To i ja coś napiszę...Jeździłem...
I teraz tak 125 i ABS to rzadkość ponieważ przepisy nie wymagają aby motocykle 125 posiadały ten system (od 2017 chyba obowiązkowo ABS lub CBS nawet w 125) - Być może CBS ale jego sposób działania pozostawia wiele do życzenia. Natomiast ABS na pewno nie, w dodatku w tych konstrukcjach bardziej Chińskich niż Indyjskich nadal spotyka się bębnowe hamulce jak np we wspomnianej Hondzie CB125F. Alu tu kolejne pytanie trzeba by sobie zadać, lepiej bębny i brak abs, czy np jak w starszej CBR spora tarcza, markowy hamulec, bardzo skuteczny i bardzo ostry i brak ABS - mówiąc szczerze zawsze jak hamowałem tym bądź co bądź naprawdę mocnym hamulcem i wiedziałem że nie ma tam ABS to sam miałem czasem stres
O ile na cbr po przejechaniu 100km nie miałem chęci na więcej o tyle na ktm zrobiłem ok 300 i nie miałem dość. (a mój młody paradoksalnie uważa że CB125F to motocykl na którym czuje się pewnie ,mając dobrze podparte stopy. Na takim zresztą robił i zdawał egzamin - Honda CB125R już takiego komfortu mu nie dawała- siedzenie tylko 2,6 cm wyżej i nie czuł się - Tu pewnie piszesz o nowszym CBR, starszy z którym ja miałem do czynienia był sporo mniejszy od CBF.
W cbr dla zobrazowania przy maksymalnym skręcie kierownicy ciężarek kierownicy uderzał mi w kolano. Do tego siedzenie nisko bardziej dla osoby maks 160cm
W ktm siedzenie na wysokości 835mm to już dla kierownika 165cm i w górę.
(po dotychczasowym dosiadkach i patrząc na parametry młodego wynika, że maksymalna wysokość siedzenia w jego przypadku to max 800mm) - Moja żonka dwa lata temu zaczynała naukę od ktm duke 125 a ma wzrostu 163cm. Ten moto jest dość lekki i dość fajnie wyważony. Dla przykładu po zdaniu prawka przymierzała się do GS310 o tej samej wysokości siedziska i stwierdziła że GS nie bo za wysoki, a chodziło tu tak naprawdę o wyważenie maszyny.
Ale ja bym raczej w nowego celował niż w używkę. (Nie potrafię się jednoznacznie zdecydować. Kupowanie nówki na dwa lata z założeniem że i tak za dwa lata na pewno będę sprzedawał to trochę kosztowny pomysł) - Szukaj na wiosnę, trafiają się tacy co właśnie te dwuletnie sprzedają, bo kupili nowy na dwa lata
@Ghost no i ta różnica wysokości siedzeń tylko 2,5 cm (wg specyfikacji) robi swoją robotę na korzyść BMW. Ale to po zrobieniu prawka A2. - KTM ma 830mm - BMW 310r 785mm, tu jest 45mm różnicy dokładnie.
P.s. Do Ktm Duke 125 na pewno jest zestaw obniżający do tylnego zawieszenia, jeśli dobrze pamiętam to wg katalogu siedzisko obniża się o -25mm.