Dziurnik 3 Zgłoś ten post Napisano 7 Luty 2017 Dobra... Szukam normalnych opon i już mnie kur*ica bierze... Co musiałbym przerabiać żeby wsadzić koło 19" od f650? Czy jest to na zasadzie wkrecam i mam w du*ie? Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 7 Luty 2017 Koło w dupie? Bez sensu.Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Tomek Sz 50 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2017 (edytowane) 8 godzin temu, Dziurnik napisał: Dobra... Szukam normalnych opon i już mnie kur*ica bierze... Co musiałbym przerabiać żeby wsadzić koło 19" od f650? Czy jest to na zasadzie wkrecam i mam w du*ie? Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka To jest chyba najrozsądniejsze rozwiązanie, ale w ostateczności możesz spróbować takiej (gdzieś nawet opisywana jako zimowka): http://allegro.pl/opony-do-skutera-motocykla-duro-hf333-4-10-18-59p-i6687562256.html Cena jest znośna. Edytowane 8 Luty 2017 przez Tomek Sz Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2017 Opony Duro.. i wszystko w temacie Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2017 Doskonały stosunek cena/jakość. Z dużym naciskiem na cenę. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JaGrab3 130 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2017 Nie zapominając, że opona to nasz jedyny kontakt z podłożem, oczywiście w większości czasu...wysłane z Nokii 3210 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Tomek Sz 50 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2017 Najlepsza opcja to oczywiście 19 calowe i szeroki wybór opon na przód. W zimowych warunkach, w wiosenne błoto, bez dużych prędkości, takie Duro będzie się trzymało podłoża (lepiej niż większość dobrych opon w rozmiarze 18 cali przeznaczonych na przód). Nie proponuję Ci oczywiście założenia z przodu markowej kostki przeznaczonej na tył. Jest jeszcze przypadek Yamahy TW 125 która jako motocykl terenowy jest wyposażona fabrycznie w opony 130/80/18 z przodu. Ciekawe jak by się ST prezentowało na takim ogumieniu- chyba zabawnie, ale jak piszesz o udziczeniu... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziurnik 3 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2017 Koło w dupie? Bez sensu.Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu TapatalkaNie śmieszą mnie takie odpowiedzi.... A co do opon to myślałem jeszcze nad kenda k280Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2017 Możesz testować różne wynalazki, ale rozsądniej będzie kupić coś sprawdzonego. Początki (dalszy ciąg zresztą też) są trochę kosztowne, bo musisz dowiedzieć się, czego naprawdę oczekujesz od sprzętu, opon, ciuchów, kasku i jaki styl jazdy i nawierzchni preferujesz. Daj sobie trochę czasu i nie rób nerwowych ruchów, zwłaszcza jeśli budżet masz ograniczony. 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziurnik 3 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2017 Możesz testować różne wynalazki, ale rozsądniej będzie kupić coś sprawdzonego. Początki (dalszy ciąg zresztą też) są trochę kosztowne, bo musisz dowiedzieć się, czego naprawdę oczekujesz od sprzętu, opon, ciuchów, kasku i jaki styl jazdy i nawierzchni preferujesz. Daj sobie trochę czasu i nie rób nerwowych ruchów, zwłaszcza jeśli budżet masz ograniczony.Opony te testowałem na 50 i bardzo fajnie mi się na nich jeździło... I według mnie właśnie pasują do mojego stylu jazdy a styl jazdy mam bardzo mieszany lecz lubię na szutrze trochę poszaleć.... Jeżdżę od 5 lat i co prawda motocykli typu adv / turystyk zbyt wielu pod tylkiem nie miałem dlatego zwracam się do was... Od cruisera czy crossa wiedziałbym co mam oczekiwać. Ale! Cross nie jest do końca dla mnie (dłuższe trasy odpadają bo dupa pęka jak kajzerka) a na cruisera jestem jeszcze za młody (nie mój styl jazdy) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2017 Może się powtarzam... Daj sobie spokój z tymi przeróbkami. Nie warto. Kup nowe opony dualowe. Pojeździj trochę. Odłóż kasę, którą chcesz wpakować w przeróbki i zmień motocykl. Szkoda czasu i pieniędzy. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
GSuberalles 454 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2017 Mimo, iż jestem schizofrenicznym tunerem, muszę się zgodzić z przedmówcą. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2017 1 minutę temu, GSuberalles napisał: Mimo, iż jestem schizofrenicznym tunerem, muszę się zgodzić z przedmówcą. To jest słaba baza po prostu. Na początek koła - 21 i 18 (ostatecznie 17) zeby mozna było jakieś sensowne opony założyć. Przeplatać na inne to za duże pieniądze. Później zawieszenie... Temat rzeka i nie wiadomo do końca jak ten motocykl będzie jeździł. Wpakuje 5 tyś w moto i okaże się, że niewiele zyska. Dla mnie nie ma sensu. Są gotowe konstrukcje w podobnych pieniądzach. Ośmielam się stwierdzić, że nie przeskoczy wspomnianej DR650. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
GSuberalles 454 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2017 (edytowane) ja bym polecał XT600. Można trafić sztukę z kopajką i rozrusznikiem el. w jednym. Niezły bajer. W 5 tys się nie zamknie jeśli miałoby być do ludzi. Przeróbka tylko na supermoto to jakieś 6 klocków. Edytowane 8 Luty 2017 przez GSuberalles Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Tomek Sz 50 Zgłoś ten post Napisano 17 Luty 2017 Jakieś zmiany u kolegi? Sprzedałeś moto, zmieniłeś zawieszenie czy zostaje jak jest? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gilby 1 115 Zgłoś ten post Napisano 17 Luty 2017 taki KLE500 za podobną kasę, nie będzie lepszy od Fki pod względem jazdy offroad? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 17 Luty 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, gilby napisał: taki KLE500 za podobną kasę, nie będzie lepszy od Fki pod względem jazdy offroad? Nie wiem czy lepszy, prawdopodobnie porównywalnie zły, to fajny motocykl, ale do lasu za ciężki i za słabe zawieszenie, do tego tradycyjnie umiejscowiony bak (jak w efce) to nie jest dobry pomysł na czochranie po lasach. Sam uczyłem się na dwóch takich, do tego na łysych oponach, ale to były zupełnie inne czasy paliwo było po 2,50 zł, kto by to pamiętał Edytowane 17 Luty 2017 przez dakarowy 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gilby 1 115 Zgłoś ten post Napisano 17 Luty 2017 Ale ma przynajmniej normalne rozmiary koła, wiec z oponami łatwiej. Fka ma 18 z przodu. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JaGrab3 130 Zgłoś ten post Napisano 18 Luty 2017 I 2 gary....wysłane z Nokii 3210 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
manioora 1 757 Zgłoś ten post Napisano 18 Luty 2017 A właściciel wątku, to już pewnie KTM-em śmiga...? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Tomek Sz 50 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2017 Właściciel wątku porzucił temat, trudno. Mimo to jednak dobre miejsce na takie tam na temat ST. Otwarcie powiem że w mojej Efce bardzo nie podobał mi się dzwięk wydechu, a właściwie jego brak. Któregoś wieczoru pociołem kilka luznych kolanek wydechowych z garażu,pospawałem, wziołem tłumik nieznanego pochodzenia, a ciekawej budowy i zamontowałem do Efki. Zrobiłem to z czystej ciekawości i pewnie nie jest to docelowe rozwiązanie, ale zdecydowanie fabryczny wydech z katalizatorem kastruje potencjał tego motocykla. Wiem- wielu powie, że katalizator jest potrzebny, a zwierzyna w lesie chce żyć spokojnie. Wrażenia: przede wszystkim mocny dół- można sobie pykać na jałowym, nie ma tego szarpania i dławienia na 5- ce poniżej , 3 tys. Ogólnie moto zdecydowanie żywsze. Dzwięk- bas, ale bez darcia się, dla mnie super. No i oczywiście wszystkie niepokojące dzwięki z silnika juz nie niepokoją. Sam tłumik jest przelotowy, ale w środku ma cos w rodzaju łusek, nie ma wytłumienia, miał za to przegrodę którą wybiłem. pochodził z czegoś choperowatego. Są pewne obawy- czy nie otwarłem drogi do wypalenia zaworów, czy drastycznie nie zwiększyłem spalania. Jeżeli ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tej materii- to proszę o podzielenie się. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2017 A fota? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
enlil 3 208 Zgłoś ten post Napisano 1 Marzec 2017 Dnia 7.02.2017 o 08:45, gilby napisał: nie pasowało by do niego przednie zawieszenie od hondy XR? - to chyba jest średnica 41mm? Jak by dostać gdzieś komplet z kołem 21 cali, wrzucić w oryginalne półki, dobrać sprężyny, dorobić ośkę. A na tył amor od zwykłej Fki + wyższe kości. Były by to zmiany łatwo odwracalne w razie czego. Ile ten motocykl waży gotowy do jazdy? ps. ten ze zdjęcia w pierwszym poście ma chyba zawias z yamahy YZ, z tego co widzę, jest to bardzo często wykorzystywane zawieszenie do takich przeróbek To jest/ był motek gościa z Australii. Na forum F650.co.uk dokładnie opisywał co w nim zrobił. Modyfikacje wykonał z myślą o rajdach. Oczywiście można w takie rzeczy się bawić, ale napewno nie jest to tanie. Prościej i chyba taniej kupić np. KTM 690R enduro http://www.f650.co.uk/forums/showthread.php?16001-F650-Rally-Bike -Excel Rims, 21" on the front and 18" on the rear-YZ USD forks, full 12" suspension travel-custom length Wilbers rear shock (about 10 mm longer than a dakar shock)-carbon/kevlar bashplate with tool box (I make carbon fibre parts)-carbon/kevlar chain guard-side stand cut off and a new one added behind footpeg (gains ground clearance-completely new fairing/dash set up including roadbook holder etc-JE 11.5:1 compression piston meant for the rotax engined DS650 quad- std air box removed (it's heavy and a pain to work around) and replaced with pod filters with fibreglass/kevlar air box with open top-lithium battery-Remus exhaust-fastway footpegs-a lot of other small things mostly to reduce weight 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel_Ryki 67 Zgłoś ten post Napisano 4 Marzec 2017 Dnia 17.02.2017 o 15:52, gilby napisał: taki KLE500 za podobną kasę, nie będzie lepszy od Fki pod względem jazdy offroad? nic nie jest lepsze od eFki Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Tomek Sz 50 Zgłoś ten post Napisano 4 Marzec 2017 Dziś przejechałem się z poszerzonymi setami. Fabryczne są za krótkie do jazdy na stojaka, po poszerzeniu zdecydowanie lepiej, pewniej. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach