DARIUSZ243 8 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2013 (edytowane) Witam objawy zauważalny ( odczuwalny luz góra dół ) wachacza względem amortyzatora . interesuje mnie jaka jest cena ? zaznaczonego łożyska igiełkowego nr. 5 gdzie mogę dostać ten produkt i lepiej zakupić wraz z tuleją nr .7 czy wystarczy same łożysko . proszę o poradę pozdrawiam serdecznie Edytowane 31 Sierpień 2013 przez DARIUSZ243 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2013 Tu masz wszystko. Nawet wymiary wiec pokusilbym sie na Twoim miejscu poszukac w sklepach z lozyskami. Bedzie troche taniej. Jesli chodzi o tuleje to zalezy w jakim jest stanie... Jesli jest tam spory luz to bardzo prawdopodobne ze i ta tuleja ktora bezposrednio z tym lozyskiem pracuje bedzie rowniez potrzebna. Ja bym wymienil komplet. http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_0672-amortyzacja-tylnego-kola-elem-zm-kier/i51724/r1996 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
DARIUSZ243 8 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2013 (edytowane) dzięki za info. ten luz nie jest tak duży jest minimalny zaobserwowałem gdy stał na głównych stopkach , wymienię w pierwszej kolejności łożysko jeśli zbędzie wciąż ten luz wymienię również tuleję ,która cenę to ma :shock: . Edytowane 31 Sierpień 2013 przez DARIUSZ243 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2013 (edytowane) http://www.bmwstore....er/i51724/r1996 Nie strasz BMW, nie strasz ... ;) http://allegro.pl/lozysko-igielkowe-hk-1816-18x24x16-i3508956716.html A tutaj reszta ;) http://f650gs.pl/top...atek-w-budowie/ Edytowane 31 Sierpień 2013 przez Jarek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
DARIUSZ243 8 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2013 (edytowane) Nie strasz BMW, nie strasz ... ;) http://f650gs.pl/top...atek-w-budowie/ WIELKIE dzięki :-D dość żadko zaglądam i może dla tego nie potrafię się odnależć . co nie znaczy że zaglądam jak potrzebuję tylko pomocy .wielki szacun i podziękowania :-) . zastanawia mnie jeszcze wymiar tej nieszczęsnej tuleji nr. 7 na przedstawionym zdjęciu ,nie myślę tu o średnicy węwnętrzej jak i jej długość bo to moę zmieżyć ,ale średnica zewnętrzna , czym się sugerować, gdybum chciał dorobić z kwaśaka bo mam taką możliwość . ( ale czy będzie odpowiednio wytrzymala ) Edytowane 31 Sierpień 2013 przez DARIUSZ243 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2013 Nie strasz BMW, nie strasz ... ;) http://allegro.pl/lo...3508956716.html A tutaj reszta ;) http://f650gs.pl/top...atek-w-budowie/ Jeszcze nigdy nie zdarzylo mi sie zakupic lozyska w ASO :). Kazde mozna dostac lub zamowic w hurtowni :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2013 Mam cały wahacz oraz kiwaczkę z nówkami łożyskami i tulejkami - jakby co ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
DARIUSZ243 8 Zgłoś ten post Napisano 31 Sierpień 2013 (edytowane) Mam cały wahacz oraz kiwaczkę z nówkami łożyskami i tulejkami - jakby co ;) dzięki , ale mój wachacz jeszcze sprawny jest w 100 % wymiana całej kwiczki był by zbyteczny , ale wygodny :-) jakaś orientacyjna cena jest może znana ? sprawdzałem dziś rozebrałem wyczyściłem nasmarowałem i złożyłem i luz jest tylko właśnie na tym łożysku , ale chodzi mi po głowie czy nie wziąść się za wymianę wszystkich na nowe , tylko jeśli już tak daleko idę z tymi pracami , mimo że luzy nie są zauważalne nawet na wachaczu , czy nie było by dobrze również tam zajrzeć :roll: Dodam że nie mam większych problemów z tym motorkiem i jestem zadowolony ,a takie drobne prace pozwalają mi na to aby w jaiś sposób odwdzięczyć się mu za to :-) jedyne co zaobserwowałem po wnikliwych obserwacjach i dziwnych wibracjach co mnie zaszokowało te śruby musiałem dokręcić nr.3 i następna poniżej .wibracje znikły . Edytowane 31 Sierpień 2013 przez DARIUSZ243 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gracjan 46 Zgłoś ten post Napisano 5 Marzec 2016 Czołem - odgrzewam ten temat gdyż u mnie edelweissy wychodzą już z ziemi i pora szykować sezonowy wyjazd inauguracyjny... W zeszłym roku zanotowałem luz tylnego koła (gdy moto na centralce - koło tylne dawało się bez oporu podnieść o około 1 - 1,5cm) - postanowiłem więc w zimowym odstawieniu po raz pierwszy zajrzeć do kiwaczki bo amor wygląda na sprawny . Właśnie wróciłem z garażu i gdybym powiedział że moja kiwaczka jest uszkodzona to hmm - byłby to komplement. Ona jest raczej zakatowana. Wszystkie łożyska są do wymiany wraz z simeringami i na dobrą sprawę należałoby też wymienić komplet tulejek - ale ich cena poraża. Z rysunku http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_0672-amortyzacja-tylnego-kola-elem-zm-kier/i51724/r1996 moje łożysko nr 5 i tulejka 7 wyglądają katastrofalnie. Znalazłem 5-8 całych wałeczków a reszta to stalowy grat wprasowany we wszystko dookoła. Najgorsze jest to, że część wałków została pokruszona i wprasowana "na sztorc" w aluminiowy korpus kiwaczki (nr 1 na rysunku). Nie wiem jak oryginalnie wyglądają uszczelniacze tego łożyska ale u mnie są to stalowe półksiężyce(brak całego obwodu), które wypadły na posadzkę przy rozbiórce. Powierzchnia tulejki jest wygnieciona przez uszkodzone wałki i ma mikropęknięcia - myślę że tą tuleję bezwzględnie muszę kupić nową. Nie wiem również jak w oryginale wygląda łożysko igiełkowe nr 5 ale mam wrażenie, że nie jest to tylko sam kosz z wałkami ale również stalowy walec, który trzeba jakoś wprasować w kiwaczkę. Rzeczony walec u mnie istnieje tylko od górnej strony. Tam gdzie działa największa siła pochodząca od napierającego amortyzatora (dół tego walca) jest tylko fragmentaryczny - potwornie zmasakrowany przez stalowy grat i mocno wycieniony w tym miejscu. Widać również, że cybant dolny amora "harował" po aluminiowej kiwaczce (ślady zatarcia na płaszczyznach bocznych). Pytanie - w jaki sposób "wymiśkować" stare łoże z kiwaczki ( palnik do 100C i majzel oraz "czujnik" nie przynoszą na razie efektów) - boję się że w ten sposób skanceruję aluminiową tuleję kiwaczki w której to łożysko siedzi i będzie problem z wprasowaniem nowego łożyska. Książkowo pewnie należałoby utoczyć walec cieńszy o kilka "dziesiątek" w średnicy niż światło otworu i użyć prasy hydraulicznej ale to przerasta wyposażenie mojego garażu. Ma ktoś podobne doświadczenie? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 5 Marzec 2016 A tak w jednym zdaniu bo czytać taki elaborat to nie nam tutaj ... ;) Zatem jest jakiś problem? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gracjan 46 Zgłoś ten post Napisano 5 Marzec 2016 Hmm no trudno tak w jednym zdaniu ale: Jak wybić łożyska ( w tym takie co już nie są łożyskami); jak wprasować nowe? Czy wymieniać tulejki (korozja powierzchniowa + widoczne wygniecenia od wałków)? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Slimak 295 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 Tulejka nr 7 dla eFki jest identyczna jak w GS a cena tej do GS była w zeszłym roku pawie 3 razy tańsza. Pisałem o tym w temacie "Luzy na wahaczu". Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 Pokaz to dla potomnych, ciekawie sie zapowiada. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
trolik 3 177 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 kurczę współczuję. U mnie nie było masakry w środku, a i tak zajęło mi to dwa dni... pozdrawiam trolik Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 Jak wybić łożyska ( w tym takie co już nie są łożyskami) Młotkiem i wybijakiem, albo stemplem i prasą. Można nacinać, podgrzewać chłodzić ... Każdy z minimalnym pojęciem ślusarskim wie ... ... jak wprasować nowe? Stemplem i młotkiem, albo stemplem i prasą. Można smarować, podgrzewać, chłodzić ... Czy wymieniać tulejki (korozja powierzchniowa + widoczne wygniecenia od wałków)? Takie pomocnicze pytanie: co wiesz na temat prac ślusarskich? 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gracjan 46 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 Ok próba obrazkowa: Komplet kiwaczki po demontażu: "wieszaki": Tuleja pomiędzy wieszakami - ta wygląda najlepiej i nadaje się do ponownego użycia z nowym kompletem łożysk/uszczelnień - być może również dzięki temu że jest dodatkowo osłaniana przez stalowe kołpaki: Poniżej najgorszy komplet - tuleja dolnego mocowania amora oraz to co zostało z uszczelnień i łożyska - wydaje się , że oryginalna średnica to 18mm. Moja ma 17,80- 17,84 w najbardziej zużytych miejscach: Tueja połączenia kiwaka z ramą - brak około 0,06-0,08 mm w średnicy (zakładając 18mm nominalnie) - widoczne wżery i korozję powierzchniową - zakwalifikowałem ją do wymiany. Kiwak w miejscu pracy cybanta amortyzatora - na powierzchni bocznej widać kąt pomiędzy skrajnymi wychyleniami amora oraz to co zostało z łożyska i uszczelnienia - no comments: i widok detalu od przeciwnej strony: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gracjan 46 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 Dodam, że moto ma 43k przebiegu. Wygląda na to, że ostatnio zaglądała tu fabryka. Sam ważę około kwintala i razem z tym egzemplarzem motocykla "lubimy" wycieczki w poprzek strumieni oraz błotnymi szlakami. Widząc stan kiwaka mam pytanie jak może wyglądać łożyskowanie wahacza - cholernie nie chce mi się aż tak demontować 2oo... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gracjan 46 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 Tak kombinuję, że gdyby przewiercić na tokarni pręt o długości ok 200 mm wiertłem tokarskim fi 10 a nastepnie stoczyć pręt do średnicy lekko ponad 18mm później dać powierzchnię do szlifowania (nie wiem tylko jaka powinna być średnica nominalna) to po takiej obróbce pozostaje zatoczenie faz i pocięcie tego pręta na tokarni na odcinki odpowiadające oryginałom (i miałbym za jednym podejściem 2 krótkie tulejki wieszaków, oraz 2 tulejki (ramy i amora) - wszystkie mają identyczne wym wewn i zewn a różnią się tylko długością. Dysponuję materiałem 42CrMo4 który powinien mieć odpowiednie parametry bez dodatkowej obróbki. Jutro sprawdzę twardość tulejek. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 Najczęściej wahacz nie jest w lepszym stanie jak elementy kiwaczki. A śruba co skręca wahacz daje się w ogóle obrócić? Bo czasem się nie daje, a jak się nie daje to im później to bardziej się nie daje ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Slimak 295 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 Gracjan jak zdemontowałeś kiwaczkę to jeszcze pół godziny roboty i wahacz będziesz miał odkręcony(chyba że będzie problem z odkręceniem śruby) . Nie obejrzeć w twoim przypadku łożysk wahacza wydaje się kompletnie nie logiczne. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 Ja bym wymienial wszystko i wachacz tez wytargal ale to ja... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 Ja bym wymienial wszystko i wachacz tez wytargal ale to ja... cholernie nie chce mi się aż tak demontować 2oo... Przysłowie mówi: jak się czegoś nie chce to gorzej jakby się nie mogło ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 Jak nie wyciagniesz teraz to zrobisz to w lipcu :) Takie zniszczenia nie wygladaja normalnie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gracjan 46 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 A kysz kusiciele! Wysłane z Agencji Telegraficznej Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gracjan 46 Zgłoś ten post Napisano 6 Marzec 2016 Jutro spróbuję ruszyć tą śrubę o której wspominał Jarek - jak ruszy to będę miał motywację do rozbebeszenia wahadła... Wysłane z Agencji Telegraficznej Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach