Skocz do zawartości
Marcin N

aktualne promocje w sklepach motocyklowych

Recommended Posts

na stronie Aldi bardziej przejrzyście o nawigacji:

http://www.aldi.pl/a...5_513_3438.html

No, no, parametry są nawet bardzo ok. Pytanie jak to razem chodzi..... 3 cale mam w telefonie i niby ok ale na moto jakoś dla mnie ciężko dostosować szybko ostrość widzenia do małych obrazków podczas jazdy. Testowałem na telefonie.....a może to tylko taka moja wada.... :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

największym pytaniem jest dla mnie jak to chodzi? Czy da się zainstalować inne mapy do nawigacji i czy będą rozpoznawane? Niestety brak użytkowników i opinii na ten temat, a wbrew pozorom medion jest marką, która robi różne nawigacje od dłuższego czasu, ale mało znana w Polsce. W środku i tak pewnie jest to samo jak u większości producentów.

Co do wymiarów, to nie jest duża nawigacja, ale też nie jest mała. Takie rozwiązanie pośrednie, charakterystyczne dla nawigacji turystycznych - pieszo-rowerowych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mimo wszystko jak za Mediona to chyba trochę drogo....

Ja jednak po namowie kolegi rzucę się na Lark-a 35AT, bo poza ceną ma plusy typu, dedykowane uchwyty nie tylko do auta ale i motocyklowy, jest wodoodporny/wodoszczelny (coś koło tego - w każdym razie nie potrzeba dokupywać dodatkowych akcesoriów wodoszczelnych), uchwyt montowany na stałe i podłączenie tego uchwytu tez można na stałe zrobić, bez ciągnięcia każdorazowo kabla z gniazda zapalniczki, do tego możliwość wgrania map innych jak "producenta", dodatkowy akumulator..a za resztę zatankuję do pełna................. kilka razy chyba :-P

"Lark FreeBird 35AT LM Odbiornik GPS z mapą Polski (turystyka, rower, motor, samochód)

10071.jpg

Lark 35AT to nawigacja nie tylko do samochodu, można z niej skorzystać na motorze, rowerze albo podczas pieszej wycieczki.

Nawigację zaopatrzono w ekran o przekątnej 3,5 cala (proporcje 4 : 3) i rozdzielczości 320 x 240 punktów. Ekran posiada powlokę antyodblaskową i sporą jasność co sprawia, że pozostaje czytelny nawet przy bardzo mocnym świetle zewnętrznym. Urządzenie jest zamknięte w bardzo solidnej, wodoszczelnej obudowie. Gniazdo USB i przycisk reset znajdują się za uszczelnioną pokrywą, podobnie jak włącznik urządzenia. W zestawie dostępne są dwa uchwyty: jeden zwykły, do montażu na szybie samochodowej, drugi służy do montażu na kierownicy motocykla lub roweru -obejmuje dokładnie nawigację a od góry zaopatrzony jest w osłonę przeciwsłoneczną. Z tyłu uchwytu znajduje się śruba do przymocowania nawigacji. Wewnątrz znajdziemy styki zasilania, którego kabel umieszczono z tyłu. W zestawie jest odpowiednia ładowarka podłączana do instalacji motocykla. Oczywiście są też odpowiednie obejmy i do montażu na kierownicy. Pomyślano także o rowerzystach – w zestawie znajduje się dodatkowy, wymienny akumulator.

35AT_3_opis.jpg

35ATfreebird35at.jpg

Główne zalety produktu:

  • Odbiornik GPS
    Wbudowany wielokanałowy, bardzo czuły odbiornik GPS zapewnia dużą dokładność, szybko odbiera sygnały z satelitów i lepiej je podtrzymuje, co oznacza, że możesz szybciej rozpocząć podróż i przebiegnie ona bez zakłóceń. Moduł GPS niezawodnie prowadzi kierowcę nawet w trudnym terenie, jakim są np. centra miast, góry czy tereny leśne.
  • Jasny i wyraźny ekran
    Ekran dotykowy o przekątnej 3,5" i rozdzielczość 320 x 240 pikseli
  • Funkcje multimedialne
    Odtwarzacz plików audio i wideo Odczyt dokumentów tekstowych (funkcja E-Book) Wbudowana przeglądarka plików graficznych
  • Wymienny akumulator
    Z zapasowym akumulatorem (dostępny opcjonalnie) możesz podwoić czas pracy urządzenia bez ładowania!h
  • Komunikaty głosowe
    Czytane przez znakomitych lektorów: Tomasza Knapika i Monikę Faron - Miśtak
    Zamiast pięciu różnych nawigacji, jedno urządzenie, które spełni rolę nawigacji dla:
    35AT_ikonkiat.jpg
    Mapa LarkMap
    Oprogramowanie LarkMap to program do nawigacji z mapą Polski, z intuicyjnym menu, które ułatwia korzystanie z systemu i nie rozprasza uwagi użytkownika. Obsługa jest wyjątkowo prosta, a wyświetlanie poszczególnych funkcji nadzwyczaj przejrzyste. Wybór celu i planowanie trasy są łatwe i nie zabierają wiele czasu. LarkMap wykorzystuje bogatą bazę danych geograficznych Copernicus.
    Funkcjonalność mapy:
  • Pełna sieć dróg z numeracją krajową: autostrady, drogi międzynarodowe, drogi krajowe, drogi drugorzędne, lokalne i gruntowe,
  • Kompletna sieć ulic we wszystkich miastach i wybranych miejscowościach (ponad 2000),
  • Ponad 2,2 mln punktów adresowych,
  • Blisko 100 000 lokalizacji obiektów POI (urzędy, centra handlowe, hotele, banki, bankomaty, stacje benzynowe, atrakcje turystyczne itp.),
  • Około 500 000 km dróg.
    Jesteśmy pewni, że polubisz LarkMap i bez problemu nauczysz się nią szybko posługiwać. My najbardziej cenimy ją za:
  • funkcję 'Znajdź i jedź' dostępną tuż po włączeniu oprogramowania. Dzięki niej natychmiast wybierzesz cel podroży - dla spieszących się lub niecierpliwych,
  • szybką i wygodną ponowną kalkulację trasy po zjechaniu z wybranej trasy,
  • komunikaty głosowe czytane przez znanych lektorów. Ciepły głos żeński należy do Moniki Faron - Miśtak, a męski do bezkonkurencyjnego i znanego wszystkim lektora Tomasza Knapika.
  • prostą w obsłudze funkcję wskazania ewentualnego błędu na mapie. Liczymy na Waszą współpracę - wskazywanie błędów premiujemy darmowymi aktualizacjami mapy , funkcję omijania przeszkód drogowych (korki, roboty drogowe, wypadki) - w naszych realiach bezcenna funkcja,
  • możliwość indywidualizowania wyglądu mapy (panel nawigacyjny), połączenie funkcji klasycznej mapy samochodowej GPS z multimedialnym przewodnikiem turystycznym - opowieści przewodnika wciągają bardziej niż radio. Ponad 400 opowieści o miejscach w całej Polsce,
  • przyciski szybkiego dostępu podczas nawigowania, które pozwalają wyłączyć głos, przełączyć widoki mapy 2D/3D, przerwać nawigację i śledzić nasz ruch na mapie,
  • możliwość inteligentnego wyznaczenia trasy przez punkty VIA - punkty przelotowe są automatycznie umiejscawiane w oparciu o parametry trasy (przy podaniu nazwy miasta jako punktu przelotowego program poprowadzi użytkownika w okolicy miasta, a nie przez jego centrum!),
  • automatyczne przełączanie między profilem dziennym a nocnym,
  • głosowe ostrzeganie o wybranych kategoriach punktów POI oraz możliwość wyboru kategorii wyświetlanych punktów POI na mapie,
  • możliwość nawigowania do skrzyżowania ulic,
  • łatwy dostęp do opisów funkcji programu poprzez dostępny na każdym ekranie przycisk pomocy - dla wszystkich,
  • możliwość zapisu trasy w trakcie jazdy (ślad GPS) z późniejsza możliwością jego odtworzenia - dla zapominalskich,
  • różne rodzaje tras do wyboru (najszybsza, najkrótsza, terenowa, piesza, na azymut) oraz możliwość zdefiniowania własnych ustawień trasy - dla twórczych,
  • możliwość importu i eksportu punktów ulubionych oraz możliwość zdefiniowania kategorii tych punktów (wymiana pomiędzy użytkownikami) - dla towarzyskich i uczynnych.
    Dodatkowe informacje o mapie
  • Intuicyjna obsługa interfejsu, przejrzysta, ładna szata graficzna,
  • Numeracja budynków,
  • Oznakowanie niebezpiecznych miejsc na drodze,
  • Prosta w obsłudze funkcja dodania ulubionego miejsca,
  • Funkcja omijania przeszkód drogowych,
  • Głosowy przewodnik turystyczny
    Sterowniki, instrukcje oraz inne pliki:
  • Sterowniki oraz program do synchronizacji
  • Przewodnik Użytkownika LarkMap
  • Instrukcja rejestracji oprogramowania
  • Instrukcja aktualizacji aplikacji LarkMap "

Edytowane przez dakarowy
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mimo wszystko jak za Mediona to chyba trochę drogo....

Ja jednak po namowie kolegi rzucę się na Lark-a 35AT,

Zanim kupisz sprawdź co znajduje się w pudełku, bo ostatnio chyba trochę "odchudzili" zestaw.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dakarowy, masz rację nie jest tanio.

Również coraz bardziej skłaniam się w kierunku Larka. Nie podobają mi się rozwiązania "pokrowcowe" i w tym wypadku lark jest, moim zdaniem, zdecydowanie lepszy. No a Garminy za spore pieniądze nie oferują do końca tego czego można by się spodziewać.

Był okres, że Lark na promocji kosztował 259zł albo coś koło tego. Teraz cena 359zł, ale nadal bardzo atrakcyjna w porównaniu do reszty.

W tej chwili chyba nie dają już dodatkowej baterii w zestawie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W Agito.pl lark jest w takim zestawie i w reszcie sklepów najprawdopodobniej też.

larkat35.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Garminy za spore pieniądze nie oferują do końca tego czego można by się spodziewać.

Tzn. czego Ci brakuje?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tzn. czego Ci brakuje?

przestudiowałem większość Garminów. Najbardziej mi pasowała montana, ale kosztuje 2k + mocowanie + mapa (np. City Naviagator za 99 euro. Brak bluetooth jest sporem minusem w topowym urządzeniu. Można się obejść, ale za ponad 2,6k chce się mieć wszystko łącznie z podstawową funkcjonalnością.

Zumi są trochę tańsze, ale też nie są idealne. Oprócz funkcjonalności jest problem z baterią i mapami.

Najtańszym rozwiązaniem Garmina jest nuvi 220, ale jak się porówna z larkiem, który kosztuje cztery razy taniej, to ciężko mi przekonać siebie to wydania 1200zł na nuvi.

Po za tym jak czytam, że AM jest lepsza od map Garmina, to zaczynam się poważnie zastanawiać czy Garmin, rzeczywiście jest wart wydanych pieniędzy?

Żeby ocenić trzeba przetestować, najlepiej osobiście.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak nie pojezdzisz z Garminem to nie bedziesz mial porownania. Mam Montane. Dlugo sie przymierzalem ale uwazam, ze bylo warto. BT nie ma bo to odbiornik outdoorowy glownie. Zreszta potrzebne mi to nie jest. Swietny wyswietlacz, calkowicie programowalny jesli chodzi o funkcje. Mimo ze klawiszy nie ma to mozna sobie wyciagnac na pulpit to co sie chce. Mnostwo w pelni konfigurowalnych profili. Robisz sobie np oddzielny profil na off i drugi albo kilka innych na droge i nie musisz odznaczac czy chcesz bocznymi czy glownymi, ekran w pionie, orientacja mapy itp. Mozliwosc nawigowania z widokiem 2D.Dla mnie bardzo istotne. Obsluga sladow bajeczna. To glowny priorytet przy zakupie. Ekran bardzo dobry. Duzy, w sloncu wszystko widac. Przy zalozonej folii tez. Mnostwo map, chociaz niektore kosztowne. Obsluga map topograficznych, rastrow, danych DEM, zdjec satelitarnych (platne :(). Mysle, ze jesli chodzi o europe nie ma nic lepszego od CNE. Do tego Lifetime i masz na cale zycie odbiornika aktualna mape. W Polsce Automapa tylko wygrywa. Zero problemow ze stabilnoscia systemu. Trzeba tylko pilnowac, zeby nie miec aktywnych 5 map na raz. Odpornosc na warunki atmosferyczne i bateria poza konkurencja. GPS lapie bardzo szybko, trudno zgubic sygnal. Dopiero w budynkach wysiada albo dlugich tunelach. Uchwyt Touratech i mozna smigac w terenie bez obaw ze sie rozpadnie.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mutomb wszystko odnośnie Garmina się zgadza..... tylko ta cena i brak możliwości zainstalowania w nim właśnie automapy, dla mnie najlepszej na trasy asfaltowe - tylko własnie po Polsce.

Lark przebija ceną, możliwościami instalacji różnych programów/map i ogólnie od razu dedykowanym uchwytem motocyklowym, wodoodpornością itp, w sumie jak się gdzieś "straci" czy jakoś zaginie nie będzie go aż tak szkoda jak np droższego nawi jakiegokolwiek... na allegro jest sprzedawany z dodatkowa baterią w wyższej cenie, ale na tym akurat mi nie do końca najbardziej zależy. ;-)

Garmina, jak pisałem gdzieś prędzej, i tak zakupię ale będzie to pdpd wersja 62s... ale tylko do dróg leśnych/polnych itp, gdzie uważam że jest niezastąpiony, ale już nie do nawigowania po asfaltach (przynajmniej dla mnie) ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mutomb, masz rację. Za Montaną przemawia większość rzeczy oprócz zabójczej ceny. Szczególnie czas pracy na baterii i możliwość stosowania paluszków, które są dostępne wszędzie. Jednak cena moim skromnym zdaniem jest przesadnie wysoka. Z uchwytem TT i mapą wychodzi prawie 3k. Z drugiej strony brak alternatyw nawet o zbliżonych parametrach.

Pojeżdżę trochę i zobaczę do czego tak naprawdę będę potrzebował nawigacji wtedy na coś się skuszę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam Zumo 220 i próbowałem wrzucić trasę zrobioną w dołączonym do nawi programie MapSource i co się okazało? że w tym modelu się nie da :evil: no żesz k..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam Zumo 220 i próbowałem wrzucić trasę zrobioną w dołączonym do nawi programie MapSource i co się okazało? że w tym modelu się nie da :evil: no żesz k..

Dlaczemu sie nie da? Ja do Montany laduje bez problemu przez Mapsource trasy. Problem mam z punktami. Tzn laduja sie ale pozniej jak chce je wyciagnac z odbiornika spowrotem Mapsourcem to jest kicha. Zainstaluj BaseCamp i masz problem z glowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeansy vanucci w louis po 59,96 €+ 4,95 € transport

Właśnie DHL przyniósł pake ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Normalna, a są kakies inne?

Pamietam jak z Louis przyszly mi spodnie. r.48 byl masakrycznie za maly choc inne marki 48 byly idealne. Dlatego zapytalem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeansy vanucci w louis po 59,96 €+ 4,95 € transport

Właśnie DHL przyniósł pake ;-)

W sobotę w Dreźnie kupiłem za 49,50.

Ale damskie, bo tańsze :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dave, znasz mnie, mimo szczerych chceci w damskie nie wejdę :-)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeansy vanucci w louis po 59,96 €+ 4,95 € transport

Właśnie DHL przyniósł pake ;-)

A w czym one są lepsze od np. podszytych kevlarem mottowear, że aż taki szał? Pytam całkiem poważnie ;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A w czym one są lepsze od np. podszytych kevlarem mottowear, że aż taki szał? Pytam całkiem poważnie ;]

Poważnie, to to jest to samo - tzn. bardzo zbliżony produkt. Też sa podszyte materiałem z włóknami aramidowymi (z grubsza to samo co kevlar),

Różnica w stosunku do moich jeansów moto-cośtam (krajowa produkcja, ale nazwy dokładnie nie pamiętam) jest taka, że np. w vanucci protektory biodrowe maja kieszonki, a u mnie sa mocowane na rzepy - upierdliwe w eksploatacji.

Przy ochraniaczach na kolanach też różnica, choć mniejsza.

Sam jeans też się różni w dotyku (nie wiem który lepszy - nie znam się).

A najlepsza jest różnica w cenie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×