Seb 3 866 Zgłoś ten post Napisano 12 Kwiecień 2016 Siema Temat bardziej informacyjny niż przydatny na już, ale siedzę sobie dziś i "kupuję" wirtualnie na serwisach aukcyjnych lekkie enduro, ale z homologacją drogową, światła itp. Ceny kształtują sie ciekawie, najdroższy jest Kat, potem Honda i Yama, potem Huska. Dlaczego? Moda? Dostęp i trudność serwisu? Mina? Wiem że ktoś miął Huskę u nas, ale nie mogę sobie przypomnieć kto. Jeśli znajdziecie chwilkę i zechcecie sie podzielić opiniami z pierwszej ręki, to będę wdzięczny, a być może kiedyś to się komuś przyda. Pozdrawiam Seb Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 706 Zgłoś ten post Napisano 12 Kwiecień 2016 Pisz do peterka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Seb 3 866 Zgłoś ten post Napisano 12 Kwiecień 2016 Niech Peterka pisze tu! :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Peterka 5 564 Zgłoś ten post Napisano 12 Kwiecień 2016 Nic z tego, nie sprzedaję! ;-) 6 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gilby 1 115 Zgłoś ten post Napisano 12 Kwiecień 2016 (edytowane) Przed zakupem AJP robiłem mocne rozpoznanie, bo chciałem kupić husqe. Dobrą opinią, bezawaryjnością cieszą się modele na wtrysku, czyli chyba od 2009 roku. W husce się ciągle coś zmieniało, była przejmowana i sprzedawana kilka razy. Co może mieć konsekwencje w dostępności części. Jak przejrzysz sobie olx, to prawie wszystkie nie mają kierunkowskazów, lusterek, i innych pierdół potrzebnych do rejestracji. Fajnie jest jak maja przełączniki i kable, ale to też rzadkość. Więc, żeby zarejestrować, oprócz papierów, musisz rzeźbić z całą instalacją, bo nie zrobisz inaczej przeglądu. Lekkie moto, do polatania, to TE250, TE310. Mają fajną moc, i są leciutkie. Potem są TE450 i TE510 - to już są potwory - bardzo mocne i lekkie enduraki. Kolejny model to TE610 - to już jest dual sport. W USA zdobył wielką popularność. Odpowiednik mniej więcej x challenga. TE250, 310, 450 i 510 mają interwały serwisowe w motogodzinach. Co 16h olej, co 32h zawory. TE610 ma przeglądy co 5000km. Tu Peterka jest specjalistą, bo ma TE610 :) Po przejęciu przez BMW, pojawił się model TE449 - to ten sam silnik co w bmw g450 i później w ccm'ie. Pojawiła się też husqa terra z silnikiem od BMW trochę podkręconym do 58KM. Taki turystyk, coś jak x country. Teraz husqa to KTM. Jeśli się nad nimi zastanawiasz, to patrz tylko na te nowsze, w czerwonym malowaniu. Chyba są takie od 2006. Albo jeszcze lepiej na te na wtrysku - od 2009 roku. To wszystko piszę z pamięci, więc nie gwarantuję 100% zgodności danych, ale wydaje mi się, że niczego nie pomieszałem. Tak jak pisałem - wgryzałem się w temat, bo byłem zainteresowany. Jeszcze dwa linki Husqa TE450 po 200mth - http://www.scigacz.pl/Husqvarna,TE450,po,200,mth,nie,do,zdarcia,14578.html I gość z USA, który używał TE610 do turystyki - http://www.texasadventure.net/bikes-and-gear/husqvarna-te610/ Edytowane 12 Kwiecień 2016 przez gilby 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 12 Kwiecień 2016 @giby a jak AJP? mocy starcza? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
enlil 3 208 Zgłoś ten post Napisano 12 Kwiecień 2016 właśnie, gilby, napisz w dwóch słowach czemu zdecydowałeś się ostatecznie na AJP? :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gilby 1 115 Zgłoś ten post Napisano 12 Kwiecień 2016 Zdecydowałem się na AJP z kilku względów. Przede wszystkim enduraki są katowane i takie kilkuletnie egzemplarze potrafią być szrotem totalnym. Przeglądy w większości są co ileś tam godzin, i jeśli ktoś tego nie pilnował, to może okazać się, że po zakupie musisz wsadzić kilka tys w remont. A czy ten remont będzie potrzebny, wiadomo w większości przypadków dopiero po rozebraniu silnika. Tego się bałem, a że sam nie umiem za wiele zrobić przy mechanice, zrezygnowałem z starszych motocykli. Powiedzieć sobie trzeba też wprost - nikt raczej nie sprzedaje w super cenie motocykla po remoncie. Do tego doszły takie rzeczy jak właśnie brak instalacji w większości używanych motocykli enduro, czyli konieczność robienia tego od postaw, żeby zrobić przegląd. Ważne też dla mnie było to, że w AJP przy spokojnej, nie zawodniczej jeździe, przeglądy mam co 3tys km. I to mi bardzo pasuje. Początkowo celowałem w TE610 albo w KTM 690 enduro. Ale tych motocykli jest jak na lekarstwo. Jedna, dwie oferty i tyle. Po przeanalizowaniu ile jeżdżę i tego, czego chciałbym próbować - zdecydowałem się na zakup 250. A dalej tym tropem doszedłem już do AJP. Jeśli wszystko ułoży się po myśli, za jakiś czas dokupię drugi motocykl do kompletu. Coś bardziej miejsko-szosowego. Co do samej jazdy na AJP - na razie nie wiele jeździłem. Może z 10km. A teraz z różnych względów jestem udupiony. Pod koniec kwietnia, będę mógł powiedzieć, mam nadzieje więcej :) 8 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 996 Zgłoś ten post Napisano 12 Kwiecień 2016 Husqvarna Terra ma tyle samo KM co X, czyli 53 a nie 58.. reszta się zgadza :-P Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 823 Zgłoś ten post Napisano 12 Kwiecień 2016 Husqvarna Terra ma tyle samo KM co X, czyli 53 a nie 58.. reszta się zgadza :-P Ale tera może ma 58 - skąd wiesz, że nie ma? ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Piotr_ 196 Zgłoś ten post Napisano 13 Kwiecień 2016 Seb "kupuje" wirtualnie motocykl, zapowiada się wątek na kilka lat :D 5 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 996 Zgłoś ten post Napisano 13 Kwiecień 2016 Ale tera może ma 58 - skąd wiesz, że nie ma? ;) Bo to było wtedy ;) a nie tera :cool: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 706 Zgłoś ten post Napisano 13 Kwiecień 2016 Bo to było wtedy ;) a nie tera :cool: a NUDA :-D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 996 Zgłoś ten post Napisano 13 Kwiecień 2016 a NUDA :-D Jest cały czas, jak widać :-) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 13 Kwiecień 2016 Husqvarna Terra ma tyle samo KM co X, czyli 53 a nie 58.. reszta się zgadza :-P Jak zwykle się mylisz, ma 58 koni. Jak się nie znasz na motocyklach to może się już więcej nie wypowiadaj, dobra? :lol: 9 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 996 Zgłoś ten post Napisano 13 Kwiecień 2016 (edytowane) Jak zwykle się mylisz, ma 58 koni. Jak się nie znasz na motocyklach to może się już więcej nie wypowiadaj, dobra? :lol: Ok niech ma te 58KM :-P Zapomniałem że jak zwykle teoretycznie masz rację :lol: Edytowane 13 Kwiecień 2016 przez dakarowy 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach