tejk 4 Zgłoś ten post Napisano 22 Marzec 2012 (edytowane) Panie i Panowie, trochę od dupy strony ale trudno. Zaryzykowałem zakup bo tak naprawdę kompletnie nie znam się na motocyklach i mechanice. Po motocykl pojechałem sam, bez wsparcia w postaci dobrego kumpla motocyklisty. Nie chciałem znowu robić zamieszania na forum w sprawie oceny przed zakupem. Zdecydowałem, że po prostu kupię a potem będę się martwił. Z racji tego iż za moto zapłaciłem wydaje mi się nie dużo bo 8 tyś PLN. Pomyślałem że jak trzeba będzie coś wymienić to powinienem zmieścić się do 10 tyś zł, bo po tyle chodzą w dobrym stanie te roczniki. W komplecie dostałem jeszcze centralny kufer BMW i nową oponę kostkę na przód. Oczywiście nie jest on doskonały. Moto pochodzi z Niemiec tam nie znam historii ilu miało właścicieli, w Polsce miało dwóch właścicieli, babeczka i mój poprzednik. Właściciel przez około 3 sezony zrobił jakieś 3 tyś km. Więcej jeździł szutrowo niż alfaltowo. Płyny i filtry nie były wymieniane, Moto stało od września 2011 roku. Przy mnie został po raz pierwszy odpalony po tej przerwie. Zapalił bez większego problemu .tzn rozrusznikiem było kręcone może tak z 1,5 sekundy. Przy zakupię nie miał ważnego przeglądu technicznego (10.2011) Uparłem się że bez przeglądu go nie kupię. Przegląd przeszedł bez większych problemów. Do oceny zapodaję fotki.Podejrzewam że napęd jest również do wymiany.Tak samo klocki przód i tył Moto ma przebieg 50400 km oczywiście nie potwierdzony, brak książki serwisowej w ogóle brak teczki z instrukcjami. Otrzymałem jeden kluczyk w plastiku i jeden bez. Ile powinno był kluczyków ? 1. Silnik 2. Chłodnica ma uszkodzenie, wgniotkę tak jakby dostała zdrowo kamieniem. 3.Lagi nie były zapocone, uszczelniacze trzymają ale zastanawiam się czy nie są już zbyt stare znaczy sparciałe i też do wymiany. 4. Napęd wygląda do wymiany prawda ? 5. Płyny, filtry poprzednik nie wymieniał, płyn jest w kolorze herbaty 6. cd silnik 7. znowu silnik 8. Klocki tył ale z przodu tak samo są cienkie. 9. Napęd 10. znowu silnik 11. nowa opona nie została założona może właściciel chciał przyoszczędzić na wymianie tego nie wiem bo nie zapytałem Moto stoi na przód asfalt a na tył kostka [/url 12. opona tył kostka 13.opona przód asfalt 14. manetka 15. ogólnie kierownica Edytowane 22 Marzec 2012 przez tejk Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MistrzZen 0 Zgłoś ten post Napisano 22 Marzec 2012 (edytowane) "5. Płyny, filtry poprzednik nie wymieniał, płyn jest w kolorze cherbaty" Pliss Herbaty tejku HHHerbaty!! Twoja polonistka w grobie się przewraca! :) A co do motka to co, BMW, zawsze jest super i będzie najlepszy, oraz Będziesz Miał Wrażenia! :) I pamiętaj ważne jak jeździ, a nie jak wygląda! Powodzenia! Edytowane 22 Marzec 2012 przez MistrzZen Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MeJustine 1 096 Zgłoś ten post Napisano 22 Marzec 2012 "5. Płyny, filtry poprzednik nie wymieniał, płyn jest w kolorze cherbaty" Pliss Herbaty tejku HHHerbaty!! Twoja polonistka w grobie się przewraca! :) A co do motka to co, BMW, zawsze jest super i będzie najlepszy, oraz Będziesz Miał Wrażenia! :) I pamiętaj ważne jak jeździ, a nie jak wygląda! Powodzenia! haha, Mistrzu Mistrzu....toś chłopakowi pomógł, nie ma co ;)) +10pkt za poradę techniczną :] tejku - na pewno odezwie się niebawem ktoś, kto napisze odnośnie moto, a nie Ciebie :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tejk 4 Zgłoś ten post Napisano 22 Marzec 2012 (edytowane) okey ortografia już poprawiona to przez gorączkę, mam jakieś 38. :) W szkole nie miałem problemów z ortografią. Ortografia sprawia kłopot także najlepszym. Może jest tak, że w okolicy 40-stki wraca ze zmasowanym atakiem. :) Ale dziękuję ci Mistrzu, Mentorze ? Edytowane 22 Marzec 2012 przez tejk Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 22 Marzec 2012 To wrzucę swoje trzy grosze, Chłodnica była naprawiana, lutowana jak trzyma ok nie martwiłbym się tym, napęd jeśli dysponujesz kasą wymień, jeśli się wypstrykałeś to posmaruj i jeszcze trochę polata, płyny hamulcowe i klocki koniecznie wymień bezpieczeństwo najważniejsze, lagi jak się pocą są do roboty czyli wymiana oleju uszczelniaczy przegląd ślizgów choć przy tym przebiegu warto byłoby ślizgi wymienić, poza tym wymień olej i filtr oleju, świecę, filtr powietrza, możesz płyn chłodzący też dla spokoju wymienić, no i dobrze byłoby zrobić porządek z oponami, załóż na przód tą kostkę choć i tak będą one każda z innej parafii ale przynajmniej z dobrym bieżnikiem. A tak fajne moto, porób te najważniejsze rzeczy i ciesz się motkiem i sezonem. Pozdrawiam Jacek 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ania3 48 Zgłoś ten post Napisano 22 Marzec 2012 Hejka! Też uważam, że trafiłeś na fajną okazję, sama miałam na niego wieeeelką ochotę, spóźniłam się o niecałą dobę:( miło, że trafił na forum. Dziś oglądałam następny...na otarcie łez...Gratuluję! Pozdro:) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 22 Marzec 2012 To wrzucę swoje trzy grosze, Chłodnica była naprawiana, lutowana jak trzyma ok nie martwiłbym się tym, napęd jeśli dysponujesz kasą wymień, jeśli się wypstrykałeś to posmaruj i jeszcze trochę polata, płyny hamulcowe i klocki koniecznie wymień bezpieczeństwo najważniejsze, lagi jak się pocą są do roboty czyli wymiana oleju uszczelniaczy przegląd ślizgów choć przy tym przebiegu warto byłoby ślizgi wymienić, poza tym wymień olej i filtr oleju, świecę, filtr powietrza, możesz płyn chłodzący też dla spokoju wymienić, no i dobrze byłoby zrobić porządek z oponami, załóż na przód tą kostkę choć i tak będą one każda z innej parafii ale przynajmniej z dobrym bieżnikiem. A tak fajne moto, porób te najważniejsze rzeczy i ciesz się motkiem i sezonem. Pozdrawiam Jacek Popieram - obejrzyj jeszcze stan elektryki, bo patrzac na to co widać pewnie co nieco może tam już wymagać jakiejś małej poprawki (izolacja etc.). Czy fajne jeszcze będzie widać, ale potencjał jest. PS. Czy nie ma takiego przepisu, że opony muszą być "z tej samej bajki”? No niby na każdej osi jest równo ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 681 Zgłoś ten post Napisano 23 Marzec 2012 Napęd do wymiany? Ej, gdzie, jak? Jest jeszcze mase miejsca do cofnięcia koła !!! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 23 Marzec 2012 Napęd do wymiany? Ej, gdzie, jak? Jest jeszcze mase miejsca do cofnięcia koła !!! może sam łańcuch ma luzy? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 23 Marzec 2012 Panowie zęby na zębatce robią się już ostre ale wydolą jeszcze dlatego napisałem jak nie ma kasy to luz a jak ma kasę to niech sobie wymieni i będzie wiedział co ma. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 23 Marzec 2012 Panowie zęby na zębatce robią się już ostre ale wydolą jeszcze dlatego napisałem jak nie ma kasy to luz a jak ma kasę to niech sobie wymieni i będzie wiedział co ma. Chciałbym zobaczyć zębatkę zdawczą, ale na podstawie tego co widzę nawet jak bym miał kasę to bym nie zmieniał - chyba, że szykuje się daaallleka wyprawa. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wojbm6 482 Zgłoś ten post Napisano 23 Marzec 2012 Ja bym zaczął od porzadnego mycia i czyszczenia a dopiero wtedy weryfkacja tego co trzeba i tego co można : - bez tych czynności to na pewno fitry i olej - po umyciu napędu weryfikacja przedniej zębatki i łancucha - ale jest on na początku "naciągu" więc wstępnie w mojej ocenie spokojnie pochodzi przez sezon - klocki, tarcze po czyszczeniu pomierzyć i zweryfikować Pozostałe diagnostyka w czasie eksploatacji - na początek najlepiej koło "komina". Powodzenia Pzdr :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tejk 4 Zgłoś ten post Napisano 23 Marzec 2012 (edytowane) wymiana oleju uszczelniaczy przegląd ślizgów choć przy tym przebiegu warto byłoby ślizgi wymienić Pozdrawiam Jacek Znaczy mowa o ślizgu łańcucha znaczy napinacza łańcucha czy coś innego ? Edytowane 23 Marzec 2012 przez tejk Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 681 Zgłoś ten post Napisano 23 Marzec 2012 W zwykłym GS nie ma napinacza łańcucha, Elektryczny miał na myśli ślizgacz który jest zamontowany na wachaczu. Element nr 7 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 039 Zgłoś ten post Napisano 23 Marzec 2012 Tejk, to co napisał Elektrician, Alik, Wojbm, Jarek wystarczy, sam nie dodałbym nic więcej. Przede wszystkim jak masz czas to go porządnie wyczyść, zobaczysz co ewentualnie boli pod warstwą brudu. Jeżeli po odkręceniu pokrywy przednia zębatka jest jeszcze sprawna, to wyczyść obie zębatki, porządnie łańcuch i go nasmaruj. Na moje zezowate oko napęd (nie wiem jak przednia zębatka) na kilka miesięcy (czyli kilka tys km) powinien jeszcze wystarczyć. Klocki, płyny, opony (ten zestaw terenowo-szosowy trochę jest szokujący) to twoje bezpieczeństwo więc zrób z tym porządek. Powodzenia! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tejk 4 Zgłoś ten post Napisano 23 Marzec 2012 OK wielkie dzięki, resztę doczytam z działu mechanika, Niezła lektura mnie czeka :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 23 Marzec 2012 Do zobaczenia jesienią :) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 23 Marzec 2012 Znaczy mowa o ślizgu łańcucha znaczy napinacza łańcucha czy coś innego ? Chodzi mi o ślizgi w przednich lagach, górna laga pracuje w dolnej i tam są 2 tuleje ślizgowe na stronę, jeden na górnej rurze a drugi w dolnej i po nich rura się ślizga. Pierwszy rysunek pozycja 13 a drugi rysunek pozycja 2. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
baler1950 102 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2012 Jeśli mu nic nie cieknie to niech się nie bawi w wymianę tych ślizgów w lagach( bo jaki się rozbiera to się wymienia wszystko) Jedynie co możesz zrobic to bez zbednego tracenia czasu jesteś w stanie wymienic pozycje nr 6 tzw. uszczelniacz przeciw pyłowy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2012 Motek jest jaki jest, każdy widzi. Troszkę zanidbany ale mam nadzieję, że nie będzie z nim problemów. Jeżeli chodzi o łańcuch to jest strasznie zasyfiony. Na początek nafta, szczoteczka i jechane z czyszczeniem a później można ocenić jego stan. Tylna zębatka została już wizualnie oceniona, zostaje przednia. No i po umyciu sprawdź łańcuch czy gdzieś się nie "zacina" Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2012 Jeśli mu nic nie cieknie to niech się nie bawi w wymianę tych ślizgów w lagach( bo jaki się rozbiera to się wymienia wszystko) Jedynie co możesz zrobic to bez zbednego tracenia czasu jesteś w stanie wymienic pozycje nr 6 tzw. uszczelniacz przeciw pyłowy. Lagi mu się pocą dlatego proponuję wymianę uszczelniaczy nr.4.2 i ewentualnie ślizgów nr.13.1i 2.2, mozna i osłony 6.2 (druga liczba oznacza numer rysunku).P.S. Tejk a Ty nie jesteś z Gdańska czasem albo okolic? Jeśli tak to podaj info możemy się umówić podjadę i rzucę okiem w realu na Twoje moto. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tejk 4 Zgłoś ten post Napisano 27 Marzec 2012 (edytowane) a tak wygląda mała zębatka po czyszczeniu do oceny tak wygląda duża zębatka po czyszczeniu tutaj luz łańcucha Edytowane 27 Marzec 2012 przez tejk Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
baler1950 102 Zgłoś ten post Napisano 27 Marzec 2012 Dopiero na filmiku można się dopatrzeć stanu zębatek. Moim zdaniem nie wzbudzają żadnych podejrzeń Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bartek 244 Zgłoś ten post Napisano 27 Marzec 2012 luzem się nie martw - po prostu go wyreguluj - nafilmiku widać że masz tam jescze MAAAASSSSĘ miejsca do regulacji.. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 27 Marzec 2012 (edytowane) tutaj luz łańcucha A gdzie, gdzie ..... Luz łańcucha sprawdza się metrem, albo linijką, a nie gwoździem ;) Na wahaczu masz nalepkę i wartości ;) No to jaki masz ten luz? Napęd używany, ale w całkiem przyzwoitym stanie. Edytowane 27 Marzec 2012 przez Jarek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach