Skocz do zawartości
Charlie

Jakie halogeny do F650 GS ?

Recommended Posts

Ostatnio w związku z rozważaniami u MarcinaN i w ogóle tematem świateł zacząłem szukać jakichś alternatyw dla oryginalnego oświetlenia...

Niestety elektrownia w KTMie ma tylko 280W czyli jak w eFce. Najlepsze byłyby więc LEDy - duż światła a mało prądu.

Co sądzą nasze autorytety o tych produktach:

http://allegro.pl/lampa-robocza-led-lux-halogen-10w-cree-flod-ledler-i2750759774.html

lub może ogólnie o produktach tej firmy http://ledler.pl/?m=produkty&i=24

Z analizy wydaje mi się, że najsensowniej byłoby założyć 2 reflektory ogólne ca. 40 st. i jeden dołączany halogen dalekosiężny.

Pal licho, że większość jest kwadratowa, to jeszcze przeboleję, choć na razie cena powala - jeśli jednak porównamy to z ceną 2 oprawek Hella i balastów HID to już nie wydaje się być takie kosztowne. Zależy mi na tym, żeby widzieć i być widzianym a nie oślepiać kierowców. Homologacja byłaby jednak istotna w razie zatrzymania przez stróżów prawa ;)

Liczę na jakąś merytoryczną dyskusję i wspólne poszukiwanie alternatyw (również cenowych - nie sztuka kupić drogo ;)).

Jak dobrać kąty owych świateł aby uzyskać dobre doświetlenie, uzupełniające obecne światła mijania? Czy szukać próbować szukać jakiegoś zintegrowanego panela 2+1 czy może lepiej kupić pojedyncze i rozmieścić na motku? Np. 2 x ogólne po bokach a spot/halogen u góry a la oko cyklopa?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Aliku ygrek z Gdańska z advrider.pl miał w katełemie lampę led vision dołożoną do jego 690-tki i jak kulaliśmy się po lasach kaszubskich to naprawdę dawała nieźle radę, skontaktuj się z nim - może powie cos więcej, teraz jej ne ma bo sprzedał i kata i lampę, ale może coś podpowie chwalił sobie ją bardzo i cena o ile pamiętam nie była jakaś z kosmosu :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja znalazłem taką alternatywę

http://www.boxer-par...d,354,7383.html

Bylo juz o tym troche wczesniej. Boxer-motor tak naprawde nie wiadomo co oferuje pod nazwa dalekosiezny. Jak pisalem wczesniej SOLSTICE/SUPERVISION robi ta serie lamp w 4 wersjach. Byl tez test.

Ps Jesli chcesz brac koniecznie z Boxer-motors to chwile poczekaj bo maja byc gotowe kity z dedykowanymi uchwytami pod rozne modele motocykli.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Aliku ygrek z Gdańska z advrider.pl miał w katełemie lampę led vision dołożoną do jego 690-tki i jak kulaliśmy się po lasach kaszubskich to naprawdę dawała nieźle radę, skontaktuj się z nim - może powie cos więcej, teraz jej ne ma bo sprzedał i kata i lampę, ale może coś podpowie chwalił sobie ją bardzo i cena o ile pamiętam nie była jakaś z kosmosu :roll:

Dzięki - to jakiś trop do sprawdzonego rozwiązania, choć model kata inny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bylo juz o tym troche wczesniej. Boxer-motor tak naprawde nie wiadomo co oferuje pod nazwa dalekosiezny. Jak pisalem wczesniej SOLSTICE/SUPERVISION robi ta serie lamp w 4 wersjach. Byl tez test.

Ps Jesli chcesz brac koniecznie z Boxer-motors to chwile poczekaj bo maja byc gotowe kity z dedykowanymi uchwytami pod rozne modele motocykli.

dzięki za informację.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z analizy wydaje mi się, że najsensowniej byłoby założyć 2 reflektory ogólne ca. 40 st. i jeden dołączany halogen dalekosiężny.

Pal licho, że większość jest kwadratowa, to jeszcze przeboleję, choć na razie cena powala - jeśli jednak porównamy to z ceną 2 oprawek Hella i balastów HID to już nie wydaje się być takie kosztowne. Zależy mi na tym, żeby widzieć i być widzianym a nie oślepiać kierowców. Homologacja byłaby jednak istotna w razie zatrzymania przez stróżów prawa ;)

Liczę na jakąś merytoryczną dyskusję i wspólne poszukiwanie alternatyw (również cenowych - nie sztuka kupić drogo ;)).

Jak dobrać kąty owych świateł aby uzyskać dobre doświetlenie, uzupełniające obecne światła mijania? Czy szukać próbować szukać jakiegoś zintegrowanego panela 2+1 czy może lepiej kupić pojedyncze i rozmieścić na motku? Np. 2 x ogólne po bokach a spot/halogen u góry a la oko cyklopa?

Kilka uwag:

- producenci optyki do led zwykle podają kąty świecenia połówkowe, (nie wiem jak podają w tej firmie, ale chyba już pomnożone)

- mam w rowerze 30stopni (czyli de facto 60) i jest trochę za szeroko nawet dla wolniejszego od moto pojazu - potrzeba by czegoś dodatkowego węższego

- o homologacji to raczej można zapomnieć w takich rozwiązaniach :-)

- być może wystarczyłby 1 szeroki i 1 węższy reflektor - zależy jak szybko będziesz jeździł ;-)

- ta dioda ma 900 lumenów, ale jak się ją pędzi na 3A. Piszą, że cały układ (łącznie ze stratami na sterowniku) ma 10W - czyli dioda dostanie raczej mniej prądu (o ile, to nie wiadomo, bo nie piszą jaki sterownik tam jest - może być 90% sprawności, ale może być mniej :-))

Jeśli ktoś jest w stanie zbudować sobie obudowę (np. z aluminiowego kątownika i jakiegoś radiatorka) to chyba lepiej kupić osobno sterownik, diodę i optykę.

Edytowane przez kptBurek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kilka uwag:

- producenci optyki do led zwykle podają kąty świecenia połówkowe, (nie wiem jak podają w tej firmie, ale chyba już pomnożone)

- mam w rowerze 30stopni (czyli de facto 60) i jest trochę za szeroko nawet dla wolniejszego od moto pojazu - potrzeba by czegoś dodatkowego węższego

</quote>

Dwie - zwlaszcza jak nie umieszczone centralnie w osi motka - wydaje mi sie malo ;)/>/> "szerokie" chcialbym nizej na wys. zwyklych swiatel. A dlugie waskie dolaczane u gory jako szperacz. Mysle o mozliwosci wlaczania calego ukladu na raz z mozliwoscia wylaczania pojedynczych zrodel - przelacznik 3-pozycyjny? Czy w takim wypadku rozlaczac swiatla zwykle (w kTMie jest osobny wlacznik swiatel, nie wlaczaja sie jak w GSie/CSie) dla "oszczednosci" czy traktowac to jako uklad niezalezny? Oryginalny przelacznik ma pozycje: off, swiatla pOzycyjne, mijania.

<quote>

- o homologacji to raczej można zapomnieć w takich rozwiązaniach :-)/>/>/>

- być może wystarczyłby 1 szeroki i 1 węższy reflektor - zależy jak szybko będziesz jeździł ;-)/>/>/>

- ta dioda ma 900 lumenów, ale jak się ją pędzi na 3A, a tutaj sami piszą, że cały układ (straty na sterowniku) pobiera 900mA - czyli będzie miała <500lm

</quote>

A co to znaczy? Ile lumenow ma normalny reflektor halogenowy/swiatla mijania?

<quote>

Jeśli ktoś jest w stanie zbudować sobie obudowę (np. z aluminiowego kątownika i jakiegoś radiatorka) to chyba lepiej kupić osobno sterownik, diodę i optykę.

A gdzie taki majsterkowiczowskie akcesoria dobrac? Jakies dobre zrodlo online? Ebay?

Edytowane przez alik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A gdzie taki majsterkowiczowskie akcesoria dobrac? Jakies dobre zrodlo online? Ebay?

Ebay, allegro albo sklepy...

Np tutaj gościu ma wszystko:

dioda: http://sklep.ledim.pl/?misc=91

soczewki: http://sklep.ledim.p...tyka%20do%20LED

i driver 1A: http://sklep.ledim.pl/?misc=7

Co do samych konstrukcji, to wystarczy zapuścić wujka gógla ;-)

Np: http://www.swiatelka...er=asc&start=15 albo http://www.swiatelka...opic.php?t=9276

EDIT:

Czy w takim wypadku rozlaczac swiatla zwykle (w kTMie jest osobny wlacznik swiatel, nie wlaczaja sie jak w GSie/CSie) dla "oszczednosci" czy traktowac to jako uklad niezalezny? Oryginalny przelacznik ma pozycje: off, swiatla pOzycyjne, mijania.

Chyba lepiej niezależnie - nie ingerujesz w oryginalny układ i możesz w razie potrzeby zaświecić wszystkim co masz albo tylko dodatkowymi :-) (oczywiście warto podpiąć przekaźnik pod stacyjkę)

A co to znaczy? Ile lumenow ma normalny reflektor halogenowy/swiatla mijania?

H3/H4/H7 to około 1400lm

Choć tak naprawdę, to jak światła i tak nie będą miały dopuszczenia drogowego, to może lepiej kupić jakiś jeden drogowy i jeden przeciwmgielny (np. te z wesem: http://sklep.wesem.p...rogowe_typu_HO4) i zapakować do nich po chińskim ksenonie (150zł za parę) :-) To by było teoretycznie ok 3000lm na 1 "żarówkę" HID - żeby polizei się nie czepiała można by jakieś przykrywki na nich wozić ;-) i lamp używać offroad

Edytowane przez kptBurek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kapitanie powyzej jeszcze mam pare pytan, ale z komorki trudno edytowac. ;) linki obejrze z kompa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ebay, allegro albo sklepy...

Np tutaj gościu ma wszystko:

dioda: http://sklep.ledim.pl/?misc=91

soczewki: http://sklep.ledim.p...tyka%20do%20LED

i driver 1A: http://sklep.ledim.pl/?misc=7

Co do samych konstrukcji, to wystarczy zapuścić wujka gógla ;-)

Np: http://www.swiatelka...er=asc&start=15 albo http://www.swiatelka...opic.php?t=9276

EDIT:

Chyba lepiej niezależnie - nie ingerujesz w oryginalny układ i możesz w razie potrzeby zaświecić wszystkim co masz albo tylko dodatkowymi :-) (oczywiście warto podpiąć przekaźnik pod stacyjkę)

H3/H4/H7 to około 1400lm

Choć tak naprawdę, to jak światła i tak nie będą miały dopuszczenia drogowego, to może lepiej kupić jakiś jeden drogowy i jeden przeciwmgielny (np. te z wesem: http://sklep.wesem.p...rogowe_typu_HO4) i zapakować do nich po chińskim ksenonie (150zł za parę) :-) To by było teoretycznie ok 3000lm na 1 "żarówkę" HID - żeby polizei się nie czepiała można by jakieś przykrywki na nich wozić ;-) i lamp używać offroad

Zastanawiałem się też, czy nie przejechać się po zakładach blacharskich. Przecież powinni mieć jakieś porozbijane oświetlenie samochodowe, które dla nich jest złomem. Może za przysłowiową flaszkę, można by dorwać jakiś pasujący do osobistych preferencji halogen i przeciwmgłowy. Podorabiać swoje mocowania/obudowy. Ewentualnie w dalekosiężny estetycznie wrzucić HIDa (o przepisach nie gadamy), do stosowania w lesie na pustej drodze.

Jest sporo miejsca między gmolami silnika, a linią lag, tak około 12cm. Zapewne obok kierunków (jak w mocowaniach do Hella) lepiej będzie to działać.

To tak jak ktoś lubi się bawić i dłubać, dla estetów i sympatyków "Turatechów" sprawa jest oczywista - lampa z homologacją za parę stówek:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a czytałeś ten wpis?

panowie (i panie), podrzućcie jakiś sensowny pomysł na mocowanie halogenu do gmoli

obecny sposób nie bardzo mnie przekonuje, a wykorzystałem zakupiony w leroyu uchwyt do podwieszenia rury, który sklepałem odpowiednio, rozwierciłem otwory

niestety obawiam się że prędzej czy później ktoraś "blaszka" strzeli i zgubię halogenik

szukam czegoś pewniejszego co pozwoli również trochę obniżyć halogeny żebym mógł swobodniej regulować ich wysokość na dedykowanym wieszaku

1NL%20008%20090-821a.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a czytałeś ten wpis?

panowie (i panie), podrzućcie jakiś sensowny pomysł na mocowanie halogenu do gmoli

obecny sposób nie bardzo mnie przekonuje, a wykorzystałem zakupiony w leroyu uchwyt do podwieszenia rury, który sklepałem odpowiednio, rozwierciłem otwory

niestety obawiam się że prędzej czy później ktoraś "blaszka" strzeli i zgubię halogenik

szukam czegoś pewniejszego co pozwoli również trochę obniżyć halogeny żebym mógł swobodniej regulować ich wysokość na dedykowanym wieszaku

1NL%20008%20090-821a.jpg

Zanabyłeś ten z aukcji?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a czytałeś ten wpis?

panowie (i panie), podrzućcie jakiś sensowny pomysł na mocowanie halogenu do gmoli

obecny sposób nie bardzo mnie przekonuje, a wykorzystałem zakupiony w leroyu uchwyt do podwieszenia rury, który sklepałem odpowiednio, rozwierciłem otwory

niestety obawiam się że prędzej czy później ktoraś "blaszka" strzeli i zgubię halogenik

szukam czegoś pewniejszego co pozwoli również trochę obniżyć halogeny żebym mógł swobodniej regulować ich wysokość na dedykowanym wieszaku

1NL%20008%20090-821a.jpg

Wrzuc jakas fotke w czym masz problem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Icoo kupowałem nowki choc byłem bliski kompletowania używek z rozbitków

Alik pozniej wrzucę fotkę

Edytowane przez Marcin N

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Icoo kupowałem nowki choc byłem bliski kompletowania używek z rozbitków

Alik pozniej wrzucę fotkę

Wymiary i właściwości są takie same jak w micro de?

Ja bardziej szukam czegoś dalekosiężnego, niskobudżetowego, własnosiłowego, nieurągającego maszynie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

http://moto.allegro....2765873653.html

albo

http://moto.allegro....2788507758.html

tu masz identyczne tylko w ramce montowanej w zderzaku, którą demontujesz lub wykorzystujesz

jedyna różnica to ewentulanie z tyłu na pokrywce może być gniazdko, a ja mam gumkę przez którą przechodzą kabelki bezpośrednio podpięte do żarówki

poniżej masz przykład nówki sztuki z homologacją

http://moto.allegro.pl/halogeny-soczewka-hella-micro-de-touratech-nowe-i2814994171.html

Edytowane przez Marcin N
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

http://moto.allegro....2765873653.html

albo

http://moto.allegro....2788507758.html

tu masz identyczne tylko w ramce montowanej w zderzaku, którą demontujesz lub wykorzystujesz

jedyna różnica to ewentulanie z tyłu na pokrywce może być gniazdko, a ja mam gumkę przez którą przechodzą kabelki bezpośrednio podpięte do żarówki

poniżej masz przykład nówki sztuki z homologacją

http://moto.allegro....2814994171.html

Tylko czy to są przeciwmgłowe, a nie te robocze?

Chyba, że własnie od tego gościa brałeś?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

robocze nie mają homologacji

zawsze mozesz dopytać jak jest opisany reflektor i pudełko

wczoraj szukając na allegro widziałęm że jako halogeny były też sprzedawane lampy o oznaczenii 1GL bez homologacji

ja akurat kupowałem komplet w motoracer

jeśli chodzi o używki jak ta z samochodu bmw to raczej nikt w fabryce nie zamontuje lampy dalekosiężnej w limuzynie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

proszę

:) dziękuję, ale w czym problem? W której osi Ci brak regulacji?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

po pierwsze primo: obawiam się że te wyklepane i rozwiercone blaszki w końcu na jakiś wertepach strzelą i lampa zawiśnie żałośnie na kabelkach

po drugie primo: tylna część halogenu opiera się o plastik niby-baku i nie mogę przez to skierować strumienia światła niżej

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

po pierwsze primo: obawiam się że te wyklepane i rozwiercone blaszki w końcu na jakiś wertepach strzelą i lampa zawiśnie żałośnie na kabelkach

po drugie primo: tylna część halogenu opiera się o plastik niby-baku i nie mogę przez to skierować strumienia światła niżej

540x405_uchwyty-do-rur-stali-nierdzewnej-8237686.jpg

??

rsgu_add1.jpg

??

pret-gwintowany-ocynk-m10.jpg

f-walraven-nakretka-przedluzana-bis-m10x30mm-6453930.jpg

beaf096560f3096e34e67d53019de42f.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×