Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 25 Styczeń 2014 Jak to ma niby działać w sposób jak jest napisane? ;-) http://www.boosterplug.com/shop/boosterplug-bmw-f650gs-215p.html Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 25 Styczeń 2014 Zaniża temperaturę powietrza (wpinasz między czujnik, a "komputer"), dzięki czemu przygotowana jest bogatsza mieszanka paliwa. Daje to efekty takie jak opisano. Podobno rzeczywiście działa (zastanawiałem się nad tym do 800). 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 25 Styczeń 2014 Tutaj jest powiedziane jak zainstalować ale wciąż nie podają jak to działa. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 25 Styczeń 2014 O Dave już odpowiedział w "międzyczasie" Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 25 Styczeń 2014 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dominik 124 Zgłoś ten post Napisano 25 Styczeń 2014 tu chociaż "coś" słychać, poza tym kozacki kluczyk :lol: i w komentarzach element620221 1 rok temu hi, did you install the booster plug on your bmw? Did it make any difference at all as far as performance? ty Sophie T 1 rok temuw odpowiedzi na komentarz, który napisał(a) element620221 That's what i noticed : Remove the Jerky low speed running Reduced Puffing in exhaust on engine braking throttle response smoothness tak w ogóle ktoś wie jak "czytać" te komentarze na YT? pytanie to drugi komentarz a odpowiedź przedostatni, albo ostatni pytanie i trzeci odpowiedź, wtf? 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
leff 2 408 Zgłoś ten post Napisano 25 Styczeń 2014 Zaniża temperaturę powietrza (wpinasz między czujnik, a "komputer"), dzięki czemu przygotowana jest bogatsza mieszanka paliwa. Daje to efekty takie jak opisano. Podobno rzeczywiście działa (zastanawiałem się nad tym do 800). Jak to ma niby działać w sposób jak jest napisane? ;-) http://www.boosterpl...650gs-215p.html Można też wpiąć opornik za czujnikiem temperatury i wyjdzie na to samo. Zasada jest prosta: im wyższa temp. powietrza tym niższy opór. Zwiększając opór z czujnika temperatury w airboxie idzie sygnał do komputera, że temperatura jest niższa niż w rzeczywistości i komputer podaje więcej paliwa. Dlatego wydaje się, że działa jak turbo... ;) :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
flash 15 Zgłoś ten post Napisano 26 Styczeń 2014 A ja mysle ze to jazda na wlaczonym ssaniu lub polssaniu w zaleznosci od uzytego rezystora,spalanie wyzsze o conajmniej 1 do 1,5 litra .Lepsze osiagi [krzywe momentu obrotowego ] osiaga sie przez zmiane mapy zaplonu a nie :cyganienie temperatury czujnika IAT; Bardzo lipny sposob na teoretyczne zwiekszenie mocy.Niesie to jeszcze jeden zgubny skutek a mianowicie dostaje w d...e katalizator i caly uklad wydechowy pokrywajacy sie nadmiernie nie spalonym nalezycie paliwem tak w skrocie.Jazda na dluzsza mete na zbyt bogatej mieszance wcale nie jest taka zdrowa,nie wspomne o tym iz montujac na stale rezystor uziemiamy bardzo wazny parametr wykozystywany przez komputer-temperatury zasysanego powietrza.Nie wiem jak w naszych Baskach ale w niektorych samochodach jesli ten parametr sie nie zmienia po jakims czasie co normalnie musi nastapic to komp przechodzi w tryb awaryjny i przecietny kierownik nawet o tym nie wie[nie nie swieci sie slynne check engine] ale to tylko moje dywagacje na podstawie ladnych paru lat praktyki.Reasumujac ja patentu z rezystorem podlaczonym na stale nie lykam i nie polecam bo to strata kasy i min. katalizatora. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 26 Styczeń 2014 I mi się tak wydaje. Za proste i za prymitywne. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 26 Styczeń 2014 A ja mysle ze to jazda na wlaczonym ssaniu lub polssaniu w zaleznosci od uzytego rezystora,spalanie wyzsze o conajmniej 1 do 1,5 litra . Okazuje się, że nie. Przynajmniej tak twierdzą użytkownicy. Nie wiem jak w naszych Baskach ale w niektorych samochodach jesli ten parametr sie nie zmienia po jakims czasie co normalnie musi nastapic to komp przechodzi w tryb awaryjny Nie wiem skąd stwierdzenie, że ta wartość (dla komputera) jest stała. Ja rozumiem, że jest inna. A nawet gdyby.... to twierdzisz, że jeżeli przykładowo przez 2 dni będę jeździł w stałej temperaturze np. 10 stopni to komp przejdzie w inny tryb? Jak dla mnie to strasznie naciągana teoria. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 Ale komputer odczytuje zawartość spalin chyba? Pasowałoby to uzależnić od obrotów i położenia przepustnicy, albo jakoś tak. Analogicznie, jeśli w efce włączę sobie ssanie, to przy rozgrzanym silniku parametry jazdy się pogorszą. Można zwiększać na gaźniku ilość podawanego paliwa, ale w sensownych granicach, a efekt wcale nie będzie powalający. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
flash 15 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 To ja jeszcze pare zdan do kolegi...Dave jak zapodasz rezystor w miejsce termistora[rezystor zmieniajacy rezystancje pod wplywem ZMIANY temperatury] o jakiejs tam rezystancji mieszczacej sie w granicach przewidzianych dla tego czujnika to robisz tak ze komp.ukl.wtryskowego rozniczkuje temp. z IAT[twoj rezystorek] z rezystancja z ECT [czujnik temp. czynnika chlodzenia bo to on glownie chlodzi i rozprowadza temp.po silniku i jest miarodajnym zrodlem jego temp.Po przeliczeniu wychodzi ze silnik powiedzmy w ladny cieply dzien i temp.otoczenia 20 st.C ma z rezystorkiem ... 0 lub - 5 st.C.I tak zwieksza sie czas otwarcia wtryskiwacza[ow] i silnik pracuje na pol lub pelnym ssaniu.Co do komentarza apropos skad wartosc rezystora ktory chcesz wlaczyc w uklad jest stala?Jakby ci to powiedziec a jak k...a dziala rezystor co??.Dalej nie potrzebujesz 2 dni zeby spaprac wlasciwe spalanie w motku,wystarczy ok.20 min.i komp.lapie nowe cudowne nastawy.Co do wiekszego zuzycia paliwa twierdzisz ze uzytkownicy nie stwierdzili... no dobre ...bo ja zawsze myslalem ze bogatsza mieszanka to wiecej paliwa w mieszance spalanej w cylindrze... ale to tez pewnie naciagana teoria.Jest jeszcze kilka innych czujnikow o ktorych celowo nie napisze zeby nie byc posadzonym o podkopywanie slynnych sprzedawcow z YT.A tak przy okazji ciekawe co boooster plugi twierdza o fachowcach od map zaplonow w 3D pewnie ze marnuja czas bawiac sie m.in AFR budujac bardziej korzystne krzywe momentu etc. i jeszcze karza sobie za to slono placic. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 Właśnie to samo chciałem napisać, tylko bardziej szczegółowo... I co Dave? Leżysz. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
flash 15 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 Tak kolego JacekJ masz w zupelnosci racje sonda lambda caly czas monitoruje proces spalania dochodza sygnaly z TPS [polozenie przepustnicy] oraz CPS[polozenie i obroty walu korbowego] tutaj komp oblicza obciazenie procentowe ale zawsze musi miec temp.chlodziwa i pow.na wlocie obliczajac czas i moment wtrysku.W konstrukcjach gaznikowych wzbogacenie mieszanki skutkuje zalewaniem swiec,detonacja mieszanki w wydechu itp. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 Nie znam się, zabrałem głos ot tak, na chłopski rozum i obserwacje z niewyłączenia ssania. Poza tym wystarczy Jacek... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
flash 15 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 Ok.Zdrowy chlopski rozum-to wazne. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 Tak myślałem, że jak się odezwę.... to będę się musiał tłumaczyć :( A ja nie wiem, nie znam się i w ogóle .... flash & Jacek dlaczego zakładacie, że to musi być element bierny (liniowy) typu rezystor lub termistor? Może być np układ typu X9CNME z regulowaną opornością. Nie traktujcie tego rozwiązania (a tym bardziej mojego komentarza) jako dosłownie "jest opornik! moto na ssaniu!". Oprócz czarnego i białego jest jeszcze baaaaaardzo dużo szarości i pewnie gdzieś tam się mieści to rozwiązanie. Zauważcie, że z tej "przelotki" wychodzi też dodatkowy czujnik (temperatury?, przepływu?). Po co? Czym niby jest modyfikacja mapy zapłonu, jak nie zmianą ilości / częstotliwości / długości / składu mieszanki paliwowo powietrznej? Się pytam :) Czy przez zmienną, delikatną zmianę jednego z parametrów nie można wpłynąć na mapę? Odnośnie spalania... to znowu temat rzeka, w którą ja nie chcę wchodzić (bo się na tym nie znam), ale dopuszczam w rozważaniach taką możliwość, że jak masz większą moc (bo więcej paliwa) to krócej przyspieszasz, więc krócej spalasz, więc per saldo spalisz tyle samo. No i jeszcze jedno - ja nie słyszałem o tym jako sposobie na zwiększenie mocy (jak to jest np. z mapą zapłonu), ale poprawie charakterystyki, szczególnie w niskim zakresie obrotów. Ot tak w skrócie moje zdanie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 No nie wiem Dave... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 No nie wiem Dave... Czego Jacku nie wiesz? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 Chyba nic nie wiem o tym co piszecie... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 Chyba nic nie wiem o tym co piszecie... To jest nas dwóch :D Bo to gdybanie, a nie dokumentacja. Tak przy okazji, to o skuteczności i wrażeniach z użytkowania opowiadał mi pewien znany mechanik jako sposób na rozwiązanie 'niedogodności', kiedy na początku przygody z 800ką narzekałem, że mi gaśnie. Nie mam powodów, żeby mu nie wierzyć. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
flash 15 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 Moja kolej...wiesz Dave nie odbierz mnie zle ale nie spotkalem sie z innym czujnikiem IAT jak termistor nawet jak byl wbudowany w MAP[czujnik przep.powietrza] to byl to termistor.To dodatkowe cos to prawdopodobnie kompensator temperaturowy to tak zeby moto w ogole odpalilo gdy ma zadane np.0 st.C a w realu 30 lub wiecej.Montowac to na moto to sprawa indywidualna kierownika.Jedna dygresja zamontuj jak chcesz i jedz na analize spalin i zobacz co to dalo a najlepiej przed ipo instalacji. wieksza moc to spalenie wiekszej ilosci mieszanki ale o wlasciwym skladzie stechiometrycznym 14,7kg powietrza do 1 kg paliwa wszelkie odstepstwa od tej normy to mieszanka uboga badz bogata .Jedno i drugie szkodzi silnikowi na dalsza mete.Wiec zostaje ew.turbo ale to inna bajka i nie ruszam tu tego tematu.Minimalne wzbogacenie mieszanki moze jeszcze raz moze nie maszkodzic ale jest ekonomicznie i ekologicznie nie uzasadnione. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 To zrozumiałem i zgadzam się, więcej paliwa-więcej powietrza. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
flash 15 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 W pelni sie zgadzam gdybanie ale jednostronne.Jak dla mnie przerwy w pracy silnika nalezalo szukac gdzie indziej ale wystarczylo starym sposobem podkrecic obroty . W sumie efekt ten sam kasa pewnie wzieta,wlasciciel zadowolony to po co to cale zamieszanie? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2014 W pelni sie zgadzam gdybanie ale jednostronne.Jak dla mnie przerwy w pracy silnika nalezalo szukac gdzie indziej ale wystarczylo starym sposobem podkrecic obroty . W sumie efekt ten sam kasa pewnie wzieta,wlasciciel zadowolony to po co to cale zamieszanie? O czym teraz piszesz? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach