicy i do wlewu, odkręcam korek, (korek ze sprężyną na końcu zakończony metalową podkładką?) a tam następny plastikowa zaślepka nie wiem czy była ona na korku zespojona z tą metalową podkładką i po prostu odpadła czy coś nie mam pojęcia.

Dalej zalałem nowy płyn włączyłem silnik rozgrzał się ale obieg wody był tylko na relacji chłodnica-silnik bez udziału zbiorniczka, płyn w zbiorniczku zimny a w chłodnicy gorący.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem jaki tam masz korek i czy jest oryginalny, czy coś odpadło, czy ktoś coś zaślepił - zrób zdjęcia i pokaż - korek jest bardzo ważnym elementem układu chłodzenia.

Jak odpowietrzyłeś układ chłodzenia ???

Zbiorniczek działa na podciśnienie i żeby spełniał swoje zadanie musi układ być dobrze odpowietrzony - inaczej kłopoty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ile rurek dochodzi do zbiorniczka z chłodnicy? Jedna? I to z okolic korka wchłodnicy. Więc skoro tak jest to wsjo ok. Nie ma przepływu przez ten zbiorniczek. Jeżeli jest zbyt dużo płynu w układzie - przelewa się on do zbiorniczka. I odwrotnie - jeżeli jest za mało jest zasysany przez podciśnienie powstałe w układzie. Jeden warunek - szczelny i odpowietrzony układ chłodzenia oraz sprawny zaworek w korku chłodnicy

EDIT: Jarku byłeś szybszy :D

Edytowane przez rpiotrek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

o konieczności odpowietrzenia układu już napisano i jakt o zrobić i jak jest wazne znajdziesz w odpowiednim wątku. Taka uwaga dla potomnych :-P - stary najtańszy sposób na weryfikację płynu chłodniczego - sciągnąć trochę np. strzykawką i do zamrażarki na noc - jak nie zamarznie lub nie zrobi się "kasza" tzn. że dobry Pzdr :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja przy zmianie posługiwałem się instrukcją z f 650 (gs) repair manual, dostępną w wielu internetowych miejcach, np tu: http://www.bmw-gs-accessories.com/motorcycle-technical-accessories/bmw-f650gs-repair-manual

śmiem twierdzić, że jako kompletnie zielony w tym temacie, robiąc krok po kroku zrobiłem to dobrze, czego i Tobie życzę!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Stoner, zbiorniczek w ST jest trochę w innym miejscu (okolice kanapy, z tyłu), ale skoro kolega dał sobie radę to :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Stoner, zbiorniczek w ST jest trochę w innym miejscu (okolice kanapy, z tyłu), ale skoro kolega dał sobie radę to :)

A jak coś zmaścił to wróci ;) - będzie o czym pisać :lol: - może nawet dużo trzeba będzie pisać ;)

Spoko Aliku - jak problemem jest miejsce zbiorniczka to problemem jest wszystko - warsztaty też chcą żyć :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wszystko gra śmiga cacy 8-) ...na wiosnę tylko wymiana oleju oraz te nieszczęsne gaźniki. Dzięki za porady... :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wszystko gra śmiga cacy 8-) ...na wiosnę tylko wymiana oleju oraz te nieszczęsne gaźniki. Dzięki za porady... :beer:

Olej wymień przed zimą. Poco ma stać na starym, przepracowanym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wszystko gra śmiga cacy 8-) ...na wiosnę tylko wymiana oleju oraz te nieszczęsne gaźniki. Dzięki za porady... :beer:

Może da się te gaźniki wyregulować - tak zaraz wymieniać :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No co do wymiany: to ile ludzi tyle opini :) gaźniki może się da, jak to nie pomoże...będzie grubsza sprawa :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wymiana oleju z jednej prostej przyczyny: przepracowany olej zawiera masę zanieczyszczeń, które wytrącaają się podczas kilkumiesięcznego postoju. Ponowne ich "ruszenie" przez olej nie jest proste, więc po wymianie zanieczyści nowy olej. Po drugie podczas eksploatacji olej ulega stopniowemu zakwaszeniu, tak zwana rezerwa alkaliczna oleju ulega wyczerpaniu (teraz jakość paliw jest znacznie lepsza, więc ma to może mniejsze znaczenie) a taki olej nie jest obojętny dla części silnika.

Zrobisz jak chcesz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×