tibro 0 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2020 Wiem jak działa abs w autach i domyślam się, ze tak samo działa w motorze. Parę ABS naprawiałem, wymieniałem pierścienie, czujniki, sprawdzałem działanie czujników oscyloskopem, czy przeprogramowywałem sterowniki ABS w audi i jeszcze paru innych Vagach. Jakieś pojęcie mam. Zapytałem - bo nie wiem czy GS wychodziły z czujnikami prędkości/ABS na obu kołach czy może tylko na jednym. A wątków nie przeczytałem wszystkich bo nie jestem w stanie tego zrobić w 2 dni - a chciałbym jak najwięcej się wypytać zanim pojadę po motor/model którego nie znam. Czy w tym coś złego? Pytam ale jednocześnie szukam i czytam inne wątki. Dzięki za wątek, już czytam. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 995 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2020 Ok, mogę zrozumieć chyba wszystko, też się nie znam... Ale... jak może być abs w jednym kole, a w drugim nie? ... (pomijając oczywiście awarię albo dzwona, pomijając współczesną (2-3 lata wstecz) technologię z możliwością odłączenia jednego z kół... tym bardziej jak już się jest zaprawionym w boju w przeprogramowywaniu ... itd. czy coś źle przeczytałem...? P.s. Ogólnie nic w tym złego, że pytasz, ale dla nas to pytania trochę jak ciosy poniżej pasa, więc raczej czujemy się z lekka "urażeni".. mimo wszystko chcemy dobrze i przepraszamy Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 090 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2020 Reasumując - jeżeli motór nie ma pierścienia ABS w przednim kole a ma wyłącznik ABS na kierownicy , to albo koło przednie albo kierownica z osprzętem nie są z tegoż motóra . Pierścień z tyłu daje sygnał do prędkościomierza i jest w tym modelu zawsze - a że jest dwu funkcyjny gdy motór posiada rzeczony ABS to zupełnie inna historia . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2020 A ja dodam ze jak ktoś pisze w ogłoszeniu (jest napisane) ABS tylko na tył to nie ma pojęcia co sprzedaje. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 762 Zgłoś ten post Napisano 22 Luty 2020 To jest zbiornik do tylnego amortyzatora. W wersji dakar. "cywilne" GS go nie mialy i skok zawiasu był mniejszytaptarapta Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KaeS 10 463 Zgłoś ten post Napisano 22 Luty 2020 17 godzin temu, tibro napisał: co to za element, który zaznaczyłem? 17 godzin temu, Pawel napisał: To jest zbiornik do tylnego amortyzatora. Co Wy opowiadacie, ja całe życie myślałem, że to to samo. Tu więcej bo i pojazd większy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tibro 0 Zgłoś ten post Napisano 22 Luty 2020 Już nie będę się wypowiadał na temat ABS, bo trochę się nie zrozumieliśmy. Ale dziękuję Wam, za rzeczowy udział w wątku. Dzisiaj oglądałem tego GS i na żywo wygląda sprawa inaczej niż na zdjęciach: 1. silnik umyty po bokach. Wszędzie gdzie nie doszedł pędzel, wszystko brudne od błota + smar. Taki zatłuszczony, jakby się ogólnie pocił. 2. po przejechaniu 2km kilka kropli oleju, stworzyło strużkę. Pomiędzy osłoną pompy wody, a boczną obudową silnika z napisem BMW. 3. lagi spociły się bardzo. 4. krzywo skręcony licznik i obudowa lampy szybą - albo nie idzie spasować. 5. lewa owiewka (aku) ruchoma, zaczep wykrzywiony - nie trafili w otwór montażowy. 6. kanapa cała obszyta na nowa 7. tylne migacze (pomarańczowe plastiki)- sklejone na taśmę klejącą przeźroczystą, bo zatrzaski chyba nie trzymają. Prawy tylny - wygięty - bolec gumowy wygięty i nie trzyma go prosto. 8. Głowica - farba, czy co to jest na niej - więc trudno mi powiedzieć, czy jest to efekt przegrzania, czy może utleniona odlewu? Trochę odchodzi. 9. Podnóżki gumowe - idealne 10. Ciężko chodzi włącznik długich - od mrugania - nie wiem czy ten model tak ma? 11. Aku po 6 odpaleniach podczas całych oględzin nie dawał już zbytnio rady. Pomijam resztę rzeczy, bo to tylko kwestia estetyki, a poza tym to 20sto letni motor (ryski, przytarcia plastików, rdza na śrubach itd.). Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 22 Luty 2020 BedzieszMialWydatki Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 23 Luty 2020 Czyli generalnie takiego egzemplarza nie należy kupować :-D szukać, zbierać, czekać... Wytapatalkowane z magicznego pudełka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tibro 0 Zgłoś ten post Napisano 24 Luty 2020 no odpuściłem go sobie, bo skoro tak zaniedbany silnik za zewnątrz to wewnątrz może też nie było ok. 1. Często w ogłoszeniach są informacje, że lagi uszczelnione - czy to częsta naprawa? Czy wymienia się tylko simeringi + olej, czy przy takim przebiegu są one tak zużyte, że wymiana uszczelnień już niekoniecznie pomoże? 2. Jak sądzicie, aby powyższe usterki usunąć w warsztacie (solidnie) to o jakiej kwocie mówimy? Pytam o szacunki Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
manioora 1 757 Zgłoś ten post Napisano 24 Luty 2020 Wygląda to tak... Jak kupuje coś dla siebie, to biorę coś co się dobrze prezentuje... Czasami patenciarze tak dobrze coś ukryjo, że nawet bystre oko nie zauważy, ale jak na pierwszy rzut oka widać, że coś jest nie tak, to po co się w to pchać? Owszem, gdybym dysponował czasem, to wiele rzeczy można samemu naprawić (na pewno jest to też frajda), ale jak mam liczyć na mechaników, którzy są wiecznie zajęci i nieprzewidywalni (gdyż zwykle znajdo coś jeszcze :)), to wolę sobie darować zakup czegoś co nie wygląda. Poczekaj, śledź ogłoszenia, może akurat... I każda cena jest do negocjacji... 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 24 Luty 2020 1. To się zużywa jak hamulce... uszczelniacze + olej i czasami zgarniacze i tyle. Ale jeżeli lagi są poobijane kamieniami lub ogniska rdzy to na długo nie pomogą i nowe uszczelniacze... No i jeżeli wymieniał je kowal młotkiem i śrubokrętem to mógł tez narobić rys i tez na długo nie starcza. 2. Ja tego nie widziałem ale pewnie 1000zl spokojnie wyjdzie Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tibro 0 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2020 (edytowane) chciałbym zapytać, jak wyglądają Wasze boki silnika. Bo kolejny z ogłoszenia, przebieg 60 tyś, a farba cała w purchawkach. Czy to taki standard z tymi pokrywami? Edytowane 25 Luty 2020 przez tibro Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 676 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2020 Jak na 15 lat to tragedii nie ma Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2020 Mój ekstrup z 2001: Ja to się nie znam, ale jeśli część nie była malowana albo jeżdżona w soli, ani nie polana została kwasem z akumulatora, to nie powinno się nic dziać. CHYBA. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2020 1 godzinę temu, tibro napisał: chciałbym zapytać, jak wyglądają Wasze boki silnika. Bo kolejny z ogłoszenia, przebieg 60 tyś, a farba cała w purchawkach. Czy to taki standard z tymi pokrywami? Wrzuć zdjęcie bo na tej miniaturce prawie nic nie widać. Najlepiej kilka z różnych kątów. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tibro 0 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2020 (edytowane) to jest z ogłoszenia, więc większego nie posiadam. Chodzi o powierzchnię między napisami. https://www.autoscout24.pl/oferta/bmw-f-650-gs-benzyna-czarny-6bd29a9d-7bcc-e17e-e053-e250040ac02e?cldtidx=8&cldtsrc=listPage Edytowane 25 Luty 2020 przez tibro Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2020 3 minuty temu, tibro napisał: to jest z ogłoszenia, więc większego nie posiadam. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2020 Pisałeś, że budżet do ok. 8k. Ten na ogłoszeniu stoi, po zaokrągleniu w dół, w granicach 10500... Plus koszty przywiezienia, tłumaczeń, rejestracji, robi się spokojnie 11+... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2020 No to jeżeli 8 tys to zawsze będzie trzeba coś zrobić, zwykle za 2 a i taki za 10 nie jest gwarantem braku wydatków. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2020 Ten z podlinkowanego ogłoszenia ma zrobione "wszystko" poza pompą wody i bendiksem, czyli na te dwie rzeczy trzeba mieć zapas, dla spokoju ducha. No i rocznika opon nie znamy. Czyli wychodzi 150% zakładanej ceny Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tibro 0 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2020 Godzinę temu, xel napisał: Pisałeś, że budżet do ok. 8k..... póki co nic się nie zmieniło. Ogłoszenie to wrzuciłem by pokazać o co chodzi z tym efektem na silniku. I tego dotyczy pytanie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2020 (edytowane) Na tym forum mało kto ma f650gs, więc możesz nie otrzymać dużo zdjęć. ale np ten nie ma: https://www.olx.pl/oferta/motocykl-bmw-f650gs-dakar-lift-CID5-IDDKJvi.html#1b122a5da6 I ten też nie: https://www.olx.pl/oferta/bmw-f650gs-CID5-IDC9dTx.html#1b122a5da6 Ani ten: https://www.olx.pl/oferta/bmw-f-650-gs-z-abs-lift-2004-rok-twin-spark-kufer-xl-dl-ladna-raty-CID5-IDChTzz.html#e43b2491e2;promoted Co, po dodaniu mojego dakara daje z czterech modeli statystykę 100%, że farba się nie łuszczy Edytowane 25 Luty 2020 przez xel Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 762 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2020 Na wszystkich moich rotaxach nie było (i nie ma)w tym miejscu żadnych purchawektaptarapta Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 090 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2020 (edytowane) F650GS rocznik 2004 , oblany deko kwasem z akumulatora ale po małym przebiegu około 26500 kilometrów - jak nowy pomimo wieku. Uważni znawcy dojrzą osłonę łańcucha nie z tego motocykla , oryginał kwas wyżarł - jak widać z paskowego napędu też pasuje Szary lakier w BMW ma tendencję do purchli , zwłaszcza gry moto jest używane całorocznie i są duże różnice temperatur . Wystarczy porównać czarne i szare silniki r1200gs z podobnych roczników i z porównywalnym przebiegiem . Czarne ładne po stówce szare z purchelkami albo już obłażące . Edytowane 25 Luty 2020 przez mario2007 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach