Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 2 Marzec 2010 Witam! Dakara mam od niedawna wiec myślałem że poprzednik zdemontował stopkę centralną . Potem doczytałem że nie występuje. Postanowiłem ją jednak mieć więc kupiłem na all...gro stopkę od "zwykłego" GS-a. Okazała się oczywiście za krótka. Dospawałem po 5cm rurki z kazdej ze stron i jest ok. Przed spawaniem trzeba odciąć blaszki kończące i dospawać je ponownie do przyspawanych "przedłużek" Po zamontowaniu okazało sie że moj DAKAR stoi jeszcze dość nie stabilnie ponieważ stopka stoi prawie pionowo. Roziązanie problemu to zeszlifowanie ograniczników na stopce o jakieś 2mm. Postaram sie wkleić zdjęcia. Kupując stopke od zwykłego GS-a pamiętajcie żeby była kompletna czyli: 1. Stopka 2. 2 x tuleja metalowa która wchodzi w otwory w ramie 3. 2 x śruba mocująca z podkładkami 4. 2 x sprężyna W każdym razie nic trudnego. Spawacz wziął 20żł, stopka kosztowała 100zł. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 2 Marzec 2010 heh to Ci sie cenowo udało :D nowa to koszt koło 600, słyszałem o przedłużaniu i nawet się szykowałem, ale używkę miałem za 250 na aledrogo kupić :shock: ostatecznie radze sobie w garażu z pieńkiem i podnośnikiem ;) "w drodze" kładzeniem na boczku ... wiem, barbarzyństwo :twisted: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 2 Marzec 2010 kupilem tutaj http://www.allegro.pl/item943653906_bmw ... ylnie.html Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 3 Marzec 2010 na razie zrezygnowałem - jeżdżę głównie w terenie i mi każdy kg ciąży, bardziej rozglądam się za fajnym podnośnikiem garażowym niedrogo, bo ciągle nie czuje się w pełni komfortowo na pieńku i płytkach chodnikowych ;) jak będę się wybierał w spokojną (nie po krzokach) podróż na jakiś przykładowo daleki Bliski Wschód, to centralka jest wręcz niezbędnym akcesorium :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 8 Marzec 2010 w czerwonym kółku jest zaznaczony ogranicznik który trzeba zeszlifować. troche czarnego hammerite i gotowe Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 9 Marzec 2010 Hej dzieki za zdjęcia ;) jaka jest długość centralki do GS a jaka do Dakara? przedłużyłeś o tą różnicę czy na "czuja"? i co to za ogranicznik? to jakaś różnica między rocznikami do i po 2004? pss. pewnie nie zważyłeś przed zamontowaniem ile ta przyjemność kilogramów kosztuje? :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 9 Marzec 2010 Przedłużyłem o 5 cm. Przykręciłem najpierw "krótką" stopkę i postawiem na pięciocentymetrowej desce. Po ustawieniu tylne koło nie dotyka podłoża. Co do ogranicznika to pisałem juz o nim wyżej. Trzeba go troche podpiłować. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
adamopol 0 Zgłoś ten post Napisano 3 Maj 2010 witam. dołączając sie do wątku mam pytanie . jakie są wymiary stopki do dakara? jaka długość od mocowania śruby przy ramie:: jaka długość drązka poprzecznego? cięzko dostac podstawke do gs-a, zresztą i tak trzeba by przerobic, wiec postanowilem zrobic cos takiego by myself:) z gory dziekuje za pomoc Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cox 1 517 Zgłoś ten post Napisano 3 Maj 2010 ja w kwesti centralnej stopki można ją zastąpić jak widać na załączonym obrazku Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 6 Maj 2010 Kupic stopke od zwyklego GS nie jest tak trudno. Zobacz na tą aukcję, stopkę widać na pierwszym zdjęciu. http://www.allegro.pl/item1025643806_dzwignia_lampa_owiewka_bmw_f650gs_f650_gs_f_650_gs.html witam. dołączając sie do wątku mam pytanie . jakie są wymiary stopki do dakara? jaka długość od mocowania śruby przy ramie:: jaka długość drązka poprzecznego? cięzko dostac podstawke do gs-a, zresztą i tak trzeba by przerobic, wiec postanowilem zrobic cos takiego by myself:) z gory dziekuje za pomoc Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pawel 73 185 Zgłoś ten post Napisano 10 Marzec 2011 Paweł, dziś właśnie dzięki Twojemu doświadczeniu zamontowałem centralną stopkę, po przeróbce, do mojego Dakar'a. Bez wymiaru wziąłem te 5 centymetrów i gra. Nacięcie mam zrobione jednak wyżej, bo przy tej poprzecznej rurce - wytoczona tuleja wchodzi po obu stronach do środka a jej 5 cm centralna część ma średnicę rurek w stopce. Pospawane. Niestety dysponowałem jedynie stopką, więc cała reszta jest dorobiona. Brakuje mi sprężynek, ale szukam. Może ktoś dysponuje zbędnymi? Aha, ogranicznika nie szlifowałem - mam nadzieję, że kiedyś się moto nie spierdzieli na ryjek... Tak więc BARDZO dziękuję za podpowiedź. Pozdawiam. Paweł Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
grinsen 5 Zgłoś ten post Napisano 6 Lipiec 2012 Pytanie czy znajdę gdzieś rozmiarówkę stopki. Poluje na jakąś używkę i zaczynam tracić cierpliwość bo nic sensownego niema. Myślę więc o własnej konstrukcji. Znalazłem dobrego spawacza który mi to za 100 zrobi, metr rurki coś koło 2 zeta ... tak więc zaczynam kombinować i od czegoś muszę zacząć. Mozę ktoś ma zdemontowana i mógłby mocowanie pokazać i wymierzyć bo to najważniejsza sprawa. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 6 Lipiec 2012 Ale wykop! :-) Zobacz w dziele "sprzedam" ktos sprzedaje GS'a na części, moze ma centralke. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
grinsen 5 Zgłoś ten post Napisano 6 Lipiec 2012 Ha ha Zgadza się. Stopka zamówiona więc ograniczę się do wydłużenia. Paweł dzięki za info. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 6 Lipiec 2012 5 cm na kazda strone Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 039 Zgłoś ten post Napisano 6 Lipiec 2012 oprócz tych 5 cm pamiętaj o odpowiednim dopasowaniu zeszlifowania ogranicznika. Dakar na centralkę wchodzi dość opornie i raczej technicznie niż siłowo, ale jeśli spawy są prawidłowe nie powinien się spier..ić z centralki. 2-3 cm koła nad podłożem to wystarczający prześwit. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gsdakar 2 052 Zgłoś ten post Napisano 10 Lipiec 2012 Szkoda, że tak późno zauważyłem te zmagania z centralką :) ....kupiłem centralkę touratecha i mogłem ją pomierzyć i porobić zdjęcia dla potomności i dla majsterkowiczów :) Pawła wyszła prawie jak oryginał i opis faktycznie czytelny i zrozumiały :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
vorbit 2 Zgłoś ten post Napisano 27 Lipiec 2012 dziwna sprawa z tymi centralkami, kupilem ze zwyklego gs-a i przedłuzylem nie o 5 cm tylko o 6,5cm bo tak mi wyszło z pomiarów, ale co najlepsze (śmiać mi sie chce cały czas ze swojej głupoty:) własnie wymieniłem opony i przy pomiarach nie uwzglednilem tego ze mam calkiem łyse gumy:) no i koło juz nie dyndo w lufcie ino lekutko sie leży na zolu :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 27 Lipiec 2012 dziwna sprawa z tymi centralkami, kupilem ze zwyklego gs-a i przedłuzylem nie o 5 cm tylko o 6,5cm bo tak mi wyszło z pomiarów, ale co najlepsze (śmiać mi sie chce cały czas ze swojej głupoty:) własnie wymieniłem opony i przy pomiarach nie uwzglednilem tego ze mam calkiem łyse gumy:) no i koło juz nie dyndo w lufcie ino lekutko sie leży na zolu :) Weź pod uwagę fakt że nie każdy (no dobra - dwie osoby) tu gwarą nawijają... ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
vorbit 2 Zgłoś ten post Napisano 28 Lipiec 2012 jak spawałem przedłuzki to przyjalem ze kolo ma byc 1,5 cm nad ziemia, tylko mialem łyse opony:) teraz jak wymienilem to kolo dotyka ziemi, da sie co prawda je obrocic ale trzeba wlozyc w to troche sily:) no i z ogranicznikami nic nie trzeba bylo robic 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 671 Zgłoś ten post Napisano 30 Lipiec 2012 Stawiaj na krawężniku, tylnym kołem nad ulica :-) pieronie :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ajezier 15 Zgłoś ten post Napisano 20 Wrzesień 2012 poszukuję zdjęcia jak macie zamontowaną stopkę centralną w Dakarze... podrzuci ktoś? a nieco z innej beczki - czy na codzień macie zainstalowaną stopkę czy tylko podczas serwisu/zimowania/itp ją wykorzystujecie? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ahela 421 Zgłoś ten post Napisano 21 Wrzesień 2012 Na co dzień rzadko,ale już w garażu i owszem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2012 poszukuję zdjęcia jak macie zamontowaną stopkę centralną w Dakarze... podrzuci ktoś? a nieco z innej beczki - czy na codzień macie zainstalowaną stopkę czy tylko podczas serwisu/zimowania/itp ją wykorzystujecie? Ja mam zamontowana na stale. Fakt, ze korzystam z niej glownie do sciagania kola. Wczesniej takze do smarowania lancucha, ale teraz mam olejarke automatyczna. Powodem montazu centralki byla mozliwosc naprawy gumy solo. Niewazne czy jedziesz turystycznie z bagazami czy solo w terenie takie rozwiazanie ma swoje zalety. W polu czy lesie nie musisz szukac kamienia, klody itp. W trasie z bagazem nie musisz wszystkiego sciagac. Pewnie ze mozna i motka na boku polozyc jak napisal Miko ale mi to mocno nie pasuje. Zwlaszcza jesli niedawno padalo i wokol pelno blota... Ps Centralka a w szczegolnosci jej bocznym "wąsem" na ktorym opieramy stope przy stawianiu motka latwo sie zbija opone z felgi. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 106 Zgłoś ten post Napisano 12 Maj 2014 Gotowe wymiary i części potrzebne do wykonania stopki centralnej w Dakarze, niestety po Czesku :-) 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach