Skocz do zawartości
kostass

czy warto ESA i ASC

Recommended Posts

Po przemyśleniach i analizach zedcydowałem sie na F700GS , ale pdjęcie jednej decyzji rodzi nastepne wątpliwości .

Chodzi mi o wyposażenie , na pewno wezmę pakiet I ale zastanawiam sie czy warto brać pakiet "bezpieczeństwo"

, czy ESA i ASC warte sa wydania dodatkowych prawie 3k . Na początku nie miałem wątpliwości , ale kiedy poczytałem o możliwościach tych 2 systemów zaczałem sie zastanawiac . Czy ktos ma te systemy i może cos powiedzieć na temat ich funkcjonalności ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W 1200GS ESA jest całkiem fajnym rozwiązaniem, ale w dużo mniejszym F700GS wydaje mi się niepotrzebna. Co jeszcze obejmuje pakiet "bezpieczeństwo"?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W duzym czy malym - przy jezdzie turystyczno-szosowej:

ESA - tylko jesli planujesz czesto zmieniac tryb jazdy solo/pasazer/bagaz w innym przypadku raz czy kilka razy na sezon mozna pokrecic kluczem

ASC - czy ja wiem ... jakos mnie nie przekonuje

W jezdzie offroad wiecej minusow niz plusow - waga w przypadku ESA, koniecznosc wylaczania jak i ABSu w przypadku ASC

prosze tylko pamietac ze ja sie nie znam, nie orientuje zarobiony jestem ... a i nie umiem jezdzic ... tyle ze lubie :D

  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W pakiecie bezpieczeństwo jest jeszcze czujnik ciśnienia powietrza w oponach , przyda sie ale nie jest niezbędny . Dzieki za odpowiedź . ASC faktycznie można sobie darować ale ESA mnie nęci . To będzie II motocykl w rodzinie i będę na nim jeździł ja , żona i razem na wyprawy . Wiec korekta zawieszenia będzie zmieniałą sie dość często .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jak kupisz z elektroniką to podczas wyprawy musisz liczyć się z możliwością awarii jednego systemu więcej. O ile zamierzasz jeździć tam, gdzie dociera assistance BMW, to luz, w przeciwnym wypadku - bym się mocno zastanawiał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tez dla mnie jest to argument , wiecej bajerów większe prawdopodobieństwo uszkodzenia . Raczej nie wybieram sie w najblizszym czasie w dzikie ostępy ale nigdy nic nie wiadomo .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wiecej bajerów większe prawdopodobieństwo uszkodzenia .

Dobrze ze na forum jest tylko jeden, forum działa jak należy :-D

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dobrze ze na forum jest tylko jeden, forum działa jak należy :-D

Poza tym to stara generacja :lol:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poza tym to stara generacja :lol:

i pali dużo :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

.... wiecej bajerów większe prawdopodobieństwo uszkodzenia ..

Dobrze ze na forum jest tylko jeden, forum działa jak należy :-D

Poza tym to stara generacja :lol:

bajer jak bajer, ale kręgi gotowe do pimpu :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szkoda , że mało konkretów a wiecej jak na każdym forum "pitolenia"

Wczoraj wpadłem do dealera pogadać u źródła o wspomnianych układach i nie powiem zebym wyszedł mądrzejszy . Wiem ze sam ESA kosztuje 1200pln ale w tym układzie trzeba zamowic indywidualnie motocykl a to może spowodować dłuższy czas oczekiwania . na swój egzemplarz . Od sprzedawcy dowiedziałem sie też , że fabryka robi dużo egzemplarzy z tym pakietem więc jest szansa ze po Nowym Roku będą jakies obniżki .

Potwierdziło sie też to , że ładowanie ASC do 75 konnego motocykla jest troche bezsensowne i bez kontroli ciśnienia tez da sie życ . Na pytanie o awaryjność powiedział , że w zasadzie sie nie zdarza . Wszystkie układy działaja na listwie podpiętej do kompa , ciekawe co sie stanie jak komputer padnie ?

To tyle , co sie dowiedziałem . Na pewno nie zdecyduje sie na egezmplarz robiony pod zamówienie , czyli albo cały pakiet albo nic .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szkoda , że mało konkretów a wiecej jak na każdym forum "pitolenia"

A o czym się tu rozwodzić? Jeden/dwa posty wszystko wyjaśniły i tyle w temacie, z czego tu bić pianę? :-)

Edytowane przez dakarowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zdaje sie , że forum służy do wymiany doświadczeń szczególnie w konkretnych tematach , jak któs chce sobie OT to może sobie to zamieścic w stosownym dziale . A ten kilka postów niewiele wyjasniło , przynajmniej mnie .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kostek, zapytałeś w dziale ogółnym, mechanika jest sterylna

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Paweł , no tak masz rację ale w dziale "zamierzam kupic motor" , bo zamierzam i nic mnie od tego nie odwiedzie :-D .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja pitole ale masz problem. Wystarczy się zastanowić czy aby ten akurat system był mi potrzebny.

ASC - jeżeli się dużo jeździ i nie zamierza się specjalnie szaleć (trzeba wyłączyć na postoju) to jest to dość fajna opcja zwłaszcza jesienią np na liściach.

ESA - moim zdaniem zbędny element, kolejny element elektroniczny, który może (lecz nie musi) się zepsuć.

Natomiast na pytanie postawione przez ciebie musisz sobie odpowiedzieć sam, nikt Ci tu nie powie Tak kup lub Nie nie kupuj.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jako nowy przyszły użytkownik chcialem poznac opinie , obecnych włąścicieli .

Nie znam nikogo z tego forum który takie to owo ustrojstwo posiada ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kostass niestety nikt tu nie posiada ani takiego motocykla ani takich systemów w swoich obecnych (przynajmniej w modelach bmw około 650) więc niestety nikt z autopsji Ci nie zrelacjonuje - pozostają domysły, opinie własne, plus wątki poboczne czyli co ślina na język komu przyniesie - to podobno tradycja na tym forum, tak słyszałem... pytanie zadałeś w odpowiednim dziale, tyle że rzeczywiście ja nie mam już czasu sprzątać i tu... sprzątam tylko w mechanicznych... powodzenia w przemyśleniach ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dobra - moje odczucia z 2000km przejechanych na R1200GS wyposazonym w ASC i ESA (wieksza masa i wiecej KM ale jak sie okaze mojej oceny to nie zmienia)

ESA:

pierwsze wrazenie fajny bajer pstryk i podnosi opuszcza utwardza itd. ostatecznie sie okazuje ze nawet ustawiony na 2 osoby i bagaz dalej nie pozwala na umiarkowanie dynamiczna jazde po drodze z wiekszymi dolami - masa moto robi swoje

to co robi elektronika w kilka sekund mozna w kilka minut zrobic dwoma kluczami (tyle samo albo i wiecej bo regulacja wtedy nie jest skokowa. warto wiedziec czym sie kreci)

ASC:

najpierw mialem problem z wylaczeniem tego dziadostwa, no dobra napisze prawde, o ile ABS udalo sie wykombinowac jak wylaczyc to ASC nie, telefon w weekend do dealera na komorke byl ponizej mojej godnosci wiec przejezdzilem caly czas z wlaczonym. na asfalcie nie zaobserwowalem dzialania - ogien to ogien - sucho bylo. w piachu czy blocie pelna porazka. pomijajac szosowe opony. ASC nie pozwalalo na normalna prace gazem i wydostawanie sie z glebszego blota czy piachu. Skutkiem tego bylo to ze nie bylo jak odciazyc przedniego kola, plus brak sily napedowej.

Dla mnie oba to wiecej minusow niz plusow. Co do problemow Czujnika cisnienia w oponach nawet nie komentuje. Co do awarii - awaria komputera jest bardzo malo prawdopodobna. duzo bardziej problemy z czujnikami i kablami - potem sie wez i zastanawiaj dlaczego tym razem wykrzyknik sie swieci i czy mozna jechac dalej czy lepiej nie ;)

Na deser filmik pingwina sprzed 3 lat:

P.S

Chyba sobie w stopke cos wstawie ze nie znam sie nie orientuje ... i nie umiem jezdzic ale lubie :D :D :D mialem skonczyc relacje z Islandii i mniej na forum pisac a wyszlo jak zwykle... chyba terapia z leczenia z forum potrzebna ...

Edytowane przez MTBiker
  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie znam nikogo z tego forum który takie to owo ustrojstwo posiada ;-)

O wypraszam sobie! Ja mam komplet systemów!

Natomiast nie jeździłem jeszcze w terenie (no może poza szutrowymi drogami, ale to h..), bo bym się pewnie zapłakał jak bym przyglebił i rysnął nowego plastika, a poza tym nie mam jeszcze gmoli, blachy pod silnikiem i kostek, co zamierzam uzupełnić przez zimę i na wiosnę jak uderzę w ostępy, to odpowiem Ci na to trudne zapytanie! Natomiast z mojej jazdy codziennej asfaltowej to odpowiem Ci tak: Jak ustawiłem na najtwardsze i najwyższe od razu po zakupie, to tak mam do dziś i nic nie zmieniałem bo się przyzwyczaiłem. Zresztą tak samo miałem w 650! Podkręciłem na maxa i tak już zostało do samej sprzedaży! Myślę że o plusie dodatkowego wyposarzenia najprędzej przekonam się przy ewentualnej sprzedaży motka za czas jakiś...

Edytowane przez Filip

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki koledzy o takie uwagi mi właśnie chodziło . Filip , czy to będzie plus czy minus to sie okaże . Moje doświadczenie mówi mi , że ważniejsza dla potencjalnego klienta jest jednak cena niz wyposazenie . O ile można zdąc wyposazenie zewnętrzne i sprzedac je osobno to systemu nie wydłubiesz .

Gdybym miałbym byc jedynym uzytkownikiem to na pewno bym zrezygnował z tych bajerów , ale na tym motku będize jeździć jeszcze moja zona i razem z bagazami a ponieważ w sezonie dość dużo jeżdzimy w różnych układach wiec albo sie przestawia ciągle zawiasy albo koos tyłek boli .

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kosstas, miałem okazję porównać te systemy, tyle że na gs1200. Jeśli do turystycznej jazdy z plecaczkiem i raczej po asfaltach lub szutrach, to i ESA i ASC (tylko oczywiście na asfalt) i czujniki ciśnienia mogą być przydatne do lepszego komfortu jazdy. Minusem jest ewentualna awaryjność czujników i kabli w cięższych terenowo wyprawach. Ja np. nie uprawiam tak ekstremalnej turystyki jak MTBiker i jestem wygodny, więc gdybym miał możliwość, kupiłbym moto z tego typu "bajerami". Do mojego stylu jazdy-tak, na wyprawy na "dziki wschód"-nie. A z drugiej strony, dlaczego nie mieć tych dodatków na wyprawy? Przecież nie zakładamy że coś MUSI się zesuć, prawda? Więc raczej motocykl doposażony. Jeśli szlag strzeli komputer, to i tak nie pojedziesz-czy masz ESA, ASC, ABS czy nie masz. Stoisz i tyle. Stać Cię? To kup doposażony motocykl, po coś w końcu inżynierowie to ustrojstwo dodali do sprzęta i już

P.S. MTBiker-co do uzależnienia od forum zaczynam mieć to samo odczucie co Ty Łukasz! :-D

Edytowane przez cykli

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×