raszu 4 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 Cześć! X-Ch versus KTM 690 Enduro... Czy jest wśród nas ktoś, kto jeździł trochę na obu motocyklach i jest w stanie powiedzieć czy jest między nimi rzeczywiście duża przepaść? Opinia jest taka, że X-Ch jest osiołkowaty (mało dynamiczny, spokojny) no i zawieszenie niedomaga w porównaniu do 690E. Czy amator odczuje różnicę i będzie ona rzeczywiście doskwierać? Czy wręcz przeciwnie - spokój X-Ch pomoże w nauce jazdy w lekkim terenie? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi Chciałbym zamienić 990 na 690....albo ewentualnie na XCh... (Oczywiście brałbym KTMa od razu, ale nikt nie chce się zamienić ) No i szukam pozytywów w tym, że mogę zostać z X-Ch i kilkoma tysiącami różnicy jaka dzieli go od 690tki Mówiąc krótko boję się, że w Xch zawieszenie będzie mi ciągle dobijać i źle pracować, a serwis tylnego amorka będzie bardzo częsty i kosztowny :( Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 Można to porównywać, ale po co? To zupełnie dwa różne konie. Jak zaczynasz to 690'ka nie jest dla Ciebie bo zrobi Ci krzywdę - i tą techniczną i tą zdrowotną i tą finansową. To chyba wszystko ... ;) Edit: a jaki jest powód zejścia z 990'ki? 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 Miałem złośliwie napisać, że gdyby X był dobrym motocyklem to wyprodukowano by więcej niż 10 sztuk ;) ale... . Gdybym miał warunki fizyczne na 690 to pewnie celowałbym w ten model. Chociaż naukę imo lepiej zaczynać na czymś lżejszym ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raszu 4 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 (edytowane) Chcę coś lżejszego po prostu, tym bardziej, że pasażerka mi się buntuje i chyba podróżować to będziemy samochodem. Jakby zachować wszystko, co ma 990tka tylko odjąć 50-60kg kosztem jednego miejsca na kanapie to by było ekstra :) Myślę, że skoro 990tka nie zrobiła mi krzywdy to 690tkę też bym ogarnął powoli ;) Chciałbym coś merytorycznie usłyszeć o zawieszeniu X-Ch... Edytowane 3 Wrzesień 2015 przez raszu Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Doodek 15 044 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 merytorycznie to nie wiem jak, ale X fajny jest ;) problemu z osiołkowatością i muleniem nie odnotowałam - szedł na koło na drugim biegu, ale to może tylko moje odczucie ;) 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 Chciałbym coś merytorycznie usłyszeć o zawieszeniu X-Ch... merytorycznie ( w Wawie ) to chyba Bawarka i chyba MTBiker będą sprzedawać - może dadzą się karnąć i pewnie najwięcej dowiesz się od MTBiker'a - on dużo wie, ale ostatnio tutaj nie zagląda - chyba jeździ ... ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MTBiker 2 175 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 Uderzyli w stol to jestem :D Staram sie lapac kazdy dzien ...i na forum nie zagladam zbyt czesto ... przekazano ze jest watek do odpisania to pisze ;D A z jezdzenia to ostatnio jezdze glownie po miescie i to na bylym Peterkowym xs400 :D wciaz z nieheblowana deska :D Obiektywny nie jestem :D i pewnie nigdy nie bede ;P http://advrider.pl/viewtopic.php?f=5&t=5025&p=60525&hilit=690+xch#p60525 Powyzszy post pisalem bazujac na bodajze polrocznym porownaniu z motocyklem mojego serdecznego przyjaciela (690 R) teraz po kilku latach i wspolnie przejechanych kilkudziesieciu tys km moge podtrzymac tamte opinie ... to podobne motocykle o podobnym przeznaczeniu - xch bardziej wiarygodny i bezproblemowy - w ktm kilka problemow (wtrysk, pompa paliwa, rolka nad zaworami) - ktm na mapie sport jest bardziej zrywny - w dlugiej trasie meczace - ale wtedy zmiana mapy na standardowa, sprzeglo hydrauliczne wymaga mniej sily, lepsze standardowe zawieszenie - w xch tylnia rama aluminiowa w ktm sruby mocujace zbiornik z przodu - zawieszenie do szwendactwa standardowe wystarcza, do sportowo-wyscigowo-dynamicznej jazdy lepiej wstawic w pelni regulowane przod od husq i tyl hyperpro czy ohlinsa - pytanie ile osob to wykorzysta... - w enduro R swiatla byly (i chyba sa) dramamtyczne, nie nadaja sie do niczego nie mowiac o jezdzie w nocy ani na szosie ani w terenie, standard w xch troche lepszy ale dalej daleki od oczekiwan - spalanie minimalnie wieksze w ktm (0,2-0,5l/100km) - srednia orientacyjna z wyjazdow typu bieszczady off, ukraina off, rosja itd - przy jednym i drugim do tankowania trzeba przesuwac rogala - w xsie na bok jeden rog, w 690 calosc przesuwac do przodu A podsumowujac ... oba wjezdzaja tam gdzie daja rade technika i umiejetnosci kierujacego ... 7 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raszu 4 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 Dzięki MTBiker! No dobra, jestem w trakcie rozmów z kolegą Wertime (nie wiem czy ktoś go tutaj zna? - to ksywa z OLX). Napisał mi takie coś - i zastanawiam się "Co to dla MNIE oznacza?" Witam. Mój motocykl ma jedną mechaniczna wade. W lutym robiąc gruntowny przegląd wymienione zostało wolne koło rozrusznika (bendix ). Niestety nie chcialo mi sie czekac 4tyg i została założona nieorginalna cześć. po kilku miesiącach przy starcie czasami halasuje. Ktoś powie coś madrego? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 Heheh czyli bendix do wymiany, to nie jest tania rzecz :-P 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raszu 4 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 Podobno oryginał 700zł. To jakoś bym przełknął. A nie wiąże się z tym bendixem jakiś łańcuch konsekwencji dookoła? Po wymianie będzie cacy? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 A nie wiąże się z tym bendixem jakiś łańcuch konsekwencji dookoła? Po wymianie będzie cacy? Po chińsku za pierona nie rozumie. Kto Ci to tłumaczył? Podobno oryginał 700zł. To jakoś bym przełknął. Ale co byś konkretnie przełknął? 700 to może być 3x200 i 1x100 - da się przełknąć, ale jeżeli chodzi o bendiks czy bendix lub sprzęgiełko rozrusznika to żeby wiedzieć co jest do przełknięcia trzeba wiedzieć co jest uszkodzone. Wiesz? Są takie sety chińskie za 400 - w oryginale to samo ponad 2000. Jedno takie za 400 padło zanim motek odpalił. Co więcej powiedzieć jak prawie nic nie wiadomo? ;) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raszu 4 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 Chodzi mi o to, czy bendiks to tylko jedna wadliwa część, po wymianie której jest spokój. Czy może bendiks to zespół części - i może być tak, że wszystko dookoła wymaga wymiany jeśli bendiks jest wadliwy. To już po polsku ? :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 jakiś łańcuch konsekwencji dookoła? No dobra ... dalej nie rozumie :lol: Chodzi mi o to, czy bendiks to tylko jedna wadliwa część ... To nazwa potoczna - może oznaczać część lub zespół. W skład wchodzi sprzęgiełko i 2 kółka. Jedno z drugim i trzecim współpracuje. Nie rozbierzesz nie będziesz wiedział, ale możesz ryzykować ;) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
maxiu 1 126 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 A dlaczego nie chcesz forumowego, sprawdzonego sprzętu? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2015 A dlaczego nie chcesz forumowego, sprawdzonego sprzętu? Pewnie dlatego, że mają prawdziwe ( rzeczywiste ) przebiegi ... ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raszu 4 Zgłoś ten post Napisano 4 Wrzesień 2015 (edytowane) Ja to bym chciał MTBikera maszynę, ale on nie chce mojego 990 ;) a na razie nie ma kupca na mojego KTMa ;) Jarek, nie wiem skąd masz takie przypuszczenia, bo w ogóle się nie znamy. Mniejsza z tym, na mnie akurat nie działa zasada "musi mieć 10kkm". Edytowane 4 Wrzesień 2015 przez raszu Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 4 Wrzesień 2015 Jarek, nie wiem skąd masz takie przypuszczenia, bo w ogóle się nie znamy. Teoretycznie nie, ale służby specjalne forum wiedzą całkiem sporo, ale nie mogę o tym mówić. Klauzula tajności nas adminów obowiązuje ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Krychu 483 Zgłoś ten post Napisano 4 Wrzesień 2015 "Ja to bym chciał MTBikera maszynę,", Ja też ale jeszcze trochę brakuje ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 4 Wrzesień 2015 A jednak bym wybrał ktma ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziadek 6 909 Zgłoś ten post Napisano 4 Wrzesień 2015 Jak daleko jest X-Ch do 690 Enduro? Bardzo Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2015 Dziadek ... nie drzemaj nad klawiaturą bo Ci się łokciem enter przycisnął ;) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziadek 6 909 Zgłoś ten post Napisano 5 Wrzesień 2015 Dziadek ... nie drzemaj nad klawiaturą bo Ci się łokciem enter przycisnął ;) Dobra już się budzę :-D i piszę. KTM jest fajny bo jest pomarańczowy i lepiej go widać w lesie. Dlatego jest mniej przypadków pomylenia go przez myśliwych z jakąś zwierzyną łowną np. kotem, psem itd. I dlatego uważam, że jest bezpieczniejszy od BMW Xch. A bezpieczeństwo jest najważniejsze. Kupuj KTM. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach