Skocz do zawartości
Logan

Bezpieczeństwo, Niebezpieczne sytuacje

Recommended Posts

I tu się z Tobą nie zgodzę. Jak ktoś zna swój motocykl, to taką różnicę zdecydowanie czuć. Chociaż przy 0,4 to może nawet do wyczucia na każdym... Mój przy 1,8 'pływał' w zakręcie, a przy 2,1 szedł jak po sznurku.

Dalej nie wiem ile pompujesz, więc nie wiem czy spór o 0,1 czy o 1,0.

Miałem 2,2 na przodzie i 2,5 na tyle. Zszedłem do 2,0 i 2,2.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem 2,2 na przodzie i 2,5 na tyle. Zszedłem do 2,0 i 2,2.

Na cieplych czy na zimnych oponach? 0,4bar to nie jest nieznaczna roznica

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To jeszcze dodam. Biorąc 5 manometrów, na 100% każdy pokaże co innego. Tak jak testowane na zlotach alkomaty.

I tak i nie.

5/5 kalibrowanych będzie miało odchyłki zgodnie ze swoją klasą dokładności i to raczej 0,cośtam bar. W przypadku innych manometrów mówimy o przyrządzie do orientacyjnego odczytu "jakiegoś" ciśnienia. Tak czy siak, warto posiadany manometr zweryfikować porównując odczyt z przyrządem hmm, bardziej profesjonalnym.

Mam nadzieję że nie wpadam mentorski ton wszechwiedzącego, wszak to prawie zapomniana wiedza z metrologii, a to polibuda serwuje chyba na drugim roku dowolnego wydziału ;)/>/>

EDIT:

WIno można również robić z winogron - na tej zasadzie można ulepszać dzieła biur konstrukcyjnych i OBR fabryk, w końcu co oni mogą wiedzieć :D

Edytowane przez Arthur71
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I tak i nie.

5/5 kalibrowanych będzie miało odchyłki zgodnie ze swoją klasą dokładności i to raczej 0,cośtam bar. W przypadku innych manometrów mówimy o przyrządzie do orientacyjnego odczytu "jakiegoś" ciśnienia. Tak czy siak, warto posiadany manometr zweryfikować porównując odczyt z przyrządem hmm, bardziej profesjonalnym.

Mam nadzieję że nie wpadam mentorski ton wszechwiedzącego, wszak to prawie zapomniana wiedza z metrologii, a to polibuda serwuje chyba na drugim roku dowolnego wydziału ;)/>/>

EDIT:

WIno można również robić z winogron - na tej zasadzie można ulepszać dzieła biur konstrukcyjnych i OBR fabryk, w końcu co oni mogą wiedzieć :D

Mówię o manometrach używanych przez przeciętnego użytkownika/forumowicza. Przypuszczam, że każdy pokaże coś innego o te 01-0,2 bara. Sprawdzę na swoich i porównam ze stacją paliw.

0,4 bara to dużo, ale 0,2 w górę lub 0,2 w dół (a to daje 0,4 rozpiętości) nie robi takiej różnicy.

Ciśnienie oczywiście na zimno.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem 2,2 na przodzie i 2,5 na tyle. Zszedłem do 2,0 i 2,2.

No i teraz to ja się dłużej nie czepiam :)

Skoro rzeczywiście +0,2 do +0,3 to moim skromnym zdaniem mieści się to w "preferencjach użytkownika", rozbieżnościach nanometrów, korekcie wagi, itp.

Chociaż może w Twoim przypadku rzeczywiście to było już za dużo, gumy za twarde i stąd ten efekt.

To ja już dłużej nie spamuję :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem 2,2 na przodzie i 2,5 na tyle. Zszedłem do 2,0 i 2,2.

Nawiązując do tego Twojego uślizgu to podtrzymuje zdanie, że to właśnie główny sprawca. 2,5 z tyłu w deszczu, na niepewnej oponie, bez pasażera i bagażu to samobójstwo ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Stawiam skrzynkę piwa temu, kto w 10 próbach przy wartościach ciśnienia 0,2 w dół i 0,2 w górę od normy rozpozna różnicę. Wynik musi być znacząco lepszy niż "zgadywanka".

Mimo, że specjalistą nie jestem to taką różnicę jestem w stanie rozpoznać, oczywiście zależy jakie ciśnienie jest wyjściowe :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mimo, że specjalistą nie jestem to taką różnicę jestem w stanie rozpoznać, oczywiście zależy jakie ciśnienie jest wyjściowe :)

To znaczy że chcesz tą skrzynkę piwa? Jako że tu na forum jestem dłużej to wtrącę się w kolejkę jako pierwszy :-D mogę być testerem :-P

A w temacie, wg mnie to za dużo okoliczności mogących w tym konkretnym wypadku wpłynąć na Twoje postrzeganie sprawy, więc trzeba po prostu ostrożniej, przy zachowaniu zdrowego rozsądku... równiez z cisnieniem w oponach :beer:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ponieważ od mojej małej prowokacji się zaczęło to pozwolę sobie podsumować ;)

Moje osobiste doświadczenia z moto i z puszki - jestem w stanie "organoleptycznie" wyczuć różnicę 0,2-0,3 bar. W samochodzie czuję różnicę zachowania na przedniej osi pomiędzy oponami - sposób amortyzacji małych dziur, przyspieszanie... Równiez odgłos jest inny. Ale w tej kwestii jestem dość wyczulony - zboczenie niejako post-zawodowe - praca w branży oponiarskiej.

Jacku - nie obrażaj się - bo jeszcze chciałem spróbować tej słynnej jajóweczki ;)

A producenci piszą to co im działy prawne i technicy mówią, że jest bezpieczne dla nich z punktu widzenia procesowego ;)

Proces wdrożenia i potem homologacji nowego pojazdu jest dość skomplikowany i w trakcie pracy często testuje się rózne modele opon optymalne dla danego pojazdu. Często - jak było ostatnio w przypadku nowego GS1200 LC i Metzelerów Karoo 3 - opracowywane są nowe modele opon, lub modyfikowane obecne tak, aby spełniały one założenia producenta pojadu.

Fabryki odeszły od praktyki wiązania się z jednym dostawcą i na linii prod. montuje się często kilka róznych fabrykatów.

Po wypuszczeniu pojazdu na rynek również inni producenci testują na nim swoje produkty i homologują je do danego pojazdu - w Niemczech są to tzw. Reifenfreigaben. Można też wystapić do właściwego TUV-u o jednostkowe dopuszczeni opon do uzytkowania - wtedy technik diagnosta sprawdza, czy mozna założyć te opony do danego pojazdu. jest cała lista parametrów, które są sprawdzane. Swoją drogą ciekawy temat...

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciśnienie oczywiście na zimno.

...to jeszcze trzeba teraz ustalić, czy powietrze letnie czy zimowe :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy z gór czy z nad morza, pewnie jeszcze kilka innych bardzo ważnych parametrów się znajdzie

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

...to jeszcze trzeba teraz ustalić, czy powietrze letnie czy zimowe :lol:

Alik, jestem Twoim wyznawcą :)

AZOT letni i zimowy powiadam, chociaż helion (ten balonowy hel) byłby bardziej śmieszny zwłaszcza że (cyt.):

Objętościowy skład czystego suchego powietrza w troposferze

do wysokości 13 km ponad powierzchnią Ziemi[5]:

Składnik

% ppm

azot 78,084 780 840

tlen 20,946 209 460

argon 0,934 9340

dwutlenek węgla 0,0360 360

neon 0,00181 18,18

hel 0,00052 5,24

metan 0,00017 1,70

krypton 0,00011 1,14

wodór 0,00005 0,50

ksenon 0,000008 0,087

A żeby nie było OT - dzisiaj miałem wypad w Polandię i tak się "zapaczyłem" w warkocz motongistki przede mną że nie zauważyłem że przyśpiesza ujemnie. Się udało bez złego dotyku, chociaż, tak sobie myślę, może gdybym ciut ciut... ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Zrób wolne miejsce

Stanie w korkach dla nikogo nie jest przyjemne, zwłaszcza dla ubranych w skórzane kombinezony motocyklistów. Zostaw wolne miejsce dla jednośladów i pozwól im na bezpieczne wymijanie. Gdy motocyklista nie przekracza podwójnej linii ciągłej, jest to całkowicie dozwolone

po_drodze_1.jpg

2. Jazda zygzakiem

Kluczenie motocyklisty po jezdni to nie brawura, tylko sposób na rozgrzanie opon. Dzięki temu poprawia się ich przyczepność i zwiększa bezpieczeństwo motocyklisty i innych uczestników ruchu drogowego

po_drodze_2.jpg

3. Patrz w lusterko

Zanim zmienisz pas, dokładnie spójrz w lusterko i wykonaj dodatkowy ruch głową, by mieć 100% pewność, że nie wyprzedza cię motocyklista. Pamiętaj, że twój nieuważny manewr zmiany pasa może być dla motocyklisty poważnym zagrożeniem.

po_drodze_3.jpg

4. Dodawanie gazu

Nie myśl, że podkręcanie manetką gazu to zwykłe popisywanie się na drodze. Motocyklista w ten sposób sygnalizuje innym kierowcom swoją obecność. Dzięki temu usłyszysz i zauważysz motocykl i obaj będziecie bardziej bezpieczni.

po_drodze_4.jpg

5. Przyjazny gest

Podnosząc w górę najczęściej lewą rękę, motocyklista dziękuje innym kierowcom za możliwość wykonania koniecznych manewrów. Warto zwracać uwagę i właściwie rozumieć takie gesty

po_drodze_5.jpg

6. Bolesny szlif

Motocykl ma tylko dwa punkty styku z jezdnią, więc nic dziwnego, że upadki na nim zdarzają się bardzo często. Gdy widzisz przewrócony motocykl, nie przejeżdżaj obojętnie – czyjeś zdrowie lub nawet życie może być w poważnym niebezpieczeństwie

po_drodze_6.jpg

  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a mój robi bryym, brymm :lol:

po_drodze_4.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a mój robi bryym, brymm :lol:

Wszyscy wiedzą, że Twój jest wyjątkowy! :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wczoraj jadąc z lotniska napotkałem taki widok na swojej drodze:

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wypadek-na-wilanowskiej-nie-zyje-motocyklista,86133.html

Dzisus....

lewoskręt i boom. W dodatku ofiara ma tak na imię jak mój szwagier (jechał ze mną).

Uważajcie na lewoskręty bo to najczęstsza przyczyna kolizji z motocyklami.

P.S. 00:58s to ktoś od nas?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kolega artex wspominał to tym zdarzeniu w Warszawskich ustawkach...

Dreszcz mnie przeszedł, to moja trasa do pracy, a motocyklem po Warszawie jeżdżę od niedzieli. Przejeżdżałbym tamtędy dokładnie o tej porze, bo o 18.35 wychodziłem z pracy na Dolnym Mokotowie. Szczęśliwie pojechałem na naszą "ustawkę" na Towarowej. To skrzyżowanie składnia do szybkich przelotów, trzeba być czujnym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może nie niebezpieczna, ale...

Wczoraj, w Poznaniu, skrzyżowanie ruchliwych 2/3 pasmowych dróg (Słowiańska - Mieszka I), buspas, godz. 18:00. Nadjeżdzam i widzę przed sobą dość osobliwy widok, ROWERZYSTKA stoi i czeka na światła, obok niej na smyczy PIES, w koszyku na kierownicy 2 piesek, dojeżdżam do świateł wraz z zapaleniem zielonego i kiedy mijam ją już jadącą przez skrzyżowanie, zauważam ku swojemu zdziwieniu, że ROZMAWIA PRZEZ KOMóRKĘ w trakcie jazdy.

Nie, no to było "miszczostfo".

Jadąć koło niej miałem ochotę przez chwilkę pacnąć ją tak po tym kudłatym...

Tutaj adres na mapce - można podziwiać bezmyślność http://goo.gl/maps/80n7o

Edytowane przez alik
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jadąć koło niej miałem ochotę przez chwilkę pacnąć ją tak po tym kudłatym...

Trza było :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja wracając dzisiaj z pracy zastałem taki widok:

20130507_200653.jpg

Motocyklista jechał po głównej a pani przecieła skrzyżowanie na wprost z podporządkowanej.

Nie wiem co z kierowcą motocykla. Jak przejeżdżałem to leżał na brzuchu. Ruszał rękami ale co więcej to pewnie na stronie miasta jutro napiszą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Znajomy, obecnie walczy o zycie. Jechali w dwa motki pomiędzy Toruniem a Bydgoszczą, wyprzedzali ciąg samochodów i nagle kierowcy jednego z 4oo zachciało się skręcić do lasu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja jestem codziennie zadziwiony, jak bardzo w du..ie mają motocyklistów kierowcy samochodów. Pas po którym jedzie motocykl uważają zwyczajnie za pusty. Wyjeżdżając z podporządkowanej rozglądają się uważnie, a widząc motocykl turlają się dalej jakby nigdy nic. To zauważyłem ostatnio kilka razy. A kiedy jadę Fordem Galaxy, to każdy poczeka z wyjazdem grzecznie. Może motocykle są dla niektórych niewidzialne po prostu. Jest też wielu naprawdę miłych kierowców, którzy ustąpią, albo wyraźnie robią miejsce i uważają na motocyklistów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×