sebeka

Prośba o możliwość sprawdzenia modułu W-wa i okolice Pegaso

25 postów w tym temacie

Witam, mam problem z uruchomieniem- brak iskry. Po pomiarach modułu nie wychodzi dokładnie to co w servis manualu. Posiadam pegaso 650 1999r. na gaźnikach. Chciałbym u kogoś z Was spradzić ten moduł. Jestem z Piaseczna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam, mam problem z uruchomieniem- brak iskry. Po pomiarach modułu nie wychodzi dokładnie to co w servis manualu. Posiadam pegaso 650 1999r. na gaźnikach. Chciałbym u kogoś z Was spradzić ten moduł. Jestem z Piaseczna.

Jak masz trochę pojęcia o elektryce to możesz to samemu sprawdzić. Kup sobie moduł od chińskiego skutera 4-suwowego. Najlepiej od 4T GY6

Nikt normalny nie podmieni ci modułu za 300zł. Jeżeli masz pokićkane kable to sknocisz następny. Chinol kosztuje z 12 zł więc jago nie szkoda.

2011-09-01_133044_wiring_stator_cdi_coil.jpg

Po podłączeniu zobacz czy jest iskra. Jak jest znaczy, że twój moduł jest zwalony.

Nie zwracaj uwagi na kolory przewodów tego rysunku, bo to są kolory w chinolu.

Może zostanę za to zlinczowany na forum, ale prawdopodobnie na tym module motor odpali. Kiedyś na takim module odpaliłem skuter wodny polaris 3 cylindrowy ale to inna bajka.

5 osób lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki za zainteresowanie i szybką odpowiedź.

Myślałem o raczej o włożeniu swojego modułu do sprawnego moto. Spróbuje w sobotę sprawdzić tak jak piszesz. Czyli na krótko przewód z impulsatora i któryś ze statora. Co jeśli mam uszkodzony stator? Da radę to jakoś inaczej podłączyć?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki za zainteresowanie i szybką odpowiedź.

Myślałem o raczej o włożeniu swojego modułu do sprawnego moto. Spróbuje w sobotę sprawdzić tak jak piszesz. Czyli na krótko przewód z impulsatora i któryś ze statora. Co jeśli mam uszkodzony stator? Da radę to jakoś inaczej podłączyć?

Niestety będzie problem. Stator można sprawdzić miernikiem. Podczas kręcenia rozrusznikiem sprawdź, jakie napięcie daje na poszczególnych kablach. Do podłączenia pod moduł użyj najwyższego napięcia. Pamiętaj, że na statorze jest napięcie zmienne. Jeżeli nie masz zbyt dużo pojęcia o elektryce w motorze to daj sobie spokój. Zaprowadź motor do serwisu to ci go naprawią.

Ogólnie elektryka, elektronika niby jest prosta, siedzę w tym od kiedy pamiętam, a ciągle uczę się czegoś nowego. Często psują się pierdoły a człowiek szuka pół dnia. Już nie raz się na ty złapałem. Ze względu na to, że to forum motocyklowe, a ja więcej siedzę w elektronice samochodowej nie będę pisał dziwnych sytuacji jakie mnie spotkały ;)

Jak nie dasz rady bierz motka na przyczepkę i przyjeżdżaj w którąś sobotę to coś poradzimy :) daleko nie masz :P

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Do podłączenia pod moduł użyj najwyższego napięcia. Pamiętaj, że na statorze jest napięcie zmienne.

Ja też się uczę i chłonę tą wiedzę.

Do tej pory myślałem, że pod moduł zapłonowy idzie stałe napięcie z regulatora, a tutaj taka wiedza .... Ze statora zmienne ... :shock:

I w ogóle myślałem że idą ze statora 3 zmienne do regulatora ... a tutaj nic z tego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja też się uczę i chłonę tą wiedzę.

Do tej pory myślałem, że pod moduł zapłonowy idzie stałe napięcie z regulatora, a tutaj taka wiedza .... Ze statora zmienne ... :shock:

I w ogóle myślałem że idą ze statora 3 zmienne do regulatora ... a tutaj nic z tego.

Zależy od modułu cdi. Opisuję jak podłączyć to chińskie coś.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oki, oki ... Nie pojedziesz, ale sprawdzisz ... :)

Tylko .... jak pisałeś ... jak się pomylisz ... ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oki, oki ... Nie pojedziesz, ale sprawdzisz ... :)

Tylko .... jak pisałeś ... jak się pomylisz ... ;)

Uszczypliwy jesteś :P

OK

Są moduły zapłonowe tanie CDI najczęściej stosowane w motorowerach, które nie posiadają wbudowanej przetwornicy wysokiego napięcia. Te moduły muszą być zasilane napięciem zmiennym. (nie tylko w motorowerach bo honda XL 600 RM mały moduły stało napięciowe i zmienno napięciowe)

Są też moduły zapłonowe stosowane w samochodach oraz motocyklach, które posiadają taką przetwornicę i one są zasilane napięciem stałym.

Czasem poprostu są opisane tak CDI-AC i CDI-DC.

Czy mam opisać zalety i wady czy to wystarczy?

Edytowane przez alien19999
1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Generalnie ciekawy wątek. Np w przypadku problemów modułowych gdzie brak innych części oprócz małych chińskich "takich tam" ;)

Czyli tam gdzie płaska ziemia się kończy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Generalnie ciekawy wątek. Np w przypadku problemów modułowych gdzie brak innych części oprócz małych chińskich "takich tam" ;)

Czyli tam gdzie płaska ziemia się kończy ;)

Cytat Albert Einstein

Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, aż znajduje się taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to robi.

Edytowane przez alien19999
1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak nie dasz rady bierz motka na przyczepkę i przyjeżdżaj w którąś sobotę to coś poradzimy :) daleko nie masz :P

Dzięki za propozycje-może w tą sobotę? ;)

Mam taki chiński moduł więc coś spróbuję zrobić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

każda sobota jest dobra :) Chcesz przyjeżdżaj nie ma problemu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzień dobry, to mój pierwszy wpis, posiadam Pegaso 650 z 1992r i miałem podobny problem. U mnie niestety uszkodzony jest moduł, postanowiłem spróbować swoich sił z zastąpieniem oryginalnego modułu chińską wersją. Sprawa nie jest zbyt trudna, jak i nie łatwa. U mnie rozegrało się to w troszkę inny sposób, rozpocząłem od zdemontowania statora z cewkami, to pomogło mi w ustaleniu rodzaju instalacji. W moim modelu mam cewki zasilające moduł CDI drobnozwojne, działające prawdopodobnie jak w chińskich sprzętach. W tym przypadku to duże ułatwienie, prąd z cewki, impuls z impulsatora i powinno działać. Po podłączeniu okazało się, że iskra przeskakuje. Jest to dobry sposób na uniknięcie niepotrzebnych kosztów związanych z zakupem coraz większej ilości części. Dołączam filmik z tego "eksperymentu", dodam, że pierwsze odpalenie było na cewce VN z poloneza. A wygląda to tak:

Moim zdaniem, zapłony CDI to jedna wielka rodzina, która działa na tych samych zasadach, chińskie moduły można zastosować w każdym motocyklu, trzeba tylko dobrać odpowiedni zestaw. U mnie rozwiało to wątpliwości co do przyczyny usterki mojego motocykla, niestety oryginalny moduł jest drogi, używki tańsze, średnio 250zł ale jak zwykle nie ma pewności ile taki wytrzyma. Ciekawi mnie, czy na "upartego" zastosowany do jazdy moduł chiński wniesie coś negatywnego do naszego silnika. Jak tak się przyjrzałem statorowi, ładowanie idzie na inny układ, układ zapłonowy na inny, więc czy warto spróbować na tym pojeździć ? Filmik nagrywałem przed chwilą, a na nowy moduł pewnie jeszcze trochę poczekam.

Pozdrawiam

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

....Moim zdaniem, zapłony CDI to jedna wielka rodzina...

Jasne. Podobnie jak ta :

Worlds-Largest-Family.jpg

5 osób lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po takiej wypowiedzi dochodzę do wniosku, że szkoda było się produkować i wnosić coś do tematu. Dobranoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po takiej wypowiedzi dochodzę do wniosku, że szkoda było się produkować i wnosić coś do tematu. Dobranoc.

Spoko, nie bierz do głowy - lepiej na plecy, lżej, czasem człowiek cierpi i zaczyna wiersze prozą pisać ale to normalne klimaty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po takiej wypowiedzi dochodzę do wniosku, że szkoda było się produkować i wnosić coś do tematu. Dobranoc.

To, że działa to ja też wiem. Opisałem to w poprzednich postach. Czy można na tym jeździć? To zależy.

Moduły CDI działają na tej samej zasadzie, jednak różnią się wyprzedzeniem zapłonu. Tzn Pod dany silnik musi być odpowiednie wyprzedzenie zapłonu, żeby motor miał odpowiedniego kopa.

Reasumując

Chińskie moduły można zastosować do testów.(w razie awarii dojechania do domu)

Silnik na chinolach może nie mieć odpowiedniej mocy (no chyba, że się trafi i akurat będzie dobrze regulował zapłon)

Chińskie moduły można zastosować tylko do 1 cylindrowego silnika(one też są 1 cylindrowe).

Jak na magnecie (kole magnesowym) znak będzie w innym miejscu niż przewidział producent to iskra będzie w złym miejscu.

Edytowane przez alien19999

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co do modułu, trochę na nim pojeździłem, silnik dobrze pracuje, ma moc, idzie "na koło" jak się przesadzi z gazem. Zrobiłem może z 300km, w tym po terenie, lasach itp. niestety długo się nie nacieszyłem jazdą. Ukruszyła mi się zębatka pośrednia napędzana przez rozrusznik i powyrywało zęby. Na chwilę obecną nie idzie nigdzie tego dostać, rocznik 92 więc inne ilości zębów w trybach. Zastanawiam się nad zamontowaniem zestawu od BMW 650, zębatki, rozrusznik. Z tego co czytałem powinno pasować, wolne koło (największa zębatka pod magnetem) ma 12.5 cm średnicy, w BMW 14cm. Pośrednie różnią się ilością zębów. Może ktoś słyszał już o takiej operacji ?

Tak to wygląda http://imageshack.com/a/img923/186/d7ESjN.jpg

Edytowane przez Karolkm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co do modułu, trochę na nim pojeździłem, silnik dobrze pracuje, ma moc, idzie "na koło" jak się przesadzi z gazem. Zrobiłem może z 300km, w tym po terenie, lasach itp. niestety długo się nie nacieszyłem jazdą. Ukruszyła mi się zębatka pośrednia napędzana przez rozrusznik i powyrywało zęby. Na chwilę obecną nie idzie nigdzie tego dostać, rocznik 92 więc inne ilości zębów w trybach. Zastanawiam się nad zamontowaniem zestawu od BMW 650, zębatki, rozrusznik. Z tego co czytałem powinno pasować, wolne koło (największa zębatka pod magnetem) ma 12.5 cm średnicy, w BMW 14cm. Pośrednie różnią się ilością zębów. Może ktoś słyszał już o takiej operacji ?

Tak to wygląda http://imageshack.co.../186/d7ESjN.jpg

Z tym niestety ci nie pomogę :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A czy ktoś doradzi mi w sprawie sprzęgiełka rozrusznika ? Postanowiłem przy okazji mu się przyjrzeć, ciekawi minie dlaczego sprężynka jest taka poszarpana. Sprzęgiełko było wymienione przez poprzedniego właściciela, dał mi to stare, w nim sprężynka była napięta i w ładnym stanie, oczywiście przełożyłem ją. Związane jest to z niewłaściwym montażem, wentualnie da się dokupić taką sprężynkę ?

http://imagizer.imageshack.us/a/img923/2972/HUQeHX.jpg

Edytowane przez Karolkm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A czy ktoś doradzi mi w sprawie sprzęgiełka rozrusznika ? Postanowiłem przy okazji mu się przyjrzeć, ciekawi minie dlaczego sprężynka jest taka poszarpana. Sprzęgiełko było wymienione przez poprzedniego właściciela, dał mi to stare, w nim sprężynka była napięta i w ładnym stanie, oczywiście przełożyłem ją. Związane jest to z niewłaściwym montażem, wentualnie da się dokupić taką sprężynkę ?

http://imagizer.imag...2972/HUQeHX.jpg

Będziesz musiał sam to sprawdzić, czy da radę od BMW przełożyć. Ja np przekładałem cały zestaw naprawczy gaźników od BMW do PEGASO. Były różnice, inny opis dyszy głównej (średnicy nie mierzyłem) no i przede wszystkim bmw ma dłuższe iglice. Poskładałem go na tych częściach, jednak iglice musiałem założyć stare. Zależnie od tego jak wysoko ustawiłem iglicę to motor w różnych miejscach miał braki w ilości paliwa i szarpał.

Tak, że silniki są podobne jednak nie takie same. Większość części pasuje ale nie wszystkie. Pegaso za wiele na rynku nie ma i części są bardzo drogie.

możesz tu zapytać o części które cię interesują:

http://www.wemoto.pl/bikes/aprilia/pegaso_650/92/

ja osobiście kupowałem tu:

http://www.ridenow.com.pl/ polecam miła obsługa i bardzo pomocna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam ponownie, awaria zębatek rozrusznika prawdopodobnie zakończyła żywot mojego silnika. Mój model ma zupełnie inne ustawienie otworów na zębatki, bie pasuje nic z wersji nowszych, nie ma mmożliwości żadnej modyfikacji. Jako, że części są nieosiągalne, nawet nikt nie podejmie się dorobienia według wzoru starych, pozostają mi dwa wyjścia - sprzedać na części lub wstawić inny silnik. I tu moje pytanie, proszę o konkretną odpowiedź jaki silnik mogę zamontować bez zbędnej modyfikacji, myślałem o BMW i nowszym Pegaso, a może coś innego, xtz660?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam ponownie, awaria zębatek rozrusznika prawdopodobnie zakończyła żywot mojego silnika. Mój model ma zupełnie inne ustawienie otworów na zębatki, bie pasuje nic z wersji nowszych, nie ma mmożliwości żadnej modyfikacji. Jako, że części są nieosiągalne, nawet nikt nie podejmie się dorobienia według wzoru starych, pozostają mi dwa wyjścia - sprzedać na części lub wstawić inny silnik. I tu moje pytanie, proszę o konkretną odpowiedź jaki silnik mogę zamontować bez zbędnej modyfikacji, myślałem o BMW i nowszym Pegaso, a może coś innego, xtz660?

może zapytaj u tego sprzedawcy http://www.ebay.pl/itm/APRILIA-PEGASO-650-1992-1996-starter-clutch-RUOTA-LIBERA-Starterkupplung-one-way-/141635647150

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzieki za odpowiedź, na chwilę obecną zdecydowałem się na próbę przeróbki rozrusznika. jesli się uda, postaram się to opisać, jeśli się nie uda, motor pójdzie na handel i szukam coś lepszego. Naprawa na oryginał wyniesie więcej jak cały motocykl, sprzegielko, zębatki, rozrusznik i naprawa bieżni. Obecnie wydałem na części do przeróbki 150zl i za tydzień się z tym pobawię. Szkoda tylko że na "popych" nie idzie odpalić i nawet nie ma jak się przejechać :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po krótkiej walce opanowałem rozruch ręczny na linę, prawdopodobnie moja Pegaso jest obecnie jedynym takim sprzętem w Polsce, jak na nie świecie. Ściągacz do magneta, simmering, dobra wiertarka, trochę kluczy i koło pasowe wystarczą do przeróbki (i dużo uporu w działaniu). Dodaję kilka zdjęć, u mnie niestety jest to jedyny rozrusznik, przy jeździe w dalsze podróże zastanawiałbym się nad takim patentem w przypadku awarii rozrusznika, np w lesie.

http://imageshack.com/a/img924/9246/zthRTe.jpg

http://imageshack.com/a/img922/4688/uQO2Fw.jpg

http://imageshack.com/a/img924/9308/7m4IUv.jpg

http://imageshack.com/a/img924/9069/T4NgDl.jpg

http://imageshack.com/a/img921/3272/UPD1fo.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz