parę razy pojawiały się pytania, więć zamieszczam taki sobie wątek :lol:
po mojej pierwszej przewrotce przy której zgiąłem (w sumie wyprostowałem jedną stronę) oryginalna kiere, za namową Tomka z Holana nawet nie szukałem oryginalnej tylko nabyłem aluminiową, z poprzeczką, kierownice WRP zdaje się jakieś 300zł z groszem a może pod 400 zapomniałem :?
(w linku jakaś tragiczna cena)
http://www.inter-cross.pl/385-kierownica-aluminiowa-286-mm-wrp-gp-pro-taper-x.html
porównując z oryginalną BMW:
- stop aluminiowo nie wiem jaki, nie stalowa
- bardziej wytrzymała na zginanie
- ze 3-4x lżejsza !!
- średnice te same, pasuje pod manetki jak i pod główkę ramy
- poprzeczka mocowana obejmami (możliwa do zdjęcia) nie wadzi montażowi osprzętu
- jest krótsza jakieś 2cm po każdej stronie (nie licząc ciężarków, czyli po rezygnacji z nich mamy motor węższy o (dł.ciężarka + 2cm)x2 )
kształt
... odbiega nieco od oryginału tak więc problem pojawił się z ustawieniem jej przód-tył tak by była wygodna i jednocześnie przy maksymalnych skrętach nie uderzała w szybe i również w atrapę baku.
Udało się to osiągnąć, ale kierownica była w pozycji "bardzo na bak" czyli manetki nisko, co sie potem okazało było to niewygodne nawet przy normalnym skręcaniu w czasie jazdy.
Problem cudownie się rozwiązał po zamontowaniu podwyższenia kierownicy Touratecha, zakres regulacji niepowodującej styku z szybą i bakiem się powiększył, mogłem ustawić sobie jak mi wygodnie, wygoda jazdy wzrosła niesamowicie :D
końcówki (ciężarki) kierownicy i oryginalne handbary
uniwersalne kierownice nie posiadają oczywiście specyficznego patentu jaki jest w kierownicy BMW, czyli końcówki pełnej nagwintowanej na śrube, tak jak to się przykręca te nasze ciężarki.
Kierownice są standardowo puste i do zamocowania handbarów służą adaptery (specjalne do motocykli za odpowiednie pieniądze) które są po prostu śrubą + tulejką o śr. wew. kierownicy, przeciętej na ukos i nagwintowanej tylko w końcowej części. Wsadzenie tego zestawu w kierownice i dokręcanie powoduje rozjeżdżanie się dwóch części tulejek i zakołkowywanie się w rurce czyli w kierownicy :o
w przypadku naszych oryginalnych handbarów, problem jest taki, że rezygnując z ciężarków, odległość mocowania skraca się o te jakieś około 6-8cm (poprawię te dane jak zmierzę :D) co powoduje zcieśnienie handbara i nieco inny kształt - przy ustawieniu go optymalnym nie skutkuje to niewłaściwą ochroną klamek przy glebach, ale skutkuje za to gorszą ochroną dłoni przed wiatrem, no i również gałązkami itp w lesie
zrezygnowałem z ciężarków głównie z powodu niemożliwości mocowania:
- musiałyby być bardzo długie śruby adapterów, musiałbym rozwiercić ciężarki i najważniejsze że kształt kierownicy nie pozwala wsunąć manetek na tyle głęboko by uzyskać 1cm wystającej kierownicy na zewnątrz manetki potrzebne na osadzenie się ciężarka - byłyby one bardzo krucho zainstalowane i na pewno łamałyby się śruby adapterów przy każdym małym upadku
- dzięki temu jestem węższy w korkach :) no i lżejszy o wage ciężarków :lol:
oryginalne grzane manetki BMW
tu niestety również jest problem z montażem. Kable w manetkach wychodzą do wewnątrz ale w strone krańców kierownicy - w kierze bmw są specjalne frezy/sciącia dzieki którym kabel dostaje się do środka rurki kierownicy nie wadząc ze śrubą od ciężarków. W uniwersalnych kierownicach nie wpuścisz kabla "dzięki" adapterom handbarów, a wiercić sobie dziury i osłabiać aluminium to mało humanitarne. Wymyśliłem że wypuszcze kable na zewnątrz manetki do skraju kierownicy po czym poprowadze je wewnątrz handbara (np na klej na gorąco) i tak doprowadze do wiązki kabli od manetek. Niestety nie chciało mi się do tej pory tego zrobić (2 sezon :D ) problemem są stalowe plecione kable które obciąłem przy manetkach na czas montażu, kłopotliwe jest ich lutowanie
to w sumie tyle - piszcie co kogo jeszcze zastanawia :lol: