Skocz do zawartości
electro

BMW F650GS - znacie te motocykle?

Recommended Posts

Cześć!

Moja Żona zdecydowała się przesiąść z CB500 na f650gs, więc intensywnie szukamy dla niej kolejnego motocykla (szczególnie, że plany wyjazdowe w tym roku mamy całkiem konkretne - jak się uda to Albania szutrami w maju i Maroko w sierpniu). Mieszkamy w Krakowie, zrobiłem mocny przegląd ogłoszeń i trochę tego złomu ;-) mamy w okolicy. Niestety w większości od handlarzy, więc ciężko o historię motocykla.

Plusem będzie ABS, grzane manety i wersja dakar, budżet na zakup 10000, ewentualnie z malutkim hakiem. No i oczywiście liczy się kolor, ale ja w tej sprawie nie zabieram głosu, bo nie ogarniam tego złożonego tematu :roll:

Z tego, co widzę, dakarów jest niestety bardzo mało, więc pewnie pozostaje zwykły gs. Poniżej podsumowanie ofert do 150km od nas. Wiem, że jest sporo, ale może ktoś z Was zna któryś z tych motocykli lub sprzedającego i może go polecić/odradzić? Albo zauważycie, że któryś jest poskładany z 3 różnych modeli. Liczę na Waszą wiedzę, bo ja szczegóły tego modelu zacząłem dopiero studiować. Czy z uwagi na zmiany konstrukcyjne warto szukać modelu od jakiegoś roku w górę?

Nowy Żmigród - 7900

http://otomoto.pl/bm...0-M3501612.html

- niedrogi, urwany "chlapacz", starty lakier na prawym plastiku

Rzeszów - 10500

http://otomoto.pl/bm...y-M3339418.html

ABS, podgrzewane manetki, zarejestrowany, handbary, osłona silnika, łańcuch OK

Nowy Sącz - 10800

http://allegro.pl/bm...2980951500.html

- podobno dużo wymienione, na zdjęciach wygląda ładnie, podgrzewane manetki, zarejestrowany

Rybnik - 10800

http://otomoto.pl/bm...x-M3509475.html

- ABS, podgrzewane manetki, osłona silnika

Rzeszów - 10900

http://otomoto.pl/bm...s-M3304598.html

- osłona silnika

Miejsce Piastowe - 11300

http://otomoto.pl/bm...y-M3456196.html

- ABS, podgrzewane manetki, osłona silnika

Częstochowa - 12500

http://allegro.pl/bm...2991687393.html

- dakar, podgrz. manetki, cena powyżej limitu

Edytowane przez electro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napisz na PW do usera Doodek. Ona chce sprzedać sprzęt w bdb stanie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

:)

mój Gustaw nie spełnia założenia cenowego ;)

choć inna kwestia jest taka, ze jak plany wyprawowe są, to motocykl kupiony za 10k trzeba będzie doposażyć, a u mnie wszystko już jest ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ALe z tego co widzę to są z Krk więc mają rzut beretem to i zaoszczędzi się parę stówek na jeżdżeniu i oglądaniu szrotów z ogłoszeń

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

choć inna kwestia jest taka, ze jak plany wyprawowe są, to motocykl kupiony za 10k trzeba będzie doposażyć, a u mnie wszystko już jest ;)

Cena ..... na początek 10kPLN'ów

Jak pojawia się cena 15, 16, czy 17 tyś zł to mówimy - Pewex i pewnie w wielu przypadkach jest to racja, ale ......

Po pierwsze primo to już na wejściu mamy różnicę w rocznikach za 10 czy 12 tyś roczniki 2000-2002 , a powyżej 13 2005-2007

Ktoś powie rocznik nie jest ważny, ale kiedyś prawdopodobnie będziemy chcieli motek sprzedać, a i stan jednak z latami się nie poprawia ;)

Po drugie primo to wyposażenie - ono naprawdę potrafi kosztować kilka tyś złotych

Po trzecie primo to ogólny stan motocykla - jeżeli jest na bieżąco serwisowany, zadbany to to pochłania całkiem niemałe koszty, ale jak się trafi okazyjnie motek z rocznika np. 2000 trochę zaniedbany, bez ABS'u i bez wyposażenia to może jeszcze oznaczać, że postawienie go do pełnej używalności może kosztować jeszcze ( szacunkowo ) od 2 do 4 tyś zł - a wtedy to dopiero jest Pewex - bo może się okazać, że w sumie kosztuje nas koło 15 000 lub więcej - tylko, że estetycznie taki sobie z rocznika 2000 ;)

Ale okazje się zdarzają - w naszym kraju to prawie wszystkie to "igły"

Edytowane przez Jarek
  • Like 10

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cena ..... na początek 10kPLN'ów

Jak pojawia się cena 15, 16, czy 17 tyś zł to mówimy - Pewex i pewnie w wielu przypadkach jest to racja, ale ......

Po pierwsze primo to już na wejściu mamy różnicę w rocznikach za 10 czy 12 tyś roczniki 2000-2002 , a powyżej 13 2005-2007

Ktoś powie rocznik nie jest ważny, ale kiedyś prawdopodobnie będziemy chcieli motek sprzedać, a i stan jednak z latami się nie poprawia ;)

Po drugie primo to wyposażenie - ono naprawdę potrafi kosztować kilka tyś złotych

Po trzecie primo to ogólny stan motocykla - jeżeli jest na bieżąco serwisowany, zadbany to to pochłania całkiem niemałe koszty, ale jak się trafi okazyjnie motek z rocznika np. 2000 trochę zaniedbany, bez ABS'u i bez wyposażenia to może jeszcze oznaczać, że postawienie go do pełnej używalności może kosztować jeszcze ( szacunkowo ) od 2 do 4 tyś zł - a wtedy to dopiero jest Pewex - bo może się okazać, że w sumie kosztuje nas koło 15 000 lub więcej - tylko, że estetycznie taki sobie z rocznika 2000 ;)

Ale okazje się zdarzają - w naszym kraju to prawie wszystkie to "igły"

Jarek w 100% się z Tobą zgadzam... pozostaje pytanie...: skąd Ty to wszystko wiesz? :-D :beer:

P.S. Często niestety bywa tak że nauka na własnych błędach jest najkosztowniejsza, a co za tym idzie często najskuteczniejsza, więc trzeba dać wybrać każdemu po swojemu, my juz to wiemy. ;-)

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hej,

Dzięki za odpowiedzi.

Ja przeszedłem już przez kilka motocykli. Co do zasady się z Wami oczywiście zgadzam - nie ma tanich zadbanych sztuk z historią krajową. Szczególnie singli enduro. Albo przynajmniej pojawiają się pomijalnie rzadko. Co do importu - to loteria. Ja ostatnio szukałem suzuki dr650se - i zajęło mi to chyba z 5 miesięcy i z 10 obejrzanych "dobrze rokujących" sprzętów. W końcu ustrzeliłem motocykl z 2000 roku z Niemiec w przyzwoitym stanie wizualnym i technicznym. Zapłaciłem za to więcej, niż za sztuki pochodzenia krajowego na allegro z niepewną historią serwisową. Nie była to okazja. Tylko raczej wybór najmniejszego zła i akceptacja stanu rynku motocyklowego w Polsce - ciężko coś sensownego znaleźć. A za małe pieniądze to graniczy z cudem.Ale to w końcu zazwyczaj maszyny ponad dziesięcioletnie, więc trudno się temu dziwić.

Zadbany, doinwestowany egzemplarz z wysokiego rocznika to ideał. I nie wątpię, że BMW z Krakowa o którym mowa taki jest. Widziałem, że przeszedł konkretny serwis. Tylko przekracza nasz budżet prawie o 50%. Namiar na niego przekazałem swojej Ani - w końcu to ona kupuje motocykl dla siebie, więc może to będzie akurat strzał w dziesiątkę.

To zawsze jest jakiś kompromis. Na razie szukamy przy takich założeniach, jak nic ciekawego nie znajdziemy, to pewnie podniesiemy widełki cenowe. A że śnieg pada, to chwilę możemy poszukać.

A przy okazji - jakbyście mieli jakiekolwiek przemyślenia dot. przesłanych ogłoszeń, to będę naprawdę wdzięczny!

Pozdrawiam!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ad.1 ze zdjęć

fotoszop - nie było takiego malowania, do tego co napisałeś - brak osłony pod silnik - (powinna być w standardzie), brak handbarów, kanapa popękana - pewnie poszycie całe do wymiany, bardzo pordzewiały, biorąc pod uwage sprzedawcę - licznik na pewno kręcony, ułamana tylna stopka pasażera, porysowany plastik nibybaku lewy, brak grzanych manetek, urwany "pampers" , brak lusterka

ad.2. ze zdjeć nie budzi jakichś większych zastrzeżeń, poza przebiegiem, sądząc po manetkach dałbym mu ponad 70 tyś km - -ostatnio oglądałem z przebiegiem 68 i były mniej wytarte - takie moje zdanie

ad.3. z tych zdjęć - nie budzi zastrzeżeń - bo niewiele z nich tak na prawdę widać

ad.4. nawet ładny - godny chyba zastanowienia

ad.5 też w miarę ok jak na te zdjęcia, brakuje jedynie grzanych manetek i handbarów, poza tym nie ma śniegu... :-P

ad.6. również ze zdjęć ok,. ale niewiele na nich widać.. poza plakiem :-)

ad.7. to nasz nieszczęsny Dakar mktóry już podobno nabywcę miał... mieć .. nawet na forum o nim byo - -moja opinia na podstawie zdjeć była i jest bardzo pozytywna, ale co z nim jest na żywo to już trzeba niestety koniecznie zobacyzć, jak i inne zresztą również

P.>S wrzucaj po jednym bo ciężko się połapać który to który :-P :beer:

Edytowane przez dakarowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nowy Żmigród - 7900

http://otomoto.pl/bm...0-M3501612.html

- niedrogi, urwany "chlapacz", starty lakier na prawym plastiku

Byłem oglądałem, bo znam chłopaków co sprowadzają i dałem sobie spokój z tym motorem, na zdięciu i tak pięknie wyglada, jest przyplakowany, w rzeczywistości zrobił się matowy, dość dużo rdzy, te brakujące elementy i obie opony nie nadające się w ogóle do jazdy. Nie odpalałem nawet a tarcza hamulcowa zjechana dość mocno

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panie i Panowie,

Bardzo dziękuję za super profesjonalne rzucenie okiem na te motocykle.

Mam wybrane cztery sztuki i jutro podzwonię i postaram się wyciągnąć cokolwiek o tych motocyklach. Dam znać, czego sie dowiedziałem.

Zastanowił mnie ten z Nowego Sącza.

http://allegro.pl/bmw-f-650-gs-bardzo-dobry-stan-zarejestrowany-i2980951500.html

Ma przebieg 35 tys. a jest napisane, że ma wymienione tarcze sprzęgłowe i łańcuch rozrządu. Jaka jest przybliżona trwałość tych elementów w f650gs? W niewysilonych singlach zazwyczaj łańcuch rozrządu dociąga powyżej 50-60 tys. I taki przebieg w kupowanym motocyklu nie jest dla mnie problemem, tylko wolałbym wiedzieć, co oglądam i z jakim przybliżonym realnym przelotem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

35 tys w 12-letnim motocyklu :-D , niecale 3tys rocznie... niby realne,ale...popros goscia o lepsze foty, na tych niewiele widac...a kolor, bylo takie malowanie, chyba nie....

Sprzeglo przy prawidlowej ekspolatacji powinno spokojnie wytrzymac 2xtaki przebieg...34tys, to tyle co nic...lancuch rozrzadu ???to juz jakas sztuka musiala byc...ale trzeba dopytac wlasciciela czemu sie zdecydowal na taki zabieg....

pozwodzenia.

ps. bierz od Doodka, bedziesz zadowolony :beer:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Do Doodka mamy już namiar i moja Ania będzie się dzisiaj w tej sprawie kontaktowała.

Mam jeszcze pytanie dot. tłumików. Spójrzcie proszę na ten motocykl z Rybnika:

http://otomoto.pl/bmw-f-f650gs-xt-dr-kle-xlv-nx-M3509475.html

Na zdjęciach w całości wygląda ładnie, ale ma "przepalone" wydechy. Czy tego typu korozja albo słabej jakości chromy zdarzają się w f650gs? Bo jeśli nie, to czy może spotkaliście się z tym, że wydechy się w tym motocyklu przepalają od przegrzewania silnika w wyniku np. intensywnej eksploatacji, awarii układu chłodzenia, awarii wtrysku i podawania złej mieszanki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

byle szybko, bo Gustaw może dzisiaj już mnie opuścić ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Swojego czasu w Rybniku była igła po "lekkim" pożarze, ale czy to ten to nie wiem - może MyJustyna coś doda - kiedyś pertraktowała na ten temat.

Ciekawe jak długo jest w kraju ten motek ??? - może to będzie jakaś podpowiedź ?? Bo być może to zupełnie inna sztuka :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam jeszcze pytanie dot. tłumików. Spójrzcie proszę na ten motocykl z Rybnika:

http://otomoto.pl/bm...x-M3509475.html

Na zdjęciach w całości wygląda ładnie, ale ma "przepalone" wydechy. Czy tego typu korozja albo słabej jakości chromy zdarzają się w f650gs? Bo jeśli nie, to czy może spotkaliście się z tym, że wydechy się w tym motocyklu przepalają od przegrzewania silnika w wyniku np. intensywnej eksploatacji, awarii układu chłodzenia, awarii wtrysku i podawania złej mieszanki?

Wyszukiwarka poleca - "Czyszczenie układu wydechowego?"

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cześć,

Podsumowanie po weekendowej walce.

Po Doodkowy sprzęt zgłosiliśmy się o dzień za późno - już znalazł właściciela. A szkoda.

Zadzwoniłem zapytać o wszystkie motocykle z linków powyżej. Z kierunku zachodniego wszystkie odpadły w przedbiegach oprócz tego z Rybnika:

http://otomoto.pl/bmw-f-f650gs-xt-dr-kle-xlv-nx-M3509475.html

Może komuś się przyda info.

Byliśmy na miejscu - łącznie kilka godzin w samochodzie w dwie strony. Mechanicznie bardzo ładny. Wyszczerbiony lewy plastik (następnie pomalowany bez uzupełniania braku) - bez tragedii. Delikatnie starty dół prawego podnóżka. Oprócz tego z eksploatacyjnych rzeczy wszystko OK, nawet przebieg może być prawdziwy (na podstawie tarcz i ogólnego "zmęczenia życiem"). Tylko co z tego, skoro motocykl jeździ krzywo ?! Ściąga na prawo. Myślę, że to krzywe lagi a nie rama, ale tego egzemplarza nie plecam, więc jeśli się ktoś wybiera, to do odpuszczenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cześć,

Podsumowanie po weekendowej walce.

Po Doodkowy sprzęt zgłosiliśmy się o dzień za późno - już znalazł właściciela. A szkoda.

Zadzwoniłem zapytać o wszystkie motocykle z linków powyżej. Z kierunku zachodniego wszystkie odpadły w przedbiegach oprócz tego z Rybnika:

http://otomoto.pl/bm...x-M3509475.html

Może komuś się przyda info.

Byliśmy na miejscu - łącznie kilka godzin w samochodzie w dwie strony. Mechanicznie bardzo ładny. Wyszczerbiony lewy plastik (następnie pomalowany bez uzupełniania braku) - bez tragedii. Delikatnie starty dół prawego podnóżka. Oprócz tego z eksploatacyjnych rzeczy wszystko OK, nawet przebieg może być prawdziwy (na podstawie tarcz i ogólnego "zmęczenia życiem"). Tylko co z tego, skoro motocykl jeździ krzywo ?! Ściąga na prawo. Myślę, że to krzywe lagi a nie rama, ale tego egzemplarza nie plecam, więc jeśli się ktoś wybiera, to do odpuszczenia.

O to ciekawostka i mały pech... a wykluczyłeś np złe, nierównomierne zużycie opon, albo coś innego widocznego co mogłoby wpłynąć na taki sposób jego jazdy/prowadzenia?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Było położyć 8 i od razu przywieźć do mnie ;)

O to ciekawostka i mały pech... a wykluczyłeś np złe, nierównomierne zużycie opon, albo coś innego widocznego co mogłoby wpłynąć na taki sposób jego jazdy/prowadzenia?

Przyczyn może być kilka, a niektóre można sprawdzić od razu - np źle ustawione kolo tylne czy równoległość lag.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jak pojechaliśmy po moto dla Rasty i wsiadłam celem przejechania rundki to moto jakoś tak krzywo jechało i w ogóle nie prowadziło się łatwo - powód banalny -słabe ziśnienie powietrza w oponach - po napompowaniu kół wszystko cacy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jak pojechaliśmy po moto dla Rasty i wsiadłam celem przejechania rundki to moto jakoś tak krzywo jechało i w ogóle nie prowadziło się łatwo - powód banalny -słabe ziśnienie powietrza w oponach - po napompowaniu kół wszystko cacy...

To samo było z moim na zlocie + ciężarek kierownicy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hmmm.. pewnie, powodów może być wiele. Z oczywistych rzeczy wpływających na prawoskrętność nic nie zauważyłem. Więc uznaje krzywe lagi jako wcale nie mniej prawdopodobny powód dla sprowadzonego motocykla. Szukamy dalej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cześć,

Wróciłem z długiego wyjazdu zagranicznego, wiosna nadchodzi wielkimi krokami i termin wyjazdu do Maroko ustala się powoli na koniec kwietnia. W związku z tym - poszukiwania bmw ciąg dalszy.

Pojawiła się jedna sztuki u nas na miejscu:

http://otomoto.pl/bm...w-M3533159.html

Szalu nie ma, brak historii i wyposażenia dodatkowego, ale jest ABS. Z tego, co widzę, wymienione wszystkie kierunkowskazy na akcesoryjne - pewnie jakieś najtańsze uniwersalne. Czy widzicie jeszcze coś podejrzanego? Znacie sprzedającego?

No i oczywiście - jeśli znacie jakiś warty uwagi egzemplarz f650gs w promieniu 150km od Krakowa to bardzo proszę o sygnał.

A poza tym - wiosna blisko! ;-)

Edytowane przez electro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakbyś tak poczytał w odpowiednim wątku, to nie fatygowałbyś nas i siebie z tym pytaniem ;-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Był niedawno omawiany w nowościach z otomoto, faktycznie szału nie ma, radziłbym szukać dalej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×