Pellc 28 Zgłoś ten post Napisano 24 Wrzesień 2013 No to mnie trochę zmartwiłeś. Czyli gaźnik problematyczny i trudno go prawidłowo wyregulować, poza tym spore spalanie. Tak jak szybko policzyłem to przy różnicy 33% (4/100 i 6/100) i różnicy ceny motoru z wtryskiem około 3.5k to inwestycja zwróci się po około 30k km czyli tak z 3 sezony. No to mam o czym myśleć. A perspektywa f650 nieco zbladła na rzecz f650gs. Chyba że różnica zakupu będzie znacznie większa niż 4k, to można pomyśleć. Mh...?? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
enlil 3 208 Zgłoś ten post Napisano 24 Wrzesień 2013 wtrysk jest bezobsługowy i to jest plus. Ciężko jest też znaleźć informację, że w GSie komuś się zepsuł. Gaźnik, jeżeli jest wyczyszczony i dobrze ustawiony, to też się sprawuje bez zarzutu. Jego plusem jest to, że jak wlejesz gorsze paliwo, to rozbierasz czyścisz i zakładasz z powrotem i jedziesz dalej. We wtrysku raczej nie ma takiej opcji. Czy to ci się kiedyś przyda? Nie wiem. W Polsce najprawdopodobniej nie. Prawdą jest, że gaźnik nie jest łatwo dobrze ustawić. Za pierwszym razem lepiej zlecić to komuś kto się zna. Jeżeli po zakupie motka dobrze wyczyścisz i ustawisz gaźnik, to przez dłuższy czas nie będzie miał z nim problemów. No chyba, że kupisz motek z już ustawionym i wyczyszczonym gaźnikiem :) U mnie f650 '97 po ustawieniu gaźnika przez Jarka pali maksymalnie 5,2 litry. W trasie przy oszczędnej jeździe jest w stanie spalić nawet 3,9L, ale przy większych prędkościach 4,5-4,8 l. O spalaniu w GSie tylko czytałem. W którymś wątku było chyba 3,5-4,5 litra. Moim zdaniem nie ma sensu odrzucać jeden lub drugi model tylko ze względu na różnicę w spalaniu, ponieważ nie szybko ją odczujesz finansowo. Zdecydowanie bardziej możesz odczuć finansowo inne koszty. Szukaj zadbanej sztuki :beer: Różnica w cenie między Funduro a GS jest niemała. Jeżeli cie stać na GSa, to bierz GSa. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pellc 28 Zgłoś ten post Napisano 24 Wrzesień 2013 Wcześniej myślałem jednak o GS - z tego co wynika ze specyfikacji jest nawet niższe co by mi odpowiadało. Upatrzone przeze mnie Fanduro jest zadbane to rzecz pewne (z forum pewnie wielu znane).Pozostaje jednak kwestia finansowa - planowałem zakup trochę później. Wybór jest trudny, bo pomiędzy dobrym znanym teraz a teoretycznie lepszym i nie znanym w przyszłości. A na dokładkę wczoraj kolega pochwalił się nagle i znienacka, że kupił Fanduro też z 95' i trochę pojeździłem - fajne to to i nie ukrywam, że mi pasuje. GS niestety nie miałem okazji jeździć, szkoda. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 847 Zgłoś ten post Napisano 24 Wrzesień 2013 (edytowane) Pellc - podchodzisz trochę do tematu zero / jedynkowo i jak człowiek korporacyjny dla którego rubryczki są ważne ( nie chce Cię urazić, ale wyrazić co wyczytuję z Twoich postów ) Zestawienie gaźnik / wtrysk można oceniać w wielu płaszczyznach i pod kątem różnych okoliczności. Jak gaźnik padnie to się go w lesie na skraju łąki rozbiera / czyści i jedzie dalej. Jak ma się wtrysk to .... - nie ma samego wtrysku ! :roll: - jest jednostka sterująca, czujnik położenia przepustnicy, sonda lambda, pompa paliwa, filtry.... - to cały łańcuszek zależnych od siebie urządzeń, elektroniki. Nawet różnica napięć podczas ładowania ma znaczenie. Coś za coś. Prostota i koszty zakupu na przeciw elektronice, droższemu zakupowi i oszczędniejszemu spalaniu. I jeszcze jedno: nie ma 4:6 ..., a policz 3,8 do 6,4 można też policzyć 4,4 do 5,3 - chyba, że opierasz się na wiarygodnej próbie statystycznej, ale wątpię aby takie dane były - wszystko co jest to pojedyncze wartości wrzucone a to przez osoby "x", a to przez "y" - nawet jak są prawdziwe ( a pewnie są!) to mało wiarygodne do zestawienia - powodów jest wiele dlaczego tak jest. Jak pytają w niektórych krajach: ile pali .... prowadzony przez ciebie ?? Tak więc nie piszę co jest lepsze dla Ciebie bo nie wiem do czego, na jak długo, ile rocznie, .... , .... Edytowane 24 Wrzesień 2013 przez Jarek 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 24 Wrzesień 2013 Jeśli to pierwsze moto (temat się ciągnie tyle, że nikt nie pamięta), to bierz efkę w dobrych pieniądzach i dobrym stanie. Wg. mnie to ok. 6000zł powinno być. Na naukę rewelacja. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bond 1 587 Zgłoś ten post Napisano 24 Wrzesień 2013 (edytowane) kupił Fanduro też z 95' i trochę pojeździłem - fajne to to i nie ukrywam, że mi pasuje. GS niestety nie miałem okazji jeździć, szkoda. pellc - z motorem jak z kobieta ; w tym roku ta, w nastepnym inna..., jesli chcesz kobiete na cale zycie to musisz uwaznie dokonac wyboru, ale to twoj pierwszy motek wiec kup latwiejszy i bardziej przyjazny w jezdzie - F ke, pojezdz na niej, have fun, a potem po roku, dwoch, trzech ja zmien na inny, mlodszy model :) generalnie mniej mysl i mniej teoretyzuj, a wiecej dzialaj... i w droge ! Edytowane 24 Wrzesień 2013 przez Bond Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 24 Wrzesień 2013 No właśnie, jak z kobietą. Na początek starsza i nauka pójdzie szybko i gładko. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pellc 28 Zgłoś ten post Napisano 24 Wrzesień 2013 No cóż, macie racje i zasadniczo mnie to przekonuje. Chciałbym coś niekoniecznie na 2 sezony ale trochę dłużej, i stąd też moje rozterki - być może nawet marudzę. Z drugiej strony finanse w tej chwili nie pozwalają rzucić sie na zbyt głęboką wodę. Fanduro które mam na myśli za 6,5k było by optymalne. Czas pokaże. Nie to, to inne (chociaż wolał bym to). Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 24 Wrzesień 2013 (edytowane) pellc - z motorem jak z kobieta ; w tym roku ta, w nastepnym inna..., jesli chcesz kobiete na cale zycie to musisz uwaznie dokonac wyboru, Z ty wyborem może być problem, bo obawiam się, że podobnie jak wśród motocykli nie ma kobiety uniwersalnej :( Edytowane 24 Wrzesień 2013 przez ARG Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bond 1 587 Zgłoś ten post Napisano 24 Wrzesień 2013 Z ty wyborem może być problem, bo obawiam się, że podobnie jak wśród motocykli nie ma kobiety uniwersalnej :( predzej czy pozniej dojdziesz do wniosku, ze jedna kobieta musi byc do prowadzenia domu, druga do gotowania, trzecia tylko do seksu, czwarta do szalonych wyjadow - tylko jak to zrobic eby sie nie znaly..... :) z motkami jest tak samo - jeden lekkie enduro w ciezki teren, drugi ciezszy na dlugie szutry i lekki teren, trzeci na dlugie wyprawy i asfalt, czwarty na b.szybka jazde torowa, a piaty do lansu :) 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 24 Wrzesień 2013 [...] a piaty do lansu :) I już wiadomo na czym skupił się Bond ;] 5 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bond 1 587 Zgłoś ten post Napisano 26 Wrzesień 2013 I już wiadomo na czym skupił się Bond ;] bruner, ty swinio... :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 26 Wrzesień 2013 predzej czy pozniej dojdziesz do wniosku, ze jedna kobieta musi byc do prowadzenia domu, druga do gotowania, trzecia tylko do seksu, czwarta do szalonych wyjadow - tylko jak to zrobic eby sie nie znaly..... :) z motkami jest tak samo - jeden lekkie enduro w ciezki teren, drugi ciezszy na dlugie szutry i lekki teren, trzeci na dlugie wyprawy i asfalt, czwarty na b.szybka jazde torowa, a piaty do lansu :) Z motorami nie ma tego problemu co z kobietami. Jak się poznają to nie będzie wielkiej tragedii :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 26 Wrzesień 2013 Z motorami nie ma tego problemu co z kobietami. Jak się poznają to nie będzie wielkiej tragedii :) Wiem cos o tym. Mam ruska i niemca w jednym garazu.... :lol: 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach