Skocz do zawartości
megagame

F650RR - kiedyś musiało do tego dojść

Recommended Posts

Dakar w Twoim wydaniu jest zajebisty :) .....oglądałem go na zlocie jak wietrzyłeś nogi poza namiotem :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dakar w Twoim wydaniu jest zajebisty :) .....oglądałem go na zlocie jak wietrzyłeś nogi poza namiotem :D

trzeba bylo. sie przejechac - nawet by sie nie kapnal, a jak by co to by nie dogonil... :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki za komplement.

Na dzień dzisiejszy przeszedł chrzest na bałkanach w ciężkich warunkach bez szfanku.

Sprawował się znakomicie ale już wiem że jest parę rzeczy które muszę dołożyć, tj. ođwietlenie, dodatkowe chłodzenie i pojemny schowek na narzędzia/części.

Jak coś się uda jeszcze w tym roku zrobić to na pewno temat zaktualizuję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

trzeba bylo. sie przejechac - nawet by sie nie kapnal, a jak by co to by nie dogonil... :)

Bond nie wiem czy by nie dogonił ...buty miał zapięte :D

Dzięki za komplement.

Na dzień dzisiejszy przeszedł chrzest na bałkanach w ciężkich warunkach bez szfanku.

Sprawował się znakomicie ale już wiem że jest parę rzeczy które muszę dołożyć, tj. ođwietlenie, dodatkowe chłodzenie i pojemny schowek na narzędzia/części.

Jak coś się uda jeszcze w tym roku zrobić to na pewno temat zaktualizuję.

O jakim oświetleniu myślisz ?

Znalazłem coś takiego ale kosztuje górę pieniędzy :( https://www.facebook.com/ClearwaterLights

Myślisz o halogenach dalekosiężnych czy tylko doświetlenie drogi ?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Aktualizacja tematu. Ostatnio udało mi się przetestować na odcinku 5k km olejarkę Scotoiler. Znakomicie się sprawdziła ale niestety po ostatnim ostrym wałkowaniu w terenie wciągnęło mi rurkę w łańcuch i trzeba będzie dorobić końcówkę :).

Zdjęcia mówią więcej niż słowa więc oto są:

1. Miejsce zamocowania króćca to gumka pod przepustnicą. Króciec to nic innego jak zwykła śrubka troszkę przeszlifowana żeby nie stawiała za bardzo oporów powietrza i przewiercona precyzyjnie przez swoją oś. Na tą śrubkę nałożony jest wężyk do olejarki.

IMAGE_288.jpgIMAGE_289.jpg

2. Olejarka zamontowana pod ramą po lewej stronie motocykla. Bardzo dobrze się trzyma na pojedynczej trytce. Do uzupełnienia oleju wystarczy wyciągnąć rurkę na dole olejarki i wysunąć olejarkę przez trytkę. Z wlewaniem oleju już jest troszkę babrania ale uda się w każdym miejscu bez potrzeby korzystania z jakichkolwiek narzędzi.

IMAGE_299.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja uzupełniam przez zdjęcie gumki (odpowietrznika), która jak widać na zdjęciu przylega u Ciebie całą swoją płaszczyzną do ramy, wykorzystuje do tego strzykawkę 100ml, 3 dawki i napełnione :-) bez zbędnego babrania.

Adaś, montaż krućca profi :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

profi :-D

Dakarowy, profilaktyczny, czy profisjonalny :D?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kolejny dodatek to poszerzony podnóżek od Touratecha z dodatkiem dwóch krążków hokejowych. Zdjęć niestety nie mam przy sobie ale jak tylko znajdę trochę czasu to wrzucę.

Z uwagi na wysokość mojego motocykla podwyższenie nóżki bocznej było koniecznie. Krążki hokejowe, oczywiście odpowiednio wyprofilowane, przykręcone są do poszerzenia z Touratecha śrubami z płatkim łbem. Sama guma mimo wielokrotnego opierania motocykla na asfalcie nosi ślady tylko delikatnych przetarć. Myślę że przy codziennym stawianiu na boku spokojnie takie krążki starczą na setki dni. Można oczywiście gumę zamontować pomiędzy podnóżkiem a metalową płytką i wtedy ścierać się nie będzie jednak ja wolałem ścierać gumę niż płytkę poszerzenia z Touratecha :).

Do tego zakupione zostały Pivoty Pegz szerokie. Droga inwestycja jednak na offroadowe dalekie wypady definitywnie ją polecam.

Wytrzymały zderzenie z Tirem bez żadnego śladu czego nie mogę powiedzieć o płytce podstawy do montażu podnóżka - ona nadawała się już tylko do wymiany. Ponad 45* przesunęło się mocowanie podnóżka i przy prostowaniu już popękała sama płytka. Na szczęście nie jest taka droga więc kupiłem nową od BMW.

Przy wykorzystaniu zarówno w terenie jak i na asfalcie o wiele lepiej trzyma się noga na motocyklu - pewniej. Natomiast dzięki możliwości obracania się pod nogą pozwala na łatwą zmianę biegów w czasie stania na motocyklu i w tym momencie także noga cały czas pewnie trzyma się podnóżka.

Cena jest dość wysoka więc jeżeli szerokość standardowych nóżek nikomu nie przeszkadza wtedy to co szczególne w PivotPegsach czyli obracanie się nóżki także nie jest potrzebne i sam ich zakup wydaje mi się zbędny.

Kolejna sprawa za jaką się zabrałem to oświetlenie i elektryka motocykla. Aktualnie wszystkie możliwe przewody zostały ściągnięte z motocykla a peszle i taśma materiałowa usunięta całkowicie. W planach jest:

- 2x Hella micro DE jako halogen z Xenonem 35W na mocowaniach Holana - to już zrobione

- dalekosiężna lampa LED 3000lm pod reflektorem przednim - zakupiona, nie zamontowana

- oświetlenie awaryjne dostępne bez kluczyka z wykorzystaniem dwóch przekaźników

- miernik napięcia z przodu

- dwa wyjścia pod siedzeniem na ewentualne łaowanie aku i jakieś dodatkowe urządzenie (np. grzane manetki)

- poprowadzenie przewodów na GPS

Prawie wszystko na oddzielnych bezpiecznikach, przekaźnikach i dostępne pod oddzielnymi przyciskami. Przewody zostaną zamontowane tak, żeby niczym nie odbiegały od standardowej instalacji elektrycznej a na końcu wszystko zostanie od nowa przewinięte taśmą.

Części już wszystkie mam, plan mam rozrysowany ale niestety czas nie pozwala żeby zająć się dalej projektem a motocykl w rozbiórce.

Jedyne zdjęcia jakie posiadam to przycisków, które będą włączać LED i Xenony. Umieszczone są w pokrywce, która w wersji GS'a z grzanymi manetkami ma tam w standardzie przycisk do nich:

IMAGE_297.jpgIMAGE_298.jpg

Halogen Xenonowy testowany był już na odcinku 200km w nocy w lasach/na drogach i sam jeden już bardzo pomaga. Daje psychiczny komfort jazdy jak się widzi nareszcie pobocze.

Przewód od żarników został przedłużony tak, żeby można było przetwornice umieścić pod siedzeniem. Ponieważ lampy działają na dość wysokim napięciu należy przewody dobrze zabezpieczyć, w innym przypadku będą przepięcia na inne kable. Z tego powodu przewody do żarnika nie będą montowane razem z resztą instalacji elektrycznej tylko będą szły sobie luźno pod osłoną plastikową. Dodatkowo oczywiście założona będzie osłona termokurczliwa.

Tutaj także postaram się zrobić zdjęcia ja już będę coś miał.

Ściągnięcie instalacji jest raczej prostą sprawą. Oczyszczenie jej ze starej taśmy jest jednak dość czasochłonne. Trzeba wszystko dobić paluchami bo głupio by było przeciąć jakiś kabel nieświadomie nożykiem. Operacja zajmuje w sumie ok. 4-5h.

Przy ściąganiu instalacji dwa przewody nie są podłączone wtyczką ale idą bezpośrednio do czujnika dlatego ja przeciąłem je i zamontuję na nich wtyczkę hermetyczną. Jeden idzie do czujnika ciśnienia oleju a drugi gdzieś do przedniej zębatki i nie wiem od czego może być. Może bieg jałowy?

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Ja uzupełniam przez zdjęcie gumki (odpowietrznika), która jak widać na zdjęciu przylega u Ciebie całą swoją płaszczyzną do ramy, wykorzystuje do tego strzykawkę 100ml, 3 dawki i napełnione :-) bez zbędnego babrania. Adaś, montaż krućca profi :-D

Dzięki :).

Ja niestety strzykawki nie miałem i przez ten otwór o którym piszesz wlewałem olej przez 10 minut wykorzystując liść jako lejek. Hehe :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki :).

Ja niestety strzykawki nie miałem i przez ten otwór o którym piszesz wlewałem olej przez 10 minut wykorzystując liść jako lejek. Hehe :)

Nie bądź taki Poznaniak ;) i kup raz za trzy dychy oryginalny olej scottoilera to będziesz miał nalewajkę.

scottoiler-vsystem-refill.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Taa, od razu se kupie kata 1200, beemke 800 i parę innych moto bo mnie stać, oczywiście wszystko w wersji adv ;).

Przynajmniej tak mi się marzy a tymczasem zastanowię się nad tym oryginalnym olejem :)

Jakaś propozycja z czego zrobić względnie elastyczną dyszę/zakończenie rurki olejarki? Jak już pisałem, starą mi łańcuch wciągnął.

Myślałem nad rurką miedzianą ale nie wiem czy w takich małych rozmiarach cokolwiek się znajdzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mialem u sibie takie rozwiazanie. Sprawdzilo sie:

Wspornik+rurki+olejarki.JPG

Koncowka z rurki termokurczliwej.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam rurkę "kapilarkę" o cienkim/małym przekroju z motoolejarki Wilkq (czy jakoś tak to się zwie), którą montowałem kiedyś w Versysie - zostało mi gdzieś w garażu chyba jakieś 0,5 m i gdybym wiedział jak to wysłać (może pocztą) :lol: to mógłbym Ci ją ofiarować ;-)

P.S> to jest taka jak na zdjęciu Mutomba przymocowana do wahacza - to jak mniemam to dokładnie to samo :-)

Edytowane przez dakarowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Do dostania rowniez w modelarskich sklepach. Nie wiem czy nie stosuja jej w modelach jako przewody paliwowe. Ta koncowke zalozylem po tym jak pierwsza rurka owinela sie wokol kola :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Myślałem nad rurką miedzianą ale nie wiem czy w takich małych rozmiarach cokolwiek się znajdzie.

To wyrób handlowy ( mosiężny ) Castorama , Leroy M, ...

O taka rurka :

Wspornik+rurki+olejarki.JPG

Bez tego termokurczliwego ;)

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Coś mi się ....

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakaś propozycja z czego zrobić względnie elastyczną dyszę/zakończenie rurki olejarki? Jak już pisałem, starą mi łańcuch wciągnął.

Myślałem nad rurką miedzianą ale nie wiem czy w takich małych rozmiarach cokolwiek się znajdzie.

Ja mam z wkładu od długopisu i od 25000 km daje radę :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dodaję obiecane zdjęcia z nóżką PivotPegz. Widać na nich mniej więcej jak bardzo się ona wygina.

IMG_1318.JPGIMG_1319.JPG

Dodatkowo zdjęcie patentu na poszerzenie nóżki bocznej wykonanego z krążków hokejowych o ktoych także wcześniej wspominałem. Przykręcone są śrubami z łbem grzybkowym żeby nie wystawały mocno poza gumę.

IMG_1320.JPG

Ostatnie zdjęcie zrobione zostało jakieś 2 miesiące temu gdy moto poszło do garażu i rozpocząłem pracę nad elektryką. Na ten moment połowa pracy jest już skończona niestety brak czasu strasznie ogranicza więc mogłem poświęcić temu tylko jeden weekend. Jak popodłączeniu aku wszystko nie wybuchnie uznam to za sukces :).

IMG_1316.JPG

Pomierzyem także kąt nachylenia główki ramy oraz długość/skok wachacza i postanowiłem troszkę pomieszać również w tym elemencie.

Po zamontowaniu amora WP skok zwiększył się z 210mm do ok. 250mm z tyłu natomiast z przodu z 210mm na 280mm. Oczywiście spowodowało to że tył nie dorównuje skokowi do przodu co moim zdaniem objawia się dobijaniem tyłu przy dużych nierównościach lub skokach.

Kolejny problem to zmieniona geometria po zamontowaniu WP50 na przód. Ponieważ zawieszenie jest dużo wyższe od standardowego, moto leży za bardzo na tyle a kąt nachylenia główki ramy wynosi 29.5*. Nie jestem pewien jak jest w standardzie jednak chciałbym osiągnąć kąt 28*.

Oba problemy postanowiłem rozwiązać przedłużając wachacz. Długości wachacza od osi do osi to 563mm (+/- 16mm). Przy aktualnym skoku 250mm maksymalne wychylenie wachacza to ok 24*. Z tego wynika że każdy 1mm przedłużenia wachacza spowoduje zwiększenie skoku o ok. 0,45mm. Ponieważ aktualnie przesuwając oś koła maksymalnie do tyłu mogę zmiększyć skok postanowiłem przedłużyć wachacz o max 45mm.

Po ponownych wyliczeniach trygonometrycznych :) wyszło że nadal jednak nie osiągnę zamierzonych 28*. Dodatkowo jeżeli chciałbym kiedyś założyć koło 18" to ono z kolei będzie dobijać do baku/błotnika. Należy w takim razie zwiększć sag statyczny poprzez skrócenie łączników przymocowanych z jednej strony do wachacza. Są to elementy, które np. Wunderlich sprzedaje przedłużone żeby obniżyć tył. Tutaj jednak nie jestem pewien o ile należy je skrócić ale chciałbym po przedłużeniu wachacza podnieść moto o kolejne 15mm (chyba - notatki mam w domu a siedzę w pracy i nie pamiętam dokładnie).

Cel szczytny. Co wyjdzie - zobaczymy jak czas pozwoli.

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

:roll: jakiś konkurs jest kto przebije Ven-a Franken/Dakar-staina?

I łatwiejsze pytanie.... Jeżeli tyle musisz przerabiać, to zastanawiałeś się czy jest model motocykla który którego konstrukcja Ci odpowiada?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po zamontowaniu amora WP skok zwiększył się z 210mm do ok. 250mm z tyłu natomiast z przodu z 210mm na 280mm. Oczywiście spowodowało to że tył nie dorównuje skokowi do przodu co moim zdaniem objawia się dobijaniem tyłu przy dużych nierównościach lub skokach.

ja bym się chyba jednak z tym nei zgodził... to jaki skok jest z przodu czy z tyłu nie ma żadnego związku moim zdaniem z dobijaniem czy nie dobijaniem. od tego jak chodzi amor, jest regulacja, podkręcisz na sprężynie, ustawisz dobrze tłumienie dobicia i nic nie będzie dobijać i na małych i na dużych skokach. warunkiem jest dobrze dobrana sprężyna do wagi kierowcy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

:roll: jakiś konkurs jest kto przebije Ven-a Franken/Dakar-staina?

Frankensztajn to przy Megagamowskim Dakarze jakaś popierducha, poza kilkoma dodatkami touratecha jest przecież w całości robiony na fabrycznych częściach, a tu to jest prawdziwa przeróbka :cool:

Edytowane przez Vengosh10

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja bym się chyba jednak z tym nei zgodził... to jaki skok jest z przodu czy z tyłu nie ma żadnego związku moim zdaniem z dobijaniem czy nie dobijaniem. od tego jak chodzi amor, jest regulacja, podkręcisz na sprężynie, ustawisz dobrze tłumienie dobicia i nic nie będzie dobijać i na małych i na dużych skokach. warunkiem jest dobrze dobrana sprężyna do wagi kierowcy

Znaczy się że jak Yamaszkę R1 wyciągne na motocross to z dobrymi ustawieniami i sprężyną też poskacze? :)

Skok jest za mały i tyle w temacie. Skoro jest za mały to albo będzie za twarde na dziurach albo będzie dobijać. Oczywiście można pokusić się o progresywne sprężyny ale cudów się nie osiągnie i łatwiej dokręcić sprężynę ale i skok zwiększyć długością wachacza. 250mm moim zdaniem przy dużych skokach to jednak za mało a ja swojego dakarka dosyć wysoko w powietrze wynoszę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

:roll: jakiś konkurs jest kto przebije Ven-a Franken/Dakar-staina?

I łatwiejsze pytanie.... Jeżeli tyle musisz przerabiać, to zastanawiałeś się czy jest model motocykla który którego konstrukcja Ci odpowiada?

Oczywiście zastanawiałem się i dlatego właśnie ten projekt. Niestety żaden z producentów nie sprzedaje w przystępnej cenie motocykla gotowego do rajdów a jednocześnie na wyprawy turystyczne i tor. O ile rajdowe nadają się na tor o tyle są one także mocone właśnie w taki sposób przy czym koszt części jest przerażający o ile w ogóle są dostępne.

Tak naprawdę potrzebował bym parę motocykli: BMW 1150GS, rajdowa wersja 450ki z najtrwalszym silnikiem oraz zwyczajny cross. Ten projekt to połączenie wszystkich trzech. Dla mnei to po prostu najlepszy motocykl do wszystkiego na jaki szary człowiek może sobie pozwolić.

Przy okazji grzebanie przy moto to moje hobby które daje mi kupę radości a w planach jest jeszcze tyle elementów... będzie co robić :).

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

:roll: jakiś konkurs jest kto przebije Ven-a Franken/Dakar-staina?

I łatwiejsze pytanie.... Jeżeli tyle musisz przerabiać, to zastanawiałeś się czy jest model motocykla który którego konstrukcja Ci odpowiada?

Frankensztajn to przy Megagamowskim Dakarze jakaś popierducha, poza kilkoma dodatkami touratecha jest przecież w całości robiony na fabrycznych częściach, a tu to jest prawdziwa przeróbka :cool:

Wlasnie dlatego porzucilem tuning Dakara na rzecz X-challenge. Tu sa gotowe rozwiazania fabryczne. Brakuje mi tylko wiekszego zbiornika.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wlasnie dlatego porzucilem tuning Dakara na rzecz X-challenge. Tu sa gotowe rozwiazania fabryczne. Brakuje mi tylko wiekszego zbiornika.

Tak jak już dzisiaj rozmawialiśmy live ;-), do terenu x jest znacznie lepszy ale do zastosowania 50/50 to już niekoniecznie.....(mówię tutaj o wykorzystaniu motocykla w dłuższych trasach asfaltowych)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×