JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2013 I tu się z Tobą nie zgodzę. Jak ktoś zna swój motocykl, to taką różnicę zdecydowanie czuć. Chociaż przy 0,4 to może nawet do wyczucia na każdym... Mój przy 1,8 'pływał' w zakręcie, a przy 2,1 szedł jak po sznurku. Dalej nie wiem ile pompujesz, więc nie wiem czy spór o 0,1 czy o 1,0. Miałem 2,2 na przodzie i 2,5 na tyle. Zszedłem do 2,0 i 2,2. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2013 Miałem 2,2 na przodzie i 2,5 na tyle. Zszedłem do 2,0 i 2,2. Na cieplych czy na zimnych oponach? 0,4bar to nie jest nieznaczna roznica 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Arthur71 2 676 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2013 (edytowane) To jeszcze dodam. Biorąc 5 manometrów, na 100% każdy pokaże co innego. Tak jak testowane na zlotach alkomaty. I tak i nie. 5/5 kalibrowanych będzie miało odchyłki zgodnie ze swoją klasą dokładności i to raczej 0,cośtam bar. W przypadku innych manometrów mówimy o przyrządzie do orientacyjnego odczytu "jakiegoś" ciśnienia. Tak czy siak, warto posiadany manometr zweryfikować porównując odczyt z przyrządem hmm, bardziej profesjonalnym. Mam nadzieję że nie wpadam mentorski ton wszechwiedzącego, wszak to prawie zapomniana wiedza z metrologii, a to polibuda serwuje chyba na drugim roku dowolnego wydziału ;)/>/> EDIT: WIno można również robić z winogron - na tej zasadzie można ulepszać dzieła biur konstrukcyjnych i OBR fabryk, w końcu co oni mogą wiedzieć :D Edytowane 24 Kwiecień 2013 przez Arthur71 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2013 I tak i nie. 5/5 kalibrowanych będzie miało odchyłki zgodnie ze swoją klasą dokładności i to raczej 0,cośtam bar. W przypadku innych manometrów mówimy o przyrządzie do orientacyjnego odczytu "jakiegoś" ciśnienia. Tak czy siak, warto posiadany manometr zweryfikować porównując odczyt z przyrządem hmm, bardziej profesjonalnym. Mam nadzieję że nie wpadam mentorski ton wszechwiedzącego, wszak to prawie zapomniana wiedza z metrologii, a to polibuda serwuje chyba na drugim roku dowolnego wydziału ;)/>/> EDIT: WIno można również robić z winogron - na tej zasadzie można ulepszać dzieła biur konstrukcyjnych i OBR fabryk, w końcu co oni mogą wiedzieć :D Mówię o manometrach używanych przez przeciętnego użytkownika/forumowicza. Przypuszczam, że każdy pokaże coś innego o te 01-0,2 bara. Sprawdzę na swoich i porównam ze stacją paliw. 0,4 bara to dużo, ale 0,2 w górę lub 0,2 w dół (a to daje 0,4 rozpiętości) nie robi takiej różnicy. Ciśnienie oczywiście na zimno. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2013 Miałem 2,2 na przodzie i 2,5 na tyle. Zszedłem do 2,0 i 2,2. No i teraz to ja się dłużej nie czepiam :) Skoro rzeczywiście +0,2 do +0,3 to moim skromnym zdaniem mieści się to w "preferencjach użytkownika", rozbieżnościach nanometrów, korekcie wagi, itp. Chociaż może w Twoim przypadku rzeczywiście to było już za dużo, gumy za twarde i stąd ten efekt. To ja już dłużej nie spamuję :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 2013 Miałem 2,2 na przodzie i 2,5 na tyle. Zszedłem do 2,0 i 2,2. Nawiązując do tego Twojego uślizgu to podtrzymuje zdanie, że to właśnie główny sprawca. 2,5 z tyłu w deszczu, na niepewnej oponie, bez pasażera i bagażu to samobójstwo ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
maxiu 1 126 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 2013 Stawiam skrzynkę piwa temu, kto w 10 próbach przy wartościach ciśnienia 0,2 w dół i 0,2 w górę od normy rozpozna różnicę. Wynik musi być znacząco lepszy niż "zgadywanka". Mimo, że specjalistą nie jestem to taką różnicę jestem w stanie rozpoznać, oczywiście zależy jakie ciśnienie jest wyjściowe :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 995 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 2013 Mimo, że specjalistą nie jestem to taką różnicę jestem w stanie rozpoznać, oczywiście zależy jakie ciśnienie jest wyjściowe :) To znaczy że chcesz tą skrzynkę piwa? Jako że tu na forum jestem dłużej to wtrącę się w kolejkę jako pierwszy :-D mogę być testerem :-P A w temacie, wg mnie to za dużo okoliczności mogących w tym konkretnym wypadku wpłynąć na Twoje postrzeganie sprawy, więc trzeba po prostu ostrożniej, przy zachowaniu zdrowego rozsądku... równiez z cisnieniem w oponach :beer: 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 2013 Ponieważ od mojej małej prowokacji się zaczęło to pozwolę sobie podsumować ;) Moje osobiste doświadczenia z moto i z puszki - jestem w stanie "organoleptycznie" wyczuć różnicę 0,2-0,3 bar. W samochodzie czuję różnicę zachowania na przedniej osi pomiędzy oponami - sposób amortyzacji małych dziur, przyspieszanie... Równiez odgłos jest inny. Ale w tej kwestii jestem dość wyczulony - zboczenie niejako post-zawodowe - praca w branży oponiarskiej. Jacku - nie obrażaj się - bo jeszcze chciałem spróbować tej słynnej jajóweczki ;) A producenci piszą to co im działy prawne i technicy mówią, że jest bezpieczne dla nich z punktu widzenia procesowego ;) Proces wdrożenia i potem homologacji nowego pojazdu jest dość skomplikowany i w trakcie pracy często testuje się rózne modele opon optymalne dla danego pojazdu. Często - jak było ostatnio w przypadku nowego GS1200 LC i Metzelerów Karoo 3 - opracowywane są nowe modele opon, lub modyfikowane obecne tak, aby spełniały one założenia producenta pojadu. Fabryki odeszły od praktyki wiązania się z jednym dostawcą i na linii prod. montuje się często kilka róznych fabrykatów. Po wypuszczeniu pojazdu na rynek również inni producenci testują na nim swoje produkty i homologują je do danego pojazdu - w Niemczech są to tzw. Reifenfreigaben. Można też wystapić do właściwego TUV-u o jednostkowe dopuszczeni opon do uzytkowania - wtedy technik diagnosta sprawdza, czy mozna założyć te opony do danego pojazdu. jest cała lista parametrów, które są sprawdzane. Swoją drogą ciekawy temat... 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
maxiu 1 126 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 2013 bardzo wyczerpująca odpowiedź :) dzięki @alik Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 2013 Ciśnienie oczywiście na zimno. ...to jeszcze trzeba teraz ustalić, czy powietrze letnie czy zimowe :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pepsi001 61 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 2013 No i czy miejskie czy może świeże wiejskie :) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
norbi 1 292 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 2013 Czy z gór czy z nad morza, pewnie jeszcze kilka innych bardzo ważnych parametrów się znajdzie 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Arthur71 2 676 Zgłoś ten post Napisano 25 Kwiecień 2013 ...to jeszcze trzeba teraz ustalić, czy powietrze letnie czy zimowe :lol: Alik, jestem Twoim wyznawcą :) AZOT letni i zimowy powiadam, chociaż helion (ten balonowy hel) byłby bardziej śmieszny zwłaszcza że (cyt.): Objętościowy skład czystego suchego powietrza w troposferze do wysokości 13 km ponad powierzchnią Ziemi[5]: Składnik % ppm azot 78,084 780 840 tlen 20,946 209 460 argon 0,934 9340 dwutlenek węgla 0,0360 360 neon 0,00181 18,18 hel 0,00052 5,24 metan 0,00017 1,70 krypton 0,00011 1,14 wodór 0,00005 0,50 ksenon 0,000008 0,087 A żeby nie było OT - dzisiaj miałem wypad w Polandię i tak się "zapaczyłem" w warkocz motongistki przede mną że nie zauważyłem że przyśpiesza ujemnie. Się udało bez złego dotyku, chociaż, tak sobie myślę, może gdybym ciut ciut... ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 676 Zgłoś ten post Napisano 26 Kwiecień 2013 1. Zrób wolne miejsce Stanie w korkach dla nikogo nie jest przyjemne, zwłaszcza dla ubranych w skórzane kombinezony motocyklistów. Zostaw wolne miejsce dla jednośladów i pozwól im na bezpieczne wymijanie. Gdy motocyklista nie przekracza podwójnej linii ciągłej, jest to całkowicie dozwolone 2. Jazda zygzakiem Kluczenie motocyklisty po jezdni to nie brawura, tylko sposób na rozgrzanie opon. Dzięki temu poprawia się ich przyczepność i zwiększa bezpieczeństwo motocyklisty i innych uczestników ruchu drogowego 3. Patrz w lusterko Zanim zmienisz pas, dokładnie spójrz w lusterko i wykonaj dodatkowy ruch głową, by mieć 100% pewność, że nie wyprzedza cię motocyklista. Pamiętaj, że twój nieuważny manewr zmiany pasa może być dla motocyklisty poważnym zagrożeniem. 4. Dodawanie gazu Nie myśl, że podkręcanie manetką gazu to zwykłe popisywanie się na drodze. Motocyklista w ten sposób sygnalizuje innym kierowcom swoją obecność. Dzięki temu usłyszysz i zauważysz motocykl i obaj będziecie bardziej bezpieczni. 5. Przyjazny gest Podnosząc w górę najczęściej lewą rękę, motocyklista dziękuje innym kierowcom za możliwość wykonania koniecznych manewrów. Warto zwracać uwagę i właściwie rozumieć takie gesty 6. Bolesny szlif Motocykl ma tylko dwa punkty styku z jezdnią, więc nic dziwnego, że upadki na nim zdarzają się bardzo często. Gdy widzisz przewrócony motocykl, nie przejeżdżaj obojętnie – czyjeś zdrowie lub nawet życie może być w poważnym niebezpieczeństwie 8 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 26 Kwiecień 2013 a mój robi bryym, brymm :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 26 Kwiecień 2013 a mój robi bryym, brymm :lol: Wszyscy wiedzą, że Twój jest wyjątkowy! :D 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
blazter 65 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 Wczoraj jadąc z lotniska napotkałem taki widok na swojej drodze: http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wypadek-na-wilanowskiej-nie-zyje-motocyklista,86133.html Dzisus.... lewoskręt i boom. W dodatku ofiara ma tak na imię jak mój szwagier (jechał ze mną). Uważajcie na lewoskręty bo to najczęstsza przyczyna kolizji z motocyklami. P.S. 00:58s to ktoś od nas? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rampus 941 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 Kolega artex wspominał to tym zdarzeniu w Warszawskich ustawkach... Dreszcz mnie przeszedł, to moja trasa do pracy, a motocyklem po Warszawie jeżdżę od niedzieli. Przejeżdżałbym tamtędy dokładnie o tej porze, bo o 18.35 wychodziłem z pracy na Dolnym Mokotowie. Szczęśliwie pojechałem na naszą "ustawkę" na Towarowej. To skrzyżowanie składnia do szybkich przelotów, trzeba być czujnym. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 (edytowane) Może nie niebezpieczna, ale... Wczoraj, w Poznaniu, skrzyżowanie ruchliwych 2/3 pasmowych dróg (Słowiańska - Mieszka I), buspas, godz. 18:00. Nadjeżdzam i widzę przed sobą dość osobliwy widok, ROWERZYSTKA stoi i czeka na światła, obok niej na smyczy PIES, w koszyku na kierownicy 2 piesek, dojeżdżam do świateł wraz z zapaleniem zielonego i kiedy mijam ją już jadącą przez skrzyżowanie, zauważam ku swojemu zdziwieniu, że ROZMAWIA PRZEZ KOMóRKĘ w trakcie jazdy. Nie, no to było "miszczostfo". Jadąć koło niej miałem ochotę przez chwilkę pacnąć ją tak po tym kudłatym... Tutaj adres na mapce - można podziwiać bezmyślność http://goo.gl/maps/80n7o Edytowane 7 Maj 2013 przez alik 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 Jadąć koło niej miałem ochotę przez chwilkę pacnąć ją tak po tym kudłatym... Trza było :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Bajer 6 242 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 Uważajcie jak ścinacie zakręty :-( http://youtu.be/oA7rjwqtrlw Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 Ja wracając dzisiaj z pracy zastałem taki widok: Motocyklista jechał po głównej a pani przecieła skrzyżowanie na wprost z podporządkowanej. Nie wiem co z kierowcą motocykla. Jak przejeżdżałem to leżał na brzuchu. Ruszał rękami ale co więcej to pewnie na stronie miasta jutro napiszą. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
norbi 1 292 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 Znajomy, obecnie walczy o zycie. Jechali w dwa motki pomiędzy Toruniem a Bydgoszczą, wyprzedzali ciąg samochodów i nagle kierowcy jednego z 4oo zachciało się skręcić do lasu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 7 Maj 2013 Ja jestem codziennie zadziwiony, jak bardzo w du..ie mają motocyklistów kierowcy samochodów. Pas po którym jedzie motocykl uważają zwyczajnie za pusty. Wyjeżdżając z podporządkowanej rozglądają się uważnie, a widząc motocykl turlają się dalej jakby nigdy nic. To zauważyłem ostatnio kilka razy. A kiedy jadę Fordem Galaxy, to każdy poczeka z wyjazdem grzecznie. Może motocykle są dla niektórych niewidzialne po prostu. Jest też wielu naprawdę miłych kierowców, którzy ustąpią, albo wyraźnie robią miejsce i uważają na motocyklistów. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach