Skocz do zawartości

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06.04.2022 in Posty

  1. 8 points
    Cześć wszystkim, obiecałem że zrelacjonuję moją przeróbkę przedniej lampy w moim przedliftowym F650GS z 2000r. Jako że mimo tego, że mam dość dobre ledy na gmolach, to jakość świecenia po zmroku mojej przedliftowej lampy pozostawia dla mnie wiele do życzenia. Cały zeszły sezon przejeździłem nawet z zepsutą regulacją, lampa świeciła jeszcze gorzej - po naprawie jest wciąż słabo a odbłyśnika w szklanej lampie nie opłaca się regenerować... 1. Na allegro zapolowałem na używaną przednią lampę z polifta razem z czachą (czacha mi nie potrzebna, mam do swojej wszystkie akcesoria już - szyba itp, poza tym poliftowa lampa pasuje do przedliftowej czachy) - 550zł 2. W Krakowskiej firmie auto gamma kupiłem Soczewkę BI LED - projektor z chłodzeniem, ruchomą przesłoną (może pełnić funkcję długie/krótkie) marki GRANT o wielkości 2,5 cala. Soczewki sprowadzają z chin od producenta i sygnują swoją marką. Nie kupicie ich gdzie indziej poza aliexpress - a oni przynajmniej sprzedają po 1 sztuce (zazwyczaj są komplety 2 sztuk dostępne do sprzedaży u różnych sprzedawców). Soczewka jest typu MINI czyli przystosowana do przeróbki z żarówki H4/H7/H1 i ma ok. 12cm długości więc idealnie pasuje do lampy f650GS - ma 14 cm głębokości. Sama soczewka 289zł, do tego maskownica 19,99 i kabelki żeby dorobić do podłączenia pod org instalację - 10zł Przeróbkę robi mi jeden z kolegów z FB forum F650 GS POLSKA, mogę go polecić. Gość na co dzień modyfikuje reflektory samochodowe pod soczewkę i ma pojęcie o robocie - do motocykli w tym do naszego ukochanego modelu którym sam jeździ też robił Chwalę się zdjęciami z postępów na dzień dzisiejszy... soczewka już zamontowana w lampie, snop światła wyregulowany, wklejona i mechanicznie ogarnięte wszystko - zostało dorobić układ zabezpieczający oryginalną instalację motocykla - BI LED ciągnie aż 40W Gdyby ktoś chciał to maskownicę (ten srebrny pierścień wokół soczewki) można kupić czarną i cały odbłyśnik też pomalować na czarno - jest nie potrzebny. Zmienia to trochę "look" motocykla Ja nie chciałem aż tak ingerować. podoba mi się tak jak na zdjęciu wyżej. Żarówka pozycyjna będzie klasyczna a można kupić maskownicę z wyciętymi rowkami tak, żeby na obwodzie maskownicy pojawiało się światło z soczewki mogące pełnić rolę pozycyjnych "cayenne look" - zrezygnowałem bo mam ledy więc jestem i tak dobrze widoczny, poza tym to dodatkowy koszt ok. 140zł.... załączam wam jeszcze link do soczewki którą kupiłem https://allegro.pl/oferta/soczewka-projektor-bi-led-grant-2-5-6000k-10232522896
  2. 3 points
    Mamy tu też na forum zwolenników szaleństwa routingowego w wykonania Garmina i bardzo fajne historie z tego wychodzą, najważniejsze by po prostu jeździć, gdzie, jak z kim na czym, to już nieistotne detale.
  3. 3 points
    Napiszę przykład gdzie navi jest naprawdę przydatne i to niezależnie od producenta, nie ważne czy jest to TomTom czy Garmin. Jedziesz na szosową wycieczkę w nieznane i chcesz jechać po swoich drogach i odwiedzić wybrane przez siebie wcześniej atrakcje. Chcesz zaplanować trasy na poszczególne dni, wiesz dokładnie gdzie, kiedy i na jakiej drodze chcesz być. Wówczas na komputerze planujesz trasy z wykorzystaniem punktów technicznych oraz punktów które chcesz odwiedzić, producent nie ma tu najmniejszego znaczenia, ponieważ to punkty wymuszają routing, a nie algorytm, nawigacja poprowadzi cię potem dokładnie tak jak chciałeś. Garmin bardzo ładnie potem pokazuje te punkty, można łatwo jakiś pominąć, można wyświetlić ile jest km do następnego punktu (atrakcji) i to wszystko modyfikować w miarę potrzeb. Ja tak jeżdżę, ja lubię własne planowanie trasy przed wyjazdem i to potem się super odwdzięcza i fajnie działa, ale ma cenę do zapłacenia, trzeba zainwestować trochę czasu w nauczenie się narzędzi do planowania i urządzenia na którym ten plan potem odtwarzamy, wymaga też systemu nazewnictwa punktów i tras.
  4. 2 points
    A dziwiłem się dlaczego ten Garmin za cholerę mi nie siedzi. wyjaśniłeś to powyżej bardzo ładnie.
  5. 1 point
    Jeżeli chcesz używać do szwędania po okolicy to możesz sobie darować, jeżeli chcesz pojechać na kilka tygodni w nieznane, gdzie spotka cię deszcz i słońce świecące z różnych kierunków to nie polecam telefonu. tylko navi.


×