xcmichal 37 Zgłoś ten post Napisano 26 Luty 2014 Przed wyjazdem w ukraińskie karpaty wpadłem na pomysł założenia mniejszej o dwa zęby zębatki zdawczej (14 zębów) praktykował już ktoś z was takie zabawy? Moim założeniem jest to że wydaje mi się że pomoże mi to w pokonywaniu stromych długich podjazdów. Na ukrainę mam blisko więc asfaltową niższą prędkość przelotową moge sobie pominąć. Jeździł już ktoś z was tak? Są jakieś odczuwalne zmiany? Misiek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 26 Luty 2014 2 zeby na zebatce zdawczej to juz dosc sporo. W Dakarze nie czulem potrzeby zmiany przelozen. Oryginalne ustawienie nie jest wcale takie zle. W pokonywaniu podjazdow pomoze szlifowanie techniki :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 823 Zgłoś ten post Napisano 26 Luty 2014 (edytowane) A planujesz wymienić tylko zdawczą czy dużą także ? Edytowane 26 Luty 2014 przez Jarek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MTBiker 2 175 Zgłoś ten post Napisano 26 Luty 2014 w xsie mialem zamiast 15/47 wstawione przez jakis czas 14/49. teraz mam znow oryginalne przelozenia. wtedy chodzilo o poprawienie hamowania silnikiem na stromych zjazdach w gorach, przy jezdzie z kolegami na duzo lzejszych motocyklach. jak zmienia sie przelozenia, predkosci maksymalne, jaka bedzie wymagana dlugosc lancucha i inne mozesz zobaczyc na http://www.gearingcommander.com 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jezier 11 588 Zgłoś ten post Napisano 27 Luty 2014 Kuma kupiła 800 z zębatką zdawczą o ząbek mniejszą - moje odczucia były raczej negatywne - szybko powróciła do standardowego przełożenia, ale ona raczej nie jeździ w terenie :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 27 Luty 2014 Mam 15 na zdawczej w eFce (Funduro) i bardzo sobie chwalę, szczególnie w mieście i poza asfaltem. Większy zakres pracy i elastyczność na 2 i 3 biegu. 2 można wbić wcześniej, nie trzeba piłować na 1, a na 3 da się przejechać całe miasto. Natomiast wzrasta Ci prędkość obrotowa konieczna do uzyskania danej prędkości, różnica jest odczuwalna, bo jak jechaliśmy na Mazury w dwie eFki, to ja sobie 5 wbijałem spokojnie przy ok. 80km/h, podczas gdy kolega na seryjnym przełożeniu wachlował 4/5, musiał utrzymywać ponad 90km/h, żeby nim nie telepało na 5. Megagame ma natomiast w Dakarze przełożenie zmodyfikowane w drugą stronę, tyle, że nie wiem czy nie ruszał tylniej zębatki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xcmichal 37 Zgłoś ten post Napisano 27 Luty 2014 2 zeby na zebatce zdawczej to juz dosc sporo. W Dakarze nie czulem potrzeby zmiany przelozen. Oryginalne ustawienie nie jest wcale takie zle. W pokonywaniu podjazdow pomoze szlifowanie techniki :) Nie miałem jak dotąd problemu z pokonywaniem wzniesień, ale zawsze musiałem trzymać moto na większej prędkości by przypadkiem w newralgicznym miejscu nie zgasł. Druga para kaloszy to właśnie zjazdy i hamowanie silnikiem do którego jestem przyzwyczajony w 4x4, w efce nie ma czegoś takiego jak hamowanie silnikiem na stromych zjazdach (hamuje dopiero przy wyższych prędkościach obrotowych a na I biegu potrafi się przecież sporo rozpędzić). Gearingcommander znam, nawet wyszło mi że przy mniejszej zebatce łańcuch teoretycznie będzie wolniej się zużywał (a przecież raczej jest odwrotnie). Misiek Nie planuje zmiany tylniej zębatki. Chodzi raczej o szybkie przełożenie zdawczej na wyjazd a po powrocie do domu powrót do pierwotnej konfiguracji która mi wystarcza na jazdę w koło komina. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
arthurr 5 252 Zgłoś ten post Napisano 28 Luty 2014 Ile zębatka kosztuje? 40 zł? Po prostu kup, przełóż i sprawdź jak ci z tym. To są bardzo subiektywne odczucia i nic nie zastąpi osobistego testu, a że w tym wypadku przekonanie się na własnej skórze kosztuje niewiele - spróbuj ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 28 Luty 2014 (...) http://www.gearingcommander.com niezłe :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
szefcunio 550 Zgłoś ten post Napisano 27 Maj 2014 A praktykował ktoś zmiany w celu uzyskania nieco większej v max w f650 dakar. Trochę mi brakuje przy przelotach wyszło spod kciuka :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 27 Maj 2014 A praktykował ktoś zmiany w celu uzyskania nieco większej v max w f650 dakar. Trochę mi brakuje przy przelotach wyszło spod kciuka :-) Tylna zębatka o 2 czy 4 zęby większa, plan na najbliższą zmianę napędu za radą JackaJ. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 27 Maj 2014 1 ząb mniej na zdawczej, to ~3 zęby więcej na dużej. Ja w ramach uciszania na****nia zmieniłem zdawczą na 1 ząb mniej i zmieniając napęd wrócę do standardowej konfiguracji. Jeżeli zmiana będzie przed wakacyjną, długą trasą to może nawet pokuszę się o zmianę w drugą stronę ale nie dla zwiększenia prędkości a dla zmniejszenia obrotów. Teraz (przy -1 ząb na zdawczej) na minus są krótsze! biegi. Na plus: niższa V max; większe przyspieszenie; 6tka stała się biegiem z przyspieszeniem :o ; w gęstym korku nie trzeba tyle wachlować góra/dół - 2ka daje radę :) ; w terenie (niestety) jeszcze nie miałem, ale spodziewam się że również plusy przesłonią minusy :D Operacja zmiany jest prosta, szybka i stosunkowo tania.... więc jak już ktoś pisał - nie ma się co długo zastanawiać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 997 Zgłoś ten post Napisano 27 Maj 2014 ... 6tka stała się biegiem z przyspieszeniem :o... Zawsze była Dave ;-) :-) teraz chyba pali więcej :-P dajcie spokój przełożenie fabryczne jest ok ;-) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 27 Maj 2014 Zawsze była Dave ;-) :-) teraz chyba pali więcej :-P dajcie spokój przełożenie fabryczne jest ok ;-) Tia.... To przejdź się na zmienionym. A o dziwo więcej nie pali. W każdym razie nie znacznie więcej. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
szefcunio 550 Zgłoś ten post Napisano 29 Maj 2014 Tylna zębatka o 2 czy 4 zęby większa, plan na najbliższą zmianę napędu za radą JackaJ. Tylna większa, a jak wtedy zmieniamy przednią? wyszło spod kciuka :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 29 Maj 2014 Tylna większa, a jak wtedy zmieniamy przednią? wyszło spod kciuka :-) No razem z tylną i łańcuchem ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
szefcunio 550 Zgłoś ten post Napisano 29 Maj 2014 To wiem ale jaka relacja zębów wyszło spod kciuka :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 29 Maj 2014 1:3 gdzieś czytałem ale nie na 100% Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 29 Maj 2014 To wiem ale jaka relacja zębówwyszło spod kciuka :-) Przód standard Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
szefcunio 550 Zgłoś ten post Napisano 29 Maj 2014 A właśnie dzisiaj wpadłem na to że może poprzedni właściciel zmienił. Ile zębów ma dakar? wyszło spod kciuka :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
szefcunio 550 Zgłoś ten post Napisano 29 Maj 2014 16??? wyszło spod kciuka :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 29 Maj 2014 1:3 gdzieś czytałem ale nie na 100% Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka np. 6 postów wcześniej? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 29 Maj 2014 No przecież napisałem :) Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
krzbur 72 Zgłoś ten post Napisano 30 Maj 2014 A właśnie dzisiaj wpadłem na to że może poprzedni właściciel zmienił. Ile zębów ma dakar? wyszło spod kciuka :-) 16/47 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
szefcunio 550 Zgłoś ten post Napisano 30 Maj 2014 Dzięki. Z samego rana będę liczył. Tylko liczydło muszę znaleźć bo po 7 się gubię ;-) wyszło spod kciuka :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach