alik

[S] KTM LC4 Adventure 2003

42 postów w tym temacie

Nadszedł czas na zmiany w moim życiu :)

- KTM LC4 ADVenture, rocznik 2003

- 2 właścicieli, 1 właściciel architekt, Austriak, 2 właściciel to ja.

- Przebieg (oryginalny) 77 tys. km, ze mną zrobił 26 000 km, od grudnia 2010

Stan optyczny dobry, przez lata nazbierało się trochę obcierek na baku i handbarach, żadnych wielkich gleb czy szlifów, moje 2 parkingówki typu "zgasł w zakręcie ze ssaniem", albo "nóżka się złożyła" pode mną.

Stan techniczny bardzo dobry. smiley.gif

Po zakupie szybko się zaprzyjaźniliśmy a podczas pierwszego przeglądu nauczyłem się mu regulować zawory, kopać i inne takie. smiley.gif

Potem już poszło z górki - pierwsze tysiące z KTMem, każdy kto ma wie jak jest wink.gif mieszanka zachwytu podczas jazdy w terenie (płyniesz) i brak czucia w palcach po 450 km w siodle jednego dnia.

OK. Wracam do faktów. Co zrobione...

W 2012 roku zrobiona rewizja silnika: zatamowane wszystkie wycieki, wymienione uszczelniacze, niektóre łożyska podatne na zużycie, wszystko pomierzone, obejrzane z 3 stron.

- po pomiarach tłoka i cylindra oraz oględzinach stwierdziłem, że założę tłok Wossner'a - lżejszy, zmniejszyły się wibracje silnika, szybciej się wkręca (odczucie)

- sprawdzona głowica,

- dotarte zawory,

- wymienione uszczelniacze, o-ringi,

- zdystansowane wałki popychaczy zaworowych,

- wymieniona pompa wody,

- wymieniona sprężynka i zawór by pass,

- wymienione śruby olejowe (spustowe i w ramie),

- wymienione łożyska w wahaczu,

-wymienione łożyska zawieszenia w ramie i uszczelniacze,

- wszytko nasmarowane a cała kiwaczka wymieniona na nową (było taniej niż wymiana łożysk wink.gif),

- wymienione śruby w zawieszeniu (te na których chodzą łożyska),

- wymieniona osłona łańcucha na wahaczu i osłona przedniej zębatki,

- wymienione śruby i nakrętki na regulacjach naciągu łańcucha napędowego

- wymieniona rolka prowadząca łańcuch

- zębatki 16/42 (dołożę używany zestaw 15 i 48 - w terenie czysta przyjemność jazdy; zębatka 17 na długie przeloty)

- wymienione o-ringi na pompie wysprzęglika (06.2012 / 06.2014) / 06.2015),

- wszystkie podkładki miedziane i uszczelniacze nowe,

- wiele śrub jest nowych ocynkowanych 8.8 lub tam gdzie pokazuje serwisówka 10.9

- sprzęgiełko rozrusznika wymienione na nowe w 2012 roku,

- regenerowany rozrusznik (nowe szczotki, czyszczenie, przegląd) w 2011 roku

- akumulator Warta ACM (2013)

Gaźnik BST-40:

po rewizji w 2011 (wymiana o-ringów czyszczenie i ustawienie pod fabryczne nastawy, wymiana dyszy wolnych obrotów na 45 i dyszy powietrza na 1.1)

w 2013 wymiana prowadnicy przepustnicy, przepustnicy, rurki emulsyjnej, iglicy wraz podkładkami, sprężynki (chodzi równo, obroty nie falują na jałowym).

Ssanie tylko do odpalenia poniżej 16-18 stopni, powyżej 20 st. można odpalić bez ssania lub zamknąć je już po kilku sekundach.

Filtr powietrza nowy w 2013. Airbox otwarty - bez snorkela i boczna pokrywa aluminiowa (KTM racing cover), do tego końcowka wydechu Akrapovic + db killer, dysza główna dobrana do zmienionej charakterystyki mieszanki (MJ 167,5).

Spalanie na poziomie 4,5-4,9 litrów (miasto/autostrada 120 km/h), można na jednym tankowaniu przejechać ok. 480-530 km (zależy od stylu jazdy, średniej prędkości oraz wagi bagażu).

Bak ma wymieniony kranik i o-ringi. Nowe przewody paliwowe. Czujnik rezerwy w baku - nie podłączony - zaraz na początku naszej znajomości urwałem przewody przy samym czujniku ściągając bak. sad.gif Nie przeszkadza mi to - w trakcie jazdy gdy silnik zaczyna przerywać przekręcam kranik na rezerwę i mogę przejechać jeszcze 35-50 km.

Olej wymieniony w maju 2015, filtry HiFlo. Motul 10W60 Ester (polecam - fajnie na nim chodzi). Wymiana za 3500 km.

Olej w lagach - wypadało by wymienić - wymieniałem na Castrola 5W w sierpniu 2012 roku. Lagi szczelne.

Zmniejszone wibracje: piankowe manetki, gumy na podnóżkach (podnóżki poszerzane do jazdy w terenie), pod siedzeniem i na baku dystanse gumowe.

Siedzenie: przerobione przez ZetJohny'ego z forum AfricaTwin. Teraz jazda 500 km na raz nie męczy smiley.gif

Kierownica podniesiona na dystansach +30 mm od fabrycznych dystansów, nowe śruby i tulejki dostosowane do tej wysokości. Krótkie heble.

Łożyska + uszczelniacze w kołach wymienione - tył w 2011, przód w 2012.

W zeszłym sezonie nowy zestaw napędowy DID, zębatki ESJOT (nie pamiętam dokładnie). Smarowniczka automatyczna SMARBIKE, ustawiona na przednią zębatkę.

Ma przelatane w tej chwili jakieś 10-11 tys. km.

Felgi proste, nie zaśniedziałe, ale już nie lśniące. Opony Continental TrailAttack2 - przebieg ok. 10 tys, myślę, że powinny przejechać jeszcze 6-8 tys. tył, przód jeszcze nie widać wielkiego zużycia. Grube dętki Continental. Do wzięcia drugi komplet opon: Motoz Tractionator, fajnie robią w terenie. Do jazdy w terenie trzymaki do opon (nie używane).

Lampa tył - żarówka LEDowa (nie pada jak mucha od wibracji), nowa oprawa żarówki. UPDATE: zakupiłem nowy klosz lampy - czeka na wymianę. Dołożone ledowe światła pozycyjne i hamulca.

Motocykl wyposażony w bagażnik (oryginalny), płytę na bagaż Touratech, stelaże na kufry/sakwy Hepco&Becker, dokładam sakwy Crosso (czarne z Cordury) oraz kufry aluminiowe (Daerr Expedition Boxes) z mocowaniami Touratech'a (2 kluczyki).

Uchwyt do nawigacji SW Motech założony na ramieniu RAM, przejściówka na gniazdko ładowarki. Jeździłem na nawigacji MIO z AutoMapą - sprawdzało się bardzo dobrze, w deszczu nic nie zamakało.

Do motka jest też osłona na silnika aluminiowa, ale ze względu na to, że jeżdżę teraz głównie w trasy to nie zakładałem jej - poziom hałasu zwiększa się i mam wrażenie, że jadę młockarnią.

Motek robiłem dla siebie, dbałem etc.

Powód sprzedaży: względy osobiste. Motka jeszcze kupię a pewnych spraw już nie. (Może kupię DLa albo 1100 GS?)

Motor do obejrzenia w Poznaniu. siedem 91 jeden 77 54 zero. Od 8-16:30 jeśli nie odbieram oddzwonię, można ew. wysłać SMS-a. Można dzwonić do 23.00.

Zdjęcia

UPDATE 08.2015:

- światła: przód przerobiony na HIDy (wreszcie widać coś w nocy), tył: mam nową, całą lampę (czeka na zamontowanie) i dołożone 2 x małe listewki LED - wreszcie widać też jak hamuję, zdublowane pozycyjne,

- do zrobienia jeszcze sterowanie dodatkowymi lampami i zmostkowanie długich/krótkich

- przesmarowane łożyska w wahaczu/kiwaczce 05.2015

- wymiana oleju przy 76950 km (Motul 7100 10W60) 05.2015

- kanapa: można jeździć w dwójkę - przetestowane na 200 km, jednak nie jest to do końca wygodne, gdyż nie można się przesuwać tył <> przód, aby odciążyć pośladki...

- trzeba pokleić bak w miejscu górnego mocowania C do ramy - niestety stare pęknięcie/lepienie przestaje wystarczać i pow. 10 litrów w baku benzyna na postoju... do zrobienia

- tylny zacisk wymieniony na "nowy" z DUke'a 2006 r.

- tylny przewód - jw.

- nóżka hamulca tylnego wymieniona na składaną z 2006 r.

- nowy płyn hamulcowy tył/przód

- nowy płyn sprzęgła, o-ring,

- nowy płyn hamulcowy

Niski błotnik, dwa wysokie (zielony i pomarańczowy) dokładam w cenie.

Link do OLX.

Cena za całość - motocykl i dodatki 13 500 PLN

Edytowane przez alik
1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alik, a tak w ogóle to co następne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alik, a tak w ogóle to co następne?

Bije się z myślami...

a. R1100 GS

b. DL 650

c. KTM Military ;)

d. R 80GS

e. ...

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bije się z myślami...

a. R1100 GS

b. DL 650

c. KTM Military ;)

d. R 80GS

e. ...

Ahhh ten DL... Staruszki (weterany) to świetna sprawa jeśli ma się na nie czas. W roli motocykla użytkowego na codzień to słaby pomysł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No właśnie... idea jest taka, żeby więcej jeździć ;) a mniej serwisować. Nie mówię, że to nie jest przyjemne, ale przyjemności trzeba sobie dawkować :D

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po co od razu DL jak jest tyle fajnych motocykli? Proszę bardzo:

Ducati Multistrada

KTM 690 R

Husqvarna Nuda 900

Ducati Scrambler

BMW R NineT

BMW S1000XR

KTM 1190

Yamaha MT-09 Tracer

BMW R80 GS

mam wymieniać dalej? :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po co od razu DL jak jest tyle fajnych motocykli? Proszę bardzo:

Ducati Multistrada

KTM 690 R

Husqvarna Nuda 900

Ducati Scrambler

BMW R NineT

BMW S1000XR

KTM 1190

Yamaha MT-09 Tracer

BMW R80 GS

mam wymieniać dalej? :-D

MOżesz... :) część z nich odpada, ze względów budżetowych ;)

może iść w ślady Klansmanna? Honda NC 700X? Cenowo przyzwoicie stoją.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po co od razu DL jak jest tyle fajnych motocykli? Proszę bardzo:

Ducati Multistrada

KTM 690 R SM ok

Husqvarna Nuda 900

Ducati Scrambler

BMW R NineT

BMW S1000XR

KTM 1190

Yamaha MT-09 Tracer

BMW R80 GS

mam wymieniać dalej? :-D

wymień jeszcze kilka :)

np:

honda cx 500 turbo

suzuki re5

bmw k100

hercules w2000

metties desert

ducati 860 gts

Edytowane przez red

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

NC700X to była moja pierwsza myśl po przesiadce z maxi skutera, ale odpuściłem, bo był za drogi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alik - jak poważnie myślisz o Military, to byc może Bydlak będzie niedługo do sprzedania [wieści z lipca] :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem... jest jeden nawet w Poznaniu za dychę. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja generalnie polecam Transalpa! :twisted:

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem... jest jeden nawet w Poznaniu za dychę. ;)

To Forfitter, co nie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alik, Ty nie słuchaj Mutomba. Wiesz, że miałem DL-a i oprócz skrzywionej dźwigni zmiany biegów (którą razem robiliśmy :beer: ) nic więcej nie musiałem robić. A jeździ się super. Poważnie byłem zadowolony gdy nim jeździłem. Tylko w teren raczej nie pasuje ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alik codziennie, chcąc nie chcąc, widuje takiego jednego DLa, prędzej czy później mu się spodoba :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To Forfitter, co nie?

Louis'owy?

Alik, Ty nie słuchaj Mutomba. Wiesz, że miałem DL-a i oprócz skrzywionej dźwigni zmiany biegów (którą razem robiliśmy :beer: ) nic więcej nie musiałem robić. A jeździ się super. Poważnie byłem zadowolony gdy nim jeździłem. Tylko w teren raczej nie pasuje ;-)

:)

wiem, wiem Bajerku... jakbym sprzedał/kupił to w teren coś będzie np. AJP ;)

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... jakbym sprzedał/kupił to w teren coś będzie np. AJP ;)

Alik - to paści. Tylko DL. Na każdą nawierzchnię, na każde warunki. DL to taki motek, że nawet w zimie na lodzie nie uśliźnie ;)

Jak nie wierzysz to zapytaj MT :lol:

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alik - to paści. Tylko DL. Na każdą nawierzchnię, na każde warunki. DL to taki motek, że nawet w zimie na lodzie nie uśliźnie ;)

Jak nie wierzysz to zapytaj MT :lol:

Jarek no sam bym lepiej tego nie ujął. ;-) "Mądrego to i przyjemnie posłuchać"

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprzedany.

5 osób lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz