Skocz do zawartości
strazak

Mruganie pulsacyjne kontrolki neutrala F650

Recommended Posts

Witam na wstepie chciałem powiedziec ,ze mi sie tu podoba ;) macie ogromna wiedze i czytam duzo hehe a teraz do rzeczy smieszna sprawa mój motorek jak pracuje na biegu jałowym siedze na nim prosto kontrolka od neutrala swieci ładnie na jasny kolor ;) natomiast wystarczy motocykl przechylic w lewa strone kątrolka zaczyna migać pulsacyjnie az slychac takie klikanie cyk cyk cyk....dziwna sprawa , prostuje motocykl i wszystko wraca do normy . Miał ktos z was koledzy takie cyrki z ta kontrolka, dzisiaj jeszcze rozbierałem cały przód , kable czysciłem , styki w kostkach lecz nadal to samo wiec , prosze o inforacje jak to naprawic ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdź czy nie są przypadkiem przetarte kable przy główce ramy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sprawdzałem wszystko jest ok ładnie w izolacji , a może to alternator ?????? coś się tam wychyla i mniej prądu daje

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dobrze Jarku ale gdzie on się znajduje, i co potem nic mi się nie będzie świecić

?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dalej sprawdź jakość połączenia kabli, czy dobrze pracuje itp, itd

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może na początek wypnij kabelek przy czujniku i podłącz miernik ( stabilnie ! ) i sprawdź czy jest ten sam efekt "mrugania"

Może być opcja oporu z brzęczkiem na mierniku ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jeszcze lepiej miernik do czujnika, a kabelek do masy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam zrobiłem jak kazaliście , ten czujnik pod zębatką zdawcza jest ok ,natomiast cyka mi kostka, ta która jest pod czasza jak ja wypiąłem nie mogłem odpalić motocykla, natomiast na luzie kontrolka się paliła. Droga taka kostka będzie ? bynajmniej tak mi się wydaje ze to wina tej kostki

post-3108-0-00876200-1367008326_thumb.jpg

Edytowane przez strazak

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem taki przypadek: przy lekkim ruchu kierownicy gasły kontrolki i światła. Uszkodzony kabel nie musi być równoznaczny z przetartą izolacją. Więc jeśli okaże się,że to nie kostka, to łap za koniec każdego kabla i równomierną siłą ciągnij. Przerwany wyciągniesz.Niestety dzieje się to często w okolicy główki ramy nie tylko w naszych motocyklach ze śmigłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odp. na pytanie: http://allegro.pl/honda-cbr-1100-96-07r-przekaznik-mitsuba-rc-2208-i3129506422.html

Nie rozumiem, dlaczego ten przekaźnik uważasz za winnego? Przekaźniki mają to do siebie, że "cykają"

http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeka%C5%BAnik

Czy sprawdziłeś tak, jak prosił Jarek, w czym problem:

- wypnij kabelek przy czujniku i podłącz miernik ( stabilnie ! ) i sprawdź, czy jest ten sam efekt "mrugania"

- albo miernik do czujnika, a kabelek do masy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Udało sie koledze rozwiazać problem kontrolki luzu. Pytam, bo pojawił mi sie ostatnio podobny problem. Czasami jest napięcie i kontrolka świaci a czasami nie ma. Cykanie przekażnika jest objawem prawidłowym. Jezli nie ma luzu, czyli nie swieci się zielona kontrolka nie mozna odpalić motocykla, bo własnie ten przekaźnik to uniemozliwia. Przechodzi przez niego również czujnik na sprzęgle. Więc jeżeli wystepuje pulsacyjne mruganie zielonej diody to przekaźnik będzie "cykał". Zaobserwowałem iz poruszenie dzwignia zmiany biegów, jej docisnięcie do korpusu silnika powoduje załącznie zielonej kontrolki, oczywiście kiedy motocykl jest na luzie. Nie wiem jak jest zbudowany ten obwód i ca powoduje zwieranie do masy, ale własnie brak styku obwiniałbym o powodowanie mrugania kontrolki luzu. Pewnie ściagnięcie dekla sprzegla pomogłoby w diagnozie, chyba że cos nie tak z czujnikiem. Przystawienie do niego miernika, tak jak pisze Jarek powoduje zaobserwowanie tych samych objawów, czyli raz jest masa raz nie ma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z tego, co wiem, rozwiązał problem. Sprzedał motek. :D

PS. Czujniki biegu są po drugiej stronie, prawej. Tam jest kabelek i tam trzeba szukać przyczyny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Własnie kabelek jest OK, po podłączeniu bezpośrednio do masy kontrolka świeci. Zostaje chyba czujnik, musze spróbowac go wyjąć

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie był to czujnik ;) wymieniłem go i problem znikł :cool:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A może ktoś ma pomysł dlaczego kontrolka neutral w moim Dakarze cały czas się świeci (mimo mieszania biegami) - aż nie zacznę delikatnie puszczać sprzęgło? I dopiero wtedy przestaje świecić oczywiście jeżeli moto jest na biegu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przetarte kabelki, słabe styki itp mogą skutkować takimi objawami. Sugeruję wszystko sprawdzać, czyścić złącza itp.

Nasze motki często mają te parę lat...

Edytowane przez Dmieszcz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziękuję za podpowiedź - najpierw powalczę z czujnikiem i kablekami do niego. Tylko jak mi go znaleźć "ZielonemuDakarowcowi" żeby nie "naprawić" przy okazji dobrych części? :-) Byłby ktoś uprzejmy i udostępnil mi fotę umiejscowienia tego czujnika?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

w okolicy zebatki szukaj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i wykręciłem czujnik luzu. Jak można go sprawdzić (zmierzyć omomierzem, "przedzwonić" miernikiem?) czy jest dobry?

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jaka jest jego zasada działania?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zwiera i rozwiera ot tyle

Edytowane przez raby

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To chyba mam padnięty zwieracz ;-)) Jak go wykręciłem i podłączyłem miernik - to mimo wciskania "bolczyka" od strony silnika - nie ma różnicy - zamyka obwód do masy. (o ile tak to ustrojstwo można sprawdzić)

Ma ktoś może na zbyciu takowy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×