Skocz do zawartości

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 18.04.2019 in all areas

  1. 10 points
    Opona nie pedalska tylko dostosowana do bulwarowych objazdów Zmieniam całkowicie filozofię, od teraz będę tylko jeździł na otwarcia sezonu, topienie Marzanny i latem grubsza wyprawa na Jasną Górę oraz w weekendy Bulwar Filadelfijski w Toruniu żeby popatrzeć na Wisłę, tak jak to robi 80% motocyklistów w kuj pom. Wysłane z mojego moto x4 przy użyciu Tapatalka
  2. 6 points
    Vengosh musiał byś wymienić jeszcze gejsa na armaturę, wtedy filozofia objeżdżania takich spędowisk jest zasadna. Od Kwietnia do końca lipca co tydzień jest gdzieś jakieś rozpoczęcie a od sierpnia do października zaczynają się zakończenia. Panie ile to jazdy....
  3. 5 points
    Siema. 68 wiosen i jeszcze mi się chce "turlać".(to dla młodych).hi.
  4. 5 points
    I teraz wyszło na to że za dużo piję a tak nie jest [emoji1] Ania czy Agnieszka ... co za różnica ... też na A [emoji39][emoji1] najważniejsze że imię żony doskonale pamiętam i się nie mylę [emoji28] Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  5. 4 points
    Jak znam Vena to z koniakiem :-D Wysłane z Tapatalka
  6. 4 points
    I koniecznie z tradycyjnym konikiem Wielkanocnym
  7. 4 points
    To wtedy ruszysz na rajd katyński? [emoji16] Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  8. 3 points
    nie wytrzymałem w 3city pojawił się (3 m-ce temu) nowy motocyklista... mam nadzieję
  9. 3 points
  10. 2 points
    Tunel pod Małym Wołowcem – podwójny tunel kolejowy koło Wałbrzycha w województwie dolnośląskim. Tunele znajdują się pod górą Mały Wołowiec (720 m n.p.m.), w południowo-wschodniej części Gór Wałbrzyskich w paśmie Gór Czarnych między miejscowościami Wałbrzych i Jedlina-Zdrój na trasie kolejowej z Wałbrzycha do Kłodzka. Należą do najdłuższych tuneli w Polsce. Są to dwa równoległe, proste, stopowe, jednotorowe, tunele kolejowe wydrążone pod Małym Wołowcem (720 m n.p.m.). Pierwszy tunel o długości 1560 m wydrążono w latach 1876–1879. Drugi równoległy o rekordowej długości 1601 m, wydrążono w latach 1907–1912[1]. Wloty tuneli położone są na wysokości 535 i 540 m n.p.m., a ich spadek w kierunku południowo-wschodnim wynosi 3,12 promila. Maksymalna głębokość tuneli od powierzchni wynosi 181 m. Tunele wykonano w obudowie murowej z bloczków kamiennych, częściowo z cegły klinkierowej, a miejscami ze wstawkami elementów obudowy żelbetowej. Portalewlotów do tunelu wykończono w obudowie kamiennej z klińców. Kształt tuneli eliptyczny, szerokość 4,8 m, wysokość 5,8 m. W ociosach tuneli wykonano kilkanaście wnęk ucieczkowych i rewizyjnych układu odwadniania tuneli. W celu odprowadzenia spalin w połowie tunelu wydrążono w skale szyb wentylacyjny (komin) służący do przewietrzania, a między równoległymi tunelami wykonano pięć przecinek łączących (z czego do dziś trzy pozostały drożne), które jednocześnie stanowią wnęki awaryjne. Decydujący wpływ na budowę tunelu miała wojna francusko-pruska, która pokazała jak ważną rolę odgrywała wówczas kolej. Po zakończeniu wrócono do pierwotnych koncepcji budowy linii kolejowej Wałbrzych – Kłodzko, jednego z odcinków Śląskiej Kolei Górskiej. Jedną z wielu przeszkód na trasie, był masyw Małego Wołowca (720 m n.p.m.) w Rybnickim Grzbiecie oddzielający Kotlinę Wałbrzyską od Obniżenia Noworudzkiego. W celu jego przekroczenia zdecydowano wydrążyć jednotorowy tunel o długości 1560 m w obudowie murowej. Pierwsze prace rozpoczęto latem 1876 roku i trwały do 1879 roku. Pierwszy pociąg przejechał oficjalnie tunelem dopiero 15 października 1880 roku po zakończeniu wszystkich prac na jednotorowej trasie. Pod koniec XIX wieku postanowiono wybudować drugi równoległy tor. W 1909 roku przystąpiono do budowy drugiego równoległego tunelu o długości 1601 m, o parametrach podobnych do wcześniej wykonanego tunelu. Tunel został oddany do ruchu w 1912 roku. Tunel, który pierwszy został oddany do eksploatacji został wyłączony z ruchu pod koniec lat 90. XX wieku. Na planie są 2 szyby, jeden wentylacyjny Na planie sa 2 szyby: jeden - wentylacyjny (mniej wiecej w polowie tunelu), ktory istnieje do dzis oraz drugi (okolo 150m od wlotu od stacji Walbrzych, Dittersbach), ktory jest niedostepny. Wylot niedostepnego szybu roboczego jest tuz obok wlotu sztolni technicznej, ktorej wejscie znajduje sie nad tunelem. Tunel kolejowy pod Wołowcem (Ochsenkopf-Tunnel) między Wałbrzychem a Jedliną-Zdrojem. Wydaje mi się, że górne grafiki przedstawiają sposób drążenia tunelu (podobnie jak hale w Górach Sowich - drążono dwa tunele, jeden nad drugim, następnie strop między nimi zawalano). Dolne skrajne grafiki przedstawiają sposób obudowy tunelu, a środkowe - przekrój podłużny i poprzeczny szybu wentylacyjnego Maszynownia i zabudowa pomocnicza użytkowane podczas drążenia pierwszego tunelu kolejowego pod Wołowcem. Poniżej przekrojów i rzutów maszynowni przedstawiony jest sposób nawierceń w przodku tunelu. Ciekawy wydaje się plan placu budowy przy dolnej krawędzi grafiki. Widać na nim m.in.: zbiornik (Sammelbassin), place magazynowe (Lagerplätze), maszynownię (Maschinenhaus), warsztat (Werkstatt), Cementschuppen (magazyn cementu), lokomotywownię (Lokomotivschuppen), magazyny dynamitu (Dynamitwärmbude, Dynamitbude) i inne obiekty, których nazwy trudno przetłumaczyć: Versuchsstation, Baubaude. Wiertnica oraz widok i przekrój wierteł, wykorzystywanych podczas drążenia pierwszego tunelu kolejowego pod Wołowcem (między Wałbrzychem a Jedliną-Zdrojem). Detale wiertnic używanych podczas drążenia pierwszego tunelu kolejowego pod Wołowcem (między Wałbrzychem a Jedliną-Zdrojem). Detale wiertnic używanych podczas drążenia pierwszego tunelu kolejowego pod Wołowcem (między Wałbrzychem a Jedliną-Zdrojem). Wlot do tunelu pod Wołowcem, wydrążonego w latach 1875-1880r. Widok od strony Podgórza. Most drogowy w Kamieńsku nad linią kolejową Wałbrzych-Kłodzko. W oddali wlot do tunelu pierwszej nitki linii kolejowej pod Wołowcem Budowa drugiej nitki tunelu pod Wołowcem. Nad tunelami jakaś tymczasowa budowla, której nie widać na zdjęciach świeżo po oddaniu tunelu do użytku Wloty tuneli pod Wołowcem "świeżo" po oddaniu do użytku drugiego tunelu (po lewej) w 1912 roku. Dwie nitki tuneli pod Wołowcem widziane od strony Wałbrzycha. Ciekawostka - przy starszym tunelu stoi pociąg techniczny, a przy nim piętrzą się stosy podkładów. Rozmiar celowo zawyżony. Widok od strony Kamieńska na wjazd do dwóch najdłuższych w Polsce tunelów kolejowych, biegnących pod Małym Wołowcem. Powyżej po lewej góra Wołowiec w całej okazałości. moose: Pociąg do Kłodzka prowadzony pospiesznym parowozem pruskiej serii P8 wyłania się z południowej nitki tunelu. Pudło brankardu na międzytorzu widoczne jest też na powojennych zdjęciach. Pociąg towarowy wjeżdża od strony wschodniej (Jedliny) do tunelu pod Wołowcem (przed wojną: Ochsenkopftunnel) w kierunku Wałbrzycha. Fotograf stał na mostku między tunelem a stacją Kamieńsk, fotografował z narażeniem życia, bo ujęcia takich motywów były surowo zabronione Skład pasażerski z lokomotywą Pt47-28 Tunel kolejowy pod Małym Wołowcem. Jedno z trzech przejść - łączników pomiędzy dwoma równoległymi tunelami (czynnym i nieczynnym). Z lewej strony widać porcelanową tabliczkę z napisem "20" Jedna z zachowanych porcelanowych tablic znajdująca się w starszym tunelu (prawym od strony Wałbrzycha).Widoczny również schowek. Wnętrze szybu wentylacyjnego około -40m. Widok w górę. Wnętrze szybu wentylacyjnego na Wołowcu - szyb ma wysokość 93-97m i stanowi miejsce treningów Speleologów, PSP i eksploratorów. Szyb wentylacyjny wychodzi na nieczynną nitkę w tunelu. Wylot szybu wentylacyjnego tunelu pod Wołowcem Dawny tunel kolejowy pod Wołowcem, najdłuższy w Polsce (1605m) Widoczna najstarsza prawa nitka. Rozpoczęcie prac budowlanych nastąpiło 10 sierpnia 1876 roku, drążono z obu stron (od Jedliny oraz Wałbrzycha- Podgórza) Spotkanie obu ekip nastąpiło 18 lutego 1879 roku (godzina 19.00). Pod koniec wojny tunele były wykorzystywane jako schrony dla pociągów specjalnych. Widoczna prawa nitka została wyłączona z eksploatacji na początku lat 80tych XX wieku. Remont tunelu trwa już ponad 3 miesiące, po wymianie torów, przy rewizji spoinowania okazało się.... no właśnie nie wiadomo co się okazało. Kolej milczy, a światło się pali w tunelu non stop. Taki klimat. Autorem zdjęcia jest Jacek Zych / Dziennik.Wałbrzych. Zdjęcia i opisy strona polska-org.pl
  11. 2 points
    Jedni lubią grzebać w kupie, inni przykręcać kupę do motocykla w charakterze pałąka do wspomnianej szyby... Ja to wolę pogrzebać, a nuż coś ciekawego znajdę... Wytapatalkowano z magicznego pudełka
  12. 2 points
    Ludziska potrzebują konkretnej wiedzy, a ja lubię debilne filmy. Taki tutaj mamy klimat
  13. 1 point
    Bo widzisz Pszemo.... klejone do lampy moje też nie trzyma jak mechanicznie markowe optymalne choć luźno zamocowane w zimie na lato...
  14. 1 point
    Zaiste @Pszemo cos tu jakby z translatora nie pyklo
  15. 1 point
    Bruno, muszę się zgadać z moją ekipą, żeby Ci jakiś translator stworzyli, bo że tak po polsku powiem: za chuj Cię nie rozumiem
  16. 1 point
    Wóda zryła banię? :-P Wytapatalkowano z magicznego pudełka
  17. 1 point
    To zbyt ekstremalne ale święconka w kasku, czemu nie? Wysłane z mojego moto x4 przy użyciu Tapatalka
  18. 1 point
    No fakt. To już pewnie jesteś pradziadkiem. Rozumie, że nie rozstajesz się w WFM'ką Witaj!
  19. 1 point
    ...cholera, faktycznie może się zdarzyć że całą "lodziarnie " będę musiał zaczepić na kocura co by się zapakować hehe. ...jak ogłoszenie będzie aktualne to się przypomnij
  20. 1 point
  21. 1 point
    Się nie znasz. To jest opona do hard deep offu
  22. 1 point
    Nie piszę tego ze złosliwości tylko z doświadczenia: nie masz szans go sprzedać w obecnym stanie. Ja wiem do czego to motocykl, wiem że technicznie może być cudny i pewnie tak jest - ale nawet najtwardsi twardziele kupując chcą mieć trochę błyszczyku i pudru... Ludzie to wzrokowcy..
  23. 1 point
    Podobno folia 3M, która nadaje się do oklejania pojazdów, odporna na warunki atmosferyczne kosztuje 160 zł za metr2, taką dałem okleić 3 plastiki, zapłaciłem 200 zł bo facet miał skrawki, które do niczego by się już mu nie przydały. Wcześniej próbowałem sam oklejać folią z allegro za 5 zł za metr, kupiłem nawet opalarkę. Efekt - przyjarany błotnik a jakość oklejenia taka, że wolałbym chyba jeździć bez plastików. Stwierdzam, że jestem jednak mistrzem robót manualnych [emoji23] Wysłane z mojego moto x4 przy użyciu Tapatalka
  24. 1 point
    Ty to @arthurr jesteś gość, lubię ludzi, którzy potrafią bezinteresownie pomóc. Przypowieść o tym jak dobre uczynki wracają: dziś na stacji benzynowej koleś nie umiał napompować kół, więc mówię: daj stary, pomogę Ci. 20 min później stoję na mieście bluzgając na czym świat stoi, bo zatrzasnąłem kluczyki i tel w aucie. I kto podjeżdża? Ów gość, któremu pompowałem koła. Zawiózł mnie z córką do domu po zapasowe kluczyki i odstawił z powrotem do samochodu - bez kosztów i zbędnych pytań.
  25. 1 point
    Ale że co? Chcesz wiedzieć ile ma przejechane czy stan licznika bo jak szukałem samochodu to dwie różne sprawy


×