Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2011 Przywitalnia?? Uprasza się admina o dodanie tej emotikony do panelu Dakarowego, będzie wielkim forumowym inkwizytorem :lol: Juz to nadrobilem :oops: Mam nawal obowiazkow i rzadko siedze przy kompie. Obiecuje poprawe. Na dniach powinienem dostac wreszcie moj Voltomierz/termometr. Jak go zamontuje to podlacze halogeny 2x55W i zobaczymy jaki bedzie efekt. Bede w stanie monitorowac na biezaco ladowanie i obciazenie. Jesli sie okaze, ze da rade - w koncu to przeciez az 400W to pomysle o dobrych markowych np HELLA a jesli nie to bede szukal czegos ze slabsza zarowka np 35W lub na ledach. Co do mocy alternatora w modelach jedno i dwu-swiecowych jestem na 99% pewien ze sa takie same. Sprawdzalem ID NR alernatora we fiszkach BMW i sa takie same. To chyba samo mowi za siebie. Z reszta po co mieliby zmieniac moc alternatora? Dla drugiej swiecy? Pozdrawiam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2011 Więc działaj kolego i złóż raport - jestem tym żywo zainteresowany :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ReddyS 265 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2011 Więc działaj kolego i złóż raport - jestem tym żywo zainteresowany :lol: Ja też, tylko, że ja w weekend przy dobrych wiatrach zamontuję;) Właśnie szukam żarówek 35W:) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 039 Zgłoś ten post Napisano 6 Maj 2011 Daruj sobie eksperymentowanie żarówek 55W, już to przerabiałem, nasze akumulatory tego nie dźwigną-sprawdzone na przyrządach, a jak dodasz grzanie manetek, to po kilkuset kilometrach będziesz odwalał "pingwina" żeby moto odpalić (też to przerabiałem :lol: , skończyło się pożyczaniem prądu z puszki o 24:00 na stacji benzynowej). Jak chcesz ledy to uważaj- ja bardzo się zraziłem (poczytaj w niepolecanych warsztatach,mogę ci te "ledy" za darmo wysłać)-gwarantuję ci pierwsze miejsce w "wiejskim tuningu" jak kupisz od tego dostawcy. 35W najlepiej na allegro, lub w dobrze zaopatrzonych sklepach motoryzacyjnych, rzadko na niektórych stacjach benzynowych. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 8 Maj 2011 Daruj sobie eksperymentowanie żarówek 55W, już to przerabiałem, nasze akumulatory tego nie dźwigną-sprawdzone na przyrządach, a jak dodasz grzanie manetek, to po kilkuset kilometrach będziesz odwalał "pingwina" żeby moto odpalić (też to przerabiałem :lol: , skończyło się pożyczaniem prądu z puszki o 24:00 na stacji benzynowej). Jak chcesz ledy to uważaj- ja bardzo się zraziłem (poczytaj w niepolecanych warsztatach,mogę ci te "ledy" za darmo wysłać)-gwarantuję ci pierwsze miejsce w "wiejskim tuningu" jak kupisz od tego dostawcy. 35W najlepiej na allegro, lub w dobrze zaopatrzonych sklepach motoryzacyjnych, rzadko na niektórych stacjach benzynowych. Ja jednak zaryzykuje i pokusze sie o przeprowadzenie wlasnych testow. W koncu to nic nie kosztuje a byc moze ktos na tym skorzysta. Halogeny maja byc wykorzystywane jako oswietlenie pomocnicze/dodatkowe a nie glowne. Same grzane manetki mysle ze zezra przynajmniej 100W ale nie wiem na pewno i to musze sprawdzic. Oczywistym wiec jest ze nie beda pracowac razem z halogenami. Takze albo manetki albo halogen. W wiekszosci malych GSow oswietlenie dodatkowe to Touratech(HELLA) czyli 2x35W. Jezdza z tym wiec chyba nie moze byc tak zle. Nie chce tutaj robic wywodow na temat dziadowskich produktow i markowych. Mysle ze roznice beda spore. Jesli chodzi o oswietlenie LEDowe jakby nie bylo jest to przyszlosc. Cale moje oswietlenie uzywane przy eksploracji jaskin opiera sie na technologii LEDowej - PETZL. I tutaj tak samo mozna porownywac chinskie badziewie jak i drogi HI-TECH. Wierze, ze temat jest do przelkniecia. Moze sie tylko okazac, ze finansowo bedzie nieosiagalny dla przecietnego uzytkownika a milosnika wiejskiego tuningu to juz w ogole. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 039 Zgłoś ten post Napisano 8 Maj 2011 ja mam właśnie dlatego zamontowane żarówki 35W z powodów opisanych powyżej. Jak chcesz eksperymentuj, ja opisałem swoje eksperymenty właśnie żeby inni skorzystali z moich doświadczeń. Powodzenia! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 761 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 hmmm... biorąc pod uwagę obecne poranne mgły, zaczynam się zastanawiać, czy nie warto na przyszłość również zainwestować w jakieś dodatkowe oświetlenie przeciwmgielne w motocyklu dziś było jeszcze w miarę w miarę, ale wczoraj jak jechałem o 6 rano to grubo się zastanawiałem nad tym w samochodzie mniejszy stres bo jednak obudowany puszką, światła przeciwmgielne na wyposażeniu to i jedzie się mniej sfefranym, to się jednak nie przewraca i bardziej widoczne Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 W szczególności najlepiej byłoby dodać tylny reflektor przeciwmgielny. :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 761 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 na tył to ja kombinuję obkleić się odblaskową taśmą konturową 3M w kolorze białym, tylko szukam gdzie można ją kupić na metry na miejscu Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 U tego mojego kumpla — na pewno ma jakieś „resztki” folii. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 761 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 o! super! dzieki! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 761 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 a to jest ok? tylko kupię sobie taki halogenik i co... ani włącznika nie widzę, ani kabelków... mocowanie też nie wzbudza zaufania może taka wieś? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 Hella Micro są sprawdzone. Najfajniej byłoby je dać albo w okolicach golenia (na obejmach) lub tam gdzie TT - czyli w okolicach migaczy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 761 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 zastanawiałem się na ile mozliwe "przytroczenie" ich do goleni tak naprawdę to myślę tylko o jednym halogenie, zakładając że do motocykla wystarczy, no chyba że mnie wyprowadzicie z błędu Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 w normalnej eksploatacji jeden wystarcza. Czasem robi się mix z dalekosiężnym. Ale nic nie stoi na przeszkodzie (poza obciążeniem elektrycznym) żeby zastosować dwa przeciwmgielne. Jeżeli jeden to montował bym po prawej stronie - lepiej doświetla skraj jezdni. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 761 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 też zdecydowanie w tym kierunku bym poszedł... nie zależy mi na choince tylko użyteczności, stąd pomysł na jeden z prawej strony dalekosiężny raczej do niczego mi się nie przyda Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 jeżeli nie jeździsz w środku nocy po lesie to nie jest konieczny. Przeciwmgielny jest zdecydowanie bardziej przydatny. Też myślę o założeniu takiego w zimę. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 w normalnej eksploatacji jeden wystarcza. Czasem robi się mix z dalekosiężnym. Ale nic nie stoi na przeszkodzie (poza obciążeniem elektrycznym) żeby zastosować dwa przeciwmgielne. Jeżeli jeden to montował bym po prawej stronie - lepiej doświetla skraj jezdni. GS da radę. 400W ma. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 zastanawiałem się na ile mozliwe "przytroczenie" ich do golenitak naprawdę to myślę tylko o jednym halogenie, zakładając że do motocykla wystarczy, no chyba że mnie wyprowadzicie z błędu Można powyginać coś z blachy aluminiowej 2mm, wytoczyć... a najprościej pasek z dętki i na obejmie ślimakowej zamocować jakąś blaszkę z dziurką. Prowizorki trzymają najmocniej. :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 Albo tak: i inne... a może jednak LED? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 Takiego mocowania to raczej nie polecam, bo błotnik trochę lata (przynajmniej w Dakarze) to i światła trzeba będzie szukać tu i ówdzie :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 761 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 to mnie przekonuje bo nie robie w niczym dziur i sprawia wrażenie w miarę stabilnego to też wygląda nieźle Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 Jak poszukać to jest jeszcze parę pomysłów. Jak kupisz se te reflektorki to się coś wymyśli. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin 1 263 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 A my 280Watowcy czytamy i płaczemy :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
BRODATY72 5 Zgłoś ten post Napisano 3 Listopad 2011 Świeczki jeszcze zostały ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach