krzbur 72 Zgłoś ten post Napisano 25 Styczeń 2015 Ja to jestem zwolennikiem, żeby główna lampa miała homologację, żeby można było panowi funkcjonariuszowi powiedzieć z czystym sercem "Idź pan sobie" (no i żeby nie oślepiać też :) ). Ale też, żeby w miarę sensownie świeciła. Tzn. żeby po normalnych drogach dało się z nią jeździć po nocy. Mam na myśli sprzęty pokroju lc4 enduro albo x-ch. No i oczywiście mówię o momencie wyjeźdzania z bagien :) . Są takie akcesoryjne ale drogie jak cholera. Z tego co zauważyłem to w miejscach w których mocne światło jest naprawdę potrzebne i bezpiecznie jest je mieć to prawo jako takie raczej nie obowiązuje :) . Więc moim zdaniem coś homologowanego, żeby nie było, że nie ma. A poza tym to tylko sensownie umiejscowione ledy włączane kiedy jest potrzeba. Mały pobór mocy, duża jasność i skupienie, małutka masa i wymiary. Czego chcieć więcej. Tylko kwestia, że naprawdę jasne są drogie. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
looksgoodinblack 1 509 Zgłoś ten post Napisano 25 Styczeń 2015 Moge sie zamienic :). O ile w GSie swiatlo jest slabe to w x-ch fabryczne jest chu....... Co do rozwiazan to juz jest w toku i w odpowiednim momencie sie pochwale. Prawo? No coz... Tez wole bezpieczniej. Nawet nie chce wspominać do czego chu... światło w X Challenge doprowadziło w moim przypadku... Sent from my iPhone using Tapatalk Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 995 Zgłoś ten post Napisano 25 Styczeń 2015 (edytowane) Nawet nie chce wspominać do czego chu... światło w X Challenge doprowadziło w moim przypadku... I dlatego ja właśnie kupiłem "samorobną" lampkę led, która do moich potrzeb jest więcej jak wystarczająca, a oryginalna lampa jest w razie w na asfalt (którym zazwyczaj nie jeżdżę) no i na przegląd techniczny. ;-) A o tej porze roku jazda "po lesie" po zmroku jest po prostu przyjemnością (o ile nie jest oczywiście za zimno) :-P Edytowane 25 Styczeń 2015 przez dakarowy 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwachu86 10 Zgłoś ten post Napisano 27 Styczeń 2015 (edytowane) Jak tylko pogoda na to pozwoli to zrobię foty i wrzucę ;-) Edytowane 27 Styczeń 2015 przez kwachu86 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
szefcunio 550 Zgłoś ten post Napisano 1 Luty 2015 I co pozwoliła? ;-) A nie chciało by ci się pójść do garażu wystawić przód w stronę podwórka i zaświecić? Proszę Szykuje się do zakupu i bardzo by mi to pomogło Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwachu86 10 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 I co pozwoliła? ;-) A nie chciało by ci się pójść do garażu wystawić przód w stronę podwórka i zaświecić? Proszę Szykuje się do zakupu i bardzo by mi to pomogło W weekend tak zrobie i od razu dam znać ;-) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 995 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 Pisałem już że kupiłem sobie drugą lampkę do X-a? Tym razem spot-a? czekam aż śnieg stopnieje, teraz będę wypalał drzewa przed kołem, ewentualnie wysuszał bagna, a na dzielni przecierał oczy niedowarkom :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 A jaką i za ile? Bo też się przymierzam pomału. Z tego co zostało napisane, to najlepiej mieć dwie, świecąca daleko i drugą rozpraszającą, włączane oddzielnie. Dobrze kombinuję? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 995 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 (edytowane) Obecnie, jak już nieraz tu na forum pisałem, mam zamontowanego flooda (czyli rozproszone światło) i do 70 km/h po lesie w nocy da się jechać, powyżej brakuje długiego swiatła, nie to żebym sie tak ścigał po lesie, ale tak na wszelki wypadek :-D kupiłem spota (ta sama lampka tylko z inną soczewką). Za pierwszą dałem 400 zł za drugą 360 zł (z rabatem dla stałego klienta) :-) każda lampka ma po 3 diody XML2 (każda dioda potrzebuje 10W), więc lampki pobierają moc po 30W/sztuka. Może nie jest tanio, ale w mojej opinii swiatło jest warte tej ceny, bez dwóch zdań! ;-) Robi je kolega z Trójmiasta, który udziela się czasami na advrider.pl Edytowane 5 Luty 2015 przez dakarowy 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 Dzięki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 Obecnie, jak już nieraz tu na forum pisałem, mam zamontowanego flooda (czyli rozproszone światło) i do 70 km/h po lesie w nocy da się jechać, powyżej brakuje długiego swiatła, nie to żebym sie tak ścigał po lesie, ale tak na wszelki wypadek :-D kupiłem spota (ta sama lampka tylko z inną soczewką). Za pierwszą dałem 400 zł za drugą 360 zł (z rabatem dla stalego klienta) :-) każda ma po 3 diody XML2, pobierają moc po 30W/sztuka. Mże nie jest tanio, ale w mojej opinii swiatło jest warte tej ceny, bez dwóch zdań! ;-) Robi je kolega z Trójmiasta, który udziela się czasami na advrider.pl Rozumiem, że 30W cała "lampa", czyli emitery po 10W. Bo to co napisałeś można też zrozumieć inaczej :) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 Na forum 8sety też się oczywiście przewija ten wątek... więc cytuję: Filmik jak świeci Enduro Tech: Tak świeci Ledroad: Koszty takie: http://allegro.pl/led-bmw-f-800-gs-kompletny-zestaw-ledroad-i5038884981.html Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 681 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 Link nie działa wysłano z daleka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 995 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 Rozumiem, że 30W cała "lampa", czyli emitery po 10W. Bo to co napisałeś można też zrozumieć inaczej :) No tak, zdecydowanie źle zapisałem, oczywiście jedna dioda bierze 10W, czyli lampka 30 W, a jak są dwie, to......... jak to policzyć? :-D dlatego mam plan wywalenia, albo jednak odłączenia lampy głównej i zastąpienia jej właśnie dwoma ledami. ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 Ale po co? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 Czy możesz się pochwalić jaki planujesz zrobić czy tam już zrobiłeś do tego pstryczek- elektryczek? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 995 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 Ale po co? Alik jak zaczniesz w końcu jeździć motocyklem, to może to zrozumiesz ;-) A jak juz do lasu po nocy wyjedziesz to nie będziesz miał pytań. Sorek jak zrobię to się pochwalę, na razie mam podłączonego jednego na stałe zamiast postojówki Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 (edytowane) Ok ;) Nie zapomninaj, że jestem agresywny, niech nie trwa to długo ;). To "po co" Alika dotyczyło raczej sensu odłączenia lampy głównej, a nie zasadności zainstalowania ledów, no chyba, że się mylę. Edytowane 5 Luty 2015 przez agreSorek 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 Link nie działa wysłano z daleka Poprawiłem, ale żebyś nie musiał klikać "poprzednia", to jeszcze raz: http://allegro.pl/led-bmw-f-800-gs-kompletny-zestaw-ledroad-i5038884981.html Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 5 Luty 2015 O to to to... Danielu, przeciez swiatla w lesie nigdy za duzo a elektrowni wystarczy przeciez...? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 995 Zgłoś ten post Napisano 6 Luty 2015 (edytowane) Ok ;) Nie zapomninaj, że jestem agresywny, niech nie trwa to długo ;). To "po co" Alika dotyczyło raczej sensu odłączenia lampy głównej, a nie zasadności zainstalowania ledów, no chyba, że się mylę. Agresja zero! więc nazwy brak :-D Jesli Alik myslał inaczej jak napisał to ok :-D Poprawiłem, ale żebyś nie musiał klikać "poprzednia", to jeszcze raz: http://allegro.pl/le...5038884981.html To jest dla PROFESJONALISTÓW :-D więc nie startuję do nich, niemniej uważam że moje lamkpi wypalą im soczewki :-D fajnie jakby była mozliwość porównania, bo z ukazaniem faktycznego światła na filmiku czy zdjęciach jest bardzo kiepsko, poza tym jest na prawdę mocno rozbudowany wątek nt ledów tych przytoczonych przez Ciebie jako pierwszych i tych tanich chińskich na advrider.pl tam polecam poczytać i wtedy zdecydować (mozna pomijać osobiste wycieczki) :-D O to to to... Danielu, przeciez swiatla w lesie nigdy za duzo a elektrowni wystarczy przeciez...? Tak Aliku, ale dywagacje poza forumowe doprowadziły do decyzji o odłączeniu lampy głównej dla zachowania bezpieczeństwa elektrycznego potrzebnego czasami dla innych ewentualnych dodatków. o! ;-) Edytowane 6 Luty 2015 przez dakarowy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 6 Luty 2015 Np. zapalniczki? ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 995 Zgłoś ten post Napisano 6 Luty 2015 Np. zapalniczki? ;) W penym sensie tez, ale i jesli komus miałyby sie przydac jakieś grzane manetki, czy inne ewolucje Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 6 Luty 2015 O to to to... Danielu, przeciez swiatla w lesie nigdy za duzo a elektrowni wystarczy przeciez...? Alik, juz liczylismy WATy. Nie jest tak rozowo... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
krzbur 72 Zgłoś ten post Napisano 6 Luty 2015 Ile X ma w ogóle alternatora wat? Od jakiegoś czasu na lc4 trochę się napaliłem a tam jest chyba 200W. X wypada jakoś lepiej w tej kategorii? Duża jest różnica w poborze prądu przez silnik w przypadku wtrysk/gaźnik? Wiem, że mogę sobie poszukać i znaleźć ale może akurat będzie ktoś kto będzie od razu wiedział :) . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach