Skocz do zawartości
Vengosh10

Jak rozwiazać problem ładowania aku w modelach 2000-2003.

Recommended Posts

Ostatnio, w którymś wątku znowu przewinął się temat konieczności zdjęcia dwóch plastików z obudowy niby baku żeby naładować akumulator więc zamieszczam fotki rozwiązania (niedrogiego) jakie mam zastosowane u siebie aby za każdem razem uniknąć tej przykrej czynności ;-). Do ładowania aku wystarczy wtedy zdjąć siedzenie. Patent jest prosty - dwa kabelki - jeden podłaczony do plusa, drugi do minusa, z drugiej strony kabel zakończony kostką. Mozna wykonać samemu lub kupić gotowca np. tu:

http://www.dzyr.com....row-12v-wmmotor

Ja oczywiście kupiłem gotowca :lol:

U mnie wygląda to tak:

2013-02-10%252015.30.14.jpg?gl=PL

2013-02-10%252015.29.41.jpg?gl=PL

2013-02-10%252015.30.39.jpg?gl=PL

Po założeniu plastiku wygląda to tak:

2013-02-10%252016.20.48.jpg?gl=PL

Edytowane przez Vengosh10

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fajnie, tylko ta kostka licha sie wydaje - wytrzymuje prad ladowania?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fajnie, tylko ta kostka licha sie wydaje - wytrzymuje prad ladowania?

Eeee.. max 3A - realnie poniżej 1A, a do tego ładowarka inpulsowa ;)

Jeżeli zapalniczka jest podłączona bezpośrednio ( bez przekaźnika ) to najlepiej kupić wtyczkę i sobie ładować bez rozbierania czegokolwiek.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A nie można ładować przez oryginalne gniazdo zapalniczki?

Uprzedziłeś mnie Jarek ;-)

Edytowane przez ZWIERZ
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Uprzedziłeś mnie Jarek ;-)

Przepraszam :roll:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A nie można ładować przez oryginalne gniazdo zapalniczki?

Uprzedziłeś mnie Jarek ;-)

Nie każdy model ma oryginalne gniazdo, w Dakarze był to już standard, w zwyklaku często gniazdka nie było :roll:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam gniazdko ale wczesniej przed jego zrobieniem kupiłem tę ładowarkę i tak już się przyzwyczaiłem ;-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

to gniazdo z Dakara ani uniwersalne ani w dobrym miejscu... już lepiej sobie normalnie jak biały człowiek zrobić zapalniczkę na kierze, przynajmniej można wykożystać potem w wielu uniwersalnych celach ;)

a ta złączka Vengoshu od razu mi się wyobraziła zalana cała wodą powodując zewrzenie :?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam bezposrednio do aku grubym kablem przez gniazdko z bezpiecznikiem. Tak na wszelki wypadek. Kostke mam zabezpieczona gumowa zatyczka (bylo w zestawie do Optimate III). Wyjscie mam w tylnym schowku tam gdzie klamka do siedzenia. kabel jest ciut dluzszy tak zeby mozna bylo zalozyc przedluzke z gniazdkiem i schowac np w kufrze.

Gniazdko 12V do urzadzen w kokpicie mam puszczone przez przekaznik a zlaczka jest schowana w schowku.

Edytowane przez Mutomb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli... jeśli dobrze czytam... znaczy się ze zrozumieniem.... to mogę ładować akumulator przez oryginalne gniazdo bmw umieczonę przy ramie w dakarze ? ? ? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli... jeśli dobrze czytam... znaczy się ze zrozumieniem.... to mogę ładować akumulator przez oryginalne gniazdo bmw umieczonę przy ramie w dakarze ? ? ? :)

Pójdź krok dalej, zaszalej i kup sobie oryginalną ładowarkę BMW która właśnie jest do tego przeznaczona :-P :-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a ta złączka Vengoshu od razu mi się wyobraziła zalana cała wodą powodując zewrzenie :?

Eee tam, brodzenie na drugich Pałukach przetrwała, jazdy w ulewy też ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam wtyczkę ordźinalną i kabelki, które mogę sobie modyfikować w dowolny sposób :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Marcin Masz na myśli to gniazdo od traktora przy ramie? czy urwałem jakieś kable :)

edit:

Aaaaaaa no faktycznie zapomniałem o tym usrtoństwie myślałem że to wyjście na suszarkę do włosów ;)

Edytowane przez gsdakar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli... jeśli dobrze czytam... znaczy się ze zrozumieniem.... to mogę ładować akumulator przez oryginalne gniazdo bmw umieczonę przy ramie w dakarze ? ? ? :)/>/>/>

mozesz tez lodoweczke podlaczyc podrozna i piwko chlodzic....., jak to w dakarze....

Edytowane przez Bond
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bond, poniedziałek, czas wytrzeźwieć :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hej,

no ja mam też wyprowadzenie gniazdka zapalniczki zdaje się z lewej strony pod "bakiem". Rozumiem, że jeżeli się zaopatrzę w np. to:

http://www.boxer-parts.eu/automatyczna_ladowarka_do_motocykli_bmw_z_instalacja_can-bus,53,1576.html

to będę mógł podpiąć do tego gniazda i ładować bez rozbiórek?

Edytowane przez blazter

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dokladnie, ja ladowalem tym ostatnie i obecne BMW no i zakladam jeszcze takie orginalne BMW gniazdko do F650GS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podepnę się tutaj, bo w sumie o tym samym mowa. Chciałem się dzisiaj wpiąć z instalacją nawigacji do tego gniazdka "zapalniczki", tj. wypiąłem kable i w nie chciałem. Niestety nie mam na tym gnieździe napięcia w żadnym wypadku, przy wyłączonej stacyjce, włączonej, przy chodzącym silniku (chociaż to już chyba sensu nie miało ;D). Cóż i gdzież mogło paść?

[...]

Jeżeli zapalniczka jest podłączona bezpośrednio ( bez przekaźnika ) to najlepiej kupić wtyczkę i sobie ładować bez rozbierania czegokolwiek.

Może to być problem tegoż przekaźnika?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podepnę się tutaj, bo w sumie o tym samym mowa. Chciałem się dzisiaj wpiąć z instalacją nawigacji do tego gniazdka "zapalniczki", tj. wypiąłem kable i w nie chciałem. Niestety nie mam na tym gnieździe napięcia w żadnym wypadku, przy wyłączonej stacyjce, włączonej, przy chodzącym silniku (chociaż to już chyba sensu nie miało ;D). Cóż i gdzież mogło paść?

Może to być problem tegoż przekaźnika?

Moze ale nie musi. Wszystko zalezy od tego kto i jak to podlaczal wczesniej. Predzej obstawialbym bezpiecznik. Zdejmij owieweke i idz po kablach od zapalniczki. Powinno byc gdzies gniazdo bezpiecznika.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak się zastanawiam: czy chodzi o oryginalnie montowane gniazdko czy jakieś dokładane ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moze ale nie musi. Wszystko zalezy od tego kto i jak to podlaczal wczesniej. Predzej obstawialbym bezpiecznik. Zdejmij owieweke i idz po kablach od zapalniczki. Powinno byc gdzies gniazdo bezpiecznika.

Po Jodłowie na spokojnie prześledzę kable, teraz mi zginęły gdzieś pod plastikami (chyba w okolicach bezpieczników).

Tak się zastanawiam: czy chodzi o oryginalnie montowane gniazdko czy jakieś dokładane ?

Nie mam pojęcia... Trzeba będzie sprawdzić organoleptycznie.

Ale nawet jeżeli jest przekaźnik, to czym innym jak stacyjką by był załączany?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×