Skocz do zawartości
Charlie

Jakie halogeny do F650 GS ?

Recommended Posts

No to o co chodzi z tymi halogenami Hella Micro. Kazda ma 55W wiec komplet ma 110W. Z tego co zrozumialem z poprzedniej dyskusji, 110W to za duzo i doprowadzi do rozladowania aku. No to 110W jest ok czy nie? Tez planuje je kupic i zamocowac na gmolach... ale wolalbym nie wtopic.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

kupując uważaj, bo możesz otrzymać zamiast reflektorów przeciwmgielnych, zestaw lamp roboczych albo dalekosiężnych

w technologii DE, Hella robi kilka rodzajów reflektorów i nie każde mają homologację, dodatkowo niektóre przystosowane są do napięcia 24V i 70W (to może nie ma akurat wielkiego znaczenia, bo mniejsze można zawsze założyć)

generalnie przeciwmgielne zaczynają się od numeru specyfikacji 1NL i muszą mieć homologacje gdzieś wybitą

Edytowane przez Marcin N72

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jeszcze raz powtórzę: 2x55W na mikrohalogenach to trochę za dużo na aku i alternator z 650. 2x35W ogarnia, tylko żarówki H3 często trzeba wymieniać-kwestia żywotności włókien w żarówce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no i przy okazji skladania ustrojstwa do kupy mnożą się pytania do tych co już się w to bawili

mam zestaw który w komplecie zawiera przekaźniki i włącznik

gdzie wrzucić przekaźnik żeby był do niego latwy dostęp? na razie sobie leży przy BMS

czy skorzystać z dołączonego włącznika i zamontować np koło zegarów? miejsce może nie najlepsze ale przecież nie jest to kierunkowskaz ktorego uzywa się na bieżąco tylko lampy włączane okazjonalnie

a może ten wlącznik da się wmontować w to miejsce między wyłącznkiem ABS i świateł awaryjnych? wprawdzie rura kierownicy przeszkadza ale może ktoś temat zdążył już przerobić z sukcesem?

w co wpiać się z kabelkiem od... zapłonu? (czy jak to tam nazwać?)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

przepisy chyba nakazują pracę dodatkowego oświetlenia ze światłami pozycyjnymi lub mijania. W moto światła zapalają się po rozruchu więc sterował bym je z obwodu świateł mijania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja cały czas myślę o przeróbce na HIDy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja cały czas myślę o przeróbce na HIDy.

i to jest myśl!Ja też, chociaż już mam niezłą choinkę patrząc z przodu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

przepisy chyba nakazują pracę dodatkowego oświetlenia ze światłami pozycyjnymi lub mijania. W moto światła zapalają się po rozruchu więc sterował bym je z obwodu świateł mijania.

mam o tej porze problemy z logiką więc zadam to pytanie:

czyli dowolny obwod jaki się załącza po przekręceniu kluczyka?

mogł by to byc np wcześniej założony obwod zapalniczki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tylne światło pozycyjne, przednie pozycyjne itp. Bezpośrednie sterowanie zeaświatło mijania odpada bo gdy przełączysz na drpgowe chyba odłącza mijankę (nie pamiętam jak było w bmw). A skąd masz sterowany przekaźnik gniazda zapalniczki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zasilanie przekaznika pod aku, sterowanie pod tylna lampe. Prościej się nie da.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

w zasadzie instalacja położona

muszę tylko pomyśleć gdzie zmasowac to i wymyślić jak to powiesić na gmolach

Edytowane przez Marcin N

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

powieś jak najniżej, wtedy będzie miało sens i "do środka" od gmoli, żeby ich nie stracić w razie"W"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

gdzie powiesić to wiem, tylko dumam skąd wykombinować uchwyt

podpiąłem ustrojstwo pod postojowe, wszytko było si ale oczywiście po złożeniu do kupy żarówka przestała banglać

po uporządkowaniu kabli od zapalniczki przekaźnik halogenów znalazł swoje miejsce przy akumulatorze, a wszystkie kabelki są ładnie pochowane i wyprowadzone

no i ciągle myślę gdzie złapać masę z samych lamp i włącznika

Edytowane przez Marcin N

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Marcin, a nie dostałeś w komplecie uchwytów obejmujących gmole? 28042011170.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak przeszło mi przez głowę że dawno temu w aucie używałem żarówek 100W zamiast 55W i efekt był rewelacyjny jeśli chodzi o doświetlenie drogi. Wszystkie zamienniki 55W które niby to mają więcej światła dawać to lipa, ale ta "setka" naprawdę się sprawdzała. Może dałoby radę zastosować takie żarówki w gs650 zamiast dodatkowych halogenów i efekt doświetlenia byłby ok. ? Oczywiście zdaję sobie sprawę z dodatkowych problemów np. obciążenie instalacji ale może ktoś z ogarniających temat próbował już czegoś podobnego i coś podpowie, lub jeśli nie próbował może ma jakieś dobre rady w temacie...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam. Elektrownia nie da rady- jeżeli chcesz mieć coś co elektrownia uciągnie bez uszczerbku to niestety kilka stówek i...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No dobra , elektrownia nie da rady ..... może już zmęczony jestem ale wcześniej padło że dwa halogeny po max 35W jest ok. , więc teoretycznie zamiana z 55W na 100W też nie powinna wpływać negatywnie na elektrownię ....?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko lampa jest przystosowana do 55W, a nie 100W, Będzie jeszcze cieplej w lampie....

No ale w sumie lampę masz chłodzona powietrzem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

najwyżej obudowa spłynie?

pomny postów doświadczonego cyklego staram sie nie używać jednocześnie halogenów i grznaych manetek bo na razie jeżdżę na parze oryginalnych żarówek 55W

docelowo wymienie na 35W (a może wystarczy wymienić tylko jedną 35W bez uszczerbku dla "elektrowni"?)

ponadto używam ich tylko gdy sytuacja tego wymaga, czyli, ciemno przez las albo mgła jak dziś przed 7 rano.

efekt dodatkowych lamp, oprócz wymiernego dla mnie doświetlenia drogi jest taki że, jak to określił kolega gdy podjechałem do niego, "no teraz to widać że jedzie coś dużego"

czyli czuje się trochę bezpieczeniej bo jestem bardziej widoczny

już kilka baranów co chciało wyprzedzać na czołówkę, bo liczyli że zdążą, wycofało się z tego zamiaru gdy odpaliłem iluminacje

oczywiście nic nie zastąpi myślenia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Marcin, kup sobie na alledrogo 4 żarówki 35W dedykowane do moto i wystarczy Ci to na sezon. Co Ci da kombinowanie 1x35 1x55? 2x35 i grzane manetki spokojnie pociągnie na aku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

powieś jak najniżej, wtedy będzie miało sens i "do środka" od gmoli, żeby ich nie stracić w razie"W"

Jeżeli dobrze pamiętam to są w jakiejś tam ustawie prawnej podane dokładne dane co do montażu świateł przeciwmgielnych tzn minimalna i max odległość od asfaltu (chyba najniżej 25cm i nie wyżej niż 100cm)

Edytowane przez nokian66
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam. Elektrownia nie da rady- jeżeli chcesz mieć coś co elektrownia uciągnie bez uszczerbku to niestety kilka stówek i...

Masz do tego moze jakies niezalezne testy albo jakies precyzyjne dane? Nigdzie nie znalazlem mocy jaka to pobiera ani swiatla jakie daje. Fotki pogladowe to za malo na 300zl za reflektor...

Jesli juz wydawac kilka stowek to moze na takie cos - http://www.super-vision.pl/testy-landklinika7.php Drogie ale efekt niezly. Poza tym tez uwazam ze HIDy to bardzo dobry kierunek.

W sumie instalacje pod dodatkowe swiatla juz mam gotowa, brak tylko lamp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×