Skocz do zawartości
mirkoslawski

XCut - XChallenge mirkoslawskiego

Recommended Posts

Ja u siebie nie widziałem różnicy w cewkach, ale się bardzo nie przyglądałem. Dla silnika też raczej jest to obojętne. Równie dobrze możesz jedną świecę odłączyć i też nie bardzo zauważysz. Jeśli się mylę, to niech ktoś poprawi, ale moim zdaniem to bez znaczenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
24 minuty temu, JacekJ napisał:

... Jeśli się mylę, to niech ktoś poprawi ...

A kto by Cię tam poprawiał. Ja nie mam śmiałości. Wiem tylko tyle, że wewnętrzna świeca jest świecą główną, a zewnętrzna "dopalającą" Znaczenie? Dla mnie ma, a dla Ciebie nie, ale inaczej życie byłoby nudne.

Generalnie jak człek coś nie napisze to się czepiają, że nie napisał, jak napisze to ktoś wyskoczy że gupi bo jest inaczej i źle napisał.

Odpowiedź właściwa: ma być jak zalecił producent ;)

- mają cewki różne numery ,,, ? mają/nie mają*

- mają oznaczenia wiązki...? mają/nie mają*

- kable wchodzące do cewki - są tych samych kolorów/nie są*

*-niepotrzebne skreślić

Ktoś chce robić doktorat to schemat do ręki i pierwsze sprawdzić dokładnie oznaczenia kolorystyczne kabli, a potem wejścia do jednostki sterującej. Jak wchodzą w to samo miejsce to znaczy, że błyskają tak samo, a jak nie to być może nie ;) Dla zachęty dodam, że obie cewki są 1 Ohm'owe.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wiesz lepiej, nie dyskutuję z tym absolutnie. Z drugiej strony mój wujek, który jest konstruktorem lotniczym i zna silniki Rotaxa, powiedział kiedyś, że te podwójne świece są tam dla zdublowania obwodów, kwestia bezpieczeństwa, ale nie rozmawialiśmy o konkretnym modelu, a ja tak to zapamiętałem. To było na początku, kiedy kupiłem efkę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
15 minut temu, JacekJ napisał:

Wiesz lepiej, nie dyskutuję z tym absolutnie....

Nie wszystko "wiem lepiej" Są duże obszary w które się nawet nie próbuję zapuszczać. Nie mam odpowiedniej wiedzy i sprzętu - np. oscyloskopu, aby sprawdzić. Wiedza, jaką się pozyskuje pochodzi z różnych źródeł. Te źródła mogą zawierać błędy, a człowiek nie mając możliwości sprawdzenia powiela je - bo jak ma mieć własną wiedzę? Kto z nas zna dokładnie elektronikę, algorytmy ... jednostek sterujących? Naprawdę niewielu i raczej z branży.

Co do 2 świec. W lotnictwie panują trochę inne zasady - po pierwsze bezpieczeństwo, a z tego co mi wiadomo w rotaxie od F przy drugiej świecy chodziło o obniżenie i lepszy rozkład temperatur pod głowicą - stąd ta zmiana dotyczyła także np. innych zaworów, ale po co to tak naprawdę wiedzieć takim śmiertelnikom jak my?

Tutaj podobnie jak na meczu piłkarskim: masz wątpliwości czy była bramka popatrz na tablicę ... w naszym przypadku do materiałów producenta ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to wiadomo co i jak. Popatrz Mirko na kabelki i załóż jak BMW proponuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziala to dziala - na wuj drazyc temat?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wszyscy tak lubią ;) - znaczy lubą drążyć ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Jarek napisał:

Nie wszyscy tak lubią ;)

bylo kupowac z 1 swieca i po problemie :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Albo hulajnogę od razu.

Jak  tam kolego mirkoslawski, pomogliśmy? Masz już ładnych kilka rozwiązań, od nic nie robić, do zmiany sprzętu. Twój wybór.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziękuję za odpowiedź. Wiem tyle, że "ma być" jak w serwisówce ale po co i czym ewentualnie grozi zamiana, nie wiem. Chciałbym wiedzieć (nawet jeśli to dla niektórych bezsensowym drążeniem się wyda) więc jeśli komuś się będzie chciało napisać - z góry dzięki!

 

Edit: Jarek pomógł, i owszem. Wy - jak to na Wy, pier...cie jak zwykle.

Edytowane przez mirkoslawski

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, mirkoslawski napisał:

Dziękuję za odpowiedź. Wiem tyle, że "ma być" jak w serwisówce ale po co i czym ewentualnie grozi zamiana, nie wiem. Chciałbym wiedzieć (nawet jeśli to dla niektórych bezsensowym drążeniem się wyda) więc jeśli komuś się będzie chciało napisać - z góry dzięki!

Słuszne podejście. Z tego co wyczytałem w necie, ale niestety ogólnie na temat dwuświecowych rozwiązań, to moze być tak, że obie świece odpalają w jednym momencie, wzmacniają iskrę, albo w innym wypadku, modelu iskrą na drugiej swiecy, dopalającej jest przesunięta w czasie w stosunku do pierwszej. U Ciebie raczej jest to drugie rozwiązanie, bardziej eko i lekko zwiększające moment obrotowy chyba. Z tego wynika, że nie jest obojętne, gdzie trafi która cewkofajka. Prawdopodobnie działać będzie, ale może trochę nierówno pracować, ewentualnie temperatura spalania podskoczy, albo jakoś tak.

Tyle zrozumiałem, ale znowu mogę być w błędzie.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

 
Edit: Jarek pomógł, i owszem. Wy - jak to na Wy, pier...cie jak zwykle.

Obraziłem się
Wg mnie jest jak pisze JacekJ - druga świeca to ekologia. Podłącz jak chcesz, a jak będzie dziwnie chodził, to zamień i będzie git.
Popierdo.... em, idę do innego działu.

Wysłane z mojego HAMMER ENERGY przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 minut temu, JacekJ napisał:

Tyle zrozumiałem, ale znowu mogę być w błędzie.

No tak ciągle w błędzie być nie możesz - bo byś się nam załamał, a my cię potrzebujemy niezałamanego :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 minut temu, Pszemo napisał:


Obraziłem się emoji6.png
Wg mnie jest jak pisze JacekJ - druga świeca to ekologia. Podłącz jak chcesz, a jak będzie dziwnie chodził, to zamień i będzie git.
Popierdo.... em, idę do innego działu.

Wysłane z mojego HAMMER ENERGY przy użyciu Tapatalka
 

Pszemo - masz wrażenie, że pier...liłeś? Ja nie. W końcu przecież macie dystans do siebie, czyż nie? :) Nie bierzesz tego do siebie, ja nie do Ciebie kierowałem...

Qwa, i znowu dałem się sprowokować...ech ja głupi. Przepraszam tych, którzy czują się dotknięci. Nie chciałem nikogo obrazić.

Cytuj

 


 

 

Edytowane przez mirkoslawski
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jestem trochę jak lekarz, odporny na błędy, nie załamują mnie tak łatwo.

To taki żart, Cykli nie musi się denerwować, szanuję ciężką i odpowiedzialną pracę medyków i personelu okołomedycznego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak wiem, nie pomoglem ale na tym forum nikt tego nie robi wiec co mam odstawac. Zapewne nie zobaczysz roznicy ale zamieniaj, odpinaj a silnik dalej bedzie pracowal tak samo. Moze to wyda sie dziwne ale ten sam silnik w 2000 roku pracowal na 1 swiecy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ten sam, ale nie taki sam. Dla mnie to różnica jest, ale widać dla Ciebie i innych to bez różnicy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, Jarek napisał:

Ten sam, ale nie taki sam. Dla mnie to różnica jest, ale widać dla Ciebie i innych to bez różnicy ;)

Przegrałeś 1:27. Poddaj się i tyle.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, JacekJ napisał:

Przegrałeś 1:27. Poddaj się i tyle.

Wszystko jest kwestią "optyki" Są tacy, którzy patrzą na to tak, że to oni wygrali 1:27 ;)  Kto wygrał, a kto przegrał ... historia pokaże ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, Jarek napisał:

Ten sam, ale nie taki sam. Dla mnie to różnica jest, ale widać dla Ciebie i innych to bez różnicy ;)

To jaka jest roznica jak zmienisz kable na cewkach o wszechwiedzacy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już o tym pisałem, a nie mam zwyczaju ponownie pisać bo ktoś tak sobie chce ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak sobie myślę że:
Pojechałbym na stację diagnostyczną, wsadził sondę w wydech i odpalił (bo chodził będzie), jak spaliny będą odbiegać od normy, to wtedy bym zamienił fajki i znowu zbadał spaliny.
Ostatecznie podłączył bym je w sposób zapewniający najlepszą jakość spalin. Następnie zaznaczył która fajka jest która i po temacie.
Nic innego nie przychodzi mi do głowy, mam nadzieję że jakoś znajdziesz sposób....

Wysłane z mojego HAMMER ENERGY przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A mi sie nie chce czytac tego samego wiec mamy pat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×