sid 30 Zgłoś ten post Napisano 23 Marzec 2010 pytanie mam takie. w jaki sposób da się rozpoznać ze zdjęć, czy motocykl ma abs czy nie. zakładam, że coś musi być dodatkowego przy tarczy. poprosiłbym o krótki opis i ewentualnie zdjęcia moto z i bez abs. dzięki Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pitek 0 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2010 Na pierwszy rzut oka rozpoznasz model z ABSem po czujniku i małej obręczy ''dziurkowanej'' przy przednim kole. Wersja z ABS Wersja bez ABS (widoczna dziura gdzie ma być czujnik) Oprócz tego musi być wyłącznik ABS na kierownicy. Tutaj na zdjęciu wyłącznik ABS i światła awaryjne. Widziałem opcje z samym ABS bez awaryjnych. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sid 30 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2010 wielkie dzięki. o to chodziło. ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2010 mam trudne ;) pytanie do kolegów, posiadaczy-dosiadaczy ABS: czy czujnik z kablem od przedniego ABS jest tą samą częścią (nr katalogowy BMW) co tylni czujnik ABS, a co ważniejsze prędkościomierza i drogomierza ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pitek 0 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2010 MiKo oryginalny nr części jest inny, odpowiednio dla czujnika przód 34527665742 i tył 34527665743 aczkolwiek cena,moim zdaniem przystępna, ta sama ;) przód tył Motorworks Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2010 ożesz przystępna cena ? :shock: ostatnio na aledrogo widziałem uzywany na przód za stozłociszy, a coś mi tył szfankuje skutkując brakiem odczytu prędkości i gratisowymi przebiegami ;) poszperałem, pomajstrowałem i działa... chyba wina złącza pod kanapą... zobaczymy myslałem sobie - pewnie z 48 bedzie kostować (ale złotych nie funtów :twisted: ) to kupie nowy na wszelki wypadek... ps. precz z nierozbieralnymi częściami :evil: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pitek 0 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2010 Hehe, zapominasz, że masz śmigło a to kosztuje. Mnie ta cena nie szokuje bo siedzę w ogólnie pojętej branży motoryzacyjnej parę lat i wiem, że nowy,oryginalny czujniczek abs może kosztować i 400zł :D Drogi to jest moim zdaniem np filtr paliwa ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ZWIERZ 9 345 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2010 Podepnę się pod temat. Mam takie pytanko, w zasadzie dwa pytanka: 1.nie wyczówam , czy na przednie koło działa mi ABS.Tył reaguja bardzo szybko, fakt że łatwiej traci przyczepność i może dla tego.Przód walę po heblach motor staje dęda, co prawda koło nie wpada w poślizg. Czy też tak jest w Waszych maszynach? 2. jakie czynności mam wykonać żeby wyłączyć ABS. Albo coś żle robię , albo suczysyn się nie wyłącza. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 676 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2010 nie mam ABS wiec nie pomoge, Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ZWIERZ 9 345 Zgłoś ten post Napisano 25 Marzec 2010 Jak mawia mój kolega : "Nie wpływa na pracę silnika- byle do przodu". Ale żeby tego ABS-a wyłączyć bo mi w terenie przeszkadza. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 25 Marzec 2010 w terenie obowiązkowo ABS off ! coś tam było z tym przyciskiem, że nacisnąć i trzymać aż się zapali kontrolka ? czy tylko raz nacisnąć ? nie pamiętam bo nie mam ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 26 Marzec 2010 witam. ABS wyłącza się w ten sposób, że przy wyłączonym zapłonie naciskamy przycisk ABS i trzymając włączamy zapłon a następnie silnik. ABS jest wyłączony do wyłączenia silnika. mam nadzieję, że nic nie poplątałem ;) Piotrek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 106 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2010 Odkopałem dosyć stary temat ale widzę, że nie dokończony. Żeby wyłączyć ABS należy na postoju przy włączonym silniku nacisnąć przycisk od ABS-u i trzymać kilka sekund aż kontrolka od ABS-u zacznie mrugać. Dezaktywujemy funkcję poprzez zgaszenie motocykla. Po ponownym rozruchu ABS jest włączony, żeby go wyłączyć należy powtórzyć czynność opisaną powyżej. pozdrawiam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ZWIERZ 9 345 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2010 Koledzy i koleżanki, czy w naszych sprzętach da się wyregulować czułość ABS? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2010 taka regulacja raczej nie istnieje w żadnych pojazdach :? - z założenia pompa puszcza hamulec na ułamek sekundy w momencie pierwszego już-mikro-uślizgu :| tak mi się wydaje a chciałbyś żeby najpierw troche się poślizgało i dopiero bezpiecznie "wylądować" ? :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ZWIERZ 9 345 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2010 Od tylnego hamulca moja prawa noga dostała choroby wibracyjnej. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2010 tył zawsze szybko wpada w poślizg - może za dużo hamujesz tyłem - kiedyś używałem na asfalcie tylko i wyłącznie przodu ale mi opona się skończyła po 3tyś. (majtas09) i teraz hamuje przodem i po chwilce lekko dohamowuje tyłem :D ps. teraz mam zejściową opone tylną, a przód prawie-nówka, więc zdarza się że czasem hamuje tylko tyłem, poza tym super wygląda dym z laka przed światłami :D a mnie nie telepie bo los oszczędził mnie przed posiadaniem absa :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ZWIERZ 9 345 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2010 Jak zwalniam to czasami tylko tył, ale jak hamowanko mocniejsze to przód obowiązkowy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pietroAT 9 Zgłoś ten post Napisano 28 Czerwiec 2010 masakra :D czego ja sie tu nei dowiem!! mi sie jakis czas temu jakoś ABS włączył i w terenie przeszkadza i za nic nie wiedziałem jak go wyłączać :D teraz będe musiał przetestować :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
komkolanko 0 Zgłoś ten post Napisano 9 Styczeń 2011 Podłoczę się pod ten wątek z troche innym tematem. Mam problem z abs przy f650 gs. Po włączeniu zaplonu kontrolka gasnie prawidłowo, gdy rusze i przekrocze jakies 40-50km/h zapala sie kontrolka abs i nie gasnie juz wcale az do momentu gdy zgasze silnik. I tak za kazdym razem, mize kots miał podobny problem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ziolko 1 Zgłoś ten post Napisano 9 Styczeń 2011 Mi to wygląda na uwalony czujnik ABSu lub słaby kontakt elektryczny na kostkach. Proponuje najpierw rozłączyć kostki i zapsikać kontaktsprayem. Trochę tym się zajmuję a dokładnie elektryką i elektroniką samochodową tak że coś tam kamam w tym temacie. Sprawa wygląda tak że sterownik ABS nie wyłapie błędu z czujnika dopóki nie ruszymy i dlatego wszystko jest ok zaraz po uruchomieniu a po przejechaniu kilkunastu bądź kilkudziesięciu metrów łapię błąd i świeci kontrolka. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Slawas 2 Zgłoś ten post Napisano 13 Styczeń 2012 (edytowane) Podłoczę się pod ten wątek z troche innym tematem. Mam problem z abs przy f650 gs. Po włączeniu zaplonu kontrolka gasnie prawidłowo, gdy rusze i przekrocze jakies 40-50km/h zapala sie kontrolka abs i nie gasnie juz wcale az do momentu gdy zgasze silnik. I tak za kazdym razem, mize kots miał podobny problem. Wiem że minął już rok ... ale mam identyczną sprawę, dopóki nie przekraczam 40-50km/h i bawię się w terenie lampka abs'u jest wyłączona. Jak przekroczę 'magiczną' prędkość od razu się zapala i abs przestaje działać. Ktoś zna odpowiedź? Kolego komkolanko rozpisał się na dwa posty więc pewnie od niego się nie dowiem ... może macie jakiś pomysł? Co ciekawe, dopóki nie przekroczę 40km/h abs działa na obu kołach. Pzdr, over Edytowane 13 Styczeń 2012 przez Slawas Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 13 Styczeń 2012 Co ciekawe, dopóki nie przekroczę 40km/h abs działa na obu kołach. Pzdr, over A to mnie zaintrygowało :shock: - a powyżej 40 km/h działa na jednym kole ;) - którym ??? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
elektrician 722 Zgłoś ten post Napisano 13 Styczeń 2012 Co ciekawe, dopóki nie przekroczę 40km/h abs działa na obu kołach. A ABS może działać na jedno koło? Z tego co wiem to ABS działa albo nie działa nie da się go regulować i nie ma tak że działa na jedno koło, a na drugie nie, jak padnie jakiś czujnik to ABS nie działa, bo działając na jedno koło stwarza większe zagrożenie niż tak jak by nie działał. Myślę że to jest jedna z idei tego systemu albo jest sprawny albo nie i albo działa albo nie. Jarku czy mam rację? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 819 Zgłoś ten post Napisano 13 Styczeń 2012 A ABS może działać na jedno koło? Z tego co wiem to ABS działa albo nie działa nie da się go regulować i nie ma tak że działa na jedno koło, a na drugie nie, jak padnie jakiś czujnik to ABS nie działa, bo działając na jedno koło stwarza większe zagrożenie niż tak jak by nie działał. Myślę że to jest jedna z idei tego systemu albo jest sprawny albo nie i albo działa albo nie. Jarku czy mam rację? ABS, ESP, ARS to są systemy działające na podstawie czujników oraz poprzez ciśnienia hydrauliczne z użyyciem elektroniki. Aby system działał to wszystkie elementy muszą być sprawne - pierwsze słyszę o przypadku, że ABS może działać w jednym kole. Tutaj jak w kabarecie: jak jedno koło jest zepsute to cały tiaktoj jest zepsuty ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach