Jarek 22 832 Zgłoś ten post Napisano 25 Październik 2013 Ale mimo wszystko sprawdź inne możliwe przyczyny (których ja akurat nie znam ;-)) zanim wydasz tyle kasy :) Właśnie! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ZWIERZ 9 361 Zgłoś ten post Napisano 25 Październik 2013 Trzeba, może nie. Ale za 300 z wymianą i do tego gwarancja, to bym się nie zastanawiał tylko dał im do roboty. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 25 Październik 2013 Tyle, że nie miałem pewności czy to pompa paliwa. I nadal nie mam. Podłączyłem dziś na krótko i.. działa. Na kostce jednak nie ma napięcia. Rano mierzyłem i było (na 100%), ale to musiał być pechowy jakiś zbieg okoliczności. Nie wiem czy to dobrze, czy źle, że nie ma tam napięcia, ale nie wiem gdzie dalej szukać. Cały śmierdzę benzyną.. blee :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ben 5 184 Zgłoś ten post Napisano 25 Październik 2013 Cały śmierdzę benzyną.. blee :) To zrób sobie prysznic :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 26 Październik 2013 (edytowane) Spoko, dzisiaj sobota to się umyję. Czy pompa jest zasilana bezpośrednio z ECU czy przez przekaźnik? Schemat mówi że bezpośrednio, ale to dziwne. Edytowane 26 Październik 2013 przez august Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 26 Październik 2013 Ok, uporałem się. Sprawa była bardzo dziwna, bo: - napięcie na kostce zasilającej pompę było. Ciężko się to mierzy, bo napięcie jest tylko chwilę po włączeniu zapłonu i podczas rozruchu. W trakcie rozruchu napięcie w instalacji spada, więc również pompa dostaje wtedy około 10,8V. Jak widać na zdjęciu miernik wykrył maksymalne napięcie na wtyczce właśnie 10,8V. Dokładnie tyle ile w czasie rozruchu jest w instalacji. Skoro napięcie na wtyczce jest, styki wyglądają dobrze i nawet po ich wyczyszczeniu i odgięciu pompa nie łapie to co byście pomyśleli? No pompa paliwa padła... Też tak pomyślałem, ale zamiast podłączyć ją na krótko i sprawdzić to wytargałem ją ze zbiornika, zabrałem do domu żeby przejrzeć i co? Oczywiście pompa działa. Przeczyściłem styki na wszelki wypadek, popukałem i wsadziłem na miejsce. Testuję po raz kolejny: pompa podłączona na krótko - działa. Napięcia na kostce tym razem nie ma... zgłupiałem do tego stopnia, że aż przejrzałem instrukcję serwisową. Nic nie znalazłem oczywiście. Zajrzałem do schematu, według niego zasilanie pompy idzie bezpośrednio z ECU, dziwne i trochę temu nie ufałem. Zmierzyłem omomierzem połączenie między ECU #27 a wtyczką pompy #2: Pomiar wykazał wartości od 300 Ohm do 115 kOhm... Tak więc zacząłem podejrzewać skorodowane połączenie i ominąłbym ten trefny kabel gdybym miał pewność, że faktycznie ECU zasila pompę. Na f650.com (http://f650.com/forum/showthread.php?30044-Voltage-present-but-fuel-pump-not-operate&p=308626#post308626) podpowiedzieli mi, żeby podłączyć +12 do #27 w ECU i zobaczyć czy przechodzi. To był dobry pomysł, który sprawdziłem i okazało się, że oczywiście przechodzi, ale pompa pracować nie chce. W między czasie Mutomb poopowiadał mi o dziwnych czujnikach i zabezpieczeniach zamontowanych przez pierwszego właściciela. Powiązałem to wszystko, rozprułem wiązkę i voila! Zaśniedziały, tajny wyłącznik, wpięty w plusowy przewód zasilania pompy paliwowej. Styki mu zaśniedziały i zwiększyły swoją rezystancję do kilkudziesięciu ohmów. Sprawiło to, że napięcie było (czasem nie), ale prąd wystarczający do zasilenia pompy już nie mógł popłynąć... Polatać już dzisiaj nie zdążyłem, ale za to sen będę miał spokojny... 8 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 27 Październik 2013 Ale z ciebie Sherlock. Fajnie, że udało Ci się rozwiązać problem. Cichym bohaterem tej fotorelacji jest Twój bambosz :lol: 5 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 27 Październik 2013 Zaśniedziały, tajny wyłącznik, wpięty w plusowy przewód zasilania pompy paliwowej. Styki mu zaśniedziały i zwiększyły swoją rezystancję do kilkudziesięciu ohmów. Sprawiło to, że napięcie było (czasem nie), ale prąd wystarczający do zasilenia pompy już nie mógł popłynąć... Polatać już dzisiaj nie zdążyłem, ale za to sen będę miał spokojny... Gratulacje. Teraz w koncu wiem do czego jest ten tajny pierdzielnik :lol: Podeslalem Ci wprawdzie dzis schematy ale widze ze juz po sprawie. Z moich schematow wynika ze jest tam jednak przekaznik :). To tak na przyszlosc. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
krs 3 658 Zgłoś ten post Napisano 27 Październik 2013 Bambosz - mistrz drugiego planu. :D 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 27 Październik 2013 O Boże, dwa razy wszedł w kadr tylko :D Z moich schematow wynika ze jest tam jednak przekaznik :). To tak na przyszlosc. Jeśli mówimy o pompie paliwa to jest bezpośrednio podłączona do ECU. Ważne że już po problemie. Przykre jest to, że jak coś się psuje w niemieckich pojazdach to jest to często to co dokładał Polak :( Niby wszystko dobrze zrobione, polutowane, zaizolowane, ale... jak będę miał chwilę to chyba wywalę ten alarm. I tak go nie używam. Mówią, że nic nie dzieje się bez przyczyny. Zobaczcie na co trafiłem przy okazji: Na wszelki wypadek pozostałe śruby też dokręciłem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 832 Zgłoś ten post Napisano 27 Październik 2013 . Zobaczcie na co trafiłem przy okazji: Na wszelki wypadek pozostałe śruby też dokręciłem. Jest gdzieś dokumentacja z oznaczenia śrub kropkami ;) 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 27 Październik 2013 Jest gdzieś dokumentacja z oznaczenia śrub kropkami ;) Co to znaczy? W sensie okropkowany rysunek motocykla, żeby dokręcić wszystkie śrubki? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 27 Październik 2013 Co to znaczy? W sensie okropkowany rysunek motocykla, żeby dokręcić wszystkie śrubki? Nie, był kiedyś taki wątek "pimp maj rajd" i tam pojawił się patent z okropkowaniem wszystkich śrub w celu sprawdzenia czy się nie odkręcają ale nie radzę go odkopywać bo na przeczytanie będą potrzebne ze dwa miesiące i stalowe nerwy :lol: 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
krs 3 658 Zgłoś ten post Napisano 27 Październik 2013 ale nie radzę go odkopywać bo na przeczytanie będą potrzebne ze dwa miesiące i stalowe nerwy :lol: Przechodziłem przez to. Ostrzegam - strasznie wciąga. :lol: 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 27 Październik 2013 Ja mam fabrycznie w x-challenge oznaczone miejsca do sprawdzenia zoltym kolorem ;P. Ps Z tymi alarmami to czasem bywa tak ze blokuja sie nawet przed wlascicielem. W nowym motku nie mam alarmow i nie planuje :). Tak poza tym to co powodowalo problem wydaje mi sie zupelnie autorskim pomyslem w ogole nie zwiazanym z instalacja alarmowa. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 27 Październik 2013 Jak wybebeszę wiązkę to będę wiedział. Kable od pompy niby tez idą do centralki.. Tylko właśnie po co? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 756 Zgłoś ten post Napisano 28 Październik 2013 off Wczoraj rano tankowałem, było dobrze cały dzień. każdemu się może zdarzyć :beer: 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 28 Październik 2013 każdemu się może zdarzyć :beer: Bez pompy to ciężko gdziekolwiek zdążyć. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 756 Zgłoś ten post Napisano 28 Październik 2013 ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 28 Październik 2013 I tak wszyscy wiedzą :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 29 Październik 2013 jesteś zwycięzcą !!! :P 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziadek 6 919 Zgłoś ten post Napisano 4 Listopad 2013 Zdaje się , że problem pompopaliwowy już jest rozwiązany :) , ale tak z doświadczenia mogę polecić pompy na ebaju u tego gościa z USA http://www.ebay.com/usr/felcoproducts, ma do różnych moto do BMW też. Kiedyś w moim KTM690 miałem podejrzenia, że padła pompa, po walce postanowiłem kupić nową, tylko cena oryginału trochę mnie zabiła, a że nie miałem 100% pewności postanowiłem kupić właśnie na ebayu. Cena śmieszna więc myślę a niech tam, do tego jeszcze na oryginalnej wyjętej ze zbiornika mały druczek made in china więc nie miałem już żadnych wątpliwości. Wyszło coś ok 200 zł z przesyłką za nową pompę plus jakieś pierdułki. Pompa dotarła za tydzień. Założyłem. Przejechałem ok. 6k km, sprzedałem motonga koledze. Jeżdzi dalej od ponad roku. Wszystko gra i buczy. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach