strazak 18 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2013 Witam na wstepie chciałem powiedziec ,ze mi sie tu podoba ;) macie ogromna wiedze i czytam duzo hehe a teraz do rzeczy smieszna sprawa mój motorek jak pracuje na biegu jałowym siedze na nim prosto kontrolka od neutrala swieci ładnie na jasny kolor ;) natomiast wystarczy motocykl przechylic w lewa strone kątrolka zaczyna migać pulsacyjnie az slychac takie klikanie cyk cyk cyk....dziwna sprawa , prostuje motocykl i wszystko wraca do normy . Miał ktos z was koledzy takie cyrki z ta kontrolka, dzisiaj jeszcze rozbierałem cały przód , kable czysciłem , styki w kostkach lecz nadal to samo wiec , prosze o inforacje jak to naprawic ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2013 Sprawdź czy nie są przypadkiem przetarte kable przy główce ramy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
strazak 18 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2013 sprawdzałem wszystko jest ok ładnie w izolacji , a może to alternator ?????? coś się tam wychyla i mniej prądu daje Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2013 Wykręć czujnik. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
strazak 18 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2013 Dobrze Jarku ale gdzie on się znajduje, i co potem nic mi się nie będzie świecić ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Debian 742 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2013 Pod osłoną zębatki zdawczej. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
strazak 18 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2013 No dobrze i co dalej ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2013 Dalej sprawdź jakość połączenia kabli, czy dobrze pracuje itp, itd Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2013 Może na początek wypnij kabelek przy czujniku i podłącz miernik ( stabilnie ! ) i sprawdź czy jest ten sam efekt "mrugania" Może być opcja oporu z brzęczkiem na mierniku ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 22 Kwiecień 2013 A jeszcze lepiej miernik do czujnika, a kabelek do masy ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
strazak 18 Zgłoś ten post Napisano 26 Kwiecień 2013 (edytowane) Witam zrobiłem jak kazaliście , ten czujnik pod zębatką zdawcza jest ok ,natomiast cyka mi kostka, ta która jest pod czasza jak ja wypiąłem nie mogłem odpalić motocykla, natomiast na luzie kontrolka się paliła. Droga taka kostka będzie ? bynajmniej tak mi się wydaje ze to wina tej kostki Edytowane 26 Kwiecień 2013 przez strazak Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jerry 205 Zgłoś ten post Napisano 27 Kwiecień 2013 Miałem taki przypadek: przy lekkim ruchu kierownicy gasły kontrolki i światła. Uszkodzony kabel nie musi być równoznaczny z przetartą izolacją. Więc jeśli okaże się,że to nie kostka, to łap za koniec każdego kabla i równomierną siłą ciągnij. Przerwany wyciągniesz.Niestety dzieje się to często w okolicy główki ramy nie tylko w naszych motocyklach ze śmigłem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 27 Kwiecień 2013 Odp. na pytanie: http://allegro.pl/honda-cbr-1100-96-07r-przekaznik-mitsuba-rc-2208-i3129506422.html Nie rozumiem, dlaczego ten przekaźnik uważasz za winnego? Przekaźniki mają to do siebie, że "cykają" http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeka%C5%BAnik Czy sprawdziłeś tak, jak prosił Jarek, w czym problem: - wypnij kabelek przy czujniku i podłącz miernik ( stabilnie ! ) i sprawdź, czy jest ten sam efekt "mrugania" - albo miernik do czujnika, a kabelek do masy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kic13 0 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2013 Udało sie koledze rozwiazać problem kontrolki luzu. Pytam, bo pojawił mi sie ostatnio podobny problem. Czasami jest napięcie i kontrolka świaci a czasami nie ma. Cykanie przekażnika jest objawem prawidłowym. Jezli nie ma luzu, czyli nie swieci się zielona kontrolka nie mozna odpalić motocykla, bo własnie ten przekaźnik to uniemozliwia. Przechodzi przez niego również czujnik na sprzęgle. Więc jeżeli wystepuje pulsacyjne mruganie zielonej diody to przekaźnik będzie "cykał". Zaobserwowałem iz poruszenie dzwignia zmiany biegów, jej docisnięcie do korpusu silnika powoduje załącznie zielonej kontrolki, oczywiście kiedy motocykl jest na luzie. Nie wiem jak jest zbudowany ten obwód i ca powoduje zwieranie do masy, ale własnie brak styku obwiniałbym o powodowanie mrugania kontrolki luzu. Pewnie ściagnięcie dekla sprzegla pomogłoby w diagnozie, chyba że cos nie tak z czujnikiem. Przystawienie do niego miernika, tak jak pisze Jarek powoduje zaobserwowanie tych samych objawów, czyli raz jest masa raz nie ma. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2013 Z tego, co wiem, rozwiązał problem. Sprzedał motek. :D PS. Czujniki biegu są po drugiej stronie, prawej. Tam jest kabelek i tam trzeba szukać przyczyny. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kic13 0 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2013 Własnie kabelek jest OK, po podłączeniu bezpośrednio do masy kontrolka świeci. Zostaje chyba czujnik, musze spróbowac go wyjąć Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
strazak 18 Zgłoś ten post Napisano 16 Maj 2013 U mnie był to czujnik ;) wymieniłem go i problem znikł :cool: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tireks 15 Zgłoś ten post Napisano 18 Marzec 2015 A może ktoś ma pomysł dlaczego kontrolka neutral w moim Dakarze cały czas się świeci (mimo mieszania biegami) - aż nie zacznę delikatnie puszczać sprzęgło? I dopiero wtedy przestaje świecić oczywiście jeżeli moto jest na biegu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dmieszcz 100 Zgłoś ten post Napisano 19 Marzec 2015 (edytowane) Przetarte kabelki, słabe styki itp mogą skutkować takimi objawami. Sugeruję wszystko sprawdzać, czyścić złącza itp. Nasze motki często mają te parę lat... Edytowane 19 Marzec 2015 przez Dmieszcz Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tireks 15 Zgłoś ten post Napisano 19 Marzec 2015 Dziękuję za podpowiedź - najpierw powalczę z czujnikiem i kablekami do niego. Tylko jak mi go znaleźć "ZielonemuDakarowcowi" żeby nie "naprawić" przy okazji dobrych części? :-) Byłby ktoś uprzejmy i udostępnil mi fotę umiejscowienia tego czujnika? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 19 Marzec 2015 w okolicy zebatki szukaj Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 19 Marzec 2015 A przetarcia szukaj przy główce ramy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tireks 15 Zgłoś ten post Napisano 21 Marzec 2015 No i wykręciłem czujnik luzu. Jak można go sprawdzić (zmierzyć omomierzem, "przedzwonić" miernikiem?) czy jest dobry? Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jaka jest jego zasada działania? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 21 Marzec 2015 (edytowane) Zwiera i rozwiera ot tyle Edytowane 21 Marzec 2015 przez raby Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tireks 15 Zgłoś ten post Napisano 21 Marzec 2015 To chyba mam padnięty zwieracz ;-)) Jak go wykręciłem i podłączyłem miernik - to mimo wciskania "bolczyka" od strony silnika - nie ma różnicy - zamyka obwód do masy. (o ile tak to ustrojstwo można sprawdzić) Ma ktoś może na zbyciu takowy? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach