Skocz do zawartości
Pellc

F 650 po 2004 z 2 spark czy starszy bez??

Recommended Posts

No to mnie trochę zmartwiłeś. Czyli gaźnik problematyczny i trudno go prawidłowo wyregulować, poza tym spore spalanie.

Tak jak szybko policzyłem to przy różnicy 33% (4/100 i 6/100) i różnicy ceny motoru z wtryskiem około 3.5k to inwestycja zwróci się po około 30k km czyli tak z 3 sezony.

No to mam o czym myśleć. A perspektywa f650 nieco zbladła na rzecz f650gs. Chyba że różnica zakupu będzie znacznie większa niż 4k, to można pomyśleć. Mh...??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wtrysk jest bezobsługowy i to jest plus. Ciężko jest też znaleźć informację, że w GSie komuś się zepsuł.

Gaźnik, jeżeli jest wyczyszczony i dobrze ustawiony, to też się sprawuje bez zarzutu. Jego plusem jest to, że jak wlejesz gorsze paliwo, to rozbierasz czyścisz i zakładasz z powrotem i jedziesz dalej. We wtrysku raczej nie ma takiej opcji. Czy to ci się kiedyś przyda? Nie wiem. W Polsce najprawdopodobniej nie.

Prawdą jest, że gaźnik nie jest łatwo dobrze ustawić. Za pierwszym razem lepiej zlecić to komuś kto się zna. Jeżeli po zakupie motka dobrze wyczyścisz i ustawisz gaźnik, to przez dłuższy czas nie będzie miał z nim problemów. No chyba, że kupisz motek z już ustawionym i wyczyszczonym gaźnikiem :)

U mnie f650 '97 po ustawieniu gaźnika przez Jarka pali maksymalnie 5,2 litry. W trasie przy oszczędnej jeździe jest w stanie spalić nawet 3,9L, ale przy większych prędkościach 4,5-4,8 l.

O spalaniu w GSie tylko czytałem. W którymś wątku było chyba 3,5-4,5 litra.

Moim zdaniem nie ma sensu odrzucać jeden lub drugi model tylko ze względu na różnicę w spalaniu, ponieważ nie szybko ją odczujesz finansowo. Zdecydowanie bardziej możesz odczuć finansowo inne koszty. Szukaj zadbanej sztuki :beer:

Różnica w cenie między Funduro a GS jest niemała. Jeżeli cie stać na GSa, to bierz GSa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wcześniej myślałem jednak o GS - z tego co wynika ze specyfikacji jest nawet niższe co by mi odpowiadało. Upatrzone przeze mnie Fanduro jest zadbane to rzecz pewne (z forum pewnie wielu znane).Pozostaje jednak kwestia finansowa - planowałem zakup trochę później. Wybór jest trudny, bo pomiędzy dobrym znanym teraz a teoretycznie lepszym i nie znanym w przyszłości. A na dokładkę wczoraj kolega pochwalił się nagle i znienacka, że kupił Fanduro też z 95' i trochę pojeździłem - fajne to to i nie ukrywam, że mi pasuje. GS niestety nie miałem okazji jeździć, szkoda.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pellc - podchodzisz trochę do tematu zero / jedynkowo i jak człowiek korporacyjny dla którego rubryczki są ważne ( nie chce Cię urazić, ale wyrazić co wyczytuję z Twoich postów )

Zestawienie gaźnik / wtrysk można oceniać w wielu płaszczyznach i pod kątem różnych okoliczności. Jak gaźnik padnie to się go w lesie na skraju łąki rozbiera / czyści i jedzie dalej. Jak ma się wtrysk to .... - nie ma samego wtrysku ! :roll: - jest jednostka sterująca, czujnik położenia przepustnicy, sonda lambda, pompa paliwa, filtry.... - to cały łańcuszek zależnych od siebie urządzeń, elektroniki. Nawet różnica napięć podczas ładowania ma znaczenie. Coś za coś.

Prostota i koszty zakupu na przeciw elektronice, droższemu zakupowi i oszczędniejszemu spalaniu.

I jeszcze jedno: nie ma 4:6 ..., a policz 3,8 do 6,4 można też policzyć 4,4 do 5,3 - chyba, że opierasz się na wiarygodnej próbie statystycznej, ale wątpię aby takie dane były - wszystko co jest to pojedyncze wartości wrzucone a to przez osoby "x", a to przez "y" - nawet jak są prawdziwe ( a pewnie są!) to mało wiarygodne do zestawienia - powodów jest wiele dlaczego tak jest. Jak pytają w niektórych krajach: ile pali .... prowadzony przez ciebie ??

Tak więc nie piszę co jest lepsze dla Ciebie bo nie wiem do czego, na jak długo, ile rocznie, .... , ....

Edytowane przez Jarek
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli to pierwsze moto (temat się ciągnie tyle, że nikt nie pamięta), to bierz efkę w dobrych pieniądzach i dobrym stanie. Wg. mnie to ok. 6000zł powinno być. Na naukę rewelacja.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kupił Fanduro też z 95' i trochę pojeździłem - fajne to to i nie ukrywam, że mi pasuje. GS niestety nie miałem okazji jeździć, szkoda.

pellc - z motorem jak z kobieta ;

w tym roku ta, w nastepnym inna..., jesli chcesz kobiete na cale zycie to musisz uwaznie dokonac wyboru,

ale to twoj pierwszy motek wiec kup latwiejszy i bardziej przyjazny w jezdzie - F ke, pojezdz na niej, have fun, a potem po roku, dwoch, trzech ja zmien na inny, mlodszy model :)

generalnie mniej mysl i mniej teoretyzuj, a wiecej dzialaj... i w droge !

Edytowane przez Bond

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No właśnie, jak z kobietą. Na początek starsza i nauka pójdzie szybko i gładko.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No cóż, macie racje i zasadniczo mnie to przekonuje. Chciałbym coś niekoniecznie na 2 sezony ale trochę dłużej, i stąd też moje rozterki - być może nawet marudzę. Z drugiej strony finanse w tej chwili nie pozwalają rzucić sie na zbyt głęboką wodę. Fanduro które mam na myśli za 6,5k było by optymalne. Czas pokaże. Nie to, to inne (chociaż wolał bym to).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

pellc - z motorem jak z kobieta ;

w tym roku ta, w nastepnym inna..., jesli chcesz kobiete na cale zycie to musisz uwaznie dokonac wyboru,

Z ty wyborem może być problem, bo obawiam się, że podobnie jak wśród motocykli nie ma kobiety uniwersalnej :(

Edytowane przez ARG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z ty wyborem może być problem, bo obawiam się, że podobnie jak wśród motocykli nie ma kobiety uniwersalnej :(

predzej czy pozniej dojdziesz do wniosku, ze jedna kobieta musi byc do prowadzenia domu, druga do gotowania, trzecia tylko do seksu, czwarta do szalonych wyjadow - tylko jak to zrobic eby sie nie znaly..... :)

z motkami jest tak samo - jeden lekkie enduro w ciezki teren, drugi ciezszy na dlugie szutry i lekki teren, trzeci na dlugie wyprawy i asfalt, czwarty na b.szybka jazde torowa, a piaty do lansu :)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

[...]

a piaty do lansu :)

I już wiadomo na czym skupił się Bond ;]

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I już wiadomo na czym skupił się Bond ;]

bruner, ty swinio... :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

predzej czy pozniej dojdziesz do wniosku, ze jedna kobieta musi byc do prowadzenia domu, druga do gotowania, trzecia tylko do seksu, czwarta do szalonych wyjadow - tylko jak to zrobic eby sie nie znaly..... :)

z motkami jest tak samo - jeden lekkie enduro w ciezki teren, drugi ciezszy na dlugie szutry i lekki teren, trzeci na dlugie wyprawy i asfalt, czwarty na b.szybka jazde torowa, a piaty do lansu :)

Z motorami nie ma tego problemu co z kobietami. Jak się poznają to nie będzie wielkiej tragedii :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z motorami nie ma tego problemu co z kobietami. Jak się poznają to nie będzie wielkiej tragedii :)

Wiem cos o tym. Mam ruska i niemca w jednym garazu.... :lol:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×