mila1 3 368 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2014 Czy to może być coś innego niż padający akumulator? Ostatnio odpalając rano motka miałem pewne problemy. Objawy: po przekręceniu kluczyka w stacyjce zaczyna brzęczeć (jakiś przekaźnik?) w okolicach stacyjki. Po wciśnięciu starteru rozrusznik kręci pół obrotu z zdycha, nie ma siły kręcić. W trakcie kręcenia spadek napięcia jest tak duży, że resetuje mi scotoilera (wersja elektroniczna), który jest bezpośrednio podłączony do klem. Po minucie ponawiam rozruch i rozrusznik kręci normalnie, motek odpala. Klemy dokręcone. Typował bym na akumulator, tylko dlaczego po minucie normalnie odpalił? Będę wdzięczny za sugestie, jestem w trasie i jak mi padnie, to chcę wiedzieć gdzie szukać przyczyny... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
nokian66 1 262 Zgłoś ten post Napisano 8 Maj 2014 (edytowane) Przeczytałem i pośmiałem się z wyceny "rzeczoznawcy" firmy ubezpieczeniowej sprawcy kolizji... ja mialem tak przy zdechnietym aku, tyle ze pozniej bylo tylko gorzej, moze najprosciej podlącz miernik pod klemy i zobacz ile po nocy bateria ma V Edytowane 8 Maj 2014 przez nokian66 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
nokian66 1 262 Zgłoś ten post Napisano 8 Maj 2014 nie wiem czemu wsypał mi sie cytat z innego postu?? Mila, wypowiedz byla do twojego aku Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 106 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2014 Tak, to prawdopodobnie akumulator. GS potrzebuje dość sporego prądu rozruchowego i jak aku jest już na wyczerpaniu to dzieją się różne dziwne rzeczy. Szybka wymiana zużytego akumulatora ma jeszcze jeden ważny aspekt - oszczędność sprzęgła rozrusznika. Przy słabym prądzie sprzęgiełko dostaje bardzo w kość. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gsdakar 2 052 Zgłoś ten post Napisano 9 Maj 2014 (edytowane) Też myślę że to aku, padło, pewnie ma jakieś zwarcie. Możliwe również że masa nie kontaktuje, jest poluzowania albo brudna. Edit: masa na aku i w miejscu gdzie przykręcona jest do motka ...to bym sprawdził Edytowane 9 Maj 2014 przez gsdakar Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
abwehry 424 Zgłoś ten post Napisano 23 Czerwiec 2014 A jaki zastosować akumulatro do F650 ('96) na allegro znalazłem to: http://allegro.pl/akumulator-yb12al-a2-yuasa-bmw-f650-pegaso-650-i4268409435.html czy dysponujecie może symbolem, oznaczeniem modelu?? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 23 Czerwiec 2014 YB12AL-A2 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
abwehry 424 Zgłoś ten post Napisano 24 Czerwiec 2014 no dobra... YB12AL-A2 ma odpowietrznik po lewej stronie jak wynika ze zdjęć w internecie... a ja mam u siebie wężyk z prawej strony, zatem, albo nie ten akumulator, albo wężyk ktoś przełozył... wcześniej... kiedyś ;) (tak to jest jak się ma używany sprzęt) czy ktoś z tu zgromadzonych poratuje informacją na temat umiejscowienia owego odpowietrzenia w swojej maszynie (F650 '93) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 24 Czerwiec 2014 Oryginalnie jest wężyk z lewej strony ale w zasadzie nie robi to raczej różnicy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 24 Czerwiec 2014 no dobra... YB12AL-A2 ma odpowietrznik po lewej stronie jak wynika ze zdjęć w internecie... a ja mam u siebie wężyk z prawej strony, zatem, albo nie ten akumulator, albo wężyk ktoś przełozył... wcześniej... kiedyś ;) (tak to jest jak się ma używany sprzęt) czy ktoś z tu zgromadzonych poratuje informacją na temat umiejscowienia owego odpowietrzenia w swojej maszynie (F650 '93) Aleś upierdliwy ;) Przełóż wężyk i będziesz miał jak za czasów produkcji motka ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
abwehry 424 Zgłoś ten post Napisano 24 Czerwiec 2014 upierdliwy? ja przez to całą noc nie spałem :P czyli wąż na lewo i jazda! Tylko teraz pewnie będzie za krótki ;) co za młot to zmienił... zapewne jakiś uczciwy handlarz :/ zerknijcie na to - długość postu przeraża, można rzec - sprawa dla twardzieli ;) http://f650gs.pl/topic/3028-uszkodzony-regulator-napiecia-alternator-lub-spadki-w-instalacji-elektrycznej/page__st__60 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 24 Czerwiec 2014 No nie wiem..... Z tego co kojarze wymienialem aku w Dakarze na dokladnie taki model - YUASA YB12 AL-A2 i wezyk pasowal. Nastepny byl zelowy i taki polecam. Zero problemow z obsluga a i wezyk mozna wypierdzielic. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 24 Czerwiec 2014 ... a i wezyk mozna wypierdzielic. To nie ten dział, ale już Ci niewiele brakuje ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
abwehry 424 Zgłoś ten post Napisano 25 Czerwiec 2014 zelowy znalazlem jak dotad tylko jeden... Jaki masz model? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 25 Czerwiec 2014 zelowy znalazlem jak dotad tylko jeden... Jaki masz model? Nie pamietam..... Moto poszlo do Augusta ale chyba to byl JMT. W kazdym badz razie cos markowego. Do tanich akumulatorow typu MOTO-BATT, POWER-BATT itp. jestem mocno uprzedzony. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
krzbur 72 Zgłoś ten post Napisano 25 Czerwiec 2014 Ja to miałem u siebie taki dziwny przypadek, że jak nacisnąłem starter to nawet nie zakręcił rozrusznikiem. Przygasły wszystkie kontrolki i zegarek. Zupełnie tak jakby się klema rozłączyła. Zabrałem zapłon, wyjąłem kluczyk i od nowa całe odpalanie i zapalił na dotyk. Raz mi się tylko coś takiego zdarzyło. Poza tym odpala bez najmniejszych problemów. Akumulator swego czasu padł mi dość mocno. Ale go naładowałem i trzyma napięcie (teoretycznie). Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 762 Zgłoś ten post Napisano 17 Kwiecień 2015 a jak to jest z tym prądem rozruchowym? w tych naszych motocyklach? jaki powinien być? czy im więcej tym lepiej? bo chyba jednak czas kupić nowy, może uda się coś z AGM Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kordi 164 Zgłoś ten post Napisano 17 Kwiecień 2015 Ja kupiłem żelowy firmy Landport GB12AL-A, ale za krótko użytkuję żeby mieć konkretną opinię. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach